Most a szerelõ minden egyes hengerbe szimplán levegõt nyomott (5-6bar), az éppen aktuális hengernél zárt szelepekkel, és bugyborékol a víz, minden egyes henger vizsgálatánál.
Szerintem ha minden egyes hengernél csinálja, és bejut a levegõ az égéstérbõl a vízrendszerbe, akkor nem repedés lesz, hanem a tömítéskörül lesz vmi...
De leszedte a fejet, és elvileg tökéletesen ráfeküdt a fej a tömítésre...
Lehet egy elcseszett síkolás? Vagy mi lehet a gond?
köszi
a tömítésen nem látszik ha a hengerbõl nyomás jut a hûtõrendszerbe,ezt tapasztalatból tudom én is
meg kell nézni a síkolást jó-e,vagy még a tõcsavaroknál lehet a gond- nyúlottak
nem véletlenül mondják hogy új tõcsavar minden levétel után
csavarokat vettünk újat egyszer, azután már mondjuk 5x újra össze lett rakva, de az új csavarokkal is nyomta a vizet. Vagy a régi blokkot is síkoltatni kellett volna fejlevétel után?
vagy a tömítésbõl érdemes venni vmi nagyon jót?
valószínûbb h a fejsíkolással lesz vmi, nem? mert a régi blokkal is nyomta a vizet a fejfelújítás után, pedig akkor még csak a vezérmûtengely miatt szedtük le...
Miért pattoghat az autó eleje az úton? kb-90 km/h-nál kezdi gyorsításnál jobban érzékelhetõ. Jobbra balra, Kerekek centrírozva, féltengelyek kivéve ellenõrizve és visszatéve. Egyéb tipp? :/
Nálam hátsó lengéscsillapító volt, az egyik letérdelt egy kicsit és szintén nagyobb sebességnél elkezdte kicsit csóválni a hátulját.
a gond az hogy minden blokk idõvel elvetemedik,ahol a csavarok húzzák ott pupok keletkeznek benne mert nyúlik az öntvény
ez történik a hengerfejjel is melegen befeszül hidegen visszalazul ezért szinte minden 20 év feletti motor ugyanezzel küzd
a csavarok is nyúlnak és a deformálódott fémrács szakítószilárdsága már töredéke az eredeti értéknek így többszöri levétel után már nem képes tartani ugyanazt az erõt lehet hogy egy-két évet bír,lehet hogy annyit sem
szerintem itt egyedül csak a blokk hengerfej tökéletes síkolása+ új tõcsavarok segítenek /blokk ki-fõtengely ki-rohadt nagy meló/
ehhez komoly marósmunka kell,olyan aki direkt erre van ráállva
tömítésbõl is érdemesebb akkor már valami komolyabbat venni,mert sok a gagyi
itt a spórolás az igazi pénzkidobás mert elõrõl kell kezdeni az egészet ha valami nem tökéletes
túl sokszor lett már síkolva a fej, és a csavar ráül már a blokk csavarfuratának aljára, ezért nem biztosít kellõ kötést..
tényleg csak kb 1 miliméterrõl van szó..
most leköszörültetünk a csavarokból mondjuk 2-3 milit, és reménykedünk...
de a számok azt mondják itt lesz a bibi, lemértük a csavart teljesen betekert állapotban fej néklkül mennyit lóg ki a blokkból, és 1 miliméterrel több, mint a fej és a tömítés együttes magassága...
ezt a szivatást... pedig még látszódik a fejen a gyári jelzés, h medig lehet síkolni...
elég nehezen tartom elképzelhetõnek mert a gyárban direkt az ilyen problémák miatt ráhagynak jócskán a menetre,sõt azért is hogy ha esetleg folyadék kerül a fészekbe annak még maradjon bõven hely nehogy szétrepítse a blokkot
persze bármi elõfordulhat,sõt hogy egybõl ennyire fújja a hûtõt az arra utal hogy tényleg valami nagy gáz van mert pár hónapot ki szokott bírni még összehányva is
igen, én se nagyon akartam elhinni, de ennél az 1.4-es bravónál minden elképzelhetõ... sajna sehol nem találtam leírást arról, h mekkorának kéne lennnie minimálisan a hengerfejnek.. mekkora a furat, mekkora a csavar...
de ez az uccsó lehetõség, mert már mindent próbáltunk
császtok huhh ha már ennyire a fiat bravonál vagytok akkor ezek szerint a brava se ér egy szart se? :D h ennyire nagy gondok vannak velük? me egyszer már kérdeztem igaz azota nem sikerült venni sajnos autot dee azéért kezdek el kicsit elöbb kérdezösködni h mi is az ami megérné megvenni... elöre is köszi császtok
ez nem igaz,mert minden kocsinak vannak gyenge pontjai amikre figyelni kell
a népítéleten érdemes olvasgatni a kül. tipusokat lehúzó ítéleteket elég tanulságosak a kamukat kis odafigyeléssel ki lehet szûrni,a pár soros ítéletekkel nem kell foglalkozni
Segítsen kérem valaki! Egy 1992 Daihatsu Charade 1.3i 90LE 16v kocsim van, lehet HC-E de a motortérben a cimke sima HC-t ír, a lényeg hogy elméletileg lennie kéne szervo kormánynak, müködését nem érzem de lehet kevés benne a szervo folyadék, hol találom a tartályt mert kerestem de nem találom. A kocsiban központi zár van és fékezéskor érezhetöen a gép rásegít a pedál megnyomásához szóval vicc lenne ha épp pont szervo kormány ne lenne, hol találom? Merre keressem? kézikönyv szerint itt is mérö rudacska van az olajszint méréshez, gondolom akkor nem függölegesen helyezkedik el a motortérben, ha ott van egyáltalán...
/tök érdektelen a fékrásegítés v. kp. zár/
nézd meg a szíjnál van-e benne ilyen!
egyébként nem hinném hogy van benne akkoriban kisautóba nem nagyon raktak
Nem láttam be nagyon, a szíj felsö kerék részét láttam csak, de hogy körülötte mi van azt nem láttam mert baszott nagy a motor a kicsi motortérben, nem kis autóba való. A szíj szélén viszont kezd morzsálódni egy helyen drót szálak is kilógtak, esedékes egy ékszíj csere?
szelep lehetne de mivel ohc az nem mehetett el egy levétellel,meg a vezérlést is gondolom csukott szemmel összerakja bárki ennyi szopás után /bár átnézni mégegyszer sosem árt,a szelepekre ránézni egy hézagmérõvel max 3 perc/
lehet hogy csak valami stekker az injektorrendszernél vákumcsövek apró biszbaszok át kell nézni hátha lóg még valami eldugva
ha nem nyomja a vizet akkor az alapprobléma megoldva,talán úgy is marad sokáig
Egy olyan problémám van, hogy fejre álltam a kocsimmal, a kaszni törött, habár nem olyan nagy mértékben. Az a gond, hogy valamiért nem indul be a motor sem, egy szerelõ azt mondta, hogy mivel fejre állt letiltott valami elekronika benne. Ehhez meg kéne nyomni egy gombot, hogy újra induljon de azt a gombot nem találom sehol a kocsiban. A kocsi egy Citroen Saxo 1.1-es 96'-os. Tudja valaki hogy merre lehet vagy egyáltalán van-e benne ilyen valahol?
Ilyen kimondott restart gombot tuti nem fogsz találni. Próbálj meg értelmes szerelõt találni, hátha szerencsével jársz.
Most hívtam fel a Pesti citroen szervízt, azt mondták van benne pedig mivel benzines, hát lehet tényleg jobban járok a szerelõvel én sehol se látok ilyent akárhogy nézem... köszi a választ egyébként :)
Komolyabb szervizekben vannak olyan készülékek melyekkel a hibajelzéseket és tiltásokat ki lehet kapcsolni. Ilyen készülékek iskolai szervizekben vagy márkaszervizekben fordulnak elõ többségben. De ha komolyabban utána kérdezel esetleg szervizes ismerõsnél lehet tudnak segíteni.
Restart gombot sehol nem fogsz találni, ugyanis a központi vezérlõegységbõl kell a hibát kiolvasni természetesen javítani és kikapcsolni. Majd teszt, ha a hiba már nem áll fent akkor jó munkát végeztünk ha elõ jön ismét akkor komolyabb szervizelésre lehet számítani.
Volna egy kérdésem van 1 renault clio öszintén fingom nincs mikora az évjárat.. régi a 91-es széria.. de nem tom a pontos évjáratát... az volna a probléma h egyszer csak fogta magát megállt.. nem indult maradt magának 1 tiz percig kb.. és utána beindult.. azota megy.. ez vajon mitöl lehetett? válaszotokat elöre is köszönöm... üdv : ...:: Petyke ::...
sziasztok!egy 2008-as ford fiesta 1.25 16v 75le fresh plus tulaja vagyok.7300 km van a kocsi kilóméterórájában.és a fogyasztásról lenne szó.elõzõ éven nyári idõszakban nyári gumival országúton 90-100-as tempónál 5l-es fogyasztás jött ki.most a téli idõszakban téli gumival városban, ha a mûszereknek hinni lehet 9-10 liter körül alakult.tehát a városi fogyasztás elég lehangoló.egyébként a leggyakrabban csak városban van használva.ha van valakinek ez ügyben tapasztalata,ossza meg velem.egyáltalán normális egy 1200 kbcentis motortól ekkora fogyasztás?hány km-ig mondunk bejáratósnak egy új autót?
köszönöm segitséged.. :D most sokkal elörébb vagyok...
az újabbakba van már olyan komputer ami rögzíti ezeket a leállásokat, abból simán meg lehetne mondani egy lekérdezéssel, de egy 91-es clionál ez némiképp komplikáltabb
háát igen.. nem egy mai járgány... multkor lett állitva az alapjáraton mert elég magas volt. kis gázt kellet nyomni h induljon de hát akkor sem szabadna h csak ugy megáljon és ne induljon utána tehát nem értem. na mind1 azért télleg köszi. majd a szerelö biztos pontos informáciot mond, :) üdv ...:: Petyke ::...
ha lefestem egy színre az autót, akkor utána az be kell jelentenem valahol hivatalosan vagy mit kell ilyenkor tenni?
tudtommal a forgalmiban átkellene írni valamit, de nekem errõl nagy tudtom nincsen...
ha az egészet át akarom festetni, akkor kb. 200 ból jövõk ki + az átíratás így ha a mostani színnel kijavíttatom a hibákat az kb. 80-ból meglesz, úgyhogy marad a régi színe
Hali ! 72-es 1302-es bogár hoz kellene nekem egy kis segítség, váltótartó bakot kéne cserélnem, az lenne a kérdés hogy szét kell e húzni a motort a váltótól a tartóbakon lévõ csavarok oldásához ? Valaki valami infó-t tud írjon ! Elõre is köszönöm !
nem épp ide illö kérdésem volna de nem tudom hol feltenni... nos az volna h holnap mennék megnézni 1 autot de nincs rajta müszaki na már most ez vidéken volna ( kb 60-70 km-re ) és az volna a kérdésem hogyan tudnám haza hozni ha esettleg meg venném... ha irok adásvételit azzal 24 oráig ilyenkor legalább lehet menni... vagy utvonal engedélyt kéne kérnem ? pls help. mee fogalmam nincsen h ilyenkor ez most h müködne? elöre is köszi. csao .
csak útvonalengedéllyel mehet ilyenkor az autó,és úgy tudom csak mûszaki bázis irányába mûszakira behívó igazolt lappal
Üdvözletem! Lenne egy 1.6 os 16 szelepes Fiat Brava 2000-évi személyautó. Kérdésem pedig: miért van az hogy a MAP szenzort és a folytószelepet összekeni a kicsapodó kartergáz. ugye össze dzsuvázza a MAP szenzort és az autó nem megy rendesen de ha kifujom féktisztitóval utána jó. Most arra gondoltam ,hogy kikötöm a kartergáz visszavezetést de nem szeretném tartósan ezt a megoldást . Ha valakinek lenne egy jó ötlete akkor azt meghallgatnám. Válaszokat elõre is köszönöm.
tudja valaki hogy mi a neve annak a proginak amiben meg lehet keresni az összes alkatrészt a fiat puntóhoz ? Illetve hogy tudna valaki nekem boltot mondani ahol árral névvel és képpel együtt van fen a hátsó felfüggesztéshez a rugo alá való gumi bak.
punto I 1.2ELX 75LE, benzin , 94, májusi az autó adatai.
Hali! Ha jól emlékszem a Birner katalógust kellene megnézned mást nem tudok.
Hello, egy olyan kérdésem volna hogy ez normális? (az olajra gondolok a motor jobb oldalán)
és ha nem az akkor mit lehet vele csinálni, esetleg meg kéne mutatni egy autószerelõnek, vagy csak töröljem le ronggyal és ne foglalkozzak vele?
Nem szokott jó lenni ha olajos a motor blokk . De a hiba mértéke függ ,hogy honnan szivárog az olaj. Például: ha a hengerfej alól szivárog akkor csak tömítés meg síkolás. De szerintem lehet attól is hogy a szelepfedél tömítés ereszt, vagy talán még a kartergáz visszavezetõ csõ lehet megrepedve. Más nagyon nem jut eszembe . Amúgy milyen típus Fiat? ui: használj jobb képfeltötltõt mondjuk az sg saját képfeltöltõjét ha hszt irsz akkor a mehet felirat mellett található.
Helo! Nemrég vettem használtan egy Peugeot 206 1.4hdi 2002 es.Tegnap akkut kellet cseréltem autoban és most pedig kéri a kazettás gyári rádió a kódot.Hogyan kell beirni a kódot mert nekem ami van kód azon van rajta szám meg betû is??Nem akarok vele próbálkozni még nem tudom,hogy kell beirni!Segitsetek!!!
Nem értem miért nem lehet bikakábellel a töltõre kötni aksi beszerelése idejéig a kocsit.. Mûhelyben mindig ezt csináljuk h ne keljen a kulcsokat újra programozni az autóhoz..
Ha márka üzletben vetted, akkor oda vidd és meg kell hogy csinálják. Ha használtan akkor egy márkaszervizbe vidd és meg kell h csinálják. Max elkérnek érte minimális összeget. Amúgy nem nagy meló ha meg van a típushoz a progi akkor rádugja és 5 perc :)
Amúgy akármennyire is körülményes, ez direkt az autótolvajok ellen lett kitalálva. :) Ötletes, csak ha annyira nem hozzáértõ és körültekintõ az ember akkor tud meglepetéseket okozni magának :)
De, hogy véletlen se adj ki fölöslegesen pénzt keress kódokat, mert láttam vannak 4 jegyû számok.
Esetleg ha leírnád a számokat amiket találsz a rádiódon akkor az segíthetne. Mindenesetre holnap megkérdezem a fõnököt.
Nah informálódtam, neked egy négyjegyû számokból álló kódra van szükséged. Ha az nincs meg akkor körülményes a dolog
Renault-nál ugyanez van, ott a kódot a konzolon lévõ jobb oldali gombokkal lehet beütni (úgy emlékszem, a digit klíma gombjaival), a négy jegy között meg a (nálam a) kormányon lévõ hangerõszabályozókkal kell lépkedni. A kódodnak elvileg benne kellene lennie a gépkönyvben, vagy a szervízkönyvben, ha ez nincs, gyári szervízben írnak újat, de az pénzbe kerül. Próbálgatni nem érdemes, mert minden kísérlet után duplázódik a várakozási idõ, X rontás után meg tilt és marad a gyári szervíz. :)
Én úgy tudom, hogy az elsõ számot az elsõ gomb nyomogatásával tudod beállítani. (Addig nyomod amíg nem éri el a kívánt számot) Majd ugyan így a többit.
Betû is?? Na neee. Kellene tudni a magnó tipusát (gyártó), utána lehet nézni a beírás módjának. Szerintem 4 jegyû számnak kellene lennie. HA nincs meg, a magnó hátulján lévõ serial number + magnó tipusszám alapján le lehet nyomozni.
Opelokon az AS gombot kellett hosszan nyomni, amíg sípolt egyet, utána lehetett bepötyögni.
Sziasztok!Van egy 1.4 16V opelastrám és lambdaszondát kell cserélni benn,de én kaptam egy másik típusú autóhoz való.Bele rakhatom-e.Mind a kétt szonda négy kábelos.
Sziasztok!! Tudnátok nekem segíteni?? Van egy fényképen egy seatról és van a motortérbe valami mûanyag vagy szivacs és azt akarom meg tudni,hogy micsoda,de fotót csak msn-en tudok küldeni ide nem engedi,hogy feltöltsem:S Elõre is köszike:)
A képet rakd fel ide: noob.hu Utána meg itt az sg-n szúrd be: [KÉP BESZÚRÁSA] :)
Hali!! Köszi a segítséget,de ez amúgy nem az én kocsim,csak szeretnék én is fel tenni olyan fekete csövet,apropó melyik az a zajfogó??nem az ami fent van az ablaktörlõ alatt??az a fekete mûanyag??mert ott találtam már egy szûrõt de az majd cserére szorul mivel már elég el használt,és amúgy a sport légszûrõt hova teszem ha venni akarok?? köszi elõre is..
Üdv!
Adott egy 18 éves Ford Mondeo, egy éve kint áll a kertben, de ránézésre semmi baja, csak a gumik defektesek. Tavaly még jártak vele, akkor tökéletesen mûködött. Most meg szeretnénk csinálni télére kis hétvégi autónak valami föld úton a hóban "rallyzni" :D Miket érdemes megnézni az autón, kicserélgetni meg stb? Ja és sajna nincs rajta mûszaki, hogyan lehetne eljuttatni a kocsit A-ból B-be hogy ne kapcsoljanak le útközben? Nem lenne túl jó ha mûszaki nélkül leigazolnának
1 év az semmi. Szerintem szívd le az összes üzemanyagot belõle, mert azzal nehezen fog beindulni, de a csövekbe benne marad a régi, valószínû üzemelni fog azzal is, csak kicsit darabosan, utána töltsd fel friss benzinnel. De ha beindítod így és szépen pörög fel a motor, maradhat benne a régi benzin is nyugodtan. Értelem szerûen gumi csere, meg egy belsõ pucolás nem fog ártani neki, gondolom ellepte a por.
A mozgatása egyszerû, ha mellékúton laksz, ahol pár km után már földutak vannak, és kevés zsaru van, te döntöd el kockáztatsz-e. Más értelme nagyon nincs, mert tréler drága, P-s rendszámot meg nem bizt, h adnak olcsón.
Terv.: haverodnak szólsz elõremegy egy autóval, megnézi tiszta-e a levegõ, te meg követed, persze nem rögtön, hanem értelem szerûen. Ha gáz van rádcsörög és visszafordulsz. Visszafele ugyanígy... :)
Nem találtam általános autós segítség topikot így itt teszem fel a kérdést. Van egy 1.4-es 2006-os opel corsa c-m. Tegnap a vízhõfok mutató (analóg) nem mutatott semmit Tegnap 600 km mentem vele autópályán és az utolsó 100kmnél vettem észre), ma pedig mutatott 85°-ot és hibajelzést, kis piros kocsi jel egy kulccsal (szerviz gondolom). Meleget ad az autó, illetve a hûtõvíz sem folyott el. Kedden tudok vele szerelõhöz menni. Felhívtam azt mondta majd kiolvassa a hibakódot, de anélkül nem tud mit mondani, annyit mondott ha van benne víz mehetek vele addig a 2 napig.
Van vkinek vmi ötlete, hogy mi lehet és mibe fájhat a javítás? termosztát, mûszerhiba? Szerintetek is mehetek azért vele? Kb. 150-200 km lenne amit mennem kell keddig.
Köszi!
Amúgy 1-es BMW-nél hol az istenbe kell megnézni az olajszintet? Egyszerûen nem találom, bár nem vagyok egy mûszaki zseni :D
VW Golg 3-asnal ossszetortek a kapcsoloszekrenybe a kerekek.Megeri kerekeket venni bele,vagy uj kapcsoloszekreny?Ez egy sport szekreny volt.
Halli vettem a vateran egy xenon szett.et h4 foglalat na már most össze dugok mindent a trafoval aztán bekapcs de semmi se történik az nem lehet ,hogy test kell neki és a test esetleg a trafó maga a fémháza valamihez oda nyomatni valaki nem tud valamit róla vagy valakinek hátha lenne eugyan ilyen.. kék dobozos h4 xenon szett
Sziasztok! A következõ problémával fordulnék hozzátok.
Az autó: Fiat Uno 1.0 i.e. 45 LE, 1992-as évjárat.
A probléma, hogy hidegen indítva leáll, ill. sokszor nem kapcsol be az autómata szívató hindeg indításnál. Ez különösen az elsõ néhány keresztezõdésben zavaró, amikor a gázt visszavéve leáll az autó. Ha bemelegedett szép egyenletes az alapjárat. Ez a probléma egyszer csak, egyik napról a másikra megszûnik, majd kb. 1 hónap múlva ugyanilyen hirtelenséggel újra fellép ez a hiba. Amire én gyanakszom, az az automata szivató elégtelen mûködése. De amit észre vettem az, hogy ha aksit kellett töltenem, akkor az aksi feltöltése utána mindig mûködött az autómata szívató (holott elõtte nem ment) pár hétig/hónapig. Múlkorában is, az egyik indítás alkalmával megint nem mûködött az autómata szívató, s gondoltam eljátszom ezt a aksi töltés dolgot, DE töltés nélkül! Csak a sarut vettem le az aksiról (ahogy töltéskor is), és vártam kb. 5 percet, s miután visszatettem indítottam, s lám mûködött az automata szivató. :)) Lehet, hogy valami elektromossan megvolt szorúlva??? De sajnos kb. csak 1 hétig volt jó a szívató, s megint nem mûködik. Azóta nem próbáltam újra levenni a sarút. Valakinek nincs ötlete, hogy mi okozhatja ezt a hibát, hogy egyszer van automata szívató, máskor meg nincs? A segítséget elõre is köszönöm!