ja értelek. tehát ismersz 3 (4-5) embert, akinek terepjárója van és paraszt. na én is ismerek ennyit, aki meg nem az, viszont ismerek amõgy elég sok paraszt embert (függetlenül attól, hogy milyen autóval jár).
namostakkormivan? nem akarok bunkóba átmenni, de talán nem megfelelõ társaságban "mozogsz" (a munkádból kifolyólag) és gondolom ott hatványozottan vannak ilyen emberek - de kötve hiszem, hogy csak a terepjárósok között...
Egy biztos: nem szoktam részegen vezetni, és nem nézek filmet autópályázás közben..
A KRESZT (leszámítva a sebességhatárokat) maximálisan igyekszem betartani, és még elõzékeny is vagyok általában.. (leszámítva egy múltheti alkalmat, amikor mindenkit ledudáltam és tolakodtam, de az nem ért, mert úgy fájt a fogam, hogy majdnem beledöglöttem, és siettem a dokihoz )
Ismerek pár embert, aki ilyenekkel szaladgál, is mind komplexusos kis szarzsák..
A kedvencem az a f@szkalap, aki elõadta, hogy azér jó a SUV, mer ha nekemjön a "paraszt", akkor nem halok meg.. Ezt azzal támasztja alá, hogy rendszeresen jár haza tõlünk csaprészegen kocsival (Bmw X5) /vendéglátós vagyok
Van egy másik, aki egy kurva nagy pajeroval közlekedik, és autópályán 140es temponál vezetés közben filmet néz.. MINDIG..
Aztán van a Tuareges, az csak szimplán egy kis paraszt, a vezetési stílusát nem ismerem..
Van még pár példám, de csak ha érdekel valakit.. Nem szeretek általánosítani, de ebben az esetben sajnos nem tehetek mást. A cigányokat is védtem nagyon sokáig, és elítéltem a rasszizmust (egy bizonyos esetig), de aztán ott is meggyõzött a tapasztalat..
jah biztosan õt is csúnyán ledudálták, csak a visszapilantóban egy vadrácsot láthatott :D:A::D:DSA de biztos egy nagydarab kigyúrt kopasz volt mert nekik van csak ilyenük, jah és bunkók. és csicskák is ki ne hagyjuk!
"akinek terepjárója van az egy kis csicska (tapasztalat)"
te meg pontosan rád illõ nicknevet választottál magadnak.
Bazmeg beszarok: kiválaszt 3 hírt, keressek neked 2500 másikat, amiben nem terepjáró, hanem mindenféle sportkocsi tulajdonos volt a vétkes? Áhh minek állok le ilyenekkel vitázni...
Van egy haverom, aki a Sopron-Klingenbach határetkelõnél üzemelteti a MOL kút büféjét, szoktam ott kajálni elég gyakran.. Hajad égnekállna néha, ha tudnád milyen arcok jönnek szembe egy átlagos csütörtök délután...
Ez marhaság nem akamionosok az alapvetõ veszélyforrás hanem a sok alkoholista meg letompult 65 éves bácsika meg mamika meg az apuci vette az autót 20 milláért és villogok csicska gyerek ezek a veszélyforrások nema kamionok
egyébként 1 balesetnél bármilyen autót össze lehet zúzni, példa::
azért van kivétel pl a nagybátyám trialos, õ szervezi somogybabodot, külföldre jár versenyekre, és szinte mindig dobogón végez és suv-ot vezet, 1 balesete nem volt.
Letarolok mindent mer én úgyis túlélem -.- akinek terepjárója van az egy kis csicska (tapasztalat)
Nem kell a flém, én nem azért vitatkozom a luxus fogalomról. Csak a Porsche autóit szerintem abszurd "nem luxus" autónak nevezni. Na de részemrõl vége.
Eredeti témához vissza: nekem terepjáró képességgel rendelkezõk közül a pickupok kifejezetten tetszenek. Fõleg a japánok által gyártott modellek, mint a Mazda B2500, Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hilux.
én pl csak azért vennék terepjárót mert nekem, személy szerint, nagyobb biztonságérzetet ad mint egy széria városi autó... jo magasan ülsz, látsz mindent, és ha odaértél ahová szerettél volna, csak kihuppansz belõle :)
Pyrex, DJ BP, értelmezõ szótárat elõvesz, "komfort" szót kikeres, csodálkozik. A luxust már itt alattam írták.
Hogyne hallottam volna? És szerintem nem kényelmes egy világmárka. Legfeljebb egy Mercedes márkájú autó...
Kikerestem a luxus szó pontos jelentését az értelmezõ szótárból, és az idegen szavak szótárából is: fényûzés, pompa, dísz. vkinek az anyagi erejét meghaladó kiadás, költekezés.
Tehát nem zárható ki egy kényelmetlen, ámbár drága Porsche a luxuscikkek közül.
sok ilyen van. tegnap pl, az orvosi rendelo elott totyog a 80 es a halal kozti papuska szepen trendi-e fiucska modjara feloltozve, makkoscipobe, mackonadragos, hozentrogeros, minderre oltonyzako, odaficereg a meggypiros 6 -os BMW -hez cepen kinyitja kozpontizarat beul valamit matat ugy bekurta az ajtot hogy meg az elhalado kocsibol is kineztek aztan egy laza mozulattal felugratott a jardara, ket infuzio kozott a rukvercet kereste miutan ez megvolt majdnem letolatta a parkolo mentoautot merthogy a kiveve eu gepjarmuvel reszere fenntartott helyen parkolt. ezutan meg elindult panoramazgatva es a szutobe matatva ugy 20-30 -al a zold lampa fele mogotta csupan 15-20 auto lehetett.
az ilyeneknek nem jogositvany meg kocsi kell hanem egy jarokeret...
Esküszöm, nem kötekedni akarok, de a Cayenne az egy Porsche SUV. Most magamban kuncogok, mert úgy tûnhet, hogy szõrszálhasogató/kukacos vagyok, és mindenkibe belekötök, pedig nem!
Na a lényeg, hogy a Porsche Cayenne az egy SUV, ami nélkül lehet, hogy mára már leállították volna a sima Porsche sportkocsik gyártását. Annyira sikeres, hogy húzójává vált a márkának. Más kérdés, hogy a sportosság megmaradt, és ilyennel sem szívesen járnék a budapesti utakon, mert folyton azon izgulnék, hogy mikor nem veszek észre egy aljas kiálló/mélyen lévõ aknafedelet.
Jah, és van olyan SUV, ami nagyon tetszik. Nem is a külsõ, hanem inkább a belsõ miatt: Subaru Tribeca
Megszokhattuk hogy autóval kapcsolatban igen kevéssé számít a racionalítás sok embernél.Porsche/hummer a belvárosban,ültetett hondák/vw bármi,így a suv-okon sem lehet csodálkozni.
Láttam zsír új M5-ben 70 éves papát magyar rendszámmal,elõttem bénázott 35-tel./azt hittem rosszul látok/
passz ilyet en sem engedheten meg magamnak meg ha megtehetnem baromira nem itt irogatnek viszont a kenyelem meg a luxus nem feltetlenul egyutt jarnak. foleg hogy az uj VW crafter is qrva kenyelmes hosszu tavon megse luxus auto :D
Ugyanis a luxusjavak olyan jószágok, melyek a jövedelemrugalmassága nagyobb 1-nél. Egyszerûbben úgy definiálnám a luxust, hogy: az a fényûzõ, drága holmi, ami nekünk nincs! (nem akarok senkit megsérteni, mivel nem tudom, ki-mit engedhet meg magának. De nekem pl nem telik Aston Martin/Porsche/stb kategóriájú autóra )
Megjegyzem, újabb típusú Porsche-t még nem vezettem, a régiek közül is csak egyet, az meg brutál kényelmetlen volt.
de a lényeg 800km-t mivel utaznál le (a mi szar útjainkon, + Pesten) luxus SUV-val vagy Porschéval?
Amúgy meg ha luxusok luxusa plusz igazi terepjáró kell, akkor ott a Mercedes G osztály. Na azzal mehetsz hegyet mászni is (már ha valaki meg tudja fizetni :)
fõleg azzal volt bajom, hogy az emberke azt állította inkább egy Porsche mint egy SUV. Attól hogy mindkettõ luxus baromira más kategória, akinek SUV-kell annak nem konkurál a Porsche, hiába luxus mindkettõ
félreértés ne essék: én szeretem a porschékat, csak szeretem helyre tenni a dolgokat. szerintem a porsce egy nagyon drága sportautó és mint ilyet, lehet egyfajta luxusnak hívni de amennyiben a luxus a kényelmet is jelenti (márpedig igen), akkor az állítás már nem igaz sajna.
ha neked luxus, hogy egy autóban hosszabb távon rohadt kényelmetlen az "utazás" és minden apró úthibán kb. vesekövet törõ érzésed van, akkor valóban igazad van ;)
jah és ez is tiszta terepjáró megyek veleárkon bokron
Engemáltalában mindig kiengednek ha kidugom a gép orrát az is vagy 40 milla csak 40tonna rakva és abba is van klima meg minden ami kell melo közbe de inkább akinek drága autója van az enged ki elõbb mert fél hogy kátránypapirlessz a drága autójábol a de a tuningkocsisok meg csak villognak ésnem akarozik neki beengedni.
Lehet, hogy kurva drága, lehet, hogy lábgörcsökkel szállnék ki egy út után, de olyan széles mosollyal a pofámon, mint akit épp most cocókáztak le 3x...:D:D:D:D:D:D
/off multkor sorgyarbol kifele jovet(nem, nem iszom :D) ki akartam kanyarodni a Maglodira... Eskuszom megszamoltam: 10 percig alltam ott, mert balra szerettem volna kanyarodni! egy kocsi sem allt meg(en ha latom szerencsetlenkedig valaki egy kifordulonal, kiengedem)... raadasul lassan is haladt a forgalom, szal lathato volt, hogy ott allok mar egy joideje... probaltam kidugni a nozijat az autonak... az sem jott ossze... tiszta ideg voltam... lehet paranoid vagyok, de ha "szar" autod van, akkor szarnak is rad... :/ aztan meguntam es elmentem kerulobe jobbra... (meg most is ott allnek eskuszom)
Nem tudom, hogy valóban több/kevesebb-e a paraszt stílusban vezetõ az egyik illetve másik kategóriájú autótulajok körében. Csak a személyes tapasztalatom, hogy a kisautóst sokkal kevésbé akarják beengedni a már emlegetett zipzár alapján. Mikor ki szeretnék kanyarodni egy alacsonyabb rendû útról egy magasabb rendûre, akkor gyakran az araszolgató sorba sem nagyon akarnak beengedni.
És én úgy vettem észre, hogy inkább a nem-presztízs márkák alsó/felsõ középkategóriás autótulajaira jellemzõ ez. De errõl nem készítettem statisztikát, csak szubjektív megfigyelés. :)
lol már neeee, ne keverjük össze az árat azzal, hogy mi a luxus. persze "luxus megengedni magadnak" egy 40 milliós sportkocsit, DE nem luxus érzés amikor beleülsz. ültél már porschéban? És S merciben?
lehet, hogy én tudom rosszul, de a luxus szónak a jelentései között a kényelem is benne van, sõt, talán leginkább ezt jelenti: kényelem bármi áron.
Namost egy porsche 911 v. cayman lehet, hogy k*rva drága, de egy 190 centis emberke kb. izomgörcsökkel száll ki belõle egy hosszabb út után...
Törésteszt eredmények az azonos árkategóriájú új autókat figyelembe véve. Plusz nem említettem, hogy egy Nissan micrába nem fér el a babakocsi sem úgye.
Amúgy nagyon eltértünk a témától. Városi terepjárókról lenne szó, ami mondjuk egy Nissan Qashqai. 5,5ért van 1.6 fapad, 8 alatt van 2 literes 4 kerekes fullos. Dízelek vmivel többért. 1-2 éven belül apa leszek, és hát asszony pajtásnak kéne vmi gépjármû, amivel hordhatja a kölköket. És ilyet vagy ilyesmit fog kapni. Ráadásul szõke is. És hogy miért? Hát nem azért, hogy villogjon vele, hogy többre fussa, mint a 25 éves scorpió, nem is azért, hogy hazaérjen idõben mindenki letaposva az utakon, hogy meleg étel várjon az asztalon, hanem, mert a közútjaink állapota olyan amilyen, szóval kell a hasmagasság, ráadásul sokat járunk családhoz vidékre hegyekbe, ahol néha elvágja a hó a falut az országtól, és így kell a 4 kerék idõnként, ráadásul az említett autónak van az egyik legjobb töréstesztje, és az autó arra lett kitalálva, hogy eljussunk a-ból b-be egyben. Aztán ha megtöri, megtöri, ha fussa cseréljük, ha nem majd jár tömegközlekedéssel, de élni fog õ is, meg a külkök is, és asszem ez a fõ szempont, mert kocsi mindig kerül másik, de családtagokat nem lehet pótolni a családtagboltból, még klónozni sem lehet. És jobb lenne amúgy, ha mindenki a maga portáján söprögetne elõbb, és elgondolkozna hányszor követte a zippzár elvet, hányszor engedte a mellékútról balra kifordulni a másikat, hányszor állt le a külsõben vészvillogóval satöbbi. Ha te nem csinálnám ilyeneket már annyival is jobb lenne a helyzet, nem a másik zsebében kutakodva kéne keresni a megoldást.
ez teny ;) btw ha techart vagy ruf porschem lenne mar nem itt elnek(utviszonyok rulez) ;)
Az most speciel szerintem a te egyéni szocproblémád, hogy a luxus szónak nem vagy tisztában a jelentésével, és egy másik szóhoz kapcsolod, ami annak max csak egy része.
nálam luxus=kényelem, nem az hogy mennyibe kerül... Ugye azt írta valaki, inkább vesz Porschét, mint suvot. De ennek semmi értelme, SUV-okat kényelmes utazásra találták ki, meg Pesti gödrökbe, ott megnézném mikor luxusoznád a Porschét amikor minden nap beled kirázza, meg izomlázad van a dugóban kuplungolástól :DD Más a célja
inkabb fogalmazzunk ugy, hogy azert luxus, mert az erteke/hasznalhatosaga nem all aranyban... de bocsi ha te siman leperkalsz egy Techart porscheert 50-60 milkat :DDDDD akkor nemszoltam :D (legalisan ki sem tudod hasznalni ezeket a "monsztereket")
"Az csak elakadásjelzõként mûködik, ha megáll a külsõ sávban gyrosért vagy cigiért." :D:D:D deismeros :DDDDDD btw en egyszer csinaltam azt, hogy nem volt parkolohely a Dozsa Gyorgyon es be kellett rohannom egy oriasi pizzaert(naluk van, Zugloban nincs ebben az etteremben inkabb elrohantam erte, mert partiztunk haverokkal) es kiraktam enis... :D de kb tartott 2 percig, mert rohantam :D
Szerintem az, hogy alsóközepes vagy luxusautókat vezetõk között van több bunkó, nehéz meghatározni.
Luxus, akarom mondani prémiumkategóriás kocsik is közlekednek teljesen szabályosan, udvariasan. Köztük terepjárók is.
Parasztkodni inkább a szakadt, de menõnek látszani akaró gépek szoktak. Régi, 10 éve körüli Audi A8-ast normálisan közlekedni még nem láttam. Tudjátok, sötétített lámpa hátul, xenonimitáció elöl, kicsorbult alufelni, kormos sportkipuff, krómhatású rendszámkeret, "nagyzene". Az ilyeneken minden mûködik kivéve az irányjelzõt. Az csak elakadásjelzõként mûködik, ha megáll a külsõ sávban gyrosért vagy cigiért. Régi ötös Bömbi, öreg Grand Cherokee - az ilyenekkel is alapból óvatos vagyok.
15-25 éves 3ezres szakadt Scorpio-al kell járni (minimum), úgy takarodnak az ember elõl, mint a pinty! Jöjjön csak nekem a tahója! Nekem lesz pártízezer károm, neki 5mila. Semmi probléma... ÉS ez ugyanúgy fullos, automata, légkondis, stb. mint az õ 40milkás szarja.
Nekem is van aranyos 115lovas 1.6-os Hyundai-om, megy mint a golyó, DE azért a Scorpi más érzés-e! :D
Jelzem csak városba, mert ez "városi" autó :DDDDD!
Ilyen utakra még a terepjáro sem megoldás. Ide lánctalpas kell XD
Hát azt kell, mondjam, mint biciklizõ/gyalogos/autós, hogy az "audis/béemvés/mergás" társadalom bizonyos tagjai nagyon kultúráltan vezetnek, és simán átengednek az úton/beengednek a sorba. Fõleg az 5-ös BMW-vel járók szoktak átengedni. Ez furcsa volt eleinte, de most már nem nem lepõdök meg.
Persze az ellenkezõje is igaz, de azok inkább a leharcolt példányok tulajdonosai.
Viszont a nem-beengedés nagymesterei inkább az alsó/felsõ-középkategóriás autótulajok közül kerülnek ki.
Egy másik érdekes megfigyelés: amikor anyám Swiftjével jártam a városban (idióta kis piros), azt tapasztaltam, hogy sokkal inkább parasztkodnak az emberrel, mint mikor egy nagyobb kocsival van.
Jó,hát egy 2,5 td,ami bezabál 6-7-8 liter gázolajat,télleg szarság egy 1,4es astrához képest,ami elkér 10 liter benzint. Már ha nem pénzben meg kibocsátott co2ben mérünk. ^.^
enmeg egyszer sem talalkoztam beengedos dragaautos soforrel... az also es kozepkategorias stilusu soforok siman beengednek mindig...
Ezt ne mond már... Teljesen random, kisautósok, nagyautósok közt hol beengednek, hol nem. Most százalékban nem tudom melyik bandába hányan engednek be... De ez nem igaz amit mondasz, nálam legalábbis nem így van. Vagy nálad van egy matrica amire az van írva, hogy 10 milliónál nagyobb értékûek dögöljenek meg, mert akkor érthetõ :DDDD