Megnéztem ezt a promót amit linkeltél. Vazze ez nem mehet le csak 9 után? Azt hiszem egyre hülyébb a társadalom
"a gyakorlat teljesen mást mutat pl. a 14-16 percnyi óránkénti reklámoknál is ; jóval túllépik, nemegyszer egy blokk is meg-megközelíti ezt a határt."
de ha egyszer nem lépik túl - kötöm az ebet a karóhoz. egyszerûen baromság lenne, mert valóban vannak stopperezõk. de mondom, oké, elõ a stoppert és bõszen fogok mea culpázni, ha túllépik, de ilyen bakit még egyszer nem fognak elkövetni, szerintem.
"az ortt gyk. szarik az egészre."
hatalmas lenne ebbõl a bevétele. nem sz*rhat.
"pl. zsanklódvándámot és sztivönszegált is leadnak elõzetesként napközben - holott csak 9 után szabadna."
simán mehet, a heroes és egyéb sorozatok elõzetesei is mehetnek nappal. a 18-as karika nem mehet. (ld. a heroes 4-es számú promója nikivel: http://freevlog.hu/video/4006.html - nem is adták, csak 9 után)
""mondom, példa kéne." - és azt ki és hogyan bizonyítja? megmutatja a hivatalos közleményt? vagy akkor adsz helyt neki, ha te is láttad a szabálytalanságot?"
nem, de hozzáférheteõek a pontos, függetlenül márt adatok, ld. #13-as-
szépek a szabályok. szépek lennének - ha mûködnének. csakhogy. valóban megfigyelhetõ egyfajta párhuzam (tudom, ez nem szabály,csak egy megjegyzés) a mûsorok kezdése és a reklámok leadása között. valahogy mind2 nagyobb csatorna ugyanakkor adja a reklámjait. a gyakorlat teljesen mást mutat pl. a 14-16 percnyi óránkénti reklámoknál is ; jóval túllépik, nemegyszer egy blokk is meg-megközelíti ezt a határt. az ortt gyk. szarik az egészre. õk azt hiszik, hogy diszkréten elfojtják a nép fiaiban az agresszivitást és a szexualitás iránti hajlamot, közben a tévék pl. zsanklódvándámot és sztivönszegált is leadnak elõzetesként napközben - holott csak 9 után szabadna. a híradók karika nélkül láthatók,így a 7 éves pistike simán félreértheti azt,amikor néhány túsz/katona/kecskepásztor az életéért könyörög a fejéhez szorított fegyverrel. (nem konkrét példa, csak érzékeltetés a szabályok betartásához - amúgy nem tudok olyan szülõrõl, aki egy kicsit is komolyan venné ez a túllihegett marhaságot) torrent vs tv : a tévé áll nyerésre, az is fog egy ideig ott állni. mert a nép hülyül, a nép szereti, ha irányítják. egyedül eltéved, attól pedig mindenki retteg, hogy fejetlenség lesz. a torrentnél választania kell az embernek. már az eleve fáradtságos a tévé nonstop stream-jéhez képest. elvégre igényli az agy elülsõ részét is.(meg persze viszonylag kevesen ismerik az alternatívát)
("sry, a floodért. ha baromságokat, akkor tessék leugatni, nem vagyok szakértõ a témában." - ebben a témában mindenki szakértõ, aki egy kicsit is néz kereskedelmi csatornákat. a hivatalos adatok kábé addig érvényesek, amig elolvassa õket az ember. "mondom, példa kéne." - és azt ki és hogyan bizonyítja? megmutatja a hivatalos közleményt? vagy akkor adsz helyt neki, ha te is láttad a szabálytalanságot?)
a rém rendes közben nem szokott reklám lenni az országos tévéken, amikrõl szó volt. ha a viasatos és coolos adásokra gondolsz, azok más szabályozás alá esnek, gondolom, hiszen a viasat is megszakíthatja többször a sorozatot.
A Simpson és a Rém rendes pl 20 perces mûsorok. Ezeket is megtömik reklámmal.
Egyébként érdekes, hogy némely adón a mûsor halk, én meg felhangosítom. Aztán reklám és úgy ordít mint a franc.
sry, a floodért. ha baromságokat, akkor tessék leugatni, nem vagyok szakértõ a témában.
sanyix: "Hát ez a szabály ez tényleg nemigaz."
nem szabály, törvény. ha vét ellene egy tévé, akkor többet veszít, mintha nem adná le a reklámot.
" Néha késõ este 5 percenként is képesek 10 perces reklámblokkot beadni valami mûsorba. Nem késõeste meg 20 perces reklámblokkok is"
mondj példát. ha ez igaz, akkor valamelyik tévé nagyon meg fogja ütni a bokáját. az ilyesmire nagyon odafigyelnek, elhiheted. de persze attól még lehet simlik. mondom, példa kéne.
" Pedig ebbõl még bevételük sincs, viszont kiba idegesítõ. Bár mostmár az ilyen csatornákon is elõjöttek az idióta reklámok."
naná, kell az önpromó - az a legfontosabb. nekik is magukhoz kell láncolni a nézõt. és az önpromó nem számít reklámnak.
"Az a legrosszabb, hogy a büdös tetû kereskedelmi csatornákon egymáshoz igazítják a reklámblokkokat, így ha átkapcsolsz, a másikon is hihetetlen módon éppen reklám van..."
ez megint egy olyan dolog, hogy öntököndöfés lenne, hiszen egy kertévének éppen arra kell hajtania, hogy pl. akkor kezdjen egy mûsort, amikor a másik reklámoz és az átkapcsoló nézõket megfogja valamivel. akad egyezés, ami fõleg a fix kezdési idõpontknak köszönhetõ. (18.30 híradó, 21.00 esti film vagy sorozat) de ezzel lehet a legjobban taktikázni. meg kell szerezni a másik nézõit.
greygrey: kábé én is így állok hozzá, de te is tudod, hogy még mindig nagyon kevesen torrenteznek a netezõk arányához képest:)
pauly: "ja,de egy 25 perces sorozatnál is beraknak legalább 5 perc reklámot..."
itthon nincs 25 perces sorozat. egy-két szitkom van, azok 22 percesek, de nem szakíthatják meg. a szappanokat sem szakítják meg, hanem rutinosan két résznek állítanak be egy részt, így mûsorblokkokat el lehet választani reklámmal.
"Azt meg nem hiszem hogy 6-7-szer akkor kb 6 percenként reklám lenne :))"
jól számolsz. egy jóbarátok alatt 3 reklámblokk van. eleve minden sorozat úgy indul, hogy az 1-2 perc felvezetés és rögtön fõcím és reklám, és akkor még nem beszéltem a fõcím után benyomott "a ma esti epizódot az audi támogatta". örüljünk, hogy nálunk nincs ilyen.
"Ha nem nézel tv-t,akkor meg még jó hogy neked nem baj,minek szólsz bele?"
nem szólok bele, csak megjegyeztem, hogy aki tévét néz, az tudja, hogy az mivel jár.
"És nem csak az hbo-ért kell fizetni,lehet idáig azt hitted..."
az rtl-ért és a tv2-ért nem kell. a közszolgálatiakért az adómból fizetek, ha nem is nézem. az hbo itthon elõfizetéses, de akad még pár, gondolom. aki kábeltévézik, az mindért fizet, naná. de egy rtl-nek elég egy antenna.
m4G1c: "a lentebb említett túszharc c. filmet például 3x egymás után 20-24 percenként szakították meg reklámokkal. tovább nem volt idegzetem mérni."
a 100 percet kétszer szakították meg, ez egy jó eset. van, hogy hrámat kap a film, de 45 precenként csak egyszer lehet, vagy valami ilyesmi van (ezt nem tudom, sry), de az óránkénti 16 (14) perc az biztos.
"a kidarabolt részekrõl meg ne is beszéljünk,"
mindenhol darabolnak ki, ez a tévézéssel jár. egy mozifilmet eleve úgy csinálnak, hogy beleférjen az amerikai bruttó 2 vagy 3 órás mûsoridõbe. ha nem megy, akkor az alkotóhoz hozzá vágják az ollót. (ott ugye országos csatornán csak egészkor és félkor kezdõdhetnek a filmek)
"kb. másfél óra, holott az eredeti játékidõ pl. 80 perc. és közben van vagy 3-4 reklámblokk."
sok a reklám, de nem lehet törvény szerint sem 3-4 reklámblokk. rühellem én is mindet, nem is nézem, de csúsztatni nem ér.
amikor egy film mûsorideje kb. másfél óra, holott az eredeti játékidõ pl. 80 perc. és közben van vagy 3-4 reklámblokk.
Hát ez a szabály ez tényleg nemigaz. Néha késõ este 5 percenként is képesek 10 perces reklámblokkot beadni valami mûsorba. Nem késõeste meg 20 perces reklámblokkok is elõfordulnak, bár nem mûsort megszakítva. Ezek a reklámok olyanok néha, hogy ha nem tudnék el/kikapcsolni, és néznem kéne, a falról lekaparnám a tapétát kínomba. Idegesítõ idióta zenék, hülye szövegek, egyéb nyugalom megzavarására alkalmas hatások.
A rossz pedig az amikor fõleg az ismeretterjesztõ csatornákon pl ngeo 5 percenként beraknak egy reklámblokkot a SAJÁT mûsoraikról, tehát ÖNMAGUKAT reklámozzák orrba szájba. Pedig ebbõl még bevételük sincs, viszont kiba idegesítõ. Bár mostmár az ilyen csatornákon is elõjöttek az idióta reklámok.
Az a legrosszabb, hogy a büdös tetû kereskedelmi csatornákon egymáshoz igazítják a reklámblokkokat, így ha átkapcsolsz, a másikon is hihetetlen módon éppen reklám van...
a lentebb említett túszharc c. filmet például 3x egymás után 20-24 percenként szakították meg reklámokkal. tovább nem volt idegzetem mérni. a királyi tévé legalább nem tépi szét a filmeket. a kidarabolt részekrõl meg ne is beszéljünk, amikor egy film mûsorideje kb. másfél óra, holott az eredeti játékidõ pl. 80 perc. és közben van vagy 3-4 reklámblokk. egyenként min. 6-8 percesek (az elõzetesekkel együtt). gusztustalan, hogy mindig van egy pici hely a nép torkában, amin le lehet nyomni még ezt-azt. aki meg tv-reklám alapján választ egy terméket, azt egy szórólappal is meg lehet gyõzni. szép csicsással, ami tele van csecsemõseggekkel meg kék folyadékot szivárogtató nõkkel.
Hát én mindig átkapcsolom a tv-ét, ha reklám megy. Azt csókolom. Bár én is igen ritkán nézek filmeket a csatornákon, inkább csak sorozatokat.
Ez általában a globális reklámkampányok miatt van (nem csak a tévéreklámokat, de a rádióreklámokat, citylight-okat is így kezelik), ez pedig a legtöbbször azért így mûködik, mert a multinacionális cégeknél eléggé ritkán éri meg, hogy custom ad-kampánnyal éljenek azon országokban, ahol jelen vannak. Így általában egy (nagyjából, illetve többnyire) kultúrfüggetlen alapot csinálnak meg, amin minimális utólagos változtatás történik (ez gyakran valóban globálisan érthetõ, de gyakori a régióalapú megkülönböztetés is, azaz "zónákra", országcsokrokra osztják a terepet).
kíváncsi vagyok, hogy aki siránkozik a reklámok és a minimális megszakítások miatt, az mit csinálna németországban vagy az usa-ban Ugyanazt amit itthon: torrenteznék.
ott az hbo, azon nincs reklám. ja, hogy azért meg fizetni kell? Én az HBO elõfizetésnél havonta többet fizetek szerverbérletre, hogy tudjak szerverrõl seedelni torrenten, így folyamatosan jó legyen az arányom és letölthessem ami csak kell. Ha lenne legális alternatíva, megfizetném, de mivel nincs... (az HBO is csak EGY csatorna, ott sem akkor "kezdõõõõdik" amikor én akarom, és ott sem mindig jó a mûsor, és ha elmegyek nyaralni, akkor ugyanúgy lemaradok az épp futó kedvenc sorozatom aktuális epizódjáról mintha ingyenes csatornán menne reklámmal). Magyarul a jó szolgáltatásért hajlandó vagyok fizetni, a rossz meg ingyen se kell.
Egyébként így is fizetek kábel TV-t, jóformán fölöslegesen, mert ismeretterjesztõ csatornákon és Hír TV-n kívül mást nem igazán nézek. Persze a UPC is tudja mekkora fos a kínálat, ezért rakják a legtöbb ismeretterjesztõt a drágább csomagba, hogy az alap csomag szart se érjen és tejeljünk.
ja,de egy 25 perces sorozatnál is beraknak legalább 5 perc reklámot... Azt meg nem hiszem hogy 6-7-szer akkor kb 6 percenként reklám lenne :)) Ha nem nézel tv-t,akkor meg még jó hogy neked nem baj,minek szólsz bele? És nem csak az hbo-ért kell fizetni,lehet idáig azt hitted...
naná, hogy egyetértek, nem én tehetek arról, hogy a mindehol általános rendszer csak nagyon késõn ért el hozzánk. itthon csak egyszer szakíthatnak mûsort 45 percenként, odakint 6-7-szer teszik.
és term. nem zavar, hiszen nem nézek tévét. jobb érzés, ha én határozom meg, hogy mit nézek, mintha õk. (letöltés, dvd-re való rögzítés reklámblokk átugrás játszik persze)
Hát nekem teljesen mindegy már hogy adnak filmeket vagy nem,úgysem nézem már tv-ben lassan egyáltalán... Amúgy meg én nem mondtam hogy ne legyen reklám,csak nem kéne pl egy filmet tönkretenni vele,hogy 10 perces reklámokat nyomnak be... De látom te egyet értesz velük Amúgy hbo-t megint nem fizetnék már elõ,mert látom már oda is beteszik azokat a hülye karikákat..
ha nem lenne reklám, amivel hosszabb lenne a film, akkor film sem lenne, mivel nem lenne mibõl fizetni érte. (még így is idehaza a legjobb a reklámhelyzet. kíváncsi vagyok, hogy aki siránkozik a reklámok és a minimális megszakítások miatt, az mit csinálna németországban vagy az usa-ban)
de a cikk nem a reklámokról szól. azok kellenek. a szükséges rosszak, de nehogy már valaki elvárja, hogy minden ingyenes legyen. ott az hbo, azon nincs reklám. ja, hogy azért meg fizetni kell?:)
Na ja,a reklám miatt hosszabb a film vagy fél órával :/ Nem is nézek már szinte egy filmet se meg tévében,ráadásul még mindenféle szarral telerakják a képernyõt is. Épp tegnap néztem bele a túszharcba,3 sarokban volt valami szar,ráadásul a hõsök logó hogy mekkora volt ennyi barmot...
"mert egyedi reklámban jók vagyunk, lásd Sportszelet anno"
én nem nagyon emlékszem hazai sportszelet reklámra. amik voltak mostanában, azok mind külföldi csokireklámok átmagyarítva sportszeletté.
Pedig a magyar reklám többnyire jó. El kéne dobni a kliséket, a reklámok unalmasak, a kutya nem kíváncsi rájuk. Nem értem a magyar reklámozók miért a külföldi unalomig járatott szarokkal dolgoznak, mert egyedi reklámban jók vagyunk, lásd Sportszelet anno, meg mostanság Szõke és Badár a UPC reklámjaiban. Az ilyen, kimondottan magyar, humoros reklámok megmaradnak az ember fejében, de a tökegyforma az egyik így hidratál a másik úgy, ebben kútíz van abban meg bifidusz efenzisz, ez kurva sablonos és unalmas, emellett mennyiségre is rengeteg - nekem például a tévézéstõl már abszolút elveszi a kedvem hogy egy másfél órás film 2 óra 15 percig tart, és közben bambulhatom ezeket a rémunalmas szarságokat. Egy divx-et hamarabnb lehúzok torrentrõl és megnézem, minthogy reklámokkal együtt a TV-ben ugyanazt a filmet.