Igen ez az új okosságuk. Nem tudom mire jó ez de mindegy.
Ma a Cafe 98.6-on a hirekbe azt mondták hogy a Budapest útdíj nem szerepel a mostani kormányprogramba ugyhogy még négy évig talán tudunk közlekedni.Utána mi lesz az kérdés. De még mindig itt van ez a légszennyezettség dolog.
Arra leszek kiváncsi ha egy ilyen lesz és nem engednek autót Bp-be akkor hogy fog az ország közlekedni? MMert ugye az összes fõ út Bp-én megy keresztûl. Szerintem ha azzal foglalkoznának hogy a fõ utakat Bp-én kívül összekötnék akkor szerintetek ki jönne be a városba? Senki, akkor biztos hogy nem lenne akkorra a forgalom hogy magas legyen az a bizonyos por érték. Csak gondolkodni kéne és nem megint tiltani... Na mindegy én ehhez túl pici vagyok, majd ez a sok fõokos eldönti mi legyen...
lol. Páros, páratlan:D mi ez óvoda? nem lehet így sem közlekedni vegyék már észre! A büdös gyárakat kéne kitelepíteni BPrõl akkor kisebb lenne a szennyezettség!
Nem tudják mit csináljanak. Ahelyett hogy valami értelmes dologgal foglalkoznának.
Kész vagyok agyilag!!! Ma olyat hallottam a tv-be ,hogy Budapesten a porszennyezettség 160 napon át magassabb volt a határértéknél. Kitalálták azt hogy felszerelnek szondákat a városba és ha meghaladja ezt az értéket akkor csökkentik a forgalmat, még hozzá olyan megoldással, hogy egyik nap csak a páros számra végzödõ rendszámú autok mehetnek, a másik nap meg a páratlan. És ezt ugy szeretnék végre halytani hogy bemondatják a rádiokba tv-be és leállitják a forgalmat.
ha kitalálnánka egy másik elkerülõ utat, az hamarébb kész lenne mint az m0 :F
Mire átadják, lehet kátyúzni, ilyet már láttunk. Nem vagyok túl bizakodó az M0-val akpcsolatban.
Hát ezen az idõvonal csúszkával már 2007-re kész lesz az M3-ig. és akkor sokaknak köztük nekem is, nem kell átmennem a városon, ha jövök az M3-ról, és az M1-M7-re akarok menni. Ez már nagy elõrelépés lenne.
Attól hogy szûkitik az utakat nem lesz kisebb forgalom, csak nagyobb a dugó. Amúgy meg attól élek én is hogy a BKV fejlõdni fog:D Nem lesz sûrûbb járat csak nagyobb tömeg meg élhetetlenebb Budapest:/
Most olvastam!!! Libeláris Város cinü újságban: Gyalog a belvárosban cimû cikk:
az a lényege (nagyon hosszú nem tudom beírni) 2006- ban a kormány és a fõváros tovább építi az M0-ást és a körgyûrûket ez kb 2007 végére kész lesz.A BKV- fejlõdik és épül elõvárosi vasút is.Vesznek új jármûveket, építenek bringa utakat, felújítják a 2-es metrót (amit nem rég fejeztek be) Tavaly elindult a Podmaniczky Program. Ez tartalmazza azokat a fejlesztéseket hogy Budapest hatékonyabb élhetõbb és átjárhatóbb város legyen kb 2013-ig fog tartani.Idén 200-km utat újítanak fel ami csökkenteni fogja a belsõ városrész forgalmát. Ennek a programmnak a része a kiskörút belüli rész -József Attila utcáig-lévõ rész teljes lezárása az átmenõ autósforgalom elõl. Mindez azonban a Nagykörúton belüli rész forgalom csökkentésével oldható meg. A program azt javasolja hogy a kezdeti idõszakban ne kerüljön sor a Kiskörúton belüli terület teljes zárására, csak a forgalom csillapításra, még pedig ugy hogy a beveztõ tíz utcában megfelelõ technikai megoldással a behajtás csak akkor volna lehetséges ha ezért rendkívül magas díjat kellene fizetni. A forgalomcsillapítás a belváros felé csak akkor képzelhetõ el hatásosan, hogyha a kapcsolódó, Nagykörúton belüli és kívüli a belváros felé irányuló forgalmat csillapítják. A forgalomcsillapítás Budapest belvárosának valódi "fellélegzést" jelentõ megoldás lehet így lehet elérni azt hogy a belváros hosszú távon élhetõbb legyen.
Na Kb ennyi: Szóval ez a terv a multkor láttam róla képeket is Az üllöi utat és a Belvárosba vezetõ utakat 2 sávosra akarják szükítenni és ezzel csökkeni fog a beáramló forgalom. Csak szerintem ezzel az lesz a baj hogy kb Dunaújvárosig, Miskolcig, Gyõrig,Esztergomig fog állni a kocsisor!!!!
Na mindegy szerintetek??
Jó Utánna nézek!! De egyébként lehet hogy a közterület-használati díj arról szól, akkor amit én mondok annak más lesz a neve,de a lényege az amit leirtam a102 hsz-be
1. Közterület-használati díj: igen, nem a sóderrõl szól? Akkor szerinted mirõl? Nem lehet, hogy azt másképp hívják?
1. Egyébként teljesen jogos a teherautók esetében fizetendõ útdíj, mivel ez a jármûfajta rongálja a legjobban az utakat. Fõleg olyankor, amikor a megengedettnél jobban terhelik.
3. Én nézem, te is nézed, te viszont nem figyelsz oda, mit nézel. A regisztrációs adó európai szintû jogintézmény (16 uniós országban van jelenleg is), Kovács pedig csak javasolta EU-s szinten, hogy az elkövetkezendõ években meg kellene szüntetni, illetve a rendszerét átalakítani.
Szóval inkább neked kellene utánanézni pár dolognak.
Néz utánna te ezeknek a dolgoknak!! A köztrület.használati díj nem arra vonatkozik amirõl beszélsz,mert a sódert az épitkezés ideje alatt ott tárolod ahol akarod. Roncs autót nem tárolhatsz ott mert ha nincs rajta vizsga nem lehet közterületen,és bármikor elszállithatják. Ez arra vonatkozik (ez is csak terv) hogy az autok után kell ilyet fizetni, mert a külvárosokban az emberek kint állnak az utcán az autójikkal, és ugye ilyen pici utcákba nem lehet parkoló órát rakni ezért pénzbevételi forrásként akkarják bevezetni azt hogy aki kint áll az utcán annak ezt kell fizetnie. Errõl kettõ éve beszélt atyánk Demszky Gábor.
1. Teherutók: esetleg minden európai ország? ezt nem tudtam hogy egész európára kiterjed igazad van!!!!
a 2-es pontot te is tudod.
3-as pont ugyan arról beszélünk majdnem, egyébként az union keresztül Kovács László szólította fel a magyr kormányt ennek eltörlésérõl!!! Nézd a hiradót sürübben.
De még azt hozzá teszem ehhez hogy nem akarok vitatkozni a 4 pontból 3-ra te is majdnem ugyan azt a választ atad a másiknak néz utánna és már rendben is vagyunk. POLITIZÁLNI MEG VÉGKÉP NEM AKAROK!!!!!!
Melyik országba hallottál olyat hogy (ez még csak terv) fizetni kell a fõutakért, mert mint irtam a teherautóknak lehet hogy fizetniük kell a Fõutak használatáért. És hol hallottál iparüzési adóról, és hol hallottál regisztrációs adóról és hol hallottál, (ez is csak terv) közterület használati díjról, soroljam??? Ezek amiket leírtam az UNIO-szerint is törvénytelenek, ehhez képest még mindig fizetjük, sõt a regisztrációs adóval kapcsolatba már többször felszólították magyarországot töröljék el, ehhez képest mi a duplájára emeltük.
Rémhírek terjesztése helyett érdemes lenne pontosan utánanézned az átalad említett adófajtáknak.
1. Teherutók: esetleg minden európai ország? 2. Iparûzési adó: Olaszország. Igaz, mind õket, mind minket felszólított az EU, hogy szüntessük meg ezt az adófajtát. Ezt kifogásolja az EU, nem a regisztrációs adót. 3. Regisztrációs adó: nem az adófajta a problémás, hanem annak magyar szabályozása, vagyis nem eltörölni kell, csak módosítani a szabályozást. (A pontosság kedvéért hozzátenném, hogy az EU is max. tervezi a regisztrációs adó eltörlését. 4. A közterület-használati díj nagyon jó ötlet arra, hogy megakadályozzák az embereket abban, hogy a szarjaikat (sóder, roncsautó, stb.) ne közterületen tárolják. Mellesleg ezellen milyen kifogása is az EU-nak?
megint IQ-s hozzászólással gyarapodott a fórum... Ahelyett, hogy visszaolvasna, és felfogná, hogy mellõzzük a politikát, mert ennek ahhoz semmi köze...
Igen mindent megbántam, bárcsak máshogy cselekedtem volna, igazad van. Mekkora barom voltam. Felnyitottad a szemem, mostantol csakis arra fogok szavazni akire te is, mert te vagy az én példaképem.
én nem megyek annyit havonta, szóval a bérlet nem éri meg, a vonaljegy meg röhelyesen drága. szal marad a zautó. Sõt autóval másokat is el tudok vinni + be tudok vásárolni kényelmesen. Ja és 1km belül gyalog ofkórsz (bár egészségtelenebb mint a kocsikázás).
amit most csinalnak az meg egyszeruen zsenialis, del Budan szinte az osszes nagyobb utat felturtak valahol gyorsan a valasztasok miatt, 20 al megy a forgalom, de most hogy lement es megnyertek nem fejezik be. szerintem honapok mulva is ugy lesz...
csinaljanak bicikliutat, nagyon szivesen jarnek biciklivel ha nem kene gyartelepek mellett mennem, nem kene allandoan azon paraznom hogy vajon melyik autos akar halalragazolni mert rossz napja van.
a belvarosban tenyleg katasztfalis a helyzet, budos es szinte mozdulni sem lehet a sok autotol, parkolni meg plane nem
csinaljanakj olyan tomegkozlekedest ami gyors tiszta es nem kell a koszos csoves hanyasaba ulnom
csinaljanak akkor utat ahova megy az a forgalom amit ki akarnak tiltani
csinaljanak parkolohazakat akkor a hataron
csinaljanak barmit is abbol a retkes sok penzbol amit 10 millio ember adozik
Ezt én igy gondolom, sajna errõl nem fogsz tudni meggyõzni.Ez Magyarország!!!! Melyik országba hallottál olyat hogy (ez még csak terv) fizetni kell a fõutakért, mert mint irtam a teherautóknak lehet hogy fizetniük kell a Fõutak használatáért. És hol hallottál iparüzési adóról, és hol hallottál regisztrációs adóról és hol hallottál, (ez is csak terv) közterület használati díjról, soroljam??? Ezek amiket leírtam az UNIO-szerint is törvénytelenek, ehhez képest még mindig fizetjük, sõt a regisztrációs adóval kapcsolatba már többször felszólították magyarországot töröljék el, ehhez képest mi a duplájára emeltük. Akkor kérdezem én hol van mindenhol igy? És ebben az esetben teljessen mindegy mennyit keresel ha törvénytelen minnek fizessem? Az igaz hogy sok országban a belvárosért fizetni kell de ott 6-sávos autópálya kerüli ki a várost 12 metro van és 5 percenként jönnek a buszok. Nálunk? A választ te is tudod itt élsz. Sajnos megint azt kell irnom hogy Ez Magyarország!!!!! és nem azért irom mert nem szeretem imádom ezt az országot, és nem is hagynám el soha,de egyszerüen katasztrófa ami it van.
Ha jól körülnézel mindenhol így van... Más kérdés, hogy máshol esetleg nem háborognál érte, mert a fizetésed elenyészõ %-át teszi ki. Ha háborogni akartok, akkor inkább a fizetésekért tegyétek, ne azért, hogy mindenért fizetni kell, és ne "Ez Maygarország!" felkiáltásokkal kezdjük...
ez ellen én is tiltakozok, mint nem pesti, de pestre járó... Nem hinném, hogy ebbe bele kéne keverni a politikát. Fidesz is olyan, mint a jókisfijú (aktívan gyûjtik a pénzt a malacperselyükbe) és nem ránk költik. Úgyhogy az egyik 19 a másik 1 híjján 20
Felháborító! Bazz fizessenek azok, akik az MSZP-re és az SZDSZ-re szavaztak. Remélem õsszel is mindenki Demszkyre szavaz majd!! Micsoda gyík a pesti többség. Szégyen.
Azért a politikusok sem teljesen hülyék (jó, vannak kivételek), gyaníthatóan azok, akik a "körzeten" belül laknak nem fizetnének érte. Ilyenbe úgyse menne bele a pesti ember, és lenne nagy felháborodás.
Az autó pedig igenis ellenség... Pláne a belvárosban 10km/h-s sebességgel órákon át... 1x rádión hallottam, hogy egy a körgyûrû ellen tiltakozó "zöld majom" azt hozta fel érvként, hogy a károsanyag, meg a levegõszennyezés... Na ki találja ki melyik okoz nagyobb szennyezõdést? A több száz/ezer autó, ami 5el közlekedik a városban, vagy az, amelyik 50-60-70-80as tempóval körbeautózza azt? És, ha az ember jól körülnéz, akkor az utak tele vannak olyan drága jóemberekkel, akik nem tudják a seggüket a lábukon odébbvinni 2 utcával, esetleg hárommal. Inkább beül a kicsi kocsijába és arrébb pöfög 2x annyi idõ alatt, mint gyalog, de legalább 10 centisnél nagyobb mozgást nem végzett a lába (pedál nyomkodása). Egy nagyvárosban, mint Bp ilyen hozáállással nem is lesz soha javulás.
Mint leírtam, ha megépülnek a kerülõutak, akkor csökkenhet a forgalom, gyorsulhat a tömegközlekedés, és máris nem 30percet vársz a buszra, tehát megveheted a jegyet/bérletet...
Van autóm. Télen is vártam a buszt,metrót,villamost. Légkondis a kocsi. Persze most a jó idõben is várom a buszt,metrót,villamost. Hogy miért? Egyrészt klaszisokkal olcsóbb. Másrészt 45perc beérni a melóbe,nem 1óra 45perc. Harmadrészt meg itt élek a városba nem pöfékelem tele a levegõt minden lehetséges alkalommal,hogy utána beszívjam a szmogot. Bár gondolom te vmi nehezet viszel magaddal minden nap,azért jársz kocsival, nem azért amiért a többség. A többség nem törõdöm sznob. Nézd meg! 300forint a benzin,és kevesebb autó van? Á, a túrót.
Viszont az is igaz,hogy elkerülõ útak nélkül ez a megoldás nem vezethetõ be,szóval a kérdés napirenden lesz még vagy 20 évig.
volt valami ügyvéd az egyik tv-ben hogy pl. a kátyúkért stb-ért be lehet perelni az országot!!(persze ha kárt szenvedel miattuk)..ugyanis ha megveszed az autót, és az autó után adód fizetel akkor a magyar államnak biztosítani kellene mellé az utat is a jó utat...ami nem lyukas mint az ementáli sajt..
na és az, amikor a geci kisteherautós kora reggel fél 7kor a ház elõtt a parkolóba járatja fél óráig a motort, és az ékszijja úgy sipol hogy a saját gondolataimat nem hallom, és csak utánna indul el, de még nem ér fel pestre, addig hallom a hangjátborsodig.Û
valamint mikor az 100 éves ladák amik "fel vannak tuningolva", de úgy zúg a motorja hogy áááááááhhh......
Lassan fizetni kell majd a: - Kerékadót - ajtóadót - tetõkárpit-adót - motorhang-adót is? Lassan több bõrt nyúznak le az autósokról, mint amennyi valaha is rajtuk volt.
Nincs autóm. De sokat vezetek. És komolyan gondolom.
Mr. Csé #13: Csak politikamentesen, de szerintem ebbõl veszi a helikoptert.
Ch_Slater #15: Igen, vagy a parkolásért és a metróért fizetsz, vagy az útért, csak tejelj...
Komolyan, ha ebbõl nem lesz tüntetés, akkor nem normálisak a pestiek. Épp tegnap néztem, hogy a gyalogosok lezártak egy keresztezõdést három percre, mert nem szeretik a kipufogófüstöt... Most kaptak belõle akkora dózist, mint máskor egy hét alatt. (Kíváncsi vagyok, ezt is kell-e majd mindenkinek fizetnie, vagy csak a "rászorulóknak".
Hát addig a bkv ne várja el, hogy ne blicceljek, amíg 30 percet kell várnom egy amúgy 10 percenként járó buszra, úgy hogy aztán 2 ugyanolyan jelzésû busz közvetlen egymás után érkezik, majd mögöttük jön a 3. busz ami már kicsit más útvonalon közlekedik, de nagyrészben ennek az útvonala is közös a másik buszjárattal... Vagy az is szép, amikor a villamos végállomása mellette buszmegállóba beérkezik a busz, leszáll egy rakás emberke hogy átszálljon a villamosra, és furcsamódon a villamos mindíg pont ilyenkor kap zöldet, azt lehet szobrozni míg a következõ elindul... Na meg az is durva amikor néhány buszvezetõ biciklipedálnak hiszi a gáz és fékpedált, vagy azt hiszi hogy a fékezéshez pumpálni kell a pedállal a fékfolyadékot. Ja meg ott a menetrend is... dísznek. Na ilyenek miatt nemtudom mit várnak mit fizessünk ki?
Ti csak járjatok télen a -20 fokban is a jégen kerékpárral, meg várjátok buszt. Itt senkinek sincs autója ? És ha netán a belvárosban lakik valki, az költözzön a prérire, vagy flexelje darbokra az autóját, ha már nem akar mindennap azért fizetni útdíjat, hogy használni is tudja... Jó sok idióta van sajnos, aki még örül is egy ilyen elmebeteg ötletnek. :( Innen látszik , hogy ha valki jól kitalált hazug érveket talál ki, még követõkre is talál. Fogjátok már fel hogy az autós nem ellenség... De a dögöljön meg a szomszéd tehene elv, itt is remekül mûködik. Ha valakinek nincs, vagy nem telik rá, akkor ezer okos érvet hoz rá , hogy megmagzarázza miért is jobb a buszra várva fagyoskodni.
Budapestet SUGARASRA építették (Párizs mintájára) körutakkal, így minden a központban fut össze. Ez van, ezt kell szeretni.
Amíg nem lehet elkerülni a belvárost, addig én is autóval fogok járni a belvároson keresztül mindaddig, míg bírom fizetni a benzint/adót/útdíjat/biztosítást/vizsgát/zöldkártyát/szervízköltséget/jóégtudjamégmit.
Nekem nem opció a kerékpár, vagy a BKV. A város egyik végébõl a másikba, minimum három átszállással, ritkítottan járó, tömött buszokkal/metróval/villamosokkal/hegyremászással/télen-nyáron/éjjel-nappal semmiképp sem.
Örülök, hogy vannak akik imádnak kerékpározni és sétálgatni, szívük joga, de ha én kifizetem mindazon horribilis költségeket amiket rámrónak (sarc), nekem is jogom van OTT áthaladni személygépkocsival, ahol akarok/tudok. Ez a nagy büdös democsokrácia.
Az államnak kéne biztosítani a pézemért(pénzünkért), hogy mind a belváros lakók, mind a belvároson áthaladó emberek joga sértetlen maradjon. Szívesen elkerülöm a belvárost, ha el TUDOM normális körülmények között (fenének sem hiányzik a belváros). Amíg ezt nem biztosítják, addig nincs mirõl beszélni.
Na azt megnézem, hogy a közlekedési társaságok mikor fogják csökkenteni az árakat. Tegyük fel, hogy mindenki fizet, mint a kisangyal, viszont akkor meg jön a "karbantartás, fejlesztés" szlogen. Tehát olcsóbb nem lenne, max nem drágulna olyan gyakran.
Ténylegesen csak egy idõ (sok idõ)elteltével lehet elérni látványos változást. Amint vannak hazsnálható elkerülõutak szépen lassan az átmenõ forgalom kiszokik a belvárosból, csökken a forgalom, gyorsul a tömegközlekedés. Viszont a BKV-nál is erõs változtatásokra van szükség. Kezdjük a hatékonyabb fellépést a bliccelõk ellen. Mindig is lesznek ez tény, DE számuk drasztikus csökkenésével elérhetõ lenne a 1. kevesebb és kisebb áremelés, 2. tömegközlekedés fejlesztése. Senki nem várhatja el, hogy elõbb csökkentsék az árakat, és majd utánna rászokok a jegyvételre és a tömegközlekedésre. Az alkalmazottakat is fizetni kell vmibõl, és így sincs pénze a cégnek. Ezek és nem utolsósorban a közlekedési morál javulása (Magyarországon lényegében ismeretlen fogalom a közlekedési kultúra) együttesen eredméynezheti azt, hogy csökkenjen a Budapestre nehezedõ forgalmi nyomás! (Véleményem szerint)
Ez a kerékpárút dolog is eszméletlen. Móricz Zsk-nál a Karinthyn állandóan megállnak az autók a bicikliúton. De már láttam olyat, hogy bringás megáll mellette és ráírt egy tényleg teljesen korrekt üzenetet a szélvádõre alkoholossal vagy lakkal nem tudom :D
Én pedig gondoltam rá, hogy pesten ugyanezt kipróbálom, mert eléggé fel tud idegesíteni amikor lejtõrõl lefelé 70-rõl le kell lassítanom 20-ra, mert ott tötypörögnek az autósok kerülni meg nincs hely. Meg amúgy is még ha kicsit jobban beletekerek akkor is van, hogy az autósok tartanak fel :\ Lehet kapni ilyen palackos kürtöt, na azz kicsi is, rárakom a cengám kormányára, azt dádá :D A bicikliút közepén jobbra balra szédelgõ öregasszonyok is kevesebb gondot jelentenének. :D Bár nem csak az öregek tudnak extrém mutatványokat végrehajtani a bicikliút közepén le se sz@rva mellettük pár milliméterrel elhúzó bicikliseket...
mondjuk nem Pesten, de egy rendõr és egy biciklista (aki az uton mert bringázni) között lezajlott beszélgetés: (Mindkettõten 35-45 körül lehettek) R: Takarodj fel a járdára! B: Szabad tudnom miért is? R: Csak! Tilos az uton biciklizni! És ezután a rendõr bekapcsolta a szirénát és át ment a piroson. Gondolom ki találod, mit csinálkt a biciklis.
Másik, csak nálunk van az, hogy 20 cm-es ívben, hangos dudaszóval kísérve kerülnek ki.Más országban, még a kamionos is nagy ívben kerül ki. Meg egy-két apróság, hogy háttal is leléphetsz az utrol nem ütnek el. Én is örülnék, ha mindenhol sok biciklis lenne, mert sajna így egyelõre szenvedõ alanyok vagyunk.
Ez nem a bevétel miatt van emberek, hanem, hogy élhetõbb legyen a belváros. Az állam jobban járna a dugóban elpöfögött üzemanyag után befizetett adóval. 5-6 éven belül ilyen nem lesz egyébként.
Kizártnak tartom, hogy túl sokan ki tudják fizetni a 2000Ft/nap-ot + az emelkedõ benzinpénzt. Ha csak egy héten 2x menne is valaki a városban az kb 16.000 Ft plusz költség havonta + az emelkedõ üzemanyagár. És ez csak 2 alkalom... De szerintem nem lenne hülyeség mégtöbbet kérni érte. Nyílvánvalóan a mozgáskorlátozottaknak és a feltétlen szükséges jármûveknek (áruszállítás stb) + közfeladatot ellátó jármûveknek nem kellene fizetni. Sokkal többen vennének bkv jegyet > bkv-nak több pénze lenne. Ebbõl automatikusan következik a többi. Több bkv jármû > gyakoribb járatok és jobb színvonal + olcsóbb is lehetne > kevesebb bliccelõ > mégolcsóbb és jobb. Nevetségesen drágább lenne autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel és nem lenne olyan visszataszítõ sem, mint amit Fleko említett.
azt nem értem, hogy mért Londont hozzátok fel pl-nak. Tudom, ott is fizetni kell, meg lassu is auto, busz közlekedés, ahgogy irtátok, DE ott a buszon van plazmatv(-szerûség), más az utak minõsége, kicsit jobban élnek, mint mi.
Ui: tigeroo-val egyetértek
Én is örülnék ha nem lenne annyi kocsi a belvárosban, de meg kell mondjam, szerintem egyáltalán nem csökkenne észrevehetõen a számuk az útdíj bevezetésével. A magyarnak a kocsi státuszszimbólum is, körömszakadtáig fog ragaszkodni hozzá, ha beledöglik is. Ennél radikálisabb változtatásokra lenne szükség, hogy valami érezhetõ eredmény is legyen.
Jó lenne látni, ahogy egyre többen járnának biciklivel vagy valami hasonló tendencia lenne :)