Making of - interjú (angol felirattal) A Gothic 3-mal ellentétben az utolsó hónapokban is tudták tartani a 8 órás munkaidõt, ez némi optimizmusra ad okot. :D
nem, az amelyik elõször lett volna a Risen fõhõse, csak végül lecserélték...
Mivel úgy tûnik nincs magyar forgalmazó, én is beindítom a megrendelést. De én is onnan indulok, hogy ma regisztráltam paypal-on és utaltam a paypal-os accountomra. Elvileg 2-4 nap múlva jelenik meg az összeg, akkor tudom megrendelni. Én eddig itt találtam meg ahol lehet így fizetni: gameseek.co.uk . Tudtok esetleg más helyet is? A bankkártyás fizetéstõl még idegenkedek.
Érdekesség, hogy az Xbox verzióban még a régi hõs lesz megjelenéskor, mivel túl késõ volt integrálni az újat a hosszas Microsoft minõségellenõrzõ procedúra miatt. Patchben letölthetõ lesz konzolosoknak az új, és talán a kissé homályos grafikán is javítanak valamit.
Én rendszeresen használok PayPalt, de rendszertelenül járok mostanában Pesten, nem lennék jó partner. Viszont minde,képp ajánlott egyszer elkezdeni, sok pénzt lehet így spórolni. És még többet költeni :)
Nos, van kedve valakinek velem rendelnie? (Mármint, ha õ tud Paypallal fizetni. Én majd hamarosan utánajárok, hogy akkor ezt hogyan is kell.)
Nem hiszem el! Most akkor még is jön Xboxra a Risen október elején? :o De jó lenne...
Nálam az NWN2 parkolópályán van, mert iszonyúan szaggat. Plusz klasszikus parti-alapú RPG-kel már nemigen játszom. Meglátjuk még, hogy a Dragon Age vissza tud-e zökkenteni. :)
Csak az elsõ résszel, illetve annak az elsõ kiegészítõjével játszottam. A segítõk a borzasztóak, mert a mágiahasználók szinte alig hajlandóak varázsolni, ergo használhataltanok. Tudásban is elég nagy a különbség köztük, Grimgnaw messze üti a többieket, egyedül bossok ellen jöhet hasonlóan jól - vagy olykor jobban - a félork a barbár. Elég casual vonásnak hat a kocsmában való szintléptetés is. Kár volt party helyett átnyergelni a kiegynesúlyozatlan és egyedüli segítõkre.
Sztoriban, történetvezetésben bõven állja a versenyt a Gothickal, de a BioWare - és más is - tett le már sokkal jobbat az asztalra (tehát erõs közepes, amit maximálsi jóindulattal tudok erre adni), az engem beszippantnai képes élõ-lélegzõ világ viszont hiányzik. Maga világ is elég snassz, az ezerszer látott leosztásokkal.
Ettõl függetlenül jónak tartom a játékot, csak nem igazán jónak. Kiemelkedõ vagy egyedi vonása pedig egyetlenegy nincs, egyszerûen nem megkerülhetetlen cím, egy RPG a sok közül. Természetesen ezzel a harmadik kieget a modokat és a multit nem kívánom minõsíteni, ez csak az említett két kampányra vonatkozik.
A második résszel még nem játszottam, de csupa jót hallottam róla, és éppen a minap meg is vettem.
Mi volt velük a baj? A sima NWN is jó volt, de az NWN2 maga volt a mámor. Igazából a Gothicot kicsit el is felejtettem mellette. Miért? Mert a Gothic sztorivezetése harmatgyenge mellette és mert gyakorltilag egyedül tolod végig az egészet egy-két kitvételtõl eltekintve.
Azért a G1/2 hangulatából nem lehet örökké élni...
Az biztos. De NWN alatt mit értesz? A Neverwinter Nightsban borzalmasak voltak a segítõk, leglaábbis 1.64-1.66 verziószám körül. Nemrég telepítettem a legfrissebb patchcsel, talán így ritkábban látogatom meg a plafont.
A NotR-ban sajnos a máguspáncél szar volt és a 4. szintû varázslatok is ócskák voltak. Mágussal játszhatatlan volt. A sima G2-ben meg túl táp, ahogy a G3-ban is. Tûzlabdával és a fagyasztó varázslattal végigtolható az egész játék.
A Gothic szériára ráférne valami balanszírozottabb varázslási rendszer. Valahogy közeledni kellene az NWN rendszerhez talán. Nagyon kiegyensúlyozatlan a dolog szerintem. Több segítõtárs, stb.
Ha véggipusztítottad a térképet, akkor temrészetesen. Ettõl függeltenül valóban minõségi változásként lehetett megélni a komolyabb páncélt. Még mágussal is odamehettem orkokhoz, mert már végre nem egy-két suhhintás voltam nekik.
Ja. Csak mire olyan páncélod lett, addigra azok az ellenfelek már régen eltûntek. Most sokáig tartana leírni, hogy hogyan gondolok el egy jobb játékegyensúlyt modellezéssel és egybekkel karöltva. Vannak ötleteim. :)
Nem baj az, ha egy RPG-nél mûködik a fantázia, nem kell mindent "szó szerint" venni. Viszont a goblin hárítása abszolút fölösleges egy játékba is. A többi - rotator által - említett pedig ha lehet, a játékélményt még jobban rongálja, mint a realizmust.
Egyébkétn a G2-ben lovagpáncélban nem kellett tartanod a béna fegyverrel felszerelkezett támadóktól, némelyik egyáltalán nem tudott kárt tenni benned.
Most akkor itt jön az, hogy RPG-t akarsz vagy emberszimulátort. Mert akkor soroljak még 10 hibát, ami igazán egy RPG-ben sincs modellezve?
- Max. HP és 1 HP estén is pont olyan erõs, gyors stb.
- Csoknolás sehol? Ja, hogy kellemetlen lenne mindig visszatölteni.
- Valóságban hány vágást is bírsz ki?
- A páncélok hatékonysága is érdekes. Nem jön ki az, hogy a komoly páncélok a valóságban is megfogták a gagyi fegyvereket. A komoly vaspáncélos ember rozsdás karddal nem sokat tehettél és a sima íjak sem sokat értek. Stb.
- Az orkok nagy fegyvereit lazán blokkolod.
- Még moast is 10 méterekrõl le lehet esni, vagy sziklafalakon simán lecsúszni. Még Pókembernek is beücsletére válna az ami névetelen hõsünk lenyom... :)
Soroljam még? Most akkor el kell dönteni, hogy mit akarjon az ember. Játkot vagy emberszimulátort? Biztosan lehetne olyan harcrendszert összerakni ami valóságos felé terelén a játékot, csak akkor senki nem játszana vele, mert 10 másodpercenként töltené vissza az ember.
Hát ha már az elvekrõl esik szó, szerintem nem az a baj, hogy egy malac leüt, ha nem figyel oda az ember, hanem hogy egymagában a játékos leigázhat városokat. Egyébként meg az a "gond", hogy a találat számolásánál figyelembe veszi, hogy a fegyver valóban érinti-e az ellenfelet, ami alacsony növésû versenyzõknél vagy domboldalon harcolva meglepetéseket tud okozni. Az az igazi marhaság, hogy egy kb. mázsás pengével lesújtva a 10 kilós goblin simán hárítja az ütést egy fokpiszkálóval, majd visszakézbõl átüti vele a tömör vas páncélt.
Nem értem a kismalacos hasonlatot. A 1.7 CEP-pel már 10-dik szinten sem ellenfél több malac sem. A nagyon farkascsapat a veszélyes. Kétkezes szálfegyverrel már azok sem nagyon.
Az én gépémen úgy fut, hogy mindent maxra húzok 1280x1024-en. A RAM mennyiségét leszámítva nem egy atomerõmû a gépem szerintem.
kár ezért a játékért, anno a gothic 3 miatt (is) újítottam gépet, erre az a fostalicskaszar nem futott el rendesen. de most sem, a ki tudja hanyadik community patchel. az még csak hagyján, hogy akad, swappol, de a játékban is még mindig olyan ordítóan nagy hibák vannak, de elvi hibák. amikor leigáztam 5 ork várost, amikor legyõztem már mindenféle fõvezért, akkor nehogymár ha nem figyelek oda akkor egy kismalac leüt...
ezekután ezt a játékot nagyon félve kezelem, a gépemen nem fut már el, majd talán mire kijön a starcraft 2 addigra kijavítják a hibákat, amikkel nyilván tele lesz, addigra talán lesz gépem hozzá
Sokaknak meg volt. Mindenesetre az, hogy számos barlangban mindneki úgy járt-kelt a flaajon keresztül, ahogy jól esett (vagy domboldalban ugyanaz) számomr akinyírta a játékélményt. A G2-ben nem találkoztam zvaró hibával, a G3-ban a mai napig Trelisnél tartok, és az új patch miatt úgyis újra kell kezdenem...
Az pedig, hogy állandóan a merevlemezrõl kellett töltögetnie, és a komolyabb buherálás nélkül 9600GT-vel is szaggatott az 1.6 is, már csak a hab tortán. Én ezt elfogadhatatlan állapotnak hívom. Egy-két évig még erõt gyûjtök normális RPG-kkel, majd utána kezdek bele újra...
Mondom, hogy nekem semmi problémám nem volt a G3-mal egy hónappak a kiadás után. Se CTD, se fagyás, se semmi komoly. A G2-ven tökéletesen összemérhetõ volt.
Nem tudom mit szidjátok a G3-at. Tényleg nem egy angol G2 volt, de én összevissza egy buggal találkoztam és kb. 1 hónappal a kiadás után toltam végig. A nehézséggel és a gépigényével volt akkor a baj. A FG-vel össze sem lehet mérni. Az FG gyakorlatilag egy alfa tesztszintet sem üt meg készültségben.
Nem, csak Észak-Amerikában tették át 2010-re a gazdasági helyzet miatt (a Deep Silver szerint most nem éri meg kiadni). Európában október 2-án jön minden platformra, USA-ban csak PC-re.
@Pretorian: ez nem hivatalos verseny volt. Amit pedig írtál, az finoman szólva nem állja meg a helyét, különben nem egy lényegében felturbózott Gothic 1-et kapnánk a Risen képében.
Azt nem értem, mi értelme egy ilyen versenyt meghirdetni, amikor a Piranha Bytes mindig is szart a rajongók véleményére, javaslataira, ötleteire, sirámkodásaira, lásd Gothic-széria. Ez csak faszverés, promó.
Hát szerintem a nagyja simán übereli a hivatalos CE borítót...
Október 2. a megjelenés. Leggyorsabb és legolcsóbb valamelyik angol boltból rendelni (pl. game.co.uk), 2-3 nap alatt megjön, 25+3 font (postaköltséggel). Zenei CD nem biztos, hogy lesz benne. A többnyelvû sima verzió nagyjából a duplájába kerül.
Mikorr várható a relase ezekbõl? Mert nekem nincs igényem az extrákra a zenei CD-t leszámítva... Kinti rendelésbõl gondolom ez is gyorsabb. Nekem nincs kedvem várni a lassú magyar kiadóra.
1. Angol: fapados változat, csak angol hang és felirat, ezt csak a briteknél forgalmazzák, ez a legolcsóbb, CE nincs belõle. 2. Nyugat-Európai: angol, német, francia hang + felirat, meg még pluszban spanyol és olasz felirat, német, olasz és francia CE, az elsõ kettõben angol :D nyelvû képregény bónuszban, a sima verziókban is lesz zenei CD. 3. Balkán: cseh, orosz, lengyel lokalizációk, cseheknél elõrendelõknek Inkvizítoros okuláré, ezenkívül nem tudok róla semmit, nem is érdekel. :D
Magyar lokalizáció abszolút nem várható, a terjesztés is kérdéses (de majd biztos behozza Automex barátunk a CE árában a simát).
A Deep Silver egyik embere tegnap azt nyilatkozta, hogy a DVD ellenõrzése csak egyszer, a játék indításakor fog megtörténni, mára ezt az állítását visszavonta azzal, hogy "az az információ errõl, hogy jelenleg nincs információ".
@Zóanagyvarázsló A kínálatot elnézve evidens, hogy a német CE-t kell megvenni, mert az a "faszagyerek verzió", minden megvan benne (kivéve a cseh kiadással elõrendelés esetén járó Inkvizítor-lencsét, abban viszont nem nagyon lesz angol hang tudtommal, meg egyébként is :D). A minimum ár a németeket ismerve aligha lesz kisebb, mint ami az amazon.de-n van, vagyis elég húzós.
Sajnos ez már hivatalos: nem lesz angol CE a játékból. Szóval ha valaki valamilyen CE-t be is szerez, az adott ország díszes nyelvén élvezheti az extra tartalmakat: franciául, németül vagy olaszul. :S A magyar üzletek továbbra sem hallottam még a Risenrõl...
Egy cRPG-ben szerintem igenis hasra kell esni ilyen füst-, fény- és égbolteffektektõl. Még jó, hogy a grafikai fejlõdés mindenkori csúcsát képezõ FPS-ek tudnak ilyet. :)) Az általad #443-ban betett képeken ami hasonlóan szót érdemel technikai szempontból, az a tetszetõs soft shadow és a lápban gomolygó köd. Gothic 2-ben is imádtam azt a részt az erdõben, ráadásul csontik és orkok lapultak meg minden bokor mögött, pedig már kis csíraként is kóvályogni kellett néha arrafelé. :D
Hát nem tudom. Radedon 9200 kártyával valamelyik második vh-s FPS-ben láttam ilyet négy éve. Nem ettõl kell hasraesni. A #433-ban betett linken sokkal szebb képek vannak szerintem.
Az elõzetesekben már lassan végigjátsszák a játékot, van pl. egy 45 perces gameplay videó. Egyik ágyasunk (õt ez a néni fogja szinkronizálni az angol verzióban, aki egyébként a 300-ban és a Sarah Connor Chronicles-ben domborított)
Biztos volt már rá precedens, csak nekem kerülte el a figyelmem, de eddig még nem hallottam ilyenrõl, hogy egy cég hivatalos(nak tekinthetõ) hazai terjesztõje nem hozza be pont azt a játékot, amit kb. a koronaékszere a portfoliónak.
Mondjuk ha nem CE kell, úgyis olcsóbb lenne külföldrõl. Legfeljebb rétegjátékokat, az UbiSoft és a CD Projekt termékeit lehet megjelenéskor jó áron itthon kapni.
Engem nem érdekel a magyarítás, de vicc az vicc, hogy EU tagországként csak azt érzem, hogy itt nincs sokminden amit ott van, ha van akkor meg drágább. Ha nincs akkor is. Hát rohadjanak meg. Akkor legyen letöltõs verzió.
Már szinte 0 esélyt látok rá hogy nálunk magyarítva jönne. Mindegy várok majd rá 2 évet azt csak lesz.
Én is a CE-n dühöngök mostanában, ha legalább lenne angol CE, akkor késõbb jó esély lenne tûrhetõ hozzájutni, de így félõ, hogy két év múlva is örülhet az ember 12-13k-ért talál eBayen...
Fogalmam sincs mit lépjek, gagyi DVD-tok nem kell, még a végén Dragon Age lesz belõle, pedig a Risent sokkal jobban várnám...
Namost, lehet azt mondani, hogy egyik-másik játékban (pl. Stalker) már láttunk hasonlóan jól megvalósított égboltot, de a Risenben mindez procedurálisan van számolva realtime. :)))
Jelenleg 2 opció van a vásárlásra:
a) behozni külföldrõl az angol változatot, a legolcsóbb helyrõl postaköltséggel kb. 7600 Ft átszámolva, ezen kizárólag angol hang és felirat lesz; b) aki CE-t szeretne, kicsit jobban zsebbe kell nyúlni, a legolcsóbb alternatíva, amit találtam, 17500 Ft körül mozog postaköltségestõl.
a) angol hang + felirat -> csak Nagy-Britanniában (az árháború miatt, pfff, nem véletlenül innen szoktam vásárolni) b) lengyel, cseh, orosz lokalizáció c) angol, német, francia hang + felirat, olasz, spanyol felirat -> mindenhol máshol (nálunk is)
A Gothic trilógia fejlesztõi a Risen után más vizekre eveznének.
Legyen bármilyen sikeres egy-egy játék, hozzanak bármennyi pénzt a futószalagon készített folytatások, egy idõ után megöli az ember lelkét, ha egy-másfél évtizeden keresztül mindig ugyanazt kell csinálnia. Ezért sajnálom például rettenetesen a LEGO játékokra kárhoztatott Traveller's Tales, illetve a Tony Hawk és Guitar Hero epizódokkal megfojtott Neversoft csapatokat. Kell a változatosság, na!
Lassacskán hasonlóan szoros cipõben érezhetik magukat a Piranha Bytes srácai azzal a különbséggel, hogy õk saját kútfõbõl gazdálkodnak, s nem tornyosul mögöttük egy gigantikus kiadó, amelyik minden kreativitást nélkülözõ, pénztermelõ tehénfejésre kényszeríti õket. A GamesCom rendezvényén testületileg vett részt az egész csapat, miután már befejezték a Risen csiszolását, s leadták a kiadónak a minõségellenõrzésre és -biztosításra váró ún. Master Candidate lemezt. Ha ez átmegy a rostán, akkor aranylemeznek fogják becézni, és addig etetik, itatják, babusgatják, amíg szaporodni nem kezd.
Szóval az esseni lányok és fiúk most épp nagyon ráérnek, így nem volt nehéz elcsípni Michael Hoge dizájnert, aki lelkes pacsirtaként csacsogott a PC Games zsurnalisztájának kérdéseit hallván. Elmondása szerint már javában dolgoznak egy új játék koncepcióján, ami szerepjáték lesz ugyan, de ezúttal teljesen más környezetbe helyezik. A Risen történetének folytatását is vállalják, amennyiben a kiadó elégedett lesz az eladásokkal, és felkéri õket a feladatra. Az új projektet illetõen azonban makacsa hallgatásba burkolódzott, s még a rettegett kínai ujjfacsaró felemlegetése sem oldotta meg a nyelvét, ám annyit végül csak elmormogott bajsza rejteke alatt, hogy õ maga egy gõzgépes, fogaskereskes, technokrata RPG ötletét találja izgalmasnak. Mire lehet ebbõl következtetni?