"Nekem az 56-os kicsi még 120-as kormányszárral, pedig "csak" 183 vagyok. Mostani 58-as, 110-es szárral, ez jó. Nagyobb váz rövidebb stucnival stabilabb, kiszámíthatóbb futást ad, a kormányzás könnyebb, mint fordított esetben. Amatõr kerékpárosnál ez fontosabb, mint az optimálisnál kisebb váz néhány dekával kisebb tömege. Ezért bátorkodtam javasolni a 60-ast."
Az egyik legkiválóbb ma is gyártott magasperemû pályaagy-szett, 115-130 mm-es sarutávolságú vázakhoz ajánlott, igényes tömítésének köszönhetõen utcai használatra is alkalmas. A magas perem oldalirányban rendkívül merevvé teszi a kereket, amit a széles peremelhelyezkedés csak tovább fokoz. A Primato az olasz alkatrészgyártó cég legmagasabb szintû termékeit jelöli. 36 vagy 32 furattal. Kompletten lánckerék-, illetve kerékrögzítõ-anyákkal.
Fixivel, egysebivel közlekedõk ilyen áron ilyen minõségû agyszettet máshol nemigen találnak."
"Nekem tetszenek. Azt vedd meg amelyik jó méretben. Azt a magasságodból mi nem tudjuk eldönteni csak te ha kipróbálod õket. Magasságban szvsz tök mindegy, hogy 58 vagy 60, a nyeregcsövet ki tudod húzni két centivel jobban is. Felsõcsõ hosszban kb. egy centi eltérés lehet. Ezzel is lehet játszani más stucnival de gondolom nem akarsz rögtön 10 e Ft-ért másikat venni. Menj velük kiállva és azt nézd meg, hogy a térded ne érjen hozzá a kormányhoz akármennyire is próbálkozol.
Váz anyagban nem tudom mit érezni, valószínüleg semmit. Fontosabb a geometria de ott sem lehet mit mondani, mert az egyik mondjuk jobb versenyezni a másik meg túrázni. Gyanús, hogy a kék-fehér bringán nem karbon hanem alu elsõ villa van, ezt szerintem ellenõrizd le!
A felszerelés szerintem rendben van, egyedül a gumit fogod lecserélni a második defekt után amit már az elsõ héten begyûjtesz.
Azt is ellenõrizd le tételesen, hogy tényleg azok a kiegészítõk vannak-e rajta (fék, lánc, stucni, kormány, stb.) ami a leírásban, vagy valami noname."
p és pl ha meglesz és lefényképezem meg tudod mondani?
Nem jársz vmikor erre felénk? P
szerintem is az 58-as vázas jó lesz neked, persze egy méretes stucnival és nyeregszárral.
az a gáz, hogy sok helyen az van, hogy bemész megvenni és akkor közlik veled, hogy sajnos PONT abból nincs de van ilyen meg olyan ami van olyan jó, mint amit kinéztél :(
lefényképezed, akkor megmondom persze, hogy pontosan mit látok a képen, ez egyértelmü.
bírom, mikor valaki egy adatból kitalálja, hogy neki az a váz lesz a jó :D
legegyszerübb: 1.beállítod a nyerget a magasságodhoz (ha legalább 10-12cm-re kihúztad de 15-16-nál nem jobban, akkor mehetsz tovább a 2. pontra)
2.lábadközé veszed a kerékpárt, és megnézed hogy mennyire ér hozzá a golyódhoz :P Ha érzed a felsõcsövet de nem mogyoróz meg, akkor a váz tökéletes (persze ezt csak outira érvényes abból is a nem szloppingos vázra)
3. ha a 2-es pontban minden tökéletes akkor egy teljesen átlagos méretû stucnaival és nyeregszárral jó lesz a csacsi.
› Kerékpárlezárás/-lelakatolás A KERÉKPÁR LELAKATOLÁSA
Sheldon Brown
Ha nincs biztonságos kerékpártároló a munkahelyen, akkor mindenképpen komoly lakatot kell venni. Ilyen például a Kryptonite. Az a fontos, hogy ne kelljen ezt a lakatot magával vinnie a kerékpárosnak. A súlyuk akkora, hogy egy 50.000 forintos kerékpár helyett egy 300.000 forintost kellene venni ahhoz, hogy kiegyenlítsük a különbséget. Ott lehessen hagyni éjszakára, és csak egy könnyû, hajlékony fajtát vigyünk magunkkal, ha mégis be kell ugrani valahova útközben. Ha mindkettõt egyszerre használjuk, akkor kétszer olyan biztosak lehetünk abban, hogy délután is ott találjuk a kerékpárunkat a helyén. Mindkettõ feltörhetõ, de az U lakathoz és a hajlékonyhoz két különbözõ szerszám kell, és kétszer annyi idõ, amíg feltörik õket. Nem minden tolvaj visz magával két szerszámot, és nem szeretnek sokat vacakolni. Azt a kerékpárt viszik el, amelyikkel a legkevesebb a munka.
Nem érdemes szétszerelni a kerékpárt lezáráskor. A hosszú hajlékony kábellakattal az összes leszedhetõ alkatrészt össze lehet kötni, míg az U lakattal a hátsó kereket és a vázat lehet valami erõs dologhoz kötni. Ha nem elég hosszú a lakat ahhoz, hogy az elsõ kereket és a nyerget összekössük, akkor csavaros rögzítést alkalmazzunk az üléscsõ-bilincsen.
Ne használjunk egyszerû lakatot a hajlékony kábelen. Könnyebb elvágni ezeket, mint a kábelben lévõ sodronyt. A beépített lakatoknál a sodronnyal kell megküzdeni a tolvajnak, amihez naponta kell éleznie a szerszámát. Sok tolvaj igen lusta ehhez. A legjobb U lakat a lehetõ legkisebb méretû típus. Az én kedvencem a Kryptonite Mini, amit nagyon ritkán lehet kapni. Kisebb, könnyebb és biztonságosabb, mint akármelyik nagyobb típus, mivel nincs az a hidraulikus feszítõszerszám, amely a belsejébe beférne. Ha csavarni akarják, akkor pedig sokkal kisebb erõkart nyújt a tolvajnak.
Az emberek azért veszik meg a nagyobb U lakatokat, mert nem tudják, hogyan kell használni õket. Leggyakrabban az üléscsövet, a hátsó kereket és egy lebetonozott dolgot próbálnak összekötni vele. Ezt a Minivel nem lehet megtenni, de nem is kell. A lakatot csak a felnin kell átdugni a hátsó háromszög belsejében, mivel a kereket mérete miatt nem lehet kihúzni onnan. Vannak, akik ezt azért nem merik megtenni, mert félnek, hogy a tolvajok elvágják a felnit és a külsõ gumit és már viszik is a gépet. Ez még egy tolvajnak sem sikerült.
Elõször is sokkal nehezebb elfûrészelni a felnit, mint bármelyik vázcsövet. A küllõk olyan erõsen feszítik össze a pántot, hogy a fûrészt meg se lehet mozdítani az elsõ néhány milliméter után. Elõször el kell vágni az összes küllõt. A gumihoz pedig precíziós áttételes csípõfogó kell, mert más nem vágja a benne lévõ edzett sodronyt. Magához a gumihoz pedig egy éles kés. Ennyi szerszámot nem cipelnek a tolvajok, akiknek gyakran futni kell, ha nem jól sülnek el a dolgok.
Másodszor, ha mégis (akkumulátoros) sarokcsiszolóval valahogyan elvágnák, akkor ezzel tönkretették a kerékpár második legértékesebb alkatrészét, a hátsó kereket. A kerékpár ezután nemcsak nehezen értékesíthetõ, hanem lényegében használhatatlan.