Most a szerelõ minden egyes hengerbe szimplán levegõt nyomott (5-6bar), az éppen aktuális hengernél zárt szelepekkel, és bugyborékol a víz, minden egyes henger vizsgálatánál.
Szerintem ha minden egyes hengernél csinálja, és bejut a levegõ az égéstérbõl a vízrendszerbe, akkor nem repedés lesz, hanem a tömítéskörül lesz vmi...
De leszedte a fejet, és elvileg tökéletesen ráfeküdt a fej a tömítésre...
Lehet egy elcseszett síkolás? Vagy mi lehet a gond?
köszi
Van egy nem rövid sztorim, tudtok adni javaslatot?
Gyengül a kocsi, elvisszük szerelõhöz, kiderül h baromira megkopott a vez.mû tengely.
Új tengely + himbák és komplett hengerfejfelújítás következett.
Összerakás, és indítás után egybõl elkezdi kinyomni a hûtõvízet, még olaj is ment a vízbe. De továbbra is rossz hangja volt a motornak abban az egy percben.
Elvittük másik szerelõhöz, mert arra gyanakodtunk h rosszul rakta össze.
Máshol, szétszerelés, látszik hogy túró ez a blokk, lötyögnek benne a dugattyúk, stb. Õk is összerakják, ugyanaz a hiba. Megnyomattuk a fejet, jó. Arra gyanakodnak h a blokkon van repedés akkor, ha a fej megnyomatásánál nem találtak. Így megtörténik a blokkcsere. Vettünk egy használt, de másfél éve teljesen felújított blokkot.
Megint megnyomattuk a fejet. Ugyanott mondjuk,..
Megint összerakják, indítás, megint nyomja ki a vizet kb 1 perc után. Pöccre beindul, és szép a hangja is az új blokkal, de baromira nyomja ki a vizet. A kupakot levéve, és lefogva a nyílást pár másodpercig, utána elengedve, felmegy a víz vagy fél métert, akkora lesz a nyomás 1 perc alatt...
Ha egyszer megnyomattuk a fejet és a blokk is más... mi a fene okozhatja ezt a hirtelen túlnyomást a hûtõrendszerben? Pumpa és dugulás elvileg nem okoz ekkora nyomást ilyen hirtelen, csak ha égéstérbe megy a víz...
Szerintetek? Most vhonnan jó lenne szerezni egy másik hengerfejet kipróbálásra, h azzal rossz e... de ki adna kölcsönbe? Vegyünk egyet? 2x meg lett nyomatva.. vagy nem jelent semmit? vmi tippp? :(
köszi a segítséget
Vagy nincs kellõ tömítés, nem éri el az üzemanyag a kellõ gyulladási hõmérsékletet ezáltal pörög a motor amíg nem zár a lecsapódott üzemanyag annyira, hogy meglegyen a megfelelõ tömítés.
Több oka is lehet a nehéz indításnak. Ezt szervizben tudják pontosítani. De én a tömítetlenségre tippelek. Vagy szelepeknél vagy a dugattyúk mellett szökik a nyomás.
sziasztok egy kis segítség kellene reggelente nehezen indul a 2.3 td fronterám. az izzító gyertyákat már kicseréltem, van valami ötletetek, hogyan és mit nézzek még meg. Elõre is köszi
Sziasztok, kitûztem egy olyan célt magam elé hogy hobbiból átakarok alakítani bármilyen dízel-es kocsit átalakítok használt olaj-jal használható kocsival, saját tõkébõl szerintetek lehetséges? :)
értem, akkor hétvégén elviszem szerelõhöz, addig meg nem gyilkolom agyon, így csak fogja bírni... köszi
sosem cserélik,csak ha valaki kéri egyébként ha nem levegõs akkor jó a fékhatás szar olajjal is,csak a trutyitól összerohad minden meg könnyen felforr ha már beszívta a párát
öreg volt a fékfolyadék vagy szorult valamelyik fék és az forralta fel
ha már egyszer felforrt akkor az szar cserélni kell meg kell pörgetni felemelve a kerekeket ha nem szorul egyik fék sem akkor csak a folyadékot kell lecserélni
egyébként nem kis munka lecserélni a folyadékot a rendszerben mert két körön kell tökéletesen átfolyatni ha abs-es akkor neki se állj
ez elég? mert ezt magamnak is meg tudom csinálni, de ha bármi más is okozhatja ezt, akkor elviszem szerelõnek.. nem szeretném még egyszer azt átérezni, hogy 100nál kanyar elõtt csak imádkozni tudok, hogy kijöjjek a kanyarból. :/ inkább rászánok pár ezret, ha úgy van..
Hali. Nem tudom igazából hová írjam, ide csak jó lesz..:D
Az a gondom, hogy ma egy elég kanyargós rossz úton mentem, viszonylag gyorsan ( 100-110km/h ) ahol sokat kellett fékezni, egyszer csak azt tapasztaltam, hogy nem fog a fék, hiába nyomtam be teljesen. Aztán elkezdtem "pumpálni" úgy valamennyire fogott, de nagyon "mélyen". Késõbb, egy fél óra múlva ahogy jöttem hazafelé, akkor már semmi baja nem volt. Valaki szerint nagyon felmelegedett... Esetleg valami ötlet? Öntsek bele fékfolyadékot? köszi
köszi, találtam neten új szerzõdésbõl mintát, azt átírtam.
pocsék ez a magyar rendszer... alapból csak egy új alkatrészt kap a kocsi, de persze 12ezret ott kell hagyni új törzskönyvért + forgalmiért.
alapból hülyeség h pár cm3 növelés után mennyire borsos regisztrációs adót kell fizetni... na meg az eredetiségvizsgálat 18ezerért.. lehúzás...
Sziasztok tud valaki munkaruhát kamion márkák logójával hol lehet olyat beszerezni ha tudtok segíteni elõre is köszönöm. Ha felvarró is jó
Szerintem kb. ugyanazok kellenek, mint a mostanában megváltozott adásvételi esetén kellenek. Ez év július 1. óta az adásvételi teljes értékû okiratnak minõsül és mindenféle elõírt tartalmi elemeknek kell megfelelnie, egy vagon adatot és dátumot kell feltüntetni benne, valamint az érték sem lehet kamu (megszûnt a régi "nullás" adásvételi). Sztem elõbb érdeklõdd meg egy okmányirodában, hogy mi legyen benne és mi kell még nekik, ne utólag kelljen a papírokat vadászni és az is biztos, hogy õk nem fogják összeszedni neked az adatokat. :)
Köszi szépen, le is tettem róla. Van egy másik, magyar. :)
Ebben az esetben mit kell elhozni a motorblokk eladójától az adás-vételin kívül? Nyílván fontos, hogy az õ autója ki legyen vonva, de ezt elég nekem megnéznem, aztán az okmányiroda úgyis tudni fogja rendszám alapján?
köszi
csá
háát most nem tudom lehet hogy keverem a kettöt mi is igy jártunk mert külföldröl hoztunk be autot.. dee hogyha ugyanaz a teendö akkor szerintem inkább ne vegyél külföldit mert akkor az rohadt macerás... de most lehet hogy nem ugyanaz a kettö de hogyha még is akkor nem éri meg... üdv ...:: Petyke ::...
sziasztok! csináltam a csomagtartóba világítást. A pozitívot a hátsó helyzetjelzõrõl szedtem le a testet pedig egy kapcsoló segítségével. Szofita izzót raktam bele egy gyári foglalatba. Mindenhol forrasztottam és szigeteltem. Elsõ próbánál kb 2 perc után kivágta a 10es biztosítékot. Azt mondták h rakjak be 15öset. Az lenne a kérdésem h nem ártok vele semminek ha nagyobb biztosítékot rakok bele? Elõre is köszönöm
köszönöm jófejvagy ha a közel jövöben valahol elakadok meg köszönném a segitséged
beírod egymás után a gugliba hogy vito osztókör meg w124 osztókör és ha egyezik akkor jó
sziasztok krisztián vagyok tegnap regisztráltam annak reményében hogy tudtok segíteni nekem meg persze azért hátha sok hasznos tanácsal látjuk majd el egymást következõ a helyzet van egy , 89,es 124 es mercim amit a magam modján ujitgatok tudnék veenni hozzá 4db vito ra valo felnit egész jó allapotuakat csak nem tudom jó e rá segitsetek ha tudtok elöre is kösz
Hello, tudnátok ajánlani néhány ingyen letölthetõ autós programokat, bontott abrákkal, pontos adatokkal, autodata 3.18-at es vivid-et használok de van hogy nem találok meg bennük mindent. Köszi
csá all
igaz nem igazán ide tartozik a kérdésem de auto vásárlás elött állok... azt szeretném megkérdezni h mi a véleményetek a : fiat brava 1.4 és a 1.2-esröl mert hallotam h az 1.4-esnek van valami problémája... de a másik kérdésem h mennyire érdemes venni fiat brava-t h az alkatrész milyen a többihez képest és h törés szempontjábol mennyire biztonságos stb hát az alapvetö kérdések amik egy auto vásárlásnál felmerül... válaszotok elöre is köszönöm szépen
üdv : ...:: Petyke ::...
Tekercselõ javít minden gépjármû típushoz generátor állórész és forgórész tekercset! Régi, pótolhatatlan, veterán dinamók tekercselése megoltható.
Részletek, térkép: tel:06302625500
http://indukcio.uw.hu
Hmm.. pedig pár egyszerû mérést követõen sok minden ki tud derülni. Van egy viszonylag olcsó hely én néha oda viszem be a kocsit. Lehet nem ideális neked de ott tulajdonképpen bármit megmérnek a kocsidon.
Ez a Csonka János Mûszaki Szakközépiskola és Szakiskola melynek itt van a száma és ha minden igaz õk tudnak kapcsolni a mûhelyvezetõhöz és ha szerencséd van még van szervizelés. TEL.: 06 1 403 2677
Nem tudom segítettem-e mindenesetre egy próbát megér.
Tudnátok ajánlani egy autószerelõt, aki összerakná a '96-os Fiat Bravomat? Pest déli részén lenne a legideálisabb.
Hengerfejet újítottunk rajta, azért lett szétszedve (vezérmûtengelycsere + himbacsere, és felújítás). Van hozzá minden (új tömítések, stb.) Csak össze kéne rakni.
A hengerfej-felújítás elõtt ment az autó, de a mostani szerelõ nem képes úgy összerakni h beinduljon a kocsi. Valszeg egy lúzer, mert a hiba okát sem tudja pontosan.
Elõre is köszönöm a segítséget
mind a 3 szerelhetõ és viszonylag egyszerû gépek
ha szép megkimélt akkor bármelyik megvehetõ,szokásos latin dolgok kerékcsapágyak vízpumpa,olajfolyás,zx-en zárak ilyesmikre számíthatsz
Sziasztok!Autó vásárlás elött állok.Szerelõi szempontból érdekelne,Citroen saxo,zx vagy esetleg egy Fiat Punto a szerelhetöbb? Kb:95-97 évjáratuak lennének. Köszönöm!
Igen vagy akár a Benzin szûrõ dugult el részlegesen vagy akármi, ha szerelõhöz elmész meg tudja állapítani 20-30 perc alatt mik lehetnek a fõbb okok amik miatt ezt csinálja az autód...
Nem megy az egyik henger. Ekkor szokott kihagyni a motor üteme azaz egyenletlen a járás. Ha üzemi hõmérsékleten is ezt csinálja ez a tippem. Venni kell 4 DB a korábbival megegyezõ gyertyát és mind a 4-et kicserélni. Nekem hasonló gondom volt csak ezt tetézte, hogy a lambda szondának a vezetéke meg volt törve és ezért néha nagyot rántott a jármûvön.
Hali ! Opel astra 1.4 g autóm van és azt szeretném megkérdezni hogy miért akadozik az autó szaggatva, egyenetlenül jár ez miért van? és hogy tudnám megcsinálni? ha lehetséges letudnák irni hogy ha esetleg több oka lehet a hibának azt leirnák mind ? válaszokat elõre is köszönöm.
Új fórum indult! Ez a fórum a szerelõk és gépjármû tulajdonosok között teremt kapcsolatot! Bármilyen gépjármûvel kapcsolatos problémát belehet írni melyekre szerelõk válaszolnak! Minden márka rendszerezve és jól átláthatóan fent van az oldalon ezzel is könnyítve a felhasználók dolgát! Ha esetleg egy típust nem találsz csak nyisson egy új témát és kész is!! És még sok más érdekesség pl. keres kínál, kiegészítõk! Mindezt teljesen ingyen!
www.carden.eu
hello szeretnék csinálni a csomagtartóba 1 világítást és 1 olyan kérdésem lenne hogy a helyzetjelzõrõl tudok vinni hozzá áramot ( + )? Elõre is köszönöm!
Víz irányító? Nem inkább Víz keringetõ? "Víz Irányító"-ról még nem hallottam
Rövid Story: Hyundai Accent 1.3-as benzines 5 ajtós modell víz irányító motorja elromlott.(2 irányú motor/spricni) Szereztem hozzá új megfelelõ alkatrészt és szeretném én magam kicserélni.
Kérdésem a következõ: Ki tudom-e cserélni illetve nagyjából milyen lépésekre kell számítanom? Tudom hogy hol van. jobb elsõ keréktõl elõrefele, amit a keréktõl tudok megközelíteni így ki kell bontanom a mûanyagot amit 2-3 csavar tart. Majd miután szabad a felület csak kicserélem az alkatrészt. Jól gondolom vagy van amit kihagytam? esetleg van buktatója?
Köszönöm elõre is a válaszokat.
ez igy van...
Ha végállásba koppan azt hogy nézed meg álló autónál?
Másrészt kit érdekel ha kopog ha teszi a dolgát. Bár ezt nem valószínûsítem, mert ha kopog akkor már rég rossz...
Oh nagyon köszönöm, igaz nehezen fértem hozzá de a benzin szivattyú okozta a problémát (kicserélve!). Most már tökéletes az alapjárat és nem is rángat.
Köszönöm a tanácsot.
Következõ kérdésem az lenne, kúthibákba hajtva mostmár zavaró mértékû kopogást hallok hátulról, annak mi lehet az oka? Hátsó felfüggesztést átnézettem márkaszervizben most délután, és semmi olyan okot nem találtak ami miatt kopogó hangot kéne hallanom.
Toyota Carina 2.0, 4.-5. indításra marad alapjáraton és az alapjárat is ingadozó, 500 és 1000 között járkál. KB 100 km/h-tól 210 km/h-ig gyakran rángat magasabb fordulatszámon vagy kigyorsításnál.
Levegõ, benzinszûrõ és porlasztó ellenõrizve és cserélve.
Fóliázásról:
1, a fóliának rendelkeznie kell engedélyszámmal 2, a beszerelõ cégnek ezt fel kell tüntetni minden fóliázott üvegen, emellett külön mûbizonylatot is kell kiállítani. A mûbizonylatban szerepelnie kell a fólia típusjelének, minõségi jelének és h milyen ablakon alkalmazható. 3, hátsó üvegre lehet bármilyet tenni amennyiben van két külsõ tükör az autón 4, hátsó-oldalsókra bármilyet 5, elsõ-oldalsókra olyat ami az üveggel együtt min. 70%-os fényáteresztõ képességû 6, elsõre olyat ami min. 75%-os fényáteresztõ képességû, de csak a felsõ csíkban. Mely csík nem takarhat ki nagyobb felületet mint az autó belsõ lehajtott napellenzõje, emellett a közlekedési lámpák színeit nem változtathatja meg.
ez igy nem ide tartozik de még is :D:D szoval azt szeretném megkérdezni h valaki biztos nézegeti a hasznaltauto-t vagy bármit.. vagy jár ki piacra ... h valaki nem-e tudja h a 93-95 -ig gyártott Honda Civic / mitsubishi lancer.. ( ugyanebben az évjáratban ) hogy mennyibe kerül kb az ami télleg normális állapotu tehát nem az a lepukkant vagy valami... tehát h kb optikai meg minden nélkül h egy normál állapotu mennyibe megy.. meg talán még ha valaki tudja abba is segithetne h láttam egy opel corsát ha jol tom ez is ebbe az évjáratba volt na most 480 volt dee kivül belül megcsinálva.. és ugyanaz az auto hot tuning nélkül 6 kilo :D tehát érdekes :D
válaszotokat elöre is köszönöm... Üdv ...:: Petyke ::...
hengerfej nyomáspróba is ajánlott lehet h elrepedt... nedves perselyes motoroknál lehet h a persely gumigyûrûi beengedik az olajba de ha a hengerbe megy idõvel úgyis lefolyik az olajba vagy nem tudja megforgatni az indítómotor a motort mert tele a henger... olyankor szokott hajlani a hajtórúd :]
1. az új szíj feszesebb lesz, általában másnap már folyik is a vízpumpa ha nincs szerencséd.... 2. golyós csapágyas, nem úgy mint a többi tengely (esetleg rövid életû csapágy van benne) fõleg az olcsó szar minõségû vízpumpák 3. tömbszelence sem bírja ám végtelenségig, ha folyik abból kaphat a csapágy is hiába van túlfolyó lyuk 4. ha vízpumpával feszíted a vezérlést akkor új tömítés úgyis kell mert a régi általában odarohad, elszakad stb...
vannak autók ahol a könyv nem minden vezérlés cserénél írja a vízpumpa cserét, csak lefutott km után pl: peugeot 206, de mire vezérlés cserére jut általában már folyik vagy utána fog... szal érdemes mindig
ha vezérlés alatt van a termosztát (pl: opel), még azt is kicseréljük, hogy ne télen keljen lebontani újra az egész vezérlést, ha gáz van... (nincs fûtés stb :)...) na meg a kartonlap a hûtõ elõtt..... ha meg zárva áll meg a termosztát felforr a víz az filléres alkatrész szal megéri
elsõ szélvédõ és elsõ 2 oldalablakra nem rakhatsz semmit (kivéve ha gyárilag nem színezett az üveg) a hátsó ablakra mehet bármi, ehhez adnak is a boltban mûbizonylatot.
hy hát elvilleg annyi van h egy bizonyos tipusu autonak meg van adva hogy mennyire lehet lesötétiteni az üveget... amugy nem tudom h ha csak foliva van akkor tuti hogy nem kell rá semmi féle papir de ha sötétitett üveg van berakva akkor elképzelhetö.. várd meg a többi választ lehet hogy a többiek többet tudnak mondani ;):D
Hello! A foliáztatásnak van vmi feltétele? Kell valami külön okmány vagy ilyesmi?
ezt én se értem... :) ha csak foliázni akarod ahoz nem kell kiszedni :D legalábbis mi nem szedtük ki... ahoz kell kiszedni hogyha sötétitett üvegeket akarszde azt meg nem neked kell hanem elviszed '' szakemberhez '' :D:D üdv ...:: Petyke ::...
Sziasztok!nekem egy suzuki altom van 2003gyartasi év.Le akarom foliaztatni a Hátso három ablakot,csak az a gond hogy nem tudom kiszedni az ablakot hozza.Tudtok nekem segiteni mit hogy csináljak?
nagyon sok autón a szíjfeszítõ maga a vízpumpa-ezért cserélik együtt
Modernebb autóknál a szíj + görgõk szinte mindig együtt cserélõdnek. Egy kit-ben is vannak, az autószerelõk nem szórakoznak külön velük, mert szétszedve marha ritka az az eset, hogy a kihagyott darabot máskor fel tudják használni. A kit mellesleg olcsóbb is, mint külön-külön a szíj meg a görgõk.
Szerintem a pumpa független a vezérmû szíj cserétõl, max annyi hogy: "na ha ezt leszedtük, akkor cseréljünk már pumpát is".... Én nem tudok róla hogy a kettõ összefüggene.
Hi ha hnagyon gyorsan "elfolyik" a hütõviz akkor az mitõl lehet? Járattam a motort ,hogy levettem a haslemezt de sehol nem láttam folyadékot. Esetleg a hengerbe folyhat? Akkor hengerfej tömités kéne ugye?
hello!nemtom mennyire passzol ide ez a téma,de hátha tud vki válaszolni!szóval: vettem egy 5kürtös dallamlégkürtöt,ami egy kompresszorból és 5 kürtbõl áll!a kompresszor mindegyik kivezetésén van 1 színes karika,valamint a kürtökön is van 1!nekem az a problémám,hogy ez gyárilag összevan keverve,és összevissza szól a kürt!mivel nem tudom kibarkóbázni,hogy melyik melyikre kellene,valaki jelezzen már ha van ilyen kürtje bekötve mûködõen,és akkor eltudná nekem magyarázni melyik lábon melyik kürt van!elõre is köszönöm! Ádám
hy háát szerintem az mindenhol más mert elvilleg magyar országon is egy bizonyos kocsinak meg van adva h azt meddig lehet sötétiteni.. már ha érted mire célzok ( bár ez nem biztos dee én ugy tudom :D ) üdv ...:: Petyke ::...
üdv tom h nem ide tartozik ,de nem találtam forumot ehez: Ausztriában mijen szinten engedik a sötétitõ fóliát v milen szabájok vanak ere me nem találok semit és sügös lenne ? remélem nem túl nagy gond h ide irtam.