A téli gumikra és a biciklilámpákra vonatkozó szabályok is változnak a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent rendelet értelmében, amely több ponton megváltoztatja az autó, a kerékpár és a motor forgalomban tartásának mûszaki feltételeit rögzítõ jogszabályokat.
A kerékpároknál a megfelelõ észlelhetõséget biztosító világító és fényjelzõ berendezésekre vonatkozó követelmények átalakításával olcsóbbá válik a kötelezõ tartozékok beszerzése (például LED-lámpás világító testek alacsony energia-felhasználással). Az egyszerûsítés irányába hat, hogy a szabályozás a széles körben terjedõ gyakorlatnak megfelelõen megengedi a lámpa elhelyezését a kerékpáros ruháján. Az új elõírások tételesen rögzítik a kerékpáros gyermekülés felszerelésének feltételeit is.
Egy friss brit kutatás kimutatta, hogy a fényvisszaverõ ruházatnak nincs hatása az elõzéskor tartott oldaltávolságra: ugyanolyan oldaltávolsággal elõzték meg a gépjármûvezetõk a profi bicajosfelszerelésben tekerõket, mint azokat, akiken „kezdõ bicajos” feliratú láthatósági mellény volt. A hétköznapi ruházatban és a láthatósági mellényben tekerõket is ugyanolyan oldaltávolsággal elõzték meg. A kutatási adatok szerint az egyedüli felszerelés, ami esetén nagyobb oldaltávolságot tartottak a gépjármûvezetõk, egy "RENDÕRSÉG, AZ UTAT VIDEÓZOM" feliratú láthatósági mellény volt.
A viselt ruházattól függetlenül az elõzési távolságok 1-2 %-a volt 50 cm-en belül, ami azt mutatja, hogy közeli elõzések esetén a bicajos öltözéke egyáltalán nem befolyásol semmit.
Tulajdonságok:
- - 5 LED-el felszerelt lámpa
- - Különbözõ fokozatok
- - Lézer külön ki és bekapcsolható
- - Méret: 125 X 70 X 40 mm
- -Áramellátás: 2 darab AAA elem(nem tartozék)
Ha gyakran kerékpározol éjszaka a város útjain, bizonyára tapasztaltad, az autósok és a gyalogosok akkor sem tudják pontosan behatárolni, hogy hol és merre vagy az úton, ha mûködik az elsõ és a hátsó lámpád.
Mivel a biztonság mindenek felett van, ezért is érdemes egy beszerezni egy lézeres hátsó lámpát: az ülés alá szerelt két kis lézer nyomot húz utánunk, ezzel is jelezve mindenkinek, hogy épp milyen irányba tartunk.
Használatával elkerülhetõ, hogy egy autós ne vegyen észre, amikor kanyarodni szeretnél vagy egy kátyút készülsz kikerülni – és ha már csak egyetlen balesetet is megelõzöl vele, máris megérte a befektetett szerény összeg.
Két AAA-elemmel mûködik(nem tartozék), fényereje szabályozható.
A felszerelése nagyon egyszerû, pár perc alatt felszerelhetõ. A lámpa esõálló, így nem kell félni, hogy az esõben tönkremegy.
Jön a rossz idõ, de ugye Te sem teszed le a bringát? Inkább készülj fel a vacakabb körülményekre: - viselj térdvédõt, hogy idõs korodban is jók maradjanak ízületeid - öltözz rétegesen, legyél jól látható a szürkületben - legyen nálad esõcucc, ha zavar az esõ - jól jön a bringás szemüveg vagy síszemüveg a hideg csípõs szél ellen. Ráadásul: - nem kell a buszmegállóban fagyoskodnod, míg várod a buszt - a lábad nem éri a hideg talajt, így vékonyabb talpú cipõben is járhatsz, és nem lesz a cipõd se havas, se sáros, se vizes - mivel tekerés közben kimelegedsz, a kabát alatt vékonyabban is elég öltöznöd.
angliában sokat bringáztam, de a hollandok nagyon durván nyomják. Amszterdamban az az emeletes bicajtároló/parkoló nagyon vad.
Ettõl a filmtõl leesik az állatok! Már magyar felirattal is elérhetõ az a kisfilm, amit a holland Groningen városáról már egyszer megosztottunk veletek. Nézzétek meg, milyen a világ legbiciklisebb városa! Csend, sétáló és beszélgetõ emberek, jó levegõ, ... Kinek hiányzik a stressz, a motorzaj, a forgalmi dugó, és a kipufogók füstje? Nyomj egy lájkot, ha te is szeretnél egy ilyen élhetõ városban élni! (Köszönet a Kerekparosklub debreceni önkénteseinek a feliratozásért)
Legújabb reprezentatív kutatásunk eredményei napvilágot láttak: Budapesten a megkérdezettek minden eddiginél magasabb aránya, mintegy egyharmada (!) kerékpározott szeptemberben, és minden negyedik (!) budapesti válaszadó használta kerékpárját közlekedésre.(=A vizsgálatot megelõzõ 2 hétre vonatkozóan minden negyedik budapesti válaszolta azt, hogy legalább egyszer kerékpárral közlekedett.) Ugyanakkor Budapesten kicsit visszaesett a kerékpáros közlekedés gyakorisága: feltehetõen azért, mert bár a népesség egyre nagyobb része próbálja ki a kétkeréken közlekedést, az újoncok még nem használják azt minden nap. Országosan a megkérdezettek 10%-a túrázott kerékpárjával szeptemberben. Ugyanez az arány Budapesten 24% volt, ami a valaha mért legmagasabb arány. Grafikonok, regionális adatok és további érdekességek itt:
Csinálj videót a munkába/suliba bringázásról, küldd el nekünk és nyerj! Sony Action Cam profi sisakkamera, POLAROID XS20 sisakkamera, összecsukható kerékpár, futártáskák.
A videók beküldésének határideje: 2013. november 6.
Szoktál munkába vagy suliba bringázni? És videózni? Csinálj videót a munkába vagy suliba bringázásról - értékes díjakért! Többek között akár egy Sony Action Cam profi sisakkamerát, vagy egy összecsukható bringát is hazavihetsz! Részletek a linken: http://kerekparosklub.hu/bam/videopalyazat
Ma reggel elindult a Bam! kampány õszi fordulója! Regisztráljatok, hívjátok kollégáitokat, alkossatok csapatokat, írjátok a kilométereiteket. Most minden eddiginél több, 566 ajándékkal lehettek gazdagabbak, ha október 25-ig teljesítitek a 8 bringás alkalmat! Minden infó itt: http://kerekparosklub.hu/bam/hetfon-indul-az-oszi-bam-kampany. Az ajándékokat pedig itt nézheted meg: http://kerekparosklub.hu/bam/2013osz.
A FURA BICIKLIS TÁBLÁK REJTÉLYE Különös közlekedési táblákat helyezett el valaki a Batthyány tér közelében. Hogy a rendhagyó tábláknak mi a célja, egyelõre mindenki csak találgatja.
Ezzel az optikai szálból kialakított, LED világítással ellátott övvel biztonságban tudhatod magad az esti órákban kerékpározás közben, a városban és városon kívül egyaránt. A láthatósági öv bekapcsolt állapotban jól láthatóan, erõsen világít a sötétben, míg nappal egy egyszerû vékony övként funkcionál, így mindig veled lehet.
A LED technológiás világítás elõnye, hogy rendkívül hosszú élettartamú és nagyon alacsony a fogyasztása. A láthatósági öv üzemmódja választható, a folyamatos világítás mellet gyors, illetve lassú villogó funkcióval is rendelkezik. A LED-es világítással ellátott öv kék, zöld. illetve piros színben kapható, nõknek, férfiaknak és gyerekeknek egyaránt ajánljuk.
TIPP! Nem csak a derékra csatolva lehet hordani, hanem a felsõtesten is, a vállon keresztben átvetve.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy pestrõl a dunaharaszti tóhoz hogy lehet kerékpárral eljutni?
Google Maps útvonaltervezõje nem ad meg útvonalat, pedig láttam ott bicikliseket is.
Tekerj fel hazánk legmagasabb hegyére,nyerd meg a sárga trikót. Ajándék bringás sapka vár!
Nem kérnek több akadályt a biciklisek Fényvisszaverõ matricák felragasztásával tettek láthatóbbá országszerte több ezer bicikliútra épített akadályt a Magyar Kerékpárosklub önkéntesei a Láss jól! elnevezésû közlekedésbiztonsági akcióban.
Kerékpár: Pantani, Ullrich és Julich is doppingolt a '98-as Touron
Az 1998-as Tour de France elsõ három helyezettje, az olasz Marco Pantani, a német Jan Ullrich és az amerikai Bobby Julich, valamint a sprinterek között gyõztes német Erik Zabel egyaránt eritropoetinnel (EPO) érte el a sikereit.
A Le Monde címû lap a francia parlament illetékes bizottságának beszámolójára hivatkozva közölte a hírt, és a versenyzõk nevét is tudni lehet a levett minták azonosítói alapján. Hirdetés
Az 1998-as viadal a Festina csapat botránya miatt Dopping-Tourként vonult be a köztudatba. Az akkor szintén szereplõ Laurent Jalabert – az egyik legjobb hegyimenõ – a múlt hónapban visszalépett a Tour szakkommentátori felkérésétõl, miután õt is hírbe hozták csalással.
A 15 évvel ezelõtti körversenyt megnyerõ Pantani 2004-ben meghalt, Julich 2005-ben, Ullrich 2007-ben, míg Zabel 2008-ban vonult vissza. Utóbbi kettõ hosszú évek hallgatása után ismerte el, hogy pályafutása során doppingolt.
A T-Systems Magyarország nyerte a budapesti közbringa rendszer (BuBi) kiépítésére kiírt BKK-s pályázatot. Egyik alvállalkozója a magyar kerékpárgyártó Schwinn Csepel, a másik a rendszerintegrációval foglalkozó német Next Bike.
A közbringa hálózat olyan „egyéni közösségi közlekedési eszköz”, amely közlekedési csomópontokban elérhetõ, bárki számára ingyen vagy minimális díjért vehetõ igénybe és sûrû hálózati lefedettségû. Itt olvashattok többet róla: http://kerekparosklub.hu/mi-az-a-kozbringa-vagy-roviditve-kkkr
Rászáll a biciklisekre a rendõrség: 150 ezres bírságot is kaphatsz
Keddtõl csütörtökig rászállnak a kerékpárosokra és motorosokra a pesti rendõrök. A fokozott ellenõrzés keretében ellenõrzik a kötelezõ felszerelések meglétét, nagyobb szabálysértésért 150 ezer forintos büntetés is járhat.
A 18 éves Szabó Dani Badacsonytomajon biciklizett egy társasággal, amikor egy mellette elhaladó autó miatt félrekapta a kormányt és kátyúba hajtott, elesett. A társaság azonnal hívta a mentõket és a rendõröket. A rendõrök megszondáztatták a fiút, kiderült nem ivott alkoholt. A mentõ pedig a keszthelyi kórházba szállította. Egy hónappal késõbb a fiú levelet kapot, hogy közúti közlekedési szabályok megsértése miatt feljelentették, írja a Bors.
A KRESZ szerint a jármûvel a forgalmi, az idõjárási és látási, továbbá az útviszonyoknak megfelelõen kell közlekedni. A szabálysértési hatóság szerint a fiú nem megfelelõen biciklizett a kátyús úton. A rendõrség a bicklis mellett elhajtó autóról nem tesz említést. Mivel a balesetet megelõzõ két évben nem marasztalták el szabálysértés miatt a fiút, ezért most csak figyelmeztetést kapott. A határozat szerint az ilyen esetekben maximálisan kiszabható büntetés százötvenezer forint.
Holnap startol a 100. Tour de France kerékpáros körverseny! Ti nézitek?
régi Eska, nemtudok róla többet. Majd lecserélem az egész hóbelevancot mostmár :D csapágyastul mindenestül az egészetmár. Mindíg van valami :D
Valami ötlet,hogy miért csinálhatja azt a csacsim lánca, hogyha a jobb hajtókar van vízszintben elõl, akkor feszes a lánc, ha meg a bal oldali van elõl vízszintesen, akkor meg laza? Van egy olyan érzésem, hogy a tengely ferdült el, de jólenne ha nem :D
Három szín közül választhatunk: zöld, piros, vagy kék A küllõre rögzítve látványos világítást produkál sötétben Megfelelõ sebesség mellett fénykör rajzolódik Kerekenként 1, vagy 2 darab helyezhetõ fel (akár két különbözõ szín is) Energiatakarékos LED fénnyel mûködik
A bringázás bizony egy életérzés, amit csak azok tudnak megérteni, akiknek természetes, hogy a kézitáskájukban egy U lakattal, vagy egy vastag acéllánccal mászkálgatnak és póker arccal képesek két kerékre pattanni akkor is, amikor mások már a sétától is kimelegednek, vagy ha kell, mosolyogva szaladnak fel a harmadik emeletre a biciklivel a kezükben, amíg a földi halandók csoszognak már a 10. lépcsõfok után is. Ha te is ezek közé a bicikli õrültek közé tartozol, akkor van egy jó tippünk: újíts be egy látványos küllõvilágítást és villogj a haverok elõtt, hogy neked van a legmenõbb bringád!
A küllõvilágítás 3 féle színben rendelhetõ, és egy kerékre akár kettõt is rá tudunk tenni. A mai kuponnal egy energiatakarékos LED fénnyel üzemelõ világítás mindössze 1.395 Ft-ba kerül. Jó ajándék lehet gyereknapra is, hiszen melyik kölyök ne imádná, ha világító fénykör lenne a kerekei "helyén", arról nem is beszélve, hogy a plusz világításnak köszönhetõen sokkal feltûnõbb is lesz a többi közlekedõ számára, így a szülõknek is jó lehet, hogy eggyel lejjebb tornázhatják az aggódási mutatójukat.
a kék nekem kicsit világos, de amúgy jó
nekem is kéne pár helyen, nálam tömör felül a hátsó villa és a kerékpárzár kikoptatta, már volt, hogy azt a részt újrafestették, most szigetelõszalag van rajta, de gondolkoztam speciális bandázs ragosztószalagon is, hogy azzal kellene
Csini Szerintem egy fehér aerofelni, feka küllõkkel adja magát (mondjuk én mindenre azt tennék :DD) Esetleg egy olyan kék, mint az agy fehér küllõkkel.
Üdv! Egy olyan kérdésem lenne, hogy ehhez a vázszetthez milyen színû felnit vegyek?
Háááát csodát nem kell várni, csak szerszámaik vannak, meg tudásuk. Általában 2 fiatal srác van és ilyen csippcsupp dolgokat csinálgatnak. Láncjavítás, olajozás, ezt azt meghúzni, beállítani, fékek, váltók, defekt, pumpa. Mondjuk szerintem mindent megcsinálnak, amit megtudnak, alkatrész hiányában. Én mondjuk mindíg csak egykét szerszámukat kértem el és megcsináltam magam a dolgokat mellettük, addig se tartottam fel õket.
Várunk a MOL BringaPonton, ha gyorsszervizre lenne hirtelen szükséged a belvárosban! Ingyenes kerékpár szerviz az Erzsébet téren az Aquariumnál egészen október közepéig, a hét minden napján, 12-22 óráig
Tour de France után Gemenci Nagydíj
A szlovén Tadej Valjavec a Tour de France-on és Giro d’Italián is szerepelt, és most ott lesz a két hét múlva rendezendõ Gemenci Nagydíj mezõnyében.
A 39. alkalommal sorra kerülõ, komoly tradíciókkal bíró versenyt május 18-án és 19-én tartják Szekszárdon és Tolna megye útjain. Steig Csaba fõszervezõ a viadalt felvezetõ hétfõi sajtótájékoztatón kiemelte: a szlovén bringás kétszer indult olimpián, és többször is rajthoz állt a Giro d’Italián és a Tour-on.
Háromszor a legjobb tízben, négyszer a legjobb húszban fejezte be a rangos körversenyeket. Pályafutása legjobb eredményeit 2008-ban érte el, akkor a Girón nyolcadik, a Touron pedig tizedik volt összetettben.
A Gemenci Nagydíjon hat nemzet - a magyarok mellett olasz, szerb, szlovén, cseh és osztrák - versenyzõi indulnak. A magyarok közül a tavalyi országúti bajnok Kusztor Péter és a londoni olimpikon Lovassy Krisztián esélyes a végsõ gyõzelemre.
Az elsõ nap 147, másnap 70 kilométeres szakaszt rendeznek, a viadalt pedig ezúttal is 48 kilométeres hagyományos, villanyfényes háztömbkörüli kritériumverseny zárja.
39. Gemenci Nagydíj Nemzetközi Országúti Kerékpárverseny
1. Szervezõ: Gemenc Nagydíjért és a Tehetséges Kerékpárosokért Közhasznú Alapítvány - 7100 Szekszárd, Hollós L. u. 1., Tel: 0670-2325345
2. A verseny helye és ideje: Szekszárd város és Tolna megye területe. 2013. május 18.-19. (szombat-vasárnap)
3. A verseny típusa: Nemzetközi országúti többszakaszos verseny. Össztáv: 265 km. 4. Résztvevõk: A versenyen indulhat minden 18 éven felüli igazolt (Licence-el rendelkezõ) és nem igazolt kerékpáros, továbbá igazolt (Licence-el rendelkezõ) U19-es versenyzõ. Indulni egyénileg is lehet. A csapatok 4-6 fõbõl állhatnak. Vegyes csapatok létrehozására lehetõség van a következõ feltételekkel: - amennyiben a csapatban két egyesület igazolt sportolója benne van, úgy mindkét egyesület nevét szerepeltetni kell és a csapat neve az lesz. - amennyiben három, vagy több különbözõ egyesület igazolt versenyzõje a csapat tagja, úgy annak neve csakis a MIX 1, MIX 2…stb. lehet a nevezés beérkezése szerint. Nemzeti válogatottként történõ nevezés természetesen kivételt képez.
5. Program: (a részletes útvonal, hajrákkal, szintrajzzal a nevezési regisztrációnál)
2013. május 18. (szombat) 15.00 óra: I. szakasz, 147 km-es mezõnyverseny – Szekszárd, Garay tér. Várható célba érkezés: 18.00 óra – Szekszárd, Garay tér. Útvonal: Szekszárd-Harc-Medina-Szedres-Jánosmajor-Kölesd-Medina (4 kör)-Kölesd-Harc-Szekszárd
2013. május 19. (vasárnap) 10.30 óra: II. szakasz, 70 km-es mezõnyverseny – Szekszárd, Garay tér. Várható célba érkezés: 12. 20 óra – Szekszárd, Garay tér. (A szakasz 4.4 km-es körpályán zajlik, amiben van egy 1200 m-es, kb. 4-5 %-os emelkedõ)
2013. május 19. (vasárnap) 19.30 óra: III. szakasz, 48 km-es háztömbkörüli verseny (mezõnyverseny szabályai szerint) – Szekszárd, Garay tér. A szakaszt követõen 1 órán belül az összetett eredményhirdetésekre is sor kerül.
6. Helyezések eldöntése: Minden szakaszon gyõz az a versenyzõ, aki az elõírt távot a legrövidebb idõ alatt teljesíti. Az összetett versenyben gyõz az a versenyzõ, akinek a 3. szakasz után teljesített összesített idõ eredménye a legjobb. Azonos idõ esetén a II. szakaszon elért jobb helyezés dönt.
Filléres kerékpártuning
Habár a kerékpáron elért teljesítményt döntõen saját fizikai teljesítményünk határozza meg, a kerékpár mechanikai fejlesztése a legtöbb esetben – akár még profi kerékpárosoknál is – motiváló tényezõ. Ha a gép finomabban, hatékonyabban mûködik, könnyebb vagy jobban alkalmazkodik a kerékpáros testalkatához, igényeihez, képes fokozni az elérhetõ maximális teljesítményt. Ha pedig mindössze placebo hatással bír, már akkor is megérte foglalkozni a mechanikai tökéletesítésével.
Természetesen korlátlan anyagi erõforrásokkal a kerékpár fejlesztése a végletekig vihetõ: lehet akár jobban mûködõ, könnyebb, hatékonyabb masinánk, mint a profi versenyzõknek, akik nem mellesleg ebbõl élnek. Ezen nem kell meglepõdni, mivel sok esetben a lelkes, tehetõs amatõr fényképészek drágább felszereléssel rendelkeznek, mint a profik, akik pontosan kiszámolják, hogy az adott eszköz kitermeli-e a beszerzés költségét, az általa készített képek eladása felülmúlja-e a kezdeti befektetést. Ha mondjuk az adott objektív csak hébe-hóba kerül elõ a táskából, azt egy profinak nem is érdemes cipelni, tehát eleve megvásárolni. Az amatõrök számára nincs ilyen korlát: ha megtetszik az eszköz, ha használata kellõen motivál, örömet szerez, akkor már megérte az árát.
Az eddigi lista: Tata, Tatabánya, Vértesszõlõs és Tatabánya közti kerékpárút, Szolnok, Tamási-Pári, illetve a Tamási-Regöly kerékpárutak, Diósdról Újpestre, Budafok, Székesfehérvárról Pákozd irányába (Dinnyés, Pákozd, Sukoró, Velence), Veszprém, Martfû, Szentendre, Ráckeresztúr, Budapest III. kerület és Budakalász között, Vértesszõlõs, Lábatlan, Nyergesújfalu, Balatoni Bringa körút teljes 204 km-es szakasza, Duna menti kerékpárút Szentendrei úttal párhuzamos kerékpárút, és a Békásmegyerrõl Budakalász, Sopron, Békéscsaba, Mezõberény, Újkígyós, Békés, Pécs, Pellérd-Pécs kerékpárút, Orfûi kerékpárút, Mecsek Zöldút - pécsi kivezetõ szakasz, Gyõr, Szeged, Velencei-tó körüli kerékpárút. Velencei-tó - Székesfehérvár közötti kerékpárút, Békéscsaba, Gyula. Várjuk a további jelentkezéseket! :-)
LÁSS JÓL Közlekedésbiztonsági akció
Várunk mindenkit, aki szeretne részt venni országos matricázó akciónkban.
Megelégeltük, hogy balesetveszélyes tárgyak találhatóak a kerékpáros útvonalainkon, melyek - fõleg este, rossz látási viszonyok között - veszélyeztetik a kerékpárral közlekedõk biztonságát. Ezért a 3M-mel összefogva és az ÚT-ÕR Kkt. segítségével országos akciót indítottunk Facebook közösségünk bevonásával. Fényvisszaverõs matricákat adunk azoknak a bringásoknak, akiket szintén zavarnak ezek az állapotok, és szeretnének aktívan tenni..Õk vállalják, hogy kiragasztják ezeket a prizmás matricákat, majd fotóval dokumentálják azt.
Célunk, hogy országos szinten felhívjuk a figyelmet ezekre a tarthatatlan állapotokra, remélve, hogy az útfenntartók megteszik a szükséges lépéseket és eltüntetik ezeket a zavaró objektumokat utunkból, illetve a jövõben nem is építik meg azokat. Nagy hírverést csapunk akciónknak, rendszeresen írunk róla és Facebookon lehetõség szerint minden hírt és képet megosztunk.
A részvételre jelentkezni addig lehet, amíg készleteink tartanak, utána a jelentkezést lezárjuk. Szállítás április elején, a fotókat/videókat pedig folyamatosan küldheted, az utolsó beküldési idõpont május 31.
A FELADAT:
1. Add meg itt, hány db matricát szeretnél, hol ragasztanál, hova tudnál érte menni stb ( A vidéki kézbesítés 1-2 hetet is igénybe vehet részünkrõl. ) https://docs.google.com/forms/d/1TFutSK6a8qaxehIJ5X1ILzjupU5b-4imnp45y_VUW0M/viewform
2. Segítsetek minket abban, hogy minél kevesebb postaköltségünk legyen. Ezért kérjük, személyesen menjetek el a matricákért a listán szereplõ városokba, címekre. Saját területi szervezeteink kapcsolattartói elsõbbséget élveznek (tõlük lehet kérni) és a további jelentkezõket pedig lehetõségeinkhez mérten látjuk el, ügyelve a lehetõ legjobb országos lefedettségre és tartva a legkisebb postaköltséget. (Postán csak abban az esetben küldjük a matricákat, ha készleteink még engedik és sehogy nem tudjuk másképp megoldani, valamint, ha területi szervezeteink már nem tartanak többre igényt.)
3. Töltsd le innen útmutatónkat, amiben fontos tanácsokat olvashatsz arról, hogyan ragaszd ki a 3M matricákat. (Fontos, hogy amíg 10 fok alatt van a hõmérséklet, ne ragassz, mert nem lesz tartós.) http://kerekparosklub.hu/sites/default/files/használati%20útmutató.pdf
4. Minden egyes esetben, amikor kiteszel egy matricát, kérjük, fényképezd le, és posztold fel Facebook oldalunkra a pontos helyszín címével (lehetõleg Google maps linkkel). Videót is küldhetsz. A beküldés határideje 2013. május 31. A képeket és videókat megosztjuk oldalunkon. ( Egy kép ne haladja meg a 200 KB-ot, videónál pedig linket küldj.) Ha bármikor késõbb már nem látod az útakadályt, azaz az útfenntartó eltávolította, kérjük, azt is dokumentáld!
A leglehetetlenebb helyeket dokumentáló, az útfenntartóknál a legjobb eredményt elérõ, a legviccesebb képeket és videókat beküldõk között ajándékokat sorsolunk: 1 db USB csatlakozós számítógép távirányítót, egy 2GB-os MP3 lejátszót és mindenféle kerékpáros kiegészítõket.
Fokozott ellenõrzést rendelt el az egész ország területére az országos rendõrfõkapitány július végéig.
Budapest — Életeket menthet, baleseteket elõzhet meg az a teljesen újszerû kerékpárossisak, amelynek ötlete egy fiatal magyar egyetemista, Filczer Balázs (21) fejébõl pattant ki.
A Dora névre keresztelt „bukó" nemcsak szuperül néz ki, de olyan extra kütyükkel ellátott, amelyekkel jóval biztonságosabban lehet tekerni a közutakon.
A sisakot hordva ugyanis lehetõvé válik a bringásoknak, hogy kanyarodáskor indexeljenek, ezzel jó elõre felkészítsék az autósokat a manõverre. Ennek köszönhetõen jócskán megnõnek a városi kerékpárosok túlélési esélyei. A sisakban elhelyezett indexlámpákat egy kormányba épített Bluetooth eszközzel lehet mûködésbe hozni. A bukó elején pedig fényszóró hozható mûködésbe sötétedés idején. A sisaklámpák mûködéséhez szükséges áramellátást egy beépített, újratölthetõ akkumulátor biztosítja. Az egyetlen hátulütõ, hogy a sisak súlya duplája lesz a megszokottnak.
A Moholy-Nagy Mûvészeti Egyetem elsõéves hallgatója már korábban is felhívta magára a figyelmet, amikor gepárd ihlette sportkocsit tervezett. Filczer most a bukósisak tömeggyártásához próbál pénzt gyûjteni.
A Balatoni Kerékpáros Turisztikai Egylet szemétszedési akciót hirdetett a balatoni biciklikörútra. A nagytakarítást szombat-vasárnap tartják, a találkozók minden településen reggel 9-kor lesznek.
Kevés jobb dolog van a Balaton hangulatos körbebiciklizésénél, és kevés rosszabb annál, ha tekerés közben szeméthalmokat kell nézegetni. A szétdobált hulladék szerintem is ciki egy ilyen fantasztikus környezetben, úgyhogy csak támogatni tudom a Balatoni Kerékpáros Turisztikai Egylet hétvégi nagytakarítását. Talán el is megyek segíteni.
A megtisztítandó terület a bringakörút melletti terület mindkét oldala. Szelektív gyûjtés a cél, és az, hogy az összegyûjtött szemét a települési szelektív gyûjtõkbe kerüljön. Minden településen, ahol lesznek önkéntesek, szombat reggel 9-kor lesz a találkozó, kesztyût, szemeteszsákot, gereblyét tanácsos vinni.
Aki nyáron tiszta környezetben szeretne tekerni, az most hajolgathat egy kicsit. Online jelentkezés itt, kattintsatok szorgalmasan! Minden segítõ kézre szükség van. (Ha esetleg nagyon rossz lesz az idõ, két hetet csúszik a program, de ilyesmire ne is gondoljunk.)
Lidl-ben ismét kerékpáros cuccok !
Kerékpárosan szép az élet! - 03.17-tõl
Vezetékes jelátvitel Nagyméretû LCD-kijelzõ, háttérvilágítással Funkciók: sebesség, kilómérterszámlálás, stopper, pontos idõ, hõmérõ, kalória- és zsírégetés stb.