Inkább gondolkozz te egy kicsit. Szépen olvass végig pár szaklapot, közlekedés-portál és nézd meg a modern nyugati nagyvárosok metro- illetve gyorsvasút hálózatát. Utána világossá válik, hogy ez a 4-es metro ebben a formában egyrészt egy irtózatosan elavult közlekedésfejlesztési koncepció utolsó fennmaradt darabkája amit már régesrég át kellet volna alapjaiban tervezni, másrészt a megfelelõ emberkék masszív, több éven át tartó, sikkasztási alanya és forrása.
Miért? Mert az új jármû karbantartása olcsóbb és nem robban le minden nap staisztikailag igen komonly része. Egyszer le kell cserélni õket. A metróra kidobott pénzbõl lehetne. Ez a metrókra is igaz. A 4-es metró nem ad semmiféle új közlekedési útvonalat és még drága is.
Azért tudok egy példát mondani. Az RAH-66 heli fejlesztésébe cirka 20 évet öltek bele és elkaszálták asszem 7 milliárd dollár elköltése után. Persze mi nem vagyunk annyira gazdagok...
Ezt nem gondolták/gondoltad végig. Ha a metro nem oldja meg a gondot,akkor a jármüpark cseréje miért oldaná meg? Vagy a többi metro lecserélése. A leírtaknak párhuzamosan a 4 es metróval kéne megvalósulniuk. Sõt van amelynek már rég meg kellett volna.De ez csak álmodozás.:(
Sajnos nem te, vagy én döntjük el, hogy folytatják-e vagy nem, de ha egy kicsit bele látnál az ilyen óriásberuházások világába, akkor tudhatnád, hogy egy 40 %-os állapotban lévõ projektet senki nem fog lefújni, fõleg, ha többszáz milliárdokról van szó. Van szerencsém részt venni a 4-es metróban, mint projektben (én tervezem egy részének tûzjelzõ rendszerét) és látom, hogy bizony a problémáknak és balhéknak mindössze a tizede, ha kiszivárog a médiába.
De. Mibõl fog fizetni a fõváros vagy az állam? Hitelt erre a szarra ki ad? Eddig is romba döntötte anyagilag és fizikálisan is a várost. Muszáj ezt még fokozni?
Volt egy lista, hogy mi jött volna ki a mterópénzbõl (asszem még az eredeti 300 milliárdos összegrõ van szó!).
- 2 új híd a Dunán - Bp. teljes busz- és trolipark cseréje - Új metrószerelvények a meglevõ vonalakra - M0 befejez - Szentendrei HÉV és Ráckevei HÉV összekötése közvetlenül (nincs állomás! --> olcsó!) Talán még új szerelvények ide is.
Ezt VALÓBAN megérezé a város. A játékmetrót alig használja majd valaki és 3-4 perc idõelõnyért ki nem szarja le? Ehhez majdnem végig kell menni a vonalon....
Jelenleg a Margit-híd környékérõl (Árpád-híd - Batthyány tér) Dél pest 40-50 perc! Vicc bazdmeg. Ezzel a húzással kb 6. (!!) perc lenne. A távolság kb. 4 km... Kicsit át kéne rendezni a Petõfi-híd környékét. A park alatt már lehetne kéregvasút és lehetne leágazás a Csepeli HÉV felé is! Persze ez csak nagyon durva elképzelés nem tudom, hogy mûszakilag megoldható -e (szerintem igen).
Ja. Biztos megérte a demsky-nak ennyiért.... Amúgy meg ezen a pénzen vagy 6 megyeri hidat lehetett volna építeni meg egy rakás felüljárót. Lehet az jobban segített volna Budapest közlekedésén mint ez a borzalom... Ráadásul ha ez az egész esetleg meg is épül akkor sem tehermentesíti a forgalmat. Akik eddig is kocsival járnak a városban azok a 4-es metró megépítése után sem fognak letenni róla. Szóval mélygarázs, felüljárók, meg többsávos utak tömkelegét kellett volna csinálni nem pedig ezt a szart....
Nem baj az új metrószerelvények majd jók lesznek a 2-es és 3-as metróhoz
Úgy néz ki, hogy bedõl az egész. Temessük bele az egész baloldalt és SZDSZ-t aztán lehet lapátolni. Az egy dolog, hogy szart sem ér a metró, de hogy még ezt is elkúrták és mindemellett szétbaszták a fél város közlekedését..
A gond az, hogy fel van túrva az egész fõváros. Félig kész állomások, lyukak mindenhol. Budán tk. semmi sincs még kész. Szóval biztató évek elé néz BP, köszönhetõen DI-nak és bagázsának, fõleg KK-nak ...
Végülis ha annyit módosítunk rajta, hogy az 5-ös metrónak vesszük a jelenlegi tervét, és a 2-es metrót összekötjük a gödöllõi hévvel, akkor már nem is lenne annyira rossz... A baj csak az, hogy a térkép amit látsz, az azon lévõ 4-es metrónak kb a harmadára vagy negyedére költjük el Magyarország 2005-2013-as tömegközlekedési fejlesztésekre szánt pénzek 80%-át...
4-es metró helyett inkább az kéne, hogy a Keleti és Kelenföldi pályaudvarokra érkezõ elõvárosi vasúti vonalakat összekössék a 4-es metró vonalán... emellett pedig építsék ki Újpalotától az Erzsébet hídig a villamospályát, amin aztán elég sokféle viszonylat közlekedhetne... pl akár a Moszkva térrõl vagy Budafokról vagy a 41-es vonaláról vagy akár pont az Etele térrõl. Emellé persze kéne még az 1-es villamos hosszabbítása az Etele térig, a 17-19-es villamosok összekötése és a 12-14 és 47-49-es villamosok összekötése. Ezek után talán még a 2-es villamost meg lehetne hosszabbítani Árpád hídig, a 42-es villamost is meg lehetne hosszabbítani és persze a 3-as villamost, ami ennél még fontosabb legalább Csepelre de akár Budára is... Emellé még meg lehet álmodni az Aquincumi hídon átmenõ villamost...
Na ha ez meglenne ma akkor Budapest közlekedése tényleg 21. századi lenne :) Lehet rajta gondolkozni, hogy mennyire vagyunk ettõl messze... És akkor még nem beszéltünk a 4-es metró tervezõi által felvetett Budapesti S-bahn körgyûrûröl :D
Egyik sem. A szegregált metró, HÉV és MÁV vonalakat sürgõsen el kéne felejteni. A XXI századben ezek özönvíz elõtti felfogásokat türöznek. Elõvárosi vaúst HÁLÓZAT kell.
Lennének ott mások is a közelben. A tök ártatlan sajtótájékoztatós kameraman miért haljon meg? Én komolyan nem értem a pestieket. 5-ször megszavazták ezt a marhát (akkor õk is azok). Normálisabb országokban demszky max. utcaseprõ (elnézést tõlük is, mert az is becsületes munka!) lehetne vagy még az sem.
Eddig azt szajkózták, hogy attól még hogy a pajzs késik, az állomások építése "ütemterv szerint halad".
De amúgy elég hangzatos az elsõ mondat. Jó hír, hogy nincs további késés. Egyrész úgyis lesz, másrészt meg milyen már ahol az a jó hír, hogy nincs rossz hír :D (persze ez nem igaz, de pillanatnyilag nincs, és tudjátok, a pillanatnak kell élni :D:D:D)
Keress valakit aki öngyilkos akar lenni és kérd meg, hogy mielõtt megtenné, menjen el egy sajtótájékoztatóra, ahol Demszky, Gyurcsány és Kóka is ott van...
kicsit régi a videó de minden benne elhangzó dolog kihat a jelenre, ma is aktuális, szerintem ahhoz képest hogy milyen kevés idõt kapott Dávid, nagyon jól összeszedte a dolgokat ;)
metros.hu-n nézzétek meg a linkeket, van egy olyan rész, hogy botrányok a 4-es metróval kapcsolatban, a fúrópajzs elindulása óta gyûjtöm õket, a lista nem is teljes, de még így is szépen mutat :P
Maga az elgondolás a 4-es metó építésérõl jó volt annak idején. Csak kár hogy elavult az egész. Hamarabb ki lehet majd jutni Kelenföldre a piros 7-essel mint a metróval. Igaz csak néhány perccel. Fölösleges dologra focsékolják a pénzünket. Az egész csak arra jó hogy építö mérnök és építõ gépész halgatók ilyet is lássanak.
Jaja, inkább reklámozd Dávid videóit, amit ott belinkeltem. Szépen összefoglal a videóban mindent. Jó eséllyel mindenki megérti a videó megnézése után hogy mirõl is van szó. Szóval szerintem érdemes. Üdv ;)
Szar tervek például: 2-es metró felújítása (nem azzal van a baj hogy felújították, hanem azzal hogy hogyan [pl a ghévvel való összekötés ellehetetlenítése]) 4-es metró a 80 méteres állomásaival meg összekötõ alagút nélkül 1-es villamos meghosszabbítása direkt nem a fehérvári útig hanem attól 1 megállóra és még sorolhatnánk
SZAR tervebõl lehet sajnos. Jókból kevésbé, bár nem azokat valósíották meg nagyrészt eddig sem...
Deh azért így hogy a VEKE már nagyon felkapottá tette a tömegközlekedési híreket, már egész könnyen lehoztak egy ilyen közleményt egy tök ismeretlen civil szervezettõl. Amikor a VEKE elindult alig volt ilyesmi, sokkal kevesebb hír volt a tömegközlekedésrõl.
"Nem az az elsõdleges céljuk, hogy jól meggazdagodjanak, hogy a haver vállalkozoé legyen a meló mert így õ is kap pénzt belõlle, hanem komolyan gondolják, hogy tenni akarnak az országért és a városért."
Nem értem mit kell ezen csodálkozni? Spanyolországban NORMÁLIS gondolkodású meberek élnek. Nem az az elsõdleges céljuk, hogy jól meggazdagodjanak, hogy a haver vállalkozoé legyen a meló mert így õ is kap pénzt belõlle, hanem komolyan gondolják, hogy tenni akarnak az országért és a városért. Ez az ország egy BALKÁN!! De már lassan az is egy dícsérõ jelzõ lesz, mert már a balkán is túlhalad minket. Tele van ez az ország félmûvelt tehettségtelen vezetõkkel, aminek az ország meg a benne élõ egyszerû választók isszák meg a levét. Errõl eszembe jut Hofi Géza amikor a rendszerváltással kapcsolatban azt mondta: " Néhány ember azt hiszi, hogy a rendszerváltással tehetséges lett. Ahhoz anyucikád nunája kellene de még lehet az is kevés"
A 83-85%-os támogatottságra is kíváncsi lennék. Honnan vette ezt?? Ja és nem az számít, hogy hány pesti támogatja, hanem hogy hány UTAS!! Kurvára nem mindegy...