Félelmetes, hogy valaki így szétfikázhat egy nagyon jó játékot....
" ....olyan elfuserált elemet adott hozzá, ami még viccnek is rossz. " Ne haragudj, de cikkíró létedre (Ha már annak csúolod magad), hogy írhatsz le ilyen kategórikus kijelentést???
Érdemes ide elnézni, mert nagyon sokan rajonganak a jétékért: http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1115988903
Nagyon bosszantó, h vajon hány embernek vetted el a kedvét a játéktól, ezzel a remek cikkel??
Üdv: A Papa
Nem kell vele játszani.
A régi UFO szerelmese vagyok. Felrakok a játékhoz egy HUD kiegészítõ, egy normál fejlesztés, termelés módot, egy base defense módot, katona kirúgás-felvétel, halál mód, AI fejlesztõ mód, és olyan régi Xcom hangulatot kapok vissza, mint a csoda! Persze gáz hogy a fejlesztõk nem voltak képesek alapból jó beállítást csinálni, de hála az egyszerû programozásának, könnyedén alakítható és fejleszthetõ.
Minden szempontból megérte számomra ez a játék!
A többieknek meg jó szórakozást az afterszarokhoz :)
Ne haragudj, de nagyrészt igaza van. Inkább a Steamen vegye meg mindenki a Terror From The Deep-et, milliószor jobb.
Ez a játék 2007-es, és ahhoz képest valami eszméletlenül igénytelen. A lövést nem lehet leállítani, ha már céloztál (legalább is nekem nem sikerült), a vezérlés úgy ahogy van, siralom.
Jaja. Meg a másik..., hogy lehet egy ismertetõ cikkben valaki munkáját csak úgy, le hulladéktelepezni???? Félelemetes.... nah mindegy... Szerintem szar napja volt és ezen a játékon töltötte ki a kedves cikkíró...
Wow! Nekem nagyon is bejött a játék. Lehet itt fikázni, meg minden, de egyet ne felejtsetek, ez a progi egy garázsfejlesztés... Az, hogy egyeseknek a szellemi képességeit meg meghaladja a harci irányítás, az sajnálatos. Minden akcióból jobb-klikkel ki lehet lépni (pl a célzás).
Az afterfosok nem voltak ilyen hangulatosak, sõt azokat 1 órányi játék után uninstalláltam is. Ez viszont itt figyel és nyomom, mint állat.
Kmarha: honnan lehet az ilyen mod-okat beszerezni/letölteni?
Akinek meg nem tetszenek az effektek, hangok és a grafika, az vegyen xbox-ot és ps3-at.
a "cikk" írójának biztos idõlimitje volt a "mû"-re, és gyorsan ki kelett fosnia magából valamit, ezért nem tudott elmerülni jobban a jatékban.És ez lett belõlle
Itt rengetek forum szól a módokról. Személy szerint én a Bmans módját ajánlom, megtalálod, ezt a nevet kell keresni. 1.9.5-ös verziónál jár ha jól tudom. A játékon belül egy saját beállítás ablaka van, ahol finomhangolhatod az egészet.
(pl mennyivel gyorsítsa a golyó vagy embereid sebességét, a katonák milyen nehezen vagy könnyedén haljanak meg véglegesen, legyen e elhalálozás súlyos seb álltal a visszaúton, használjon e az ellenfél gránátot vagy ne, mennyi idõpontba fájjon ha kézbõl földre pakolsz, vagy éppen az övbõl, hátizsákból veszel ki cuccokat, stb..)
Hja és az SG-n belül is van forumja a játéknak. Visszaolvasva sok érdekes dolgot találhatsz ott is.
"Az idegenek támadása Orwell és Spielberg óta legalább olyan kifogyhatatlan rókabõr-tárház, mint a II. Világháború témája. Az UFO-sorozat ennek megfelelõen szinte évente egy újabb epizóddal bõvül"
mondjuk ez mirõl beszél ? mert a klasszikus körökre osztott ufo-ból volt 3 rész, feldolgozásból egy picit grafikailag tuningolt ufo2000, van egy UFO : Alien Invasion meg ez.. az after-sorozatot nem venném ide, mert nem körökre osztott és így teljesen más stratégia kell hozzá..(már ha kell hozzá...nekem beálltak az embereim benne 1 helyre, és lelöttek auton minden arra járó élient..) szóval a cikkíró ezen állítása is erõs tulzás..jó, a grafja nem egy 2007-es csoda, de ahogy lentebb is írták, ez egy kis csapat által "házilag" összebarkácsolt gém..és a negatívumaira tényleg van a modok által orvosság.. remélem amúgy a cikkíró olvassa a kommenteket, és az, hogy leszóljuk, legalább olyan jó érzéseket kelt benne, mint bennünk (akik szeretjük az ufo:et-t)az õ cikke...és legközelebb tán nem csak futólag ül le egy olyan játék elé, mely olyan alapjátékon alapszik, melyen õ valszeg az életében nem játszott...
Kösz az infókat srácok
Az eredeti UFO enemy unknown akkora alkotás, hogy még most is elõveszem 1-2 évenként.
~az fixen 1024x768, ami egy nagyobb TFT monitoron elég érdekes látványt eredményezett. ~ iniben átírod és máris megy Kedves cikkírónak javaslom olvassa végig a játék topikját és akkor sok problémájára megoldást talált volna persze akkor nem fikázhatta volna ennyit. Igaz nem tökéletes és igen ufo 1-2õt semmi sem tudja überelni de ez egy remake és nincs jobb remake perpill szal az igazi ufó rajongók akiket ismerek mind örülnek a kis morzsának is ha nincs más.
Kicsit furcsán sikerült fogalmaznom de a lényeg remélem érthetõ.
Szerintem általában megjelöli, hogy milyen viszonyítási rendszerben tartja gyengének, pl. a más jelen játékok grafikájához vagy hanghatásaihoz képest, vagy éppen a sorozat korábbi tagjaihoz képest.
Egyébként szerintem lehet az lenne a megoldás, ha az összegzés független lenne a többi kategóriától, tehát elvileg kaphasson itt 5 csillagot egy olyan játék is aminek tragikus a grafikája, ha attól még baromi jó(bár ez kétlem, hogy akár ilyen értékelés mellet is sokkal jobban szerepelt volna). Pl egy táblás játék is attól függetlenül jó, hogy milyen szépen van megfestve a tábla (persze jó, ha szép, de a játékban nem sokat oszt szoroz).
Hát 1000x inkább ez mint az after* gyalázat, ráadásul sokunkat éppen a grafika fogott meg, mert végre nem 3d-s, és idézi a régi hangulatát! Gratulálok a cikk írójának, ha az írásával sikerült elvennie elég sok ember kedvét ettõl a projekttõl - ami ráadásul egy garázsprojekt és remake, egyáltalán nem kihívója A nagy Öregnek!...
ez a "nem 3d" határeset...jóformán a dolgok 90%-a 3d-ben megvan csinálva (lásd hotkey-mod, melyben lehet fellül-nézetre váltani) egyedül tán az emberek nincsenek megcsinálva 3d-ben, de az összes élien és tereptárgy 3d-s..ehhez képest elég jól néz ki..
papa01: "Félelmetes, hogy valaki így szétfikázhat egy nagyon jó játékot...."
félelmetes, hogy valakinek más is lehet a véleménye, mint a tied. f*káztál már játékot? gondolom igen. és eszedbe jutott, hogy más valakinek meg az a kedvence? az változtat a véleményeden?http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1115988903
"Gratulálok a cikk írójának, ha az írásával sikerült elvennie elég sok ember kedvét ettõl a projekttõl"
valahogy furcsa, hogy a rossz kritikánál fújnak a rajongók (mert valaki másképp vélekedik), ha meg jó a kritika, akkor jönnek az utálók, hogy fizetett a forgalmazó.
épp erre vannak a kommentek, hogy ne a cikkírót f*kázza valaki (hoppá, a user sem jobb a deákné vásnánál), hanem, hogy leírja, hogy szerintem miért jó. értem?:)
Kedvess cikkíró! Minden egyes megszólalásodból az derül ki, hogy halvány fingod sincsen a klasszikus UFO-ról. Ez a garázsverzió az azóta nagy, fehér szakállat növesztett fanoknak készült. Szóval ez egy ízig vérig VINTAGE játék. Méghogy újdonság, hogy gépesített egységet vihetünk magunkal??? Sajnos írtózatosan lejárattad ezzel az okoskodó cikkel magadat és a nem létezõ szakmai kompetenségedet...
(mindezt falusiasan mindva: segget csináltál a szádból)
Ja, és itt nem a fikázással van a gond -természetesen mindenkinek meg lehet a saját véleménye- hanem azzal, hogy tárgyi tévedésektõl hemzseg a "kritika" és hozzá nem értésrõl, felületességrõl árulkodik minden mondat. Ezt viszont nem szokás elviselni (pozitív/negatív kicsengéstõl függetlenül) "hivatalos cikk, kritika" formában...
Látott képeket az elsõ kettõ UFO játékról... :DDDDD szánalmas.
Szia Winnie! Ahogy egy késõbbi hsz-ben (6)írtam, és az általad idézett hsz-be is utaltam, nem a véleménye zavar (természetesen ebben igazad van , mindenkinek lehet saját véleménye), hanem az a gusztustalan, sztem egy cikkíróhoz nem méltó stílus, ahogyan leírta a véleményét. Szerintem ezt egy ilyen ismert site, mint az SG nem engedheti meg magának.
úgy írt kritikát egy játékról, hogy közben saját magáról is hasonlóan jót alkotott. Szerintem ha megkérdeznénk bárkit, aki játszott az eredeti UFO játékokkal és szerette is azokat, belõlük ez a kis játék sokkal több pozitiv érzést hozna ki mint amire a cikk alapján számítanának. De ez csak saját vélemény, saját tapasztalatok alapján. Nekem az Aftermath és társai hatalmas csalódás volt (bár inkább csak az elsõ, utána már tudtam, mire számithatok), de ebben a játékban nem kellett csalódnom. SÕT!!! Már a menüjénél majdnem dobtam egy hátast, amikor a jól ismert hangokat meghallottam, aztán a zenéjétõl is, és szép lassan rájöttem, hogy ezek a srácok nagyon is ki akartak pótolni egy tátongó ûrt, amiért maximális tisztelet illeti õket.
A cikkhez csak annyit, hogy rég nem olvastam ilyen alpári irományt de minden esetre jókat nevettem rajta.
ja igen és a gépigénynél vmi csúnyán el lett rontva, mert a játék readme-jében vmi ilyesmi van: Pentium 1.5 Ghz, 256 MB RAM, 64 MB VRAM
most akkor, ha ennyire szar a cikk, irja mar le vki, hogy miert is olyan jo ez a jatek valojaban. mert nekem is hasonlo velemenyem van mint a cikkironak.
Szerintem a felejthetetlen hangulatot visszahozza a játék, már akinek jelentett valamit 93-94 ben az x-com elsõ két része.. Aki nem ismeri a sorozatot, esélyes hogy nem ragadja magával, mivel pár dolgot nagyvonalúan elhagytak.
Szerintem itt egy-két embernek - köztük én is - a cikk stílusával van bajunk. Ha valami rossz, azt azért normálisan is a nép tudtára lehet adni. Bennem még élénken élnek az olyan 576-os cikkek emlékei, amikben úgy húztak le egy játékot, hogy a könnyem fojt a röhögéstõl!
fasza, már leírták uezt... affene ma se népmûvelek.
A cikk írója szerintem többé ne fogjon tollat, mert nemtudja rendesen megfogalmazni a dolgokat, az ilyen nem való cikk írónak. Ez egy nagyon jó játék, 1 nagy problémája a hatalmas gépigénye a grafikájához képest és ennyi. A többi problémát már modokkal megoldották, és így egész jól hasonlít az X-com-ra. Az After fosokról inkább nem teszek említést, mert arra sem jók ez után a játék után, mert ez mindet ûbereli. Az eredeti X-com hangulatát egész jól vissza adja, ugyan nem 100%, de talán egy játék sem adja azt vissza 100%-osan, soha. ( talán :) ) Az AI szerintem egész értelmes, ugyanis míg túlerõben van, addig támad mint állat, nehéz megfékezni, miután látja hogy gyenge, elkezd bújkálni, és szeret lesbõl támadni, esetleg 1-2 idegen elbújik, és õket fel kell kutatni, példáúl egy commander elbújik, akik elfogása létszükséglet. Az ûrhajókról annyit, hogy amikor úgymond lezuhan, akkor nem azért zuhan le, mert szitává lõtték, ha megnézitek, akkor kényszerleszállást hajt végre, mert kevesebb az életereje (kis piros csík). És víz fölött az a kis piros csík teljesen elfogy, azaz tovább kell lõni, mert ott nemtud leszálni, ott felrobban. A másik, hogy az idegenek, nem minden esetben rohannak ki az ûrhajóból ha közelmész, sokszor van hogy bent megbújnak, és várják, hogy be gyere, és rádrontanak, még egy utolsó rohammal.
Nah, egyenlõre ennyit írtam kicsit a játékról, ez most remélem azé kedvet csinál hozzá. Elõttem írták, de azé leírom, hogy látogassátok a hivatalos oldalt a módok miatt, és itt az SG-n is van egy fórumja, sok jó dolgot találtok majd ott (pl: magyarosítás) Jó játékot:)
Idézet a cikkbõl: "A hipermarketek turkálós ládáiban a helye már megjelenés után, mert egy kisebb teljesítményû laptopra utazáshoz tökéletes lehet (a felbontás is éppen jó), de erre a célra viszont milliónyi flash alapú játék áll rendelkezésre."
1. Mi neked a kissebb teljesítményû laptop? írtál egy gépigényt, ami szerintem köszönõviszonyban sem áll a "kissebb" teljesítménnyel. 2. "erre a célra viszont milliónyi flash alapú játék áll rendelkezésre" LOL LOL LOL Cikkíró, plz írj le legalább 10 db ilyen flash játékot, elõre is THX én 1 ufos flash játékról tudok, de az nem készült el, az x-comról csinálták, de csak a menü van kész és ennyi.
Jó ég! Ilyen embereket miért hagynak "cikket" írni? Ez valami rémületes... És nem azért, mert negatív dolgokat írt a játékról. Egy részével én is egyetértek. Azért lenne pár hozzáfûznivalóm. Csak azok, amik a legjobban zavartak, ezen kívül volt még, amivel nem értettem egyet, de nem tartom olyan vészesnek.
"Az újdonság a jármûvek használata a bevetések közben, ami kicsit felemás dolog." Mi ezen az újdonság??? A Microprose féle nagy elõdökben is volt már. "A pályák felfedezése iszonyat unalmas, ezt érezhették a fejlesztõk is, ezért ha nem vagyunk harci szituációban, akkor egyszerre futtathatunk mindenkit a csapatból, csak gyõzzünk klikkelgetni." Akkor a Microprose emberei is unalmasnak érezhették a játékukat? Mert az X-Com: Apocalypse-ben is lehetett egyszerre több emberrel is haladni... Az elsõ két részben nem emlékszem, hogy lehetett-e. "Erre a grafikára még jóindulattal sem tudom azt mondani, hogy azért stilizált, mert itt a lényeg nem ebben van, hanem a taktikában, hiszen az elõzõ két UFO játék, az Aftermath és az Aftershock már eleve fényévekkel ez elõtt állt" Ennyi erõvel ide sorolhatná bármelyik másik stratégiai játékot, mert körülbelül annyi köze lenne ehhez a játékhoz, mint az általa emlegetett afterszaroknak, amiknek semmi közük a Microprose féle - három részes - sorozathoz. "Mivel az eredeti X-COM-hoz való visszatérés részben sikerült csak, igazából a grafikai visszatérés a legérezhetõbb, ezért teljesen vállalhatatlan a játék hosszú távon." Ez a játék áll legközelebb a nagy elõdhöz... Azt meg, hogy vállalhatatlan-e, mindenki döntse el maga. "Az idõ kerekét egyébként a pause mellett lehet 20 perces, órás és napi egységekben pörgetni, bár körülbelül amíg megcsinálunk valamit, addig leglassabb, utána pedig pörgetés a leggyorsabbon, amíg történik valami." A "cikk" írója mégis melyik játékról írt "cikket"? Mert ebben nincs pause... Újabb tárgyi tévedés... "A forgatás mondjuk kicsit nehézkes, de megszokható. " Én kicsit sem találtam nehézkesnek. Talán a saját fogyatékosságát nem a program hibájaként kéne feltüntetni... "Ahogyan már az Aftermath és az Aftershock is kissé megosztó volt" Nem kissé... "de nehezen tudom elképzelni, hogy az élvonalban lévõ játélkosok komolyan számításba vegyék." Ha gyenge a fantáziája, akkor több könyvet kéne olvasnia... hátha segít.
Szóval a "cikk" írójának üzenem - már ha lehet egy ilyen förtelmet cikknek csúfolni -, hogy nem kéne ezt erõltetnie, de ha mégis, akkor legközelebb jobban készüljön fel, hogy legalább a tárgyi tévedésektõl ne hemzsegjen az írása. A személyeskedõ, és nem elfogulatlannak tûnõ hangvétel is érdekes.
http://s3.bitefight.hu/c.php?uid=33840
Szerintem meg igaza van, a játék 1 kalap szar, és szégyen a programozókra, és a kiadóra nézve is, hogy ilyen elõdök mellett ezt ki merték adni...
Az egy dolog, hogy tetszik-e neki vagy neked, de cikket elfogulatlanul, személyes érzelmektõl elvonatkoztatva kéne írni. Másrészt a cikkben több tévedés is van.
Neked nem tetszik, és szerinted szégyellje magát a készítõ és a kiadó? Nekem viszont tetszik, és szerintem nem kell szégyenkezniük, sokkal többet ér, mint az afterszarok. A Cenegánál annyi kreativitás sincs, hogy az after... helyett valami más alcímet találjanak a játékaiknak? Csak mert háromszor ugyanaz...
Rákerestem a guglival, hogy mások milyennek látják e játékot:
Érdekes, hogy az IGN-en 6.9-et adtak neki, az olvasók meg 8.9-et. Gamepron 4,25-öt az 5-bõl. Strategyinformeren 7,2, az olvasóik szerint 8,8.
Szerintem itt az SG-n 2 féle embercsoport van.
Aki soha (vagy csak 5-10 percet) játszott a '93ban megjelent X-COM-mal és nem fogta meg, valamint olyan fiatal, hogy csak hallomásból ismeri a Microprose klasszikusát. Õk nagy részben a mai 7.1 hangra és full realisztikus grafikára esküsznek.
A másik csoport, akik játéktörténelmét nagyban befolyásolta az X-com, azon nõtt fel, õk már azért 25+ évnél járnak (köztük én is). Mi végre azt kaptuk, amit a xcom2 óta várunk, hangulatot, szórakozást, remek kikapcsolódást. Az, hogy a játék könnyen mod-olható, csak rátesz még egy lapáttal. Úgy vagyunk mi ezzel a progival, mint az autósok. Ha imádtuk a régi idõk autóját és újra kapni lehet tuningolt, modernebb változatban, szívesen veszik meg újra az emberek.
Csak annyit tudok mondani, hogy akinek nem tetszik az várjon a Crysisra meg nyomuljon a c&c3-mal. Mi többiek meg végre szórakozunk egy jót egy remek játékkal az idei évben.
Ahogy olvastam a cikket elöször nem értettem a a "cikk írót", majd a vége felé már csak mosolyogtam. Én nem minõsítem se a cikk íróját, se a szerzeményét, minõsíti a munkája saját magát és viszont... Remélem azért aki a cikk után elsõre elijed a játéktól azért mégis kipróbálja hátha mégsem tartja majd annyira "gyengének".
ps. Kedves fórumozok, azért ti is visszafoghatnátok az "Afterszrozásból", azért azoknak a játékoknak is megvan a maga népes tábora és ha csak így szaroztok, akkor ne lepõdjetek meg, ha viszont is hasonlót olvasunk. Magánvéleményem nekem is van az After sorozatról. Igazából az elsõ két része nekem sem tetszik (bár ennek ellenére mégis végig vittem), a 3. része az Afterlight viszont határozottan bejött. Végre volt értelme a mikro menedzsmentnek és volt hangulata a játéknak, persze nem egy X-Com utánérzést vártam tõle, merthogy nem is az. Persze ez sem jelenti azt hogy tetszeni kellene, de vegyünk, vegyetek vissza azért az After sorozat fikázásban kimerülõ emlegetésébõl, mert hamar egy nagy Falme topik lesz akkor ez!
azé azt a 25+ -t javítsuk át 20+ -ra:D, mert mikor éppen hogy megtanultam írni, olvasni, megörültem, hogy a gép magyarul írja ki a dolgokat:D, és elkezdtem az ufo x-com-al játszani XD
Van egy harmadik csoport is: aki már az eredeti Xcomért sem rajongott. Az elsõ részt még végigvittem, mert az elég újdonságot nyújtott a Laser Squad-hoz képest. A második rész viszont már valami olyan unalmas volt (minden második ufo 2 szintes, xezer bázis, mind 3 szintes persze), hogy képtelen voltam két napnál tovább gyûrni.
Elhiszem, hogy valakinek ez jön be. De azért ne általánosítsunk :)
Nekem tetszik a játék de egy negativumom van csak vele.:( Az,hogy amikor én akcióba vok a gyalogosokkal ne kelljen már klikelgetni ezt a körváltásr akció alatt én ugy szeretem,hogy az ellenség velem együtt mozog körváltás nélkül:).Szerintem ugy izgalmasabb és akció dusabb a játék
Igen, de az már nem Xcom, hanem After. És e játék lényege hogy a rég elfeledett Xcomból adjon a népnek.
Pont a legjobb dolgot nem értékeled benne :D Mostanában minden játék RealTime, ezzel együtt veszik el a taktikai része a dolognak. Az utolsó embered utolsó APit ügyesen kell elköltened, meghatározni hogy hova menjen hogy utána még egy snapshot beleférjen, vagy netán reagálni tudjon az ellenfél körében..
Én is az általad említett kategóriába tartozom, anno még Amiga 600-on játszottam az eredetivel, utána pedig PC-n, de a véleményemet továbbra is tartom, mellesleg a CNC3 IS szar...
Például, a régi Nagyok közül: Zak McKracken, Maniac Mansion, Sam & Max Freelance Police, UFO I, még a kettõ is, Monkey Island Sorozat, Baldur's Gate, Betrayal in Antara, Lands of Lore1 Újabbak: Guild Wars, Rainbow Six Lockdown, Tiger Woods PGA Tour Golfok, Warhammer 40k sorozat, STALKER és még sorolhatnám hosszasan:)
Ez a gém egy nagy kalap xar. A T hozzászólók által dicsért harci rendszer maga a borzalom. Sokkal jobban jártunk volna mi vásárló jelöltek, ha az eredeti UFO-kat turbóznák fel erre a grafikai szintre. Azok legalább a mai napig élvezetes jól megtervezett játékok. Egy pozitívum van ebben a játékban, hogy nincs teleqrva HDR és Blur effektekkel. Persze ízlések és pofonok, van akinek tetszik, van akinek nem.
Na hallod, szinte az összes régi kedvencet felsoroltad (Lost Vikings-et kivéve :D)
"ps. Kedves fórumozok, azért ti is visszafoghatnátok az "Afterszrozásból", azért azoknak a játékoknak is megvan a maga népes tábora és ha csak így szaroztok, akkor ne lepõdjetek meg, ha viszont is hasonlót olvasunk."
Nah úgy látom késõn fedeztem fel ezt a cikket és a többiek már rendesen kioktatták ezt az "agyonmûvelt" és tökéletesen "tehetséges" cikk íróját. Remélem újból elmegy ez az úriember az "író" iskolába és mégyegyszer végigcsinálja mert nagyon ráférne egy kis tanulás az írás terén. (Nahh kultúráltan kidühöngtem magamat ) :-) A lényeg az hogy teljesen végig sem olvastam a cikket mert annyira fölháborodtam, hogy arra sem méltattam ezt a "mûvet" hogy végigolvassam.
Én is azon táborhoz tartozom aki annó a nagy elõdökön nevelkedett és szerintem is ez a rész áll a legközelebb az elsõ és második részhez.
Köszönet a készítõknek, hogy megajándékoztak minket eme remek kis játékkal.
Igaz vannak benne hibák de a modokkal azok java részét ki lehet javítani!
Mindezek ellenére ez a játék nagyon tetszik nekem és elmondhatom hogy nagyon régóta ez az elsõ olyan játék ami a monitor elé tud szögezni akár több órára is.
Üdv mindenkinek
"Bennem még élénken élnek az olyan 576-os cikkek emlékei, amikben úgy húztak le egy játékot, hogy a könnyem fojt a röhögéstõl!"
Pontosan! Hancu, Stöki, Covboy, stb... a legjobbak voltak a szakmában. (Tudom, hogy az elsõ 2 csak 3 vagy 4 szám erejéig voltak ott de akkoris ott írták számomra a legjobb cikkeket!)
Nos.. asszem elõtte mindent elmondtak amit csak lehetett. A cikk nevetséges, a játék viszont iszonyat jó. Nálam teljesen hozza a régi XCOM hangulatot és bevallom, évek óta ez az elsõ játék ami le tud kötni 2 óránál is többre... szal ennyit a hivatalos véleményekrõl! :P
Covboy sem ott kezdte :) (jó öreg CoV, Getto rajzaival és Hancu onnan is elmaradhatatlan jelenlétével)
Én azt az egyet nem értem, hogy fel vannak háborodva a rajongók a cikk hangvétele miatt, miközben a szar és szinonimái segitségével illetik egy másoknak viszont bejött játéksorozat (Aftershock és társai) tagjait. :)
Talán "amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten" szindróma van, de fiúk, állitólag ti szakállas veteránok vagytok....
Részemrõl az afterek igenis játszhatók és ötletesek voltak, sõt, folyamatosan jobbak és jobbak lesznek, ami úgy tûnik hogy a keményvonalas xcom rajongók számára a lehetetlen kategóriába tartozik hiszen csak az elsõ lehet a legjobb. Mondjuk tagadhatatlanul beleestek a "végén kicsit unalmas, pörgessük már az idõt" problémába, eléggé el voltak szúrva a "random" térképek is, de például sztori tekintetében ki merem jelenteni, hogy simán viszi a pálmát a nagy elõd "jönnek az ufók, védjük meg a földet" übersztorija mellett. Ráadásul az aftereknél a sztorit 3 részen keresztül tudták folyamatosan elõrevinni, néhol egészen megcsavarni. Nekem speciel a folyamatos ámde a kritikus pillanatokban bármikor még automatikusan is megállitható játékmenet nem feltétlenül egybõl a "húdeszar, hát milyen stratégia ez". Pedig eredetileg c64-en rongyá játszottam a lords of chaost meg a lasersquadot, ami igazi körökre osztott cumó volt.
Szóval nem leszólni az after sorozatot se.
Ezek után csak hab a tortán, hogy természetesen az ET is megy fel hamarosan a gépemre, ha már elég idõ telt el azóta, hogy a lelkes játékosközönség kijavitsa az összes hibáját egy adag moddal. Amúgy emiatt szerintem mindenképpen megérdemelnek egy fenékberugást a fejlesztõk - a natúr ET a fórumos hozzászólások alapján úgy tûnik tényleg sok kivánnivalót hagy maga után, még jó hogy sok a rajongó aki dolgozik :)
"...megérdemelnek egy fenékberugást a fejlesztõk[...]még jó hogy sok a rajongó aki dolgozik"
Gyakorlatilag a játékot is rajongó amatõrök készítették...
"Én azt az egyet nem értem, hogy fel vannak háborodva a rajongók a cikk hangvétele miatt, miközben a szar és szinonimái segitségével illetik egy másoknak viszont bejött játéksorozat (Aftershock és társai) tagjait. :)
Talán "amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten" szindróma van, de fiúk, állitólag ti szakállas veteránok vagytok...."
Én már egyszer elnézést kértem emiatt, szerintem felesleges tovább ragozni.
Ez ugye csak valami vicc? Tudom, már az elején feltûnt többeknek is, -csak ismétlek- több mint egy napja kint van egy akkora szarvashiba a címlapon, hogy csak úgy kolompol. Orwell az bazdmeg nem a Világok harca, a Világok harca az Wells (valamint Orson Welles). Mármost, kedves Dániel, ha mindjárt a fejlécben teljes és tökéletes tájékozatlanságról teszel tanúbizonyságot, akkor ugye nem várod hogy a további véleményed -tele elütésekkel, fogalmazási és fogalmi hibákkal- bárki is komolyan vegye. Onnantól ugyanis az egész érdektelen. Gondolom kellett egy fikázós cikk. (a fikázás trendy, möhhh) Az sg.hu a tegnapi napon elérte a színes bulvár lap színvonalát. Bravó. Vagy csak demonstrálták hogy az interneten bárki publikálhat... (még én is) Ui: Ha a cikkírók igyen dolgozak, akkor nem szóltam.
Tudom én azt :) Bár mondjuk a Covokat csak hallomásból ismerem, akkoriban még azt sem tudtam mi az hogy számítógép. Esetleg a Commodore-t ismertem :) Most nagyon nosztalgikus hangulatom lett, de inkább nem folytatom, mert ez egy UFO-s forum. (vagy inkább cikk fikázós?:))
Ne bírom ki, hogy le ne írjam, vmilyen szinten kapcsolódik is a témához.
Tegnap elõvettem egy 2001-s Guru-t, amiben Hancu porig alázta az xcomos FPS-t... de olyan módon, hogy nem bírtam abbahagyni a röhögést még 6 év után sem, mikor 10-dszerre olvastam. Nem rosszindulatúan, inkább cinikusan és irónikusan fikázta a játékot.. azért érdemes összehasonlítani a 2 cikket, hogy mekkora külömbségek vannak. Pedig úgy nagyjából ugyanazt a véleményt fogalmazták meg : nagy kalap kaki
Bírom az ilyen hozzászólásokat amit Papa01 ,emp és Godefroy nyomat. Ha nem tetszik írjatok jobb cikket de ezt már egy párszor elugatttam. Dani nekem a legjobb barátom és a *@szom kivan az olyan szánalmas alakokkal akik leminõsítik a munkáját. Nem értem miért vannak olyan emberek akik azt hiszik ,hogy minden játékot az Õ ízlésük szerint fognak értékelni. Dani írt egy véleményt és akinek nem tetszik az tépjen sorszámot. Bírom még azt is hogy itt mindegyik fikázó ember olyan okos a cikkíró meg hülye de amúgy a fikázáson kívül két értelmes mondatot nem tudna leírni egyik fikázó sem. Persze a kritiát ti sem bírjátok de az fáj ha valakinek nem jön be egy játék. Pláne ha cikket is írhat errõl.....neki ez a véleménye róla és pont. Nektek meg bejön egy "hulladék" játék amivel én sem játszanék. És akkor MI VAN?????? Megáll az élet vagy ,mi? Dani megdolgozott a szakmai tudásáért de ti mit tettetek le eddig az asztalra???? Ja csak két guriga taknyot meg két raklap fikázást? Ennyit is ér az összes hsz is amit írtatok.......
Icehead
Te, Ice, azért még ne kezdjétek el egymás faszát szopni... Látom sikerült javítani. Ügyes.
"Ha nem tetszik írjatok jobb cikket" --- bocsáss meg, de azért ez nem elfogadható hozzáállás. Ilyen alapon azt is lehetne mondani, hogy "csak az irhat játékcikket aki jobb játékot már letett az asztalra"... ugye milyen hülyén hangzik? Ha valaki nyiltan publikál az interneten, ráadásul olyan helyen ahol lehetõség van hozzászólni, annak igenis fel kell kötnie a gatyáját és olyan cikket irni amelyen nehéz fogást találni. Úgy gondolom Dani elkövette azt a hibát, hogy nem járt utána túlságosan a témának (lásd SG fórum és a hivatalos fórum), ami úgy hiszem alapvetõ fontosságú egy játékcikk megirásakor. Igy a "hulladékozás" helyett leirhatta volna, hogy bár személy szerint neki nem jön be, tisztában van azzal hogy egy olyan célközönség számára készült, aki az xcom elsõ részének a felélesztését várja, nem többet. Akár olyan áron is, hogy a játék sok tekintetben (tálalás, sztori, játékmenet komplexitása) elmaradhat a manapság általános szinttõl. Igy talán objektivebb lehetett volna a cikk.
oppszz... "általános" helyett inkább a "manapság jónak tekinthetõ"-re gondoltam :)
Nem az a baj, hogy Daninak más a véleménye, az már annál inkább, hogy újabban hétrõl-hétre ultraszánalmas és szégyenteljes fikázó(!) cikkeket tesz le az asztalra. Egy újságíró kritizáljon, ne fikázzon! Aki pedig szokott más oldalakon is játékismertetõ cikkeket olvasgatni (és nem olyan elfogult, mint te), annak van némi lövése arról, milyen egy tisztességesen megírt játékteszt. És az nem ilyen, mint ez a cikk, ami úgy szar, ahogy idefosta húsz perc alatt...
Igy a "hulladékozás" helyett leirhatta volna, hogy bár személy szerint neki nem jön be, tisztában van azzal hogy egy olyan célközönség számára készült, aki az xcom elsõ részének a felélesztését várja, nem többet. Akár olyan áron is, hogy a játék sok tekintetben (tálalás, sztori, játékmenet komplexitása) elmaradhat a manapság manapság jónak tekinthetõ szinttõl.
Talán ez lenne a helyes hozzáállás egy cikkíró részérõl.
nem azzal van a gond, hogy írt egy cikket, hanem sokkal inkább a mikéntjével. Teljes pontatlanságtól, tájékozatlanságtól, rettenetes hozzáállástól és nagyon gyenge stílustól harsog az egész cikk. És tudod, lehet, hogy itt tényleg senki sem tett le semmit se az asztalra mint cikkíró, de ha már Dani cikkírásra adta a fejét, legalább tõle elvárhatnánk, hogy minõségi munkát ad ki a kezei közül. De talán ez most jó lecke neki is, és legközelebb komolyabban veszi a kritikát mint mûfajt....
Attól, hogy a cikkíró a legjobb barátod, még nem lesz jó a cikke... Néhányan - köztük én is - konkrétan rámutattunk bizonyos tévedésekre a cikkében. A "ha nem tetszik csináld jobban" szöveggel pedig soha nem tudtam egyetérteni, bármirõl is legyen szó, mivel attól, hogy valaki nem csinál valamit, másnak még nem kell azt rosszul csinálnia. Én például nem az én ízlésemhez igazodó cikket vártam volna, hanem egy korrekt cikket. Én nem olvastam olyat senkitõl, hogy "a cikkíró meg hülye" lenne, de te biztos olvastad... tévedések viszont voltak bõven a cikkében. "Dani megdolgozott a szakmai tudásáért" Ez bizonyára így van, de miért nem látszik meg a cikkén?
Csalódás okozok ha azt mondom nem szopjuk egymás faszát? Tudod nekem erre a célra feleségem van Daninak meg barátnõje... Ki hitte volna mi? :)
Iammaer:
A fikázóktól sem elfogadható ez a hozzáállás elvégre a cikkíró is ember de itt úgylátszik ez nem számít....mert mitképzelmá'a cikkíró hogy lehúz egy játékot....szíve joga.....ha nemtetszik nem kell elolvasni ez ilyen egyszerû. Amúgy ne felejtsük el de senkinek sem egyforma az ízlése de ennek kultúráltan is hangot lehetne adni nem eszeveszetten fikázva....