2 pici észrevéte a demo kipróbálása után ha netán olvassa valami benfentes:
1. A fékre lépve a lámpa világít fék féklámpa helyett. 2. A VFTS alatt nem 3dobos gyári rendszer van:) hanem a gyári 40mm-es helyett 50-60mm-es rendszer amin csak hátátsó dob van. (A leömlõ is a váltó mellett megy le, a karosszéria át van alakítva a navigátor lábterénél)
Vagy legalább olyan hang-, ill. videófelvétel ami elég jó ahhoz, hogy kivágható legyen belõle. Kellene egy legalább 20seces fix-RPM-es hangrészlet a motorról lehetõleg 3000 feletti fordulaton. Persze, ha több fordulatról van, az mégjobb!
de hát az benne a jó h folyton szerelni kell meg tuningolni
hát a versenykész autó elég drága (mint lejjebb írtam) egy utacai 2105öshöz képest (úgy 10-20 szorosa) de versenyautó árakat nézve ez még mindíg nagyon olcsó! egy utcai tuning ladánál (nem vfts, de amire azér már sokat költöttek, pl motorjára, futómûvére, fékjeire) pedig nem is a tuning kerül nagyon sokba (az se olcsó:) hanem a folyamatos ellenõrzések és alkatrészcserék, merthát a tuning alkatrészek nincsenek annyira túlméretezve mint a gyáriak, ezáltal nem bírnak annyi km-t...
egy EREDETI VFTS nagyon drága, de egy olyan amit a hazai mesterek építenek, már 2-millióból megvan, de versenykész állapotban tényleg drágább, még ennél is. viszont amit ma építenek Havassy és társai, azok már jóval erõsebbek, mint az eredetiek
Köszi meglepõen részletes irásod Akkor a VFTS már inkább a ritkaság miatt drága,nem ereje miatt?
egyrészt gyári példányt már nem csinálnak, az a pár darab ami van a világban (itthon 1 db úgy tudom Budai Béláé) az meg felbecsülhetetlen értékû! Azt az egy darabot ami itthon van 1988ban hozták be akkor volt 1.2 millió HUF + a "nyugati" alkatrészei (weberek, gátlók, stb.) 8000 USD Idézet a Lada VFTS varázslók c. könyv elsõ kötetének, elsõ fejezetébõl: "Évente kétszer lemosom és visszatoljuk a garázsba. Versenyezni már nem szeretnék vele, mert az autó ereklye, és ha el kéne adnom fájó szívvel tenném. Tudod a kasznihoz hegesztett gyári bukócsövén még olvasható az eredeti vilniuszi számozás: VFTS 178. És az ugyancsak emblémás kulcstartóról se mondanék le..." Budai Béla
Magyarországon most 4-5 millából kijön egy. Amire egy versenyszezonban úgy még 10et ráköltenek.
na de itt egy korabeli turbós példány, elég ritka lehetett, turbós, 1800as, 16 szelepes
az attól függ h milyen versenyre épített autóról van szó, és mit engednek meg a szabályok. De pl egy utcára szánt autóból (nagyon-nagyon sok pénzzel) ki lehet hozni 2091 ccm-ert és kb 200 lõerõt is (szívó zsiguli motorról van szó)
Ebben teljesen igazad van...Viszont én úgy gondolom, hogy ma nem lehet már versenyezni úgymond "összedobott" autókkal. Csak amatõr szinten. Persze ott nagyon jó buli, de ha profibban akar valaki menni, akkor mindenképpen egy rakás profi szponzorra van szüksége, akiknek általában van pénzük jobb autóra is. De szerintem ezzel már túl messzire megyünk a topic témájától. Viszont aki csak a feeling miatt csinálja, annak kétségtelenül megér egy rakás pénzt Egyébként én is Ladával járok
de akinek a Lada feeling megér ennyit és teheti az ezt vesz, nem Corradot, sem Calibrát. De ezeket rallyera csinálják, nem utcára, és ha azt nézed, akkor még mindig olcsó a versenykocsik közt.
VFTS-t nem, de a többit igen. Egyébként egy sima Lada-tuning és egy VFTS között technikailag semmi különbség nincs (manapság). Minden alkatrészt be tudsz szerezni. Még jobbakat is, mint a valamikori VFTS-ekben voltak. Jól mondtad: ez viszont pénz kérdése. Viszont ha engem kérdezel, ilyen autót "otthon a sufniban" nem nagyon lehet csinálni. És amúgy sem éri meg. Én tisztelem a Ladát, rengeteget ki lehet hozni belõle, de csinálhatsz azzal akármit, az csak egy Lada marad. Régen azért számítottak nagyon jónak, mert ott a ruszkik minden pénzt beleöltek a fejlsztésbe és nem nagyon tudták utánozni õket. Csak talán a csehek és mi magyarok. De ma már más a helyzet: abból az összegbõl, amit egy ilyen jármû megépítésére fordítasz, egy Ladánál sokkal jobb átlagos közúti autót vehetsz. 1,5 m Forint egy 3-as GTI. 1m egy g60 corrado Egy IGAZI VFTS ennek duplájába kerül...
Egyébként, ha jól tudom Mo-n egyetelen egy olyan VFTS van, amelynek minden alkatrésze Vilniusból származik. Az is garázsban van, mûkincsként õrzik. Pontosan már nem is tudom, ki a tulaj...Egy valamikori versenyzõ. De javíts ki, ha tévedek. Egyébként jártam Vilniusban, f*sza hely
De ne felejtsd el, hogy rengeteg hülye van, aki csak annit tud az autókról, hogy négy keréken gurul...Nekik azért nem biztos, hogy egyértelmû. Meglátnak egy felspoilerezett Ladát és az egyszerre VFTS