az hagyján hogy egy középkategóriáshoz hasonlítasz egy puttonyos öszvért de hogy még többet is fogyaszt ami a partnernak a 150 az a mondeonak a 200 akkor nézd meg mennyit kortyol
jajjj az egy full kiélezett PDTDi motor volt egy teljesen kinullázott kispók kaszniban. bele se merek gondolni mennyire jön ott ki a LE/súly arány. ilyen sarkított példát sztem ne erõltess...
Én kettõ éve vezetek Diesel autót mint ahgy már írtam. Ez amit te irsz az nem igaz. Nekünk itthon van egy 1800cm3 Ford Mondeo-nk és egy 1600cm3 Toyota Carina mind kettõ benzines.
Az az autó amit két éve vezetek az egy HDI Peugeot Partner, Ja és egy fél évig használtam egy 406-os HDI Peugeotot na most a Toyota ugy odaveri mind a kettõt mint a szart. Azon kívûl ha kimegyek a Carinával vagy a Mondeoval a pályára 140-150kmh körül mindegyik kb 10l bezint eszik. A HDI 406-os evet 9l, a Partner HDI pedig 8,5l. ÉS NEM MEGY EGYIK SEM JOBBAN!!!!!!!
Egyébként az üzemanyag árát meg nézd meg van közte 1ft. Viszont vétel árba 300000ft. Akkor számold ki melyik éri meg jobban!!!!
Ez így veszélyesen nagy baromság. Hozhatsz nekem bármilyen 100 lovas benzinest (átlagautót persze, nem egy féltonnás csöppséget), az utóbbi két diesel amit sokat hajtok/hajtottam (1,9PDTDI Caddy 105 lóval, 1,9TDI Golf 110 lóval, tehát bõven a 130-as határod alatt) könnyedén megeszi. Nagyon szép azt emlegetni hogy a Diesel szûk tartományban erõs a benzineshez képest nem forog annyit, csak épp abban a szûkebb tartományban jelentõsen erõsebb, éppen ezért úgy áttételezik alá a váltót hogy ezt a tartományt használják ki. Ugyanannyit kell váltogatni ha állóhelybõl kell gyorsulni. Ráadásul egyik fenti autó se szabályoz le 4-5ezernél, a Caddy asszem 5500-nál ér a pirosba, a Golf meg 5ezernél. Más kérdés hogy a fentiek miatt teljesen lényegtelen hogy mennyit forog a motor, és valóban nincs is értelme leszabályzásig forgatni. Az mondjuk nagyon durva túlzás hogy úgy fogyna el az erõ hogy a sofõr kibólintja a szélvédõt, semmivel sem durvább mint egy benzinesnél csak az magasabb fordulatnál játssza meg ugyanezt. Az a felvetés is helyes hogy rövidebb váltóáttételezés kell csak a benzineshez hogy jobban gyorsuljon, de ez elmélet, gyakorlatban egyéb szempontok miatt nem fogják egy autóban sem megjátszani. És itt uge nem elméletben kellene eldönteni hanem gyakorlatban.
Nekem volt egy 1.6-os (benzines), 1995-os Audi 80-asom. Kivalo auto, remekul ossze volt rakva, kenyelmes volt, de iszonyatosan lomha. A nagy sulyhoz baromi keves a korszerutlen 1.6-os motor. Jo sokat is zabalt. A 11 literes atlag szinte mindig meg volt.
Nagy fogyasztasa, a lomhasaga, és a 'lélektelensége' miatt sose szerettem. Totalcar népítéletem
a túrót, a benzines csak akkor fürge, ha 2500-3000-tõl kezded kipörgetni 4-5000-ig, amúgy ha 90-nel megy elõtted valaki, 5. (6.) fokozatban sokkal könnyebben elmész mellette, mintha benzines lenne, nem kellvisszakapcsolgatni, és kényelmesebb, rugalmasabb. Ha valaki sportolni akar, meg kapcsolgatni, vegyen benzinest, de aki sokat megy, hosszú távokat, a kényelem mellett dönt, meg az alacsonyabb fogyasztás mellett.
Ez igaz de ha nem egy teherautód van a akkor minek??? Egy autó legyen fürge, egy Diesel autó meg sajnos pont nem az. Ha turbós akkor is csak akkor jön ki az ereje ha van egy 100-km es autópálya. Tudom az utcára nem versenyautokat vesznek az emberek, de egy benzines gyors fürge, persze ha nem 1.6-os. És ráadásul kevesebb is a hiba lehetõség.
A turbódízel nyomatékban izmos. 0-100-ra gyorsulásban nem lesz jobb, de pl. 4. fokozatban 50-rõl 100-ra egy azonos lóerejû benzinest keresztbe lenyeli. És ez számít, mert a valóságban így közlekedünk, nem 5-6000-es fordulatok között...
új autónál alsó-középtõl és attól felfelé egyértelmûen dízel, de ha valaki keveset használja, akkor alsó-közép kategóriás autónál nincs semmi értelme a dízelnek, sztem dízel kisautókat nagyon sokat kell hajtani ahhoz, hogy az árát visszahozza. Használtnál sztem típustól függ, állapottól, meg lutri sztem :DD
Ez csak az utolsó gang áttételétõl függ. Attól még az elsõ 4(5) lehet bõven rövidebb.
Ráadásul míg a dízel 4-5000-nél le fog szabályozni, a benzines lepörög legrosszabb esetben is 6000-ig (de inkább 7ig). Nem nehéz kiszámolni, hogy azonos végáttételnél melyik fut meg többet majd.
Dehogynem, ugyanabban az autóban. 100LE benzin, vs 130LE dízel. Csak egy rövidebb váltó kell a benzines alá, és máris legyorsulta. És még jobb is lesz vezetni (városban), mert nem kell folyton elváltani 3500-nál. Mondjuk 1-2 literrel többet eszik majd, ez biztos. Csak annyival olcsóbban meg is kapod ma már, hogy ezt a különbséget 10 év alatt se hozza vissza a dízel, fõleg a mai üzemanyag árak mellett.
ugyan abban a kocsiban most ne hasonlíts egy dízel accord-hoz egy 1.6 16v-s astrat bár szerintem még a méretek ellenére is az accord verné ugyan akkor kasztniban mi t teljesítenének
Milyen érdekes, hogy a 130 lovas 1.9 pdtditurbohipercsodát egy 100 lovas benzines is legyorsulja. Ja várj, nem is csoda, csak (nyomaték-)váltó kérdése... ja, hogy akkor a dízeles a hajára kenheti a nyomatékát? Mik vannak :) Egykét alapvetõ mûszaki dologgal kéne tisztába jönni, aztán írni ilyeneket... Meg aztán 100ig válthatsz jóval többet is a dízelben, mert van kb 1500 fordulatszámtartomány, amiben húzza a turbó. A benzienst meg leforgatod 2000-9000-ig akár. Na persze nem a pözsót, de...
Hát abból nincs turbós azthiszem, de nekem biztos nem kéne Diesel. Ketyeg, zörög, csattog, állandóan minden baja van.Ezzel szemben egy benzines szépen halkan duruzsol.. Fõleg ha V8-as ugye érted????
a diesel autó olyan szempontból macerás lehet, hogy több idõ kell neki, amíg annyira bemelegedik, hogy lehessen hajtani, azelõtt igencsak nem tanácsos nekinyomni, ha nem akarod hogy beszarjon :) másrészt kevesebbet fogyaszt, meg úgy hallottam strapabírobbak.
ugy tudom hogy 88tol gömbölyödik. max 600at szánok rá (+ átirás és egy kis tartalék mer (új) kocsinál valami ugyis behány)
1,6os szeretnék, de ha a biztositásba nincs nagy külömbség akkor mehet az 1,9 (vagy benzinnél az egynyóc)
A felszereltség nem téma, minden normális gyártónál van legalább olyan felszereltséggel benzines is, mint dízel, sõt. Viszont a dízel drágább, és drágább a szervizelése is. Plusz ezek az új csúcsrajáratott turbódízelek már nem visznek ki a világból, mint anno a zõccséges merci. Elõbb könyökölnek ki, mint a benzines társaik, mert sokkal szélsõségesebb körülmények között dolgoznak, fõleg az újabbak, amiknél már igencsak lóerõ hajhászás van. Azt meg senki nem veszi észre, hogy a turbódízelt gyakorlatilag egy ezres fordulatszámtartományban tudod autózni, 2k és 3k között. (nem beleszámítva a kétturbós 10 milla feletti bmw-ket, meg hasonlókat... ezek mennek jól, de fizesd is meg..) Alatta mint a szívódízel (nem megy), felette meg olyat veszít az erejébõl, hogy fejeled ki a szélvédõt. De való igaz, a kettõ között jól húz.
Én egy diesel Peugeot Partner céges autót hajtok. Van a cégnél HDI is , vezettem már 406 HDI-is. Szerintem egy jó benzines autó hatszor jobb. Hátrányai: Télen legalább 15 perc hogy elkezdjen fûteni,(a benzines szinte egybõl fût), Ha olyan tempót vársz el tõle ami egy benzinesnek alap akkor ez is sokat fogyaszt. Aztán még 1 dolog ha TDI, HDI,PDTDI vagy mitudom én milyet veszel, ezek mind turbós autók ezeknek van olyan teljesitménye mint egy 1800 ccm-es benzinesnek turbó nélkül. Ha egy autóba szétmegy egy turbó az kb 300000-ft. Azon kívül a vétel ára legalább 200000-fttal több, és az üzemanyag MO-n már volt drágább is mint a benzin.
Szóval engem nem igen tudna meggyõzni senki hogy DIesel-t vegyek, mondom ezt ugy hogy két éve Dieselt vezetek. Itthon meg van két benzines.
Amirõl Te beszélsz, az a szívódízel. Keveset eszik, és nem is megy. Pl.: VW Lupo. 3Literes városi fogyasztás. Turbódízel megy is, és kevesebbet is eszik, mint egy ugyanakkora benzinmotorral ellátott társa. Hátrányuk, hogy drágábbak, és mivel már minimális a különbség a benzin, és gázolajárak közt, nem hozzák vissza az árukat. Viszont jobb felszereltségûek is, mint benzines társaik. Viszont talán szervízigényesebbek, és 1-2 alkatrész drágább is beléjük.
igyexek nem kúton tankolni, viszont nem fogom agyon használni (ha 1 7N megkapja az 500km-t akko sokat montam, föleg városba fog menni
A fogyasztás és a gázolaj ára minimálisan kevesebb. Ha nem tudja elszámolni az üzemanyagott akkor értelmetlen (esetleg ha tud olcsó ukrán üzemanyagot)...