Fémkupacok ??? És semmi kedvük rozsdásodni ? Hát Ok.
Kik? Mire gondolsz? A zátonyosdira? Évtizedek óta ezt csinálják. Hajókkal, repcsikkal és mindenféle nagy fémtárggyal eljátszák ezt. Mesterséges hullámtörõket is ilyen nagydarab fémhulladkékokból gyakran emeltek. Ez nem környezetszennyzõ, minden szennyezõ anyagot eltávolítanak, ezek már csak fémkupacok.
Több tövény vagy jogszabály is van ami a BKV finanszírozhatóságról szól. Sajnos ezeket nem tudom fejbõl idézni, de ezek közül az egyik okozza azt, hogy a kormány nem akarja utalni a zsét idén.
A felelõsségrevonás meg itthon? Ugyan már. Ez sajnos nem Izland, ahol a miniszterlnököt is seggberúgtág és bíróság elõtt kell felelnie azért, hogy hova zuhanhatott az ország.
A BKV hitelt úgy képzeld el, hogy picai hitelt vettek fel üzemeltetésre. Mintha te benzire vennél fel hitelt. Mintha nem lenne pénzed, de felveszel 8 éves futamidõre hitelt és ha eladod az autót, akkor az új tulaj örökölné. Persze ilyen hitel nincs, de a BKV lényegében ilyen ma. Csak idén az üzemeltetésre felvett hitelek miatt majdnem annyi pénz kell visszafizetni, mint a BKV teljes költségvetésének fele! 2004 táján a tulajdonos fõváros NULLA forintot tett bele a BKV mûködési költségébe.
Ezt még én sem néztem meg. http://www.youtube.com/watch?v=UcnseWIBKa0
A hitelekrõl itt van szó. http://www.youtube.com/watch?v=GThK84Oa7CI&feature=related
Nézd a diagramot. http://vastagbor.blog.hu/2012/01/10/500_milliard
jah igen, sajnos... láttam azt a videót... Megállított a lámpa...és oldalra nézve láttam pár embert...nem szoktam figyelni, csak feltûnt a mozgás. Bámészkodni az Exponál bámészkodtam, mert a jövõheti Szõlészeti és borászat kiállításra már el kezdték kivinni az óriás traktorokat és a többi mezõgazdasági gépet...oldalt állnak a parkolóban ))
Ahogyan elmondod elég nyilvánvalónak tûnik, h aki(k) így oldották meg a finanszírozást azok hibát követtek el. Nincsen rá mód, h ez megelõzhetõ legyen? Illetve az akkori döntéshozókat nem vonták felelõsségre vhogy? Vagy õk is prémiumot kaptak "jó" cselekedeteikért cserébe?
A BKV hitelbõl üzemelése úgy valósult meg, h az állam fizette, ami hiányzott és az adott ki kötvényeket vagy a BKV, mint cég vette fel a hitelt üzemeltetés céljára?
Ezt a vidék vs fõváros témát már utom. Mindkét "tábor" betesz számtalan olyan költséget a kalapba, amit nem nem vesznek igénybe. A MÁV is dotálit és a vidéki VOLÁN is. Nos, szerinted a 2,6 vs 8,2 millió arány mit sejtetet...? Mert a fõváros agglomerációval ennyi.
Vidéken a munkanélküliség sokkal nagyobb. Tehát akkor ki is fizeti õket...?
Semmi értelme az ilyen vitának. A lényeg az, hogy finanszítozni kellett volna a tulajdonosnak, aki ezt évekig nem tette és hitelbõl üzemelt a BKV, amit most kell visszafizteni. Lefordítva, a 2004-es üzemelési költséget MOST kell kifizetni. Csak nem annak, aki felvette...
A másik bibi, hogy a 4-es metró árának a töredékébõl üzemeltethetõ lett volna a BKV és még VALÓDI fejlesztésre is jutott volna. A 4-es játékmetró nem az...
Pontosan ezért kellene emeljék a jegyárakat, ha nem kapnak elég kiegészítést (mint most is meg általában). De emelik is (csak nem eléggé), azért jajveszékelnek most megint és azért lehet egyre többször szívni, nem? De legalább az állomásonkénti 10-15 csõszt és bodybuildert még mindig megfizetik a beléptetõkapuk helyett.
Nem mintha nekem baj lenne, de az állami pénz egy része a vidékiektõl is van, akik úgy sejtem nem mind használják mindennap a BKV-t. Tehát ez még mindig nem tûnik logikusnak, h miért nem az utasok fizetik meg a mûködtetést. Vagy az 1etlen logika itt is annak a költségvetési felfogásnak köszönhetõ, h nincsen a forrás közvetlenül a kiadáshoz rendelve, hanem csak bevételi és kiadás oldalban gondolkodnak?
Kicsit kezd unalmas lenni már ez a téma. NINCSA a világon olyan tömegközlekedés, ami magát eltartja. Ha egy cég a jegybevételekbõl eléri a 40%-os ererdményt, az kolosszális. a BKV-nél volt ez már 45% is.
Az állam és a helyi önkormányzatok azért dotálják, mert a dotáció mértéke messze kisebb, mint a tömegközi kiesése estén várható gazdasági kár. Képzeld el azt, hogy mondjuk 200 ezer ember nem tud dolgozni és fogyasztani menni 2 hétig. Ez több száz milliárd forintos kár. Ehhez képest az éves 40 milliárdos támogatás smafu...
Miután tegnap megint kifüstölt egy metró felmerült bennem azon triviális kérdés, h a BKV miért nem kér annyit a bérletekért és jegyekért, h ne kelljen állandóan sírniuk, h semmire sem telik csak az év végi prémiumokra? Milyen ésszerû oka van annak, h évek óta a szolgáltatásért fizetõ emberekkel baxnak ki azáltal, h nem nyújtanak rendes szolgáltatást? Az önfenntartó vállalat létrehozása sosem volt cél?
azt hallottam, hogy mivel kivonnak sok jármûvet, újjal pedig nem tudják pótolni, felmerült, hogy használtat vennének van valami infó arról hogy milyen gyártmány, milyen korú, kitõl vennénk?
az a röhej, hogy az alagutak már készen vannak :) szerintem attól hogy nincs burkolat a megállókon simán átadhatnák csak a szerelvények fékrendszere nem megfelelõ, ezért nem kaptak engedélyt a használatra ha a vágányokat lefektetnék, mozgólépcsõt és liftet beszerelnék akkor már fél év múlva mûködhetne a dolog és vége lehetne ennek az egész blamának
mivel én zuglói vagyok, csak a 3. lépcsõben élvezhetném a metró jótékony hatását, de Újpalotáig sose fog kijutni, szal marad a buszozás mint eddig, ergo értelme az elsõ szakasznak nincs, belvárosban eddig is lehetett tömegközlekedni, persze a prostik örülhetnek Rákóczi téren :/
Mert valóban rosszul építették fel. Borzalmas állomáskiosztás, szar nyomvonal, stb.
Komolyan monod el nem hiszem, hogy ezt szakemberek tervezék. A mûszaki tartalom kielégítéséhez kell szaktudás, azt tény, de ennyire elbaszott koncepció. Ide lehetne hozni a viág minden mérnökét és mutatni nekik, hogy hogyan nem szabad metrót építeni és terevzni.
Mi a fasz tart 5 évig egy kibaszott állomás megépítésében? Japánban 3 év alatt felhúznak egy atomerõmûvet...
Keletig valóban nem ér semmit. De a keleti és bosnyák közötti rész nagyon forgalmas a külterületi részekhez képest. Felszín része is elég forgalmas, tehát nem lenne fölösleges a metró. Például a Budai oldalon a kelenföldi után, amit terveznek piti a bosnyákhoz képest.
És mikor lesz? Mikor lesz keletre? Mert keletiig se mostanság fog elkészülni. Ezért is írtam, majd 10-15 év múlva kiderül ér e valamit a metró. Addigra talán lehet is használni :D
naponta utazok tömött 7-es buszon, de a Bosnyákig (ahová mikorra is épül majd?!?) is el kéne jutni valahogy Újpalota felõl most hogy Keletiig lesz metró az lófityisz, eddig is volt
"7-173-as buszozást jelenti, ha majd Bosnyák térig eljön, az se old meg semmit" látom még nem utaztál 7-es buszon... Annál heringesebb és rohadtabb járat nincs Budapesten. Kellene metró vagy villamos
Fogadok, hogy változni fog még a terv. Ugyanis max 15 év mulva lesz az egészbõl valami szerintem. De fogadok, hogy csicsásabb deviáns designt csinálnak.... Egy magyar metró állomásnak még véletlenül sem lehet magyar jellegzet...
röhej, mint valami nõi magazin, miért nem lehet normális letisztult design? valami semlegesebb és férfiasabb meg jó hogy besüt majd a nap, de kb. 20-ad rangú dolog, attól még világítani kell elég lett volna függõlegesen egy páternoszter vagy pár nagy lift és kész, vagy sima mozgólépcsõ, ha az biztonságosabb, de gondolom költségesebb inkább a sok ízléstelen csicsa helyett megépíthetnék az eredeti elképzelést elejétõl a végéig mert az hogy Keletiig eljön az több tízezer embernek ugyan úgy a 7-173-as buszozást jelenti, ha majd Bosnyák térig eljön, az se old meg semmit meg a belvárosi állomások is olyan helyen vannak, hogy kevés embert érint és eddig is megközelíthetõk voltak
akkor is tulzás ami itt megy.pestre mindent,vidéken meg épülne egy új stadion,és mindenki hõbörög
van ilyen, hogy kertváros, ami: 1-2 kilométerre van az autópályától, vagy a gyorsvasúttól... Én nem a kertes házak ellen vagyok, hanem a decentralizált elrendezés ellen.
Nem Nem Nem ((( Nem hagyom a vidéki kis falvakat leromboltatni... Nagyon szívesen élnék egy kis kertes házban.....ha megúsznám a munkába járást oda-vissza napi másfél órából.
Figy! Budapesten 1,5 millióan laknak. A vonzáskörzetében: (Érd, Budaörs, Budakeszi, Maglód, Szigetszentmiklós, Törökbálint, Gödöllõ, Szentendre, Vecsés....stb stb újabb 100-200ezer ember. Ergó: 10 millióból Bp+agg.-hoz tartozik 1,7 millió ember. Tehát a magyar nemzeti kiadások min 17%-át erre a környékre kellene költeni, ha a lakosság számát nézzük.
Magyarországon az a szar, hogy akkora faluk vannak a senki földjén, amelyeknek a lakossága kevesebb mint debreceni 10 emeletes panel lakóinak száma. (kb 150-200 fõ). ezeknek a kis szar faluknak (bár hangulatos meg csendes)kell: út, villany, gáz, szennyvízcsat. posta internet, gátak, boltok, munkahely, tömegközlekedés stb stb stb...) de ez rohadt drága. Centralizálni kellene lassan, de ez nem valósulhat meg: -az magyar mentalitás röghöz kötött -az emberek nem szeretik a változást -"a nagy város büdös" szindróma (elvinném õket egyszer Chicagoba ami, mondjuk lehet a tó melletti fekvése miatt, de sokkal tisztább mint pl. Budapest+ ott nem degradáló egy orvosnak a metrón utazni, holott van kocsija és pénze is.) -ha valaki kertes házban lakik és utána betennék egy nem kicsi (120 m2) emeletesházi lakásba, ami jól hang és hõszigetelve, nem biztos, hogy jól érezné magát, még ha parkos a környezet is. Pedig 30-40 emeletes lakóházba 2-3 törpefalu lakosságát be lehet zsúfolni.
Kínában csinálják ezt, bár ott nem igen lehet tiltakozni, itt meg egy platánfakivágással is be lehet kerülni az országos híradóba.
Nem pazaroltak semmit a Fõvárosra..... Ezért járok autóval....
ebbõl a sok pénzbõl a vidéket kellene fejleszteni,nem megint a fõvárosra pazarolni
Ó már mikor (((( " vedd igénybe a felszíni.....talán mostanra már elkészült villamosjáratot... -hogy is mondták ???..... csak pár perc többletet fog jelenteni.... ehhhhh
Nemsoká. Formatervezési mintaoltalom alá lesz véve a homlok és hátfal, amíg a Garibaldi utcán szöszölnek addig nincs kép:). Majd privátba elküldök pár rajzot. Ha a prototípus megy Pesten elviszlek egy körre:)
Az is csak külön engedéllyel közlekedhet (EU-s törvények ezvan, nemsoká módosítják). Pedig a fordulósugara jobb mint a 18 méteres Volvo-é (A merci 4. tengelye kormányzott és a csukló elfordulás függvényben fordul, nem a kormánymûbõl kapja a jelet, így nem is csapja a seggét úgy mint pl a Van Hool AG 300, vagy a 283-as Ikarus) Pozonyban jár belõle jópár. A zárt pálya nem feltétlenül jelent átalakítást, van olyan, hogy csak egy bizonyos útvonalon haladhat más vonalra nem tehetik be. Az MJT (ahol Én is dolgozok:) új üdvöskéje (L94-15D) 1,3 méterrel hosszabb lesz, mint a Merci:). Ha sikerül egy negyven 40 darabot eladni a BKV-nak az ütõs kis üzlet lesz....
ez elvileg zárt pályára van tervezve. Tolatni se lehet vele igazán. Budán nem szeretné az emelkedõket. Pesten tesztelték nem tom melyik vonalon ezt a típust. Az a baj Pesttel, hogy erõsen bontani kellene belõle, hogy normalizálódjon a helyzet. .....amit meg nem engednének sokan, sokféle... indokból.
A francnak álldogál a kiskörúton.....meg is érdemli ))) Az igaz, hogy valamikor ki kell javítani a körömfestéket...például.... Én a mögötti utcát használom...második lámpaváltásnál már át is surrantam az Astorián ))))
Itt csak a centrumról volt szó. Rá kell erõltetni az emberekre, hogy ebben a körzetben tegyék le az a rohadt kocsit. Minap nézem a TV-t. Dugó a Nemzeti muz környékén. Ezt mondja egy nõ a kocsiból a riporternek: tegnap 1,5 órát késtem, ma /most fél órás késésben vagyok. Milyen munkahely az ahonnan ennyit lehet késni?:) Autót lehessen otthagyni a központ szélénél, automatizált mélygarázsokban és hippopp felszállni valami tömegközlekedésre. Ennyi. Amit még favorizálok a magasvasút. zajos, lassú. De olcsóbb, mint a metro.
Milyen kikerülõ válasz? A diplomám megfelel bizonyításnak? Az Olajterv tulajdonát képzõ terveket nem teríthetem szét. Neked meg akkor sem mutatánam meg, ha lehetne...
Miért? Azért mert olcsó. Egy albérlet nagyon drága. A cég jövõre költözik el új helyre, arra a 6 hónapra nem mentem már be albérletbe. Majd, ha megvan a cég új helye, akkor ahhoz közel keresek albérletet. Egyébként mi mi a fasz közöd van hozzá?
Szánalmas a hozzáállásod. Az alapján szólsz be, hogy hol élek. Nem az határozza meg a szaktudást...
Leszarom, hogy te miben kételkedsz. Esetleg küldjem át a munkámat? Nem minhtha megtehetném, mert nem küldözgethetem szét boldog boldogtalanak.
Téged viszont már elég sok helyen körberöhögtek. A HT topik is elég volt arra, hogy lássa mindenki, hogy mekkora egy balfasz vagy.
És mi az alternatíva? Addig nem teszi le a kocsit az, akinek a tömegközlekedés nem valós alternatíva? A belváorsban brutálisan magas kihasználtsággal mennek a jármûvek. Az agglomerációs közlkedés viszont szinte 40 éve (!) változatlan. Amíg ez nem változik, addig ezt nem lehet meglépni. A 4-es metró ezen nem segít semmit...
Te naiv, okoskodó, senkiházi vagy. Azt is kétlem, hogy mérnök vagy egyáltalán. Ezen túl kéretik nem reagálni a hozzászólásaimra, mindig is magasról tettem a kisebbség-komplexusokkal küzdõ, életre nem való emberekre. A szád az hatalmas.... olvasgattam a hozzászólásaid: a geotermikus e., szélenergia, HT meg, meg jó néhány topicban. Magad akarod fényezni, mindenki más hülye..... Ha olyan rohadt okos vagy miért élsz anyádékkal? (nem kell válaszolnod)
Mellesleg halkan jegyzem meg, hogy még az elõzõ szarházi kormány és városvezetés alatt is visszadobták ezeket a szarokat. Nem azért, mert politikai döntés, hanem azért, mert sem a jogaszabály nem változott sem a hozott mûszaki tartalom sem.
Vagy ezentúl minden szart elfogadunk és ahhoz íruk át a jogaszabályokat? Gombot veszünk az inghez, de mivel rossz a gomb átszabjuk az egész kabátot, amivel úgy egyébként semmi baj nincs? Magyarországon nem volt súlyos metróbaleset soha. Nyugat-Európában volt. (Ne tõlem kérj linekt, anno egy ilyen vitában a BKV figyelõn linkeltek párat.)
Még az elkúrt Combino beszerzést is sikerült - persze plusz pénzen - jobbá tenni. Mert ugye nem kell légkondi egy villamosra ott, ahol 35 fok van nyáron és gyak. nincs nyitható ablak. Más gond is volt velük, a Siemens javította és nem 2 év alatt...
Ez a Metro jó dolog, de amíg nem korlátozzák a kocsikat, addig nem lesz jobb a közlekedés Bp-en. PL -kb ekkora részrõl már rég korlátozni kellett volna forgalmat (nem csak néhány utcában), az emberek maguktól úgy se teszik le a kocsit csak ha kényszerítik õket. 1 lakás 1 autó maximum..... A tiltási zónában parkolóházakkal és legalább a belváros normális lenne:
[IMG][/IMG]
-végre be kellene fejezni a kõrgyûrût, sose lesz kész az se. Már nekem is unokáim lesznek addigra:)
Nekem többször volt dolgom a KH mint neked, errõl ennyit. Ilyen gyártmányú kocsik máshol járnak, ma reggelben errõl volt szó, hogy a szabályok értelmetlenül szigorúak. Az EU-ban a legszigorúbbak. A kocsik teljesen mûködõképesek voltak. Látom te nem vagy tisztában a gépjármûipari szektor dolgaival és a Közlekedési hatóság pompás húzásaival. Haditechnikához nem értek, meg a folyamatszimulációkhoz sem, de ehhez igen. Ha nem bírod megemészteni, hogy nem mindenben te vagy a jobb hát sorry:)
Ez nem hit kérdése, ahogy semmilyen mûszaki kérdés sem. Nincs semmfiéle jogi faszság. Az alstom baszott javítani a hibákat, a szerzõdéset az elvtársak meg úgy kötötték meg, ahogy. A semmire kifizették az ár felét...
Ha a szerkezet nem megfelelõ, akkor nem a jogszabályokat kell módosítani. Nem véletlen olyan szigorú, amilyen...
Nagyon szomorú, hogy lejárt a ban. Már megint abba szólsz bele, amihez nem értesz.
Hát nem tudom pontosan, de ezt nem hiszem el, hogy nem olyan fékkel szállították, mint amit kértünk. Itt valami jogi f@szség van. Valószínû csak keret paramétereket adtak meg, amit teljesíteni kell a féknek. Azt teljesíti is. de a rendelõ a BKV, aki az engedélyeket megadja meg a KH és ott úgy is találnak hibát ha akarnak. Jó nem felel meg az itteni hihetetlen elvárásoknak, de egy különengedély megoldaná. Ez csak a pénzrõl szól. A 2/3-al 1 nap alatt lehetne módosítani a jogszabályokat és a 2-es vonalán már januárban járhatnának a kocsik. Nekem mondjuk mindegy. Régen metróztam már Pesten. ocsmányak a kocsik, de viszonylag megbízhatóak és gyorsak, csak az áramfelvételük lehet magas.
Ha metro legyen egy kis busz is:) Pesten mindig nyafognak a buszok miatt. Mostanában sokat jártam arra fõleg VI, XIV, VIII, és XI kerület. Jártak a buszok rendesen. Próbálgatták egy idõben a dupla csuklós dolgokat:
látványos, de Pestre való. A Mercedes Capacityhez vagy a MAN GXL képest még a befogadóképessége se több, mint a nyûg ami ezzel a konstrukcióval jár:
bár ezek se a BP-i utakhoz vannak tervezve. Magyarországon a középmotoros konstrukció a favorit, az elsõ tengelynél nagyobb orrsepréssel. Ez jótékony a manõverezésre. A légrugókat kicserélni. A gyári Volvo, Merci stb légrúgók nem a kátyúk elnyelésre készültek. Akár áttérni a 295/85 R22,5-re a 275/70-rõl abroncsméretben. Sokkal jobban terhelhetõbb, csökken a fajlagos talajnyomás, de nagyobbak leszek a kerékdobok.
Építsék meg a !-es metrót, de BP-et a buszok húzzák ki a sz@rból.