Olyan fordulaton, amelyen már van kipuffogógáz. TEhát indítás után egybõl. Szerintem Te arra akartál rákérdezni, hogy milyen fordulatszámon kezd érzõdni a hatása... A régi Porsche Turboban ez kb. 3000-es fordulat volt, ott viszont lórúgásszerûen megnövelte a teljesítményt.
köszi a válaszokat mindenkinek. amugy a kerdest tényleg rosszul tettem fel a teljesitmény növekedésre gondoltam. Csak azért kérdeztem mert haver állandan azt mondja hogy 3000-3500nál kapcsol be a turbo de ezek szerint ez végig müködik csak a magasabb fordulatszámtartományban add nagyobb teljesitményt mint egy szivomotoros auto.
Sokan mondják így persze hibásan! Ami okozza ezt az érzetet:
A turbólyuk
'Turbólyuknak azt jelenséget nevezik, amikor a gázadás után a turbó még nem pörög föl, és nem szolgáltatja a töltõnyomást, azaz az autó még nem lódul meg. Ennek csökkentése érdekében igyekeznek a feltöltõk tehetetlenségét a minimálisra szorítani, illetve szívesen alkalmaznak inkább két gyorsan reagáló kicsit egy nagy helyett, ezek az úgynevezett biturbók. Ezek rendszerint V motorokra kerülnek, hengersoronként egy darab. Ritkább esetben a két feltöltõt "sorba kapcsolják", egy kicsi kezd el hamar tölteni, aztán egy nagy adja a csúcsnyomást, ilyen van például az utolsó Mazda RX-7-ben, vagy a BMW 2004-es fejlesztésû háromliteres dízelmotorjában. Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a lyuk effektust nagyban erõsíti a hirtelen jelentkezõ óriási teljesítmény, tehát tisztességesebb vihar elõtti csendrõl beszélni."
az s4 ohc a fita regata motorjanal mit jelent. Az ohc gondolom a felülvekvõ vezérmûtengely de az s4 az mire utal. A dizel motorja 1.9milyen befecskendezésû ha tudja valaki 1988ban gyártották.
Szerintem soros 4 henger ennyi. A fiátok közvetlen befecskendezésû dízelek.
/Persze ez nem összekeverendõ a közös nyomócsöves rendszerrel./
Akinek turbós kocsija van,annak érdemes megnéznie,hogy miért kell alapjáraton pöfögtetni leállítás elõtt!Nagyon nem mindegy meddig pörög olajnyomás nélkül.
Ez igazezek a turbok 100000 felett pörögnek percenként. Arra kell figyelni hogy indulásnál egy fél percig kell járatni hogy a kenés tökéletes legyen. Jah és leállitásnál igen birom amikor a sok kis pöcsû jó kocsival rendelkezõ(feltöltõs)ad egy gázfröcsöt azt leállitja.
Van egy 2001-es Daewoo Nubirám 1.6, 16V (DOHC). Az a bajom mostanság vele, hogy meleg motorral kissé nehezen indul(kb 5mp köszörülés), hidegen egyböl. Pár napja volt zöldkártyán, ott minden rendben volt. Nem eszik sokat, nincs benzinszaga, hõfokok rendben vannak. Mi okozhatja ezt jelenséget?
Akkor hidegen még nehezebben indulna.Gyertyák esetleg,de inkább lambda szonda szerintem.
Nem kellene többet fogyasztania, rángatnia? Vajsimán megy és van benne erõ is. Zöldkártya elõtt is csinálta elvétve, érdekes ott minden értéke rendben volt. Gyertyáktol elindulok, aztán felsõ holtponti jeladó stb, remélem nem lambda szonda, mert annak méreg az ára.
Sziasztok! 2 kérdésem is lenne: 1) Opel Corsa B 1200 ccm kocsiba milyen gyertyákat ajánlanátok? 2) ugyanez a kocsi 8,5-9 liter körül eszik ha kiscipõvel megyek vele...nemrég lett felújítva a motor, hengerfejek csiszolva lettek, légszûrõ, katalizátor cserélve lett, és értetlenül állok a dolgok elébe. Talán még a gyertyákra gyanakodtam. 1 éves Bosch 1 pólusú gyertyák vannak most benne és többnyire csak városban megyek vele. A gép amúgy 94es évjárat, javítani csak kisebb elektronikai hibák miatt kellett. Valaki tudna valami tanácsot adni, hogy mit érdemes megnézni/megnézetni/kicserélni rajta? Elõre is köszi!
Ott inkább az üzemanyag-ellátó rendszerben lesz a bibi. Legalábbis szerintem. A gyertyákl hibájától inkább rángatna-kihagyna-nem menne.
Szerintem is,ha jól indul hidegen-melegen akkor kár a gyertyákat bántani.
'hengerfejek csiszolva lettek,"
Azt gyalulni szokták,nem csiszolni! Mi lett felújítva?Henger fúrás volt?Szelepek felújítása?
Ha nem zárnak a szelepek,simán ehet 3 literrel többet.Vagy ha elrakják egy foggal a vezérlést. Ha szétszedés elõtt kevesebbet evett,akkor valami el lett rakva.
Ha hengerfúrás volt,és szorul kicsit egy ideig ehet többet.
Igazából azért kellett elvinni szerelõhöz mert eleve már akkor is sokat fogyasztott (~7,5-8L) meg (lehet hülyeséget mondok) a hengertömítés elkopott és az olaj meg az üzemanyag eresztett a hengergbõl így a teljesítmény is eléggé visszaesett. A szelepeket felújították, gyûrûzés volt, meg a vezérmûszettet cserélték ki, hengerfúrás nem volt. Most a teljesítménnyel nincs nyûgöm...a probléma csak az, hogy most többet eszik mint mielõtt szervízben volt :S aztán lehet hogy a szerelõ nézett el valamit
Ha jól megy,valszeg a vezérlés is helyén van. A gyûrûzés után pár ezer kilóméter még kell hogy összekopjon a motor,ilyenkor a többletfogyasztás tök természetes,még az olajat is szokták rendesen csipegetni.
Az injektornál csak széthúzta gondolom a csatikat,azzal nem lehet gond. 8-9 liter feltéve ha városban,egy gyûrûzött corsától szerintem nem olyan vészes.
okés akkor megnyugodtam :) köszi a segítséget mindenkinek!
Hello A fateromnak van egy Fiat regata 1988as 1.9 dieselje. Levettük a légszûrõt és elég olajos volt.Ez hogy kerülhetet oda. Ugyanezen kocsinál hol kell féket légteleniteni mert én nem találtam rajta légtelenitõ csavart pedig valaminek kell lennie.
Kicsit kartergázos, 20 évesnél semmi jelentõsége!
Ha nincsen légtelenítõ csavar,akkor azért nincsen mert a fékcsövön át a felsõ munkahengernél magától légtelenít.A jobb hátsónál szokott azért lenni,de simán a fékcsõ kilazításával is lehet légteleníteni. /persze fönt a tûzfalon nem kell,csak lent a kerekeknél/
Miközben nyomja valaki a féket,meglazítod egy pillanatra a fékcsövet. Ahol nincsen légtelenítõ,ott álltalában a csövön magától ki tud menni a levegõ,légtelenítés nélkül is.
helo Valaki nem tudja hogy mekkora az MZ TS 125-nek a fõtengelyszimering mérete?
Helló!
A régi szimering tetején ott kell lennie a méretnek. Ha nincs meg már, a szoci motoros boltokban megmondod, h TS 125 már mondja is a méretet. Itt javítási könyve ha még nincs meg, bár én nem találtam benne szimering méreteket: http://szocimotoros.hu/download/mzhogyantovabb.zip Ajánlom Pesten a Futár motoros boltot :)
ha meg van a régi és nincs felirat mérd meg, ha nincs akkor a tengelyt és a furatot mérd. 25x72x7 dupla ajkú lesz sztem, mint ahogy a legtöbb mz-ben amit eddig láttam
Dél-Budán (Nagytétény, Campona környéke) keresek normális szerelõt, akinek van diagnosztikai cucca Megane II-eshez, ill. tud gyújtótrafót is cserélni (nem gyári Sagem-re, hanem Beru-ra), ugyanis tegnap megdöglött az egyik (immár a második) és a legközelebbi Renault márkaszervízek túl messze vannak ahhoz, hogy megkockáztassam a katalizátor kinyírását. Ha kell, megveszem én valahol a cuccokat, csak kellene valaki, aki be is tudja mérni, melyiket kell cserélni és meg is csinálja (ha párban csere, akkor úgy). Az is megfelel, ha mind a négy kicserélésre kerül egyszerre.
MIT JELENT A FELíCIÁN AZ LX ??????
Luxot jelent ,de ez a kisebb felszereltségû változat. A grand Lux (GLX) már redelkezik fordulatszámmmérõvel, ködfényekkel meg egyéb hasznos kütyükkel. :)
Tudom hogy nem ide való a kérdésem csak volna egy kis gondom. El akarnak nekem adni egy Yakimoto 200 típusú crossmotort. Csak annyit szeretnék kérdezni hogy ezekhez lehet kapni alkatrész???
Ha sokat megy városban az autó,akkor érdemes lehet 4ezer fölé pörgetni,hogy kiégjen a lerakódott dzsuva. Ez általában segít az ilyeneken.
Valaki tudna linkelni nekem egy szélessávú lambda-szonda elvi rajzot? Az érdekel, hogyan és hol helyezkedik el benne a villanymotor + ilyesmik. Neten csak külsõ fényképet láttam...
Kis segitsegeteket kernem. Van egy 97-es evjaratu VW Golf 3-asom es benne negy gyari elektromos ablak. A vezeto oldali ablakkal lenne bajom, megpedig, ha fel akarom huzni, akkor megy egy darabig, aztan leold, majd megint ranyomok, akkor elindul es megint leold. Ezt csinalja lefele tekeresnel is. Valaki tudja esetleg mi lehet a baja? Magam javitanam, ha lehet, mert itt kulfoldon csak barbarok vannak! Elore is koszi a valaszokat!
A "gyujtótekercs beépitett végfokkal" ot a végfok az mit jelent?
végfokozat... tranzisztor vagy IC van benne
THX Amugy a tranzisztor az mi is tulajdonképpen? Azt tudom hogy van egy emiter része ahol az áram bemegy van egy bázis ahol kijön meg egy kollektor ami nem tudom mi. Ja meg generátor feszültségszabályozásánál is van tranzisztor asszem.
A tranzisztor 1 elektnikus kapcsoló... kollektor és emitter között van oldható kapcsolat, amit a bázison vezérlünk. Ha van bázisáram akkor a kapcsoló vezet, ha nincs akkor nem.
Forgó elosztos adagolonál hogyan lehet ellenõrizni az elõbefecskendezés kezdetét?
Mi az a multiplexer és demultiplexer?
Forgóelosztós adagolónál ki kell csavarni a záródugót a kilépõ vezetékek között és be kell csavarni 1 indikátor órát. Azzal mérhetõ a dugattyú elmozdulása és így a szállítási kezdet. Gyár megadja az értékeket....
Regeneráló szelep az aktív-szén szûrõbõl engedi vissza az ott megkötött tüzelõanyagot a szívócsõbe. Csökken a fogyasztás mert az elpárolgó üzemanyag nem vész el, az aktív szén szûrõ megköti...