Erre a szarra tényleg szüksége van Budapestnek....sõt Valamint, ha az EU nem lát benne fantáziát...vigyék ki például Érdre. Nagyon sok ember jár be az agglomerációból.. Azonkívül nem tehetek róla, hogy leszavazták a magasvasutat a Westend és a Ferihegy között....pedig lehet, hogy letenném a kocsit. A belvárosból járok ki mindennap , és nem nagyon van más lehetõségem, mint az autó (((
van amiben egyet értek vele,példáuk abban,hogy azt az irdatlan mennyiségû pénzt,amit EBBE A SZARBA belefektettek,az mehetett volna újra aszfaltozásra,bicikli útra,város szépitési dolgokra,esetleg a szarrá grafitizett régen szép épületek lefestésére,csak így nagyvonalakban.
Az mondjuk birizgálja a kis agyamat:), hogy a Közlekedési hatóság (ge2ifejü bürokrata álmagyarok) nem vizsgálta meg egy esetleges külön-engedély kiadását. A buszipart õk teszik tönkre Magyarországon, rohadt bérenc hitvány népség. Azonosan egyenlõek az APEH-al. Kedvencen volt mikor egy helyi alacsonypadlós buszban nem 350 mm volt a dobogó magassága egy helyen, hanem 355 és a f@szhiányos ribanc nekiállt vergõdni. +5 hónap. Dögölj meg.
jah azt hittem minden tekintetben a buszt érted. Persze, hogy nem mindenhova kell metró de a fõvárosokba nem árt.. Elõvárosi közlekedésnek biztosan sokáig jó lesznek a buszok, ez tény. Bár a jövõben lehet leváltja majd a villamosított vonat. Ahol pedig még vonat megálló sincs ott tutira marad a busz. :) De jelenleg az a tendencia, hogy mindenfajta tömegközlekedést villamosítani akarnak.
Az út is szar (kilopják belõle az anyagot) 30 cm-es beton alappal nem szabadna tengelyverõ nyomvályúnak lennie. Ja hogy nincs alap............ Mondom a metro csak bizonyos helyeken jó. Mindenhol nem lehet. Debrecenben fölösleges lenne, de kurva nagyok a távolságok és a busz kell. Most kitalálták, hogy legyen 2-es villamos (Debrecen 4-es Metroja), de a nyomvonala kib@szott szar. Nem fogja a buszokat kiváltani.
Na persze. Olcsóbb a közlekedési társaságnak. A városnak meg sokkal drágább, mert tönkre bassza az útjait. Kötött pályás jármûnél a pálya karbantartási költsége a tulajdonost terheli, nem beszélve az elektromos meghajtás nagyságrendekkel jobb hatásfokáról, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy a metró sokkal olcsóbb (lenne, ha nem ilyen faszfej nyomvonalon építenék ki, mint Budapesten).
A busz olcsóbb. Bizonyos alvázakon, fõegységekkel (CAT, Scania) nagyon minimális a karbantartás és szervízigény. Rugalmasak (egy metró nem kanyaroghat erre arra) Nem fognak kihalni. ha a hidrogén literjét elérjük (asszem 5000 HUF) üzemanyagcellás buszok és trolik lesznek fõleg.
Buszoké? Kétlem. Az üzemanyag hiány és a nagy karbantartási igényük miatt a buszok kifognak halni, vagy átalakulnak trolivá :D Jelenleg a metró és a villamosé a jövõ. Én a metrót preferálom. A 4-es metró is jó lehetett volna ha nem korrupt idiótákra bíznák az egészet. Szegény metró arról nem tehet, hogy túszól ejtették a kivitelezõi
Parkolóházban alszik a kicsi kocsim...de Valóban szûkek a belvárosi utcák....tudom mert ott lakom....és járok onnan minden nap dolgozni a külvárosba.....tehát én itt csak felszabadítom a helyet...nem elfoglalom ))
Pedig ez japán. Egy átlagos nap csúcsidõben a japán metrón. Elsõ pillantásra talán a tányérsapka érzõdnek számunkra komcsinak, régi beidegzõdés a szovjet idõkbõl. De a fenti kép japánban teljesen átlagos. Figyeld az embereket, hozzá vannak szokva, beszélgetnek, nevetgélnek közben, igazodnak a helyzethez. Gondolj bele, milyen eredménnyel járna ez nálunk, ahol ha szóvá teszed az ülésre rakott táskát, már hõbörgés van. A japánok türelmes népek.
hát? Én így találtam rá.... Japán nem lehet, mert felsõ vezetékes+ a Japánok azért másabbak, akkor szted hova valósi? Egyszer készítettünk pár csuklóst Kínába. A rendelõ küldött egy linket hogy miért kell kiszedni az elsõ ajtót Csonkingeben.... Mármint, nincs elsõ ajtó, az elsõ tengely elõrébb tolva és az dulakodás öcsém.... Igaz ott nem voltak "nyomó emberek" A lényeg szted hol készült?
Még szerencse, hogy a szerelvény nem tágul...akkor azt is gyömöszölni kellene az alagútba ))) Jut eszembe...se alagút...se szerelvény...járok tovább kocsival.
a francia csotrogány helyett jöhetne ez :D Simens inspiro
Vidéken élek, a metrókhoz annyi közöm van hogy általában azon utazom évente pár alkalommal. Lenne egy kérdésem ! Pár éve az akkori barátnõm - kicsit liberalista felfogású volt- aki építésznek tanult és elmagyarázta nekem teljesen hihetõen hogy azért tart ennyi ideig mert komoly munkálatok stb... stb... Akkor hirtelen még el is hittem. ;-)
Én minden beruházást leállítanék amíg az a bizonyos 3% veszélyben van. Egy családi költségvetésben a 3% egy semmi. Abban a hónapban nem veszünk új zokniból 5 párat a gyereknek, csak két párat. Meg nem megyünk el vendéglõbe enni abban a hónapban mondjuk kétszer. Kb ennyi. Ezt egy állam ugyanígy megteheti. Én nem is értem mit kell ezen annyit tökölni. Még ha nem 3 hanem 30 százalékról lenne szó érteném a felhajtás, de így ez egy dilioperett.
fail. again.
Egyre "jobb" :D Visszaküldik az alstoromokat is. Úgy látszik egy darabig a kifurt lyuk egy jópár évig üresen is fog állni.
"Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság az Alstom metrókocsikra beadott típusengedély-kérelmet, áll a hatóság lapunkhoz eljuttatott közleményében. Ez azt jelenti, hogy a fõvárosnak fel kell bontania a metrókocsik szállítására kötött 65 milliárd forintos szerzdõdést, annak ellenére, hogy az ár felét már kifizették, -írja az Index.
A közlemény szerint a kérelmet a következõk miatt utasították el. Elõször is nem bizonyosodott be, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel a vonatkozó jogszabályban elõírtaknak, illetve nem bizonyított, hogy a fékrendszer legalább olyan biztonsági szintet képvisel, mint a jogszabályi elõírások szerint kialakított fékberendezések. A jármûvön alkalmazott mûszaki megoldás nem zárja ki egyértelmûen a jármû akaratlan indíthatóságát.
Emellett az utólagosan elrendelt, és a jármû hibamentes üzemét bizonyítani hivatott tartampróbán feltárt hibák a jármûre telepített különféle vezérlõ szoftverek további módosítását igénylik. Mint arról beszámoltunk, a fõvárosi közgyûlés korábbi határozata értelmében fel kell bontani a metrókocsik szállítására aláírt 65 milliárd forintos szerzõdést.
A döntésnek számos kihatása lesz. Többek között új pályázatot kell kiírni a metrókocsikra, ami akár egy évvel is eltolhatja a 4-es metró 2013 év végére tervezett átadását. (Arra viszont lehet számítani, hogy az új pályázaton majd tolonganak a válság miatt megcsappant rendelésállománnyal rendelkezõ cégek.)
Ha az új szerelvények nem jönnek, akkor a jelenlegi, 2-es metrón közlekedõ orosz kocsikon egy 3,2 milliárdba kerülõ átfogó karbantartást kell elvégezni. A 4-es metró uniós támogatását is érintheti az ügy.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgató-helyettese elmondta: a 2-es metró vonalára szánt 22 szerelvény árának felét, körülbelül 30 milliárd forintot már kifizettek elõlegként. A BKV-ban elhúzódó perre számítanak. Mint arról az Index márciusban beszámolt, a helyzet akkor mérgesedett el, amikor kiderült, újabb négy hónapot késik az új metró a 2-es vonalon: a legutóbbi februári ígérethez képest június végére ígéri az Alstom, hogy megszerzi az új metrókocsikra a végleges típusengedélyt. Demszky – akárcsak az alagútépítõ Vincy cég esetében – bekérette a francia nagykövetet, Kocsis ultimátumot nyújtott be a cégnek.
A metrókocsiknak eredetileg már 2008 májusában meg kellett volna érkezniük Budapestre, ehhez képest pedig csak nyolc hónappal késõbb, 2009 január végén érkeztek meg. Lassan egy éve folyik a tesztelésük, ami számos problémába ütközött.
Többször beszámoltunk róla, aggályok merültek fel az új metrókocsi méretével kapcsolatban is. Mint megírtuk, az új kocsik vizsgáztatásánál szembe kellett nézni azzal a problémával is, hogy ki kellett cserélni a metrókocsik elejében és végében a beépített létrákat automatikus menekülõkijáratokra.
A fõvárosi Fidesz egy hete már felvetette, hogy számos problémát lát az Alstom metrókocsik gyártásával kapcsolatban. A frakció több visszásságot orrontott . Az Alstom nagyon sok pénzt, több mint egymilliárd forintot kért az átszerelésért. A BKV viszont a metrókocsik üzembehelyezésének csúszása miatt követel kötbért. A ki kinek tartozik és mennyivel vita legalább egy éve folyik az Alstom és a BKV között.
Az M2 vonalra az Alstom Transport 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt, a most épülõ M4 vonalra pedig 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvényt gyárt, mintegy 65 milliárd forint értékben.
(Index)"
Az a vicc, hogy itt beszélgettek (beszélgetnek) ezekrõl a hatalmas összegekrõl, de azt mindenki elfelejti, hogy ennek a pénznek a töredéke sincs még meg!!!
Nem. 250 milliárdból az elsõ szakasznak kellett volna elkészülnie. Ennek fényéban a második reális ára az kb. 60-75 millárd.
Mivel az egész szükségetelen, kibaszottul leszarom ezeket a számokat. A felelõsöket legszívesebb a Dunába rúgnám, csak elõtte összekötözöm kezüket lábukat.
Midezzel az baj, hogy hiába szajkózza ezt minden kicsit is hozzértõ, elbasztak rá már kb. 550 milliárdot. A köcsög demszky monumentális síremléke lehet, másra nem jó.
4-es metró nem lenne rossz ha nem csesznék el az egészet. Lehetett volna vegyesen felszini részel is a metró és akkor negyed annyiból dupla akkora lenne a 4-es metró távolsága... Például ahogy 4-es metró + terve is mondja, hogy budafokig-camponáig érne a így metró... Tehát el kéne már felejteni azt a baromságot, hogy a metró egy külön áló dolog és nem lehet a meglévõ vasúti pályákat integrálni a metrókal.. A másik: Ha már egyszer bele fogtak az M4-be akkor illene a bosnyákig vinni. Mert mi a fracnak keletig még egy metró? Igazi pénz kidobás... Mert már ott van a kettes egyik megállója... Viszont aki a bosnyák közelébe lakik, csak agyon zsufolt 7-es buszt választhatja, vagy 5 busszal tud a csúcsba beszerencsétlenkedni a belvárosba... Tehát a bosnyák térségbe már nagyon kéne valami.
Hehe, azért, mert néha-néha (fõleg egy Duna-hídnál) szeretünk "mi" is villantani azért. Azért az is bebaszott volna, ha Széchenyi nem a Lánchidat építi fel, hanem valami "puritán", funkcionális hidat. Ezek még száz év múlva is állni fognak, ha addig nem kap Pest egy atomot, úgyhogy hadd nézzen már ki valahogy!
Másik fele, hogy 99.99%-ban funkcionális és puritán hidakat tervez a szakma, jellemzõen az embereknek eszükbe nem jut a "híd" szó hallatán az, amivel a munkánk során foglalkozunk, meg észre sem veszik õket.
Hozzátéve, hogy presztízsberuházás, az meg ilyen: feleslegesen drága.
Nem csak a metró. Nézd meg pl. az M0 hidakat a déi szektorban. Puritán semmi csicsa. Aztán hányszoros pénzbõl is épült a Megyeri Híd. Tényleg szép, de miért kell háromszoros áron olyan? Ha puritán híd lenne, akkor esetleg már lehetne híd pl. Csepel és Dél-Buda között is és még egy máshol...
Hát azt már nagyon régóta tudja mindenki, hogy a korábbi, többségében már meg is szüntetett villamoshálózatok felélesztésével, összekötésével, rengeteg pénz megtakarítható lett volna.. több lenne a megálló, a felszíni kereskedelmi életre is talán kihatott volna, ha nem föld alatt közlekedik az embertömeg, azon túl pedig a felszíni rendezést, utak javítását is egy füst alatt megoldhatták volna, ami még csak több pénzbe se került volna, mert így is ideiglenes utakra van szükség a metróépítés miatt. Persze értem én, hogy presztízs a metró, de annyira nem áll jól az ország, hogy ezt megengedhessük magunknak magunknak.. továbbá (kezdem felhúzni magam.. :$) a 20 évvel ezelõtti útvonaltervet érdemes lett volna felülbírálni egy picit, mert egyes megállók (pl. tétényi út), amik akkor indokoltnak tûntek, ma már ez megkérdõjelezhetõ.. de valószínû, hogy ha végeztek volna egy valóban szakértõi értékelést, akkor az egész 4-es metró terv alapos változtatásokon esett volna át!
Még a kéregvasút sem nagyon indokolható, max. a legkülsõ körútig, tehgát kb. 1-2 megálló távolságon. A gond az, hogy egy idióta félnehéz metró épült, a külsõ szakaszon meg egy gyorsvillamos kapacitás kell. A mostani állapot szerint a középsõ részhez tervezett kocsik felülméretezettek, de villamos járatni meg érdekes lenne utólag metróalagútban.
A 4. meteró tökéletes ikonja ennek az elbaszott országnak...
belvárosban jó a földalatti megoldás, mert kevés a hely a felszínen de külvárosban felesleges és drága, esetleg kéregvasút mint a 3-as metró, de gondolom csatorna és egyéb vezetékek miatt ez is necces
Újpalotáig kéne a 4-esnek kimenni akár Keletitõl kijöhetne a felszínre, annyi kellene hogy a keresztirányú lámpák alkalmazkodjanak a metrószerelvényhez, és akkor gyors is lenne, csak nem zártpályás megoldás lenne a jó hanem felszínen átváltana felsõvezetékre, és a kocsik mehetnének a síneken
Hát itt nem láttam mi a 4-es metró. ez csak valami blog. De lehet , hogy itt is úgy van a 4-es metro mint Bp-n. Sehogy :-)
Most már nem kell aggódni a 4-es metró dolgai miatt.Orbán ma bejelentette hogy kormányra kerülése esetén ezt a vonalat megépítik,sõt még többet is fognak építeni,valamint minden rablótól el fogják venni a pénzt.
Ja mondja ezt õ, akinek magyarországon a legmagasabb a fizetése :)
Nézz utána az erdeti terveknek. Aszerint a HÉV a Népstadionig járt volna, akárcsak a Metró. Azért van 4 vágány, hogy 5 másodperc legyen az átszállás. Igen színvonalas megoldás lett volna, mind a mai napig jobb lenne, mint az a borzadáj az Örsön.