Ha nincs biztonságos kerékpártároló a munkahelyen, akkor mindenképpen komoly lakatot kell venni. Ilyen például a Kryptonite. Az a fontos, hogy ne kelljen ezt a lakatot magával vinnie a kerékpárosnak. A súlyuk akkora, hogy egy 50.000 forintos kerékpár helyett egy 300.000 forintost kellene venni ahhoz, hogy kiegyenlítsük a különbséget. Ott lehessen hagyni éjszakára, és csak egy könnyû, hajlékony fajtát vigyünk magunkkal, ha mégis be kell ugrani valahova útközben. Ha mindkettõt egyszerre használjuk, akkor kétszer olyan biztosak lehetünk abban, hogy délután is ott találjuk a kerékpárunkat a helyén. Mindkettõ feltörhetõ, de az U lakathoz és a hajlékonyhoz két különbözõ szerszám kell, és kétszer annyi idõ, amíg feltörik õket. Nem minden tolvaj visz magával két szerszámot, és nem szeretnek sokat vacakolni. Azt a kerékpárt viszik el, amelyikkel a legkevesebb a munka.
Nem érdemes szétszerelni a kerékpárt lezáráskor. A hosszú hajlékony kábellakattal az összes leszedhetõ alkatrészt össze lehet kötni, míg az U lakattal a hátsó kereket és a vázat lehet valami erõs dologhoz kötni. Ha nem elég hosszú a lakat ahhoz, hogy az elsõ kereket és a nyerget összekössük, akkor csavaros rögzítést alkalmazzunk az üléscsõ-bilincsen.
Ne használjunk egyszerû lakatot a hajlékony kábelen. Könnyebb elvágni ezeket, mint a kábelben lévõ sodronyt. A beépített lakatoknál a sodronnyal kell megküzdeni a tolvajnak, amihez naponta kell éleznie a szerszámát. Sok tolvaj igen lusta ehhez. A legjobb U lakat a lehetõ legkisebb méretû típus. Az én kedvencem a Kryptonite Mini, amit nagyon ritkán lehet kapni. Kisebb, könnyebb és biztonságosabb, mint akármelyik nagyobb típus, mivel nincs az a hidraulikus feszítõszerszám, amely a belsejébe beférne. Ha csavarni akarják, akkor pedig sokkal kisebb erõkart nyújt a tolvajnak.
Az emberek azért veszik meg a nagyobb U lakatokat, mert nem tudják, hogyan kell használni õket. Leggyakrabban az üléscsövet, a hátsó kereket és egy lebetonozott dolgot próbálnak összekötni vele. Ezt a Minivel nem lehet megtenni, de nem is kell. A lakatot csak a felnin kell átdugni a hátsó háromszög belsejében, mivel a kereket mérete miatt nem lehet kihúzni onnan. Vannak, akik ezt azért nem merik megtenni, mert félnek, hogy a tolvajok elvágják a felnit és a külsõ gumit és már viszik is a gépet. Ez még egy tolvajnak sem sikerült.
Elõször is sokkal nehezebb elfûrészelni a felnit, mint bármelyik vázcsövet. A küllõk olyan erõsen feszítik össze a pántot, hogy a fûrészt meg se lehet mozdítani az elsõ néhány milliméter után. Elõször el kell vágni az összes küllõt. A gumihoz pedig precíziós áttételes csípõfogó kell, mert más nem vágja a benne lévõ edzett sodronyt. Magához a gumihoz pedig egy éles kés. Ennyi szerszámot nem cipelnek a tolvajok, akiknek gyakran futni kell, ha nem jól sülnek el a dolgok.
Másodszor, ha mégis (akkumulátoros) sarokcsiszolóval valahogyan elvágnák, akkor ezzel tönkretették a kerékpár második legértékesebb alkatrészét, a hátsó kereket. A kerékpár ezután nemcsak nehezen értékesíthetõ, hanem lényegében használhatatlan.