milyen rendszerhez szeretnél, hogy ajánljak patentpedált? Megelõzõm a kérdést :P Look még nekem sem kell, ezért neked is tökéletes az SPD rendszer, legyen a pedál hozzá a Shimano PD-M520.
hát pedig a tökéletes erõbevitelhez/felhasználáshoz patent kell. Patentpedálnak nevezünk minden olyan technikák, ami kapcsolatot létesít a pedál és a cipõ között. (ilyen a look és az spd is.) Minden ismerõsöm patentpádállal közlekedik, de félreérés ne essék Én semmirõl sem akarlak meggyõzni.
Igen mindenki elesett már patentpedállal így Én is, és túléltem. De fél év alatt simán el lehet jutni egy olyan szintre, hogy utána már csak 1 esés/év :)
Breki33: Nem kell parázni az patentpedál miatt. Csak annyit kell megszokni, hogy mielõtt megáll az ember, oldja ki a lábát. Egy szezon alatt teljesen meg lehet ezt szokni. Késõbb pedig csak az elõnyeit lehet érezni. Egyenletesebben terheled az izmaid, akarva-akaratlanul ráállsz a körkörös tekerésre és így hatékonyabban fogod hasznosítani az erõtartalékaidat. Én is PD-M520-ast használok. Ha megnézed, kialakításában szinte semmiben sem különbözik a PD-M970-tõl a Shimano csúcsmodelljétõl, csak kicsit nehezebb és nem kicsit olcsóbb. Összehasonlítva az elõtte használt Wellgo spd pedállal lényegesen pontosabb, határozottabb és a sarat is jobban bírja. A pedálcipõ semmivel sem drágább, mint egy normális edzõ cipõ.
no azért egy váltócipõ kell, vagy gombázni is akarsz? :P viccet félretéve, minden magára valamit is adó kerékpáros patentozik, mert egészséges és praktikus.
hát amikor én kezdtem sg-ni sok pöcsös még ittse voltP
Tegnap amúgy elmentem kerékpár ügyben
utánnakérdeztem a pedálnak is
Állítóla van olyan, mutatta katalógusban ami ilyen cipõs pedálra rakható mûanyag ha nem ilyen cipõben akarok tekerni, csak állítólag felrakása után elég nehéz szétszedni.
Láttam ilye cipõket is illetve a kilépés módját, hogy sarokkal kiforditom a lábam.
Így ránézére a belerakás tûnik nehezebbnek.
illetve beszéltünk a zárakról is azt mondta a srác hogy fagyasztással az U lakatot is pillanatok alatt felnyitják.
Ez a lámpa egész jól néz ki
találtam egy ilyet
Half SPD
Egyoldalas, Shimano kompatibilis patentpedál, kerékpáros és utcai cipôvel is használható, golyós csapágyazás, állítható kioldónyomaték. MTB, túra felhasználásra ajánljuk
A sima montis spd szabványt használja egyik oldalon, másikon pedig taposó, egy városi bringába ideális, és csak 310g a pár
Beraktak a biciklim mellé a garázsba egy 4,5 millás autót és fosnak, hogy nekidõl.
Tudtok valami jó fali akaaztót esetleg felrakót ajánlani amire egyszerûen felrakhatom?
Bringázz a Munkába! kampány játékszabálya
A „Bringázz a munkába!” kampány honlapjának címe: www.bringazzmunkaba.hu A játék idõtartama: 2008.04.22.-2008.05.31. Beküldési cím: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 1025 Budapest, Margit körút 85. Jelige: „Bringázz a Munkába!” Beérkezési/nevezési határidõ: 2008.06.13. 14:00 A nyereménysorsolás idõpontja: 2008.06.18.
A játékban részt vehet minden, természetes személy, aki megfelel a jogi nyilatkozatban foglalt feltételeknek és regisztrál a játék honlapján, vagy a posztereken található letéphetõ regisztrációs sávot, beérkezési határidõre, visszaküldi a beküldési címre (továbbiakban: Résztvevõ).
Nevezni és regisztrálni egyénileg, illetve 2-5 fõs csapatokkal lehet (továbbiakban: Csapat). Egy csapatban csak egy címen dolgozó játékosok vehetnek részt, és egy személy csak egyszer regisztrálhat. Érvényes nevezésnek minõsül az elektronikus vagy postai úton beküldött regisztráció, amelyen Résztvevõ nyilatkozik arról, hogy a kampány idõszaka alatt legalább 10 alkalommal kerékpárral ment munkahelyére.
Regisztrálni elektronikusan a www.bringazzmunkaba.hu weboldalon és postai úton, a szervezõk által megadott beküldési címre visszaküldött regisztrációs sávval lehet. A beérkezési határidõn túl beérkezõ, illetve az érvényes nevezés feltételeinek nem megfelelõ (online és nyomtatott regisztrációs lapok nem vesznék részt a sorsolásban, és nem jogosítanak a garantált ajándékcsomag átvételére sem.
Az a Résztvevõ, aki nem igazolja, hogy a kampány intervalluma alatt teljesítette a sorsolásban való részvétel feltételeit, nem vehet részt a nyereménysorsoláson. A nyereménysorsolás 2008.06.18-án, közjegyzõ jelenlétében lesz. Az ajándékokról részletesen április 22. után a „nyeremények” menüpont alatt lehet több információt találni. Garantált ajándékot kap az elsõ 5000 regisztráló, aki teljesíti a sorsoláson való részvétel kritériumait.
Az adatkezelésrõl és adatvédelemrõl, az adatvédelmi irányelvek menüpont alatt olvashatnak.
A kampánnyal kapcsolatos kérdésekkel, észrevételekkel és javaslatokkal kapcsolatban a [email protected] e-mail címen várjuk leveleiket. A játékszabályt Résztvevõ a játékban való részvételével elfogadja. A játékszabály megszegése, automatikusan érvényteleníti adott Résztvevõ nevezését!
Ha közlekedett már biciklivel Budapesten, tudja, hogy szinte sehová sem tudja szabályosan lelakatolni jármûvét. A népszerûbb célpontok közelében így gyakran fürtökben lógnak a biciklik a közlekedési táblák oszlopain, kerítésen, rácsokon. A keskeny járdák miatt a legtöbb helyen csak az út szélén lehetne kerékpártárolót kialakítani, ha Budapesten nem lenne szent az autó és annak parkolóhelye. A Hajtás Pajtás tabudöntõ akciója meglepõ fordulatot hozott: a hetedik kerület is csatlakozott a civil mozgalomhoz.
Elkészült a Kerékpáros Budapest Program, amit szerdán mutatnak be a Városházán. A programról Lumina és Kirk kapitány beszélgetett László Jánossal, a Magyar Kerékpárosklub elnökével.
Mirõl szól a Kerékpáros Budapest Program?
A legfontosabb megállapítás, amivel a program kezdõdik, hogy a kerékpár egy jármû, közlekedési eszköz, aminek ott a helye az úttesten – ezzel fel is döntünk egy nagy, bûvös oszlopot, ami azt hirdette, hogy a kerékpár egy zavaró körülmény, amitõl nem lehet az úton közlekedni, tehát a bicikliseket el kell onnan tenni.
Ma, mikor egy tervezõ egy utat feloszt, a régi szabályok miatt nem jut eszébe, hogy ott minden jármûnek helyet kell adnia, ráadásul pozitívan kéne diszkriminálni azokat, amelyek környezetvédelmi szempontból fenntarthatóbbak, például nem bocsátanak ki káros anyagokat. Ennek azt is kéne jelentenie, hogy mindenhol külön sávot biztosítanak a tömegközlekedésnek, hiszen ez is környezetkímélõbb, mintha valaki egyedül ül személyautójában.
Budapesten nem volt erre szabvány, hogy az utak építésénél legyen bicikliút, és annak kialakítása valamilyen szabvány szerint történjen?
Sem Budapesten, sem Magyarországon, sem szabvány, sem építési elõírás. Ráadásul Magyarországon a jogszabályok alkotása és alkalmazása számunkra követhetetlen szabályrendszer, mert például kerékpáros létesítmények építésére nincsen törvény, ezzel szemben van egy szabályok gyûjteménye, amit például az önkormányzatoknak nem kötelezõ alkalmazniuk. Ha valamilyen pályázati forrást használnak, abban az esetben a kiíró meghatározhatja, hogy melyik szabályt kell beépíteniük.
Egyébként ma egy önkormányzat építhet a járdán – a gyalogosok kárára – egy sárga csíkkal jelzett valamit, és kinevezheti kerékpáros útnak. Vagy építhet egy méter széles, potenciálisan gazzal benõtt sávot, és elnevezheti kétirányú turisztikai kerékpárútnak.
A gyakorlatban akkor mit is jelent ennek a programnak az elkészülte?
Ha a fõváros a jövõben a közlekedéssel kapcsolatos munkáját annak az anyagnak az elvei alapján fogja folytatni, amit mi leírunk, és szerdán bemutatunk, az azt jelenti, hogy minden úton megkeresi és megtalálja az optimális lehetõséget arra, hogy a kerékpáros is ott tudjon közlekedni.
A program felállít egy hierarchiát, hogy hogyan kell megteremteni a kerékpár számára a helyet. A legelsõ természetesen az, hogy az úton mindenféle beavatkozás nélkül közlekedhet a bicikli biztonságosan, kényelmesen, gyorsan. Vannak olyan utak, jellemzõen kisforgalmúak, például lakótelepeken, ahol nyugodtan lehet biciklizni, ott nincs szükség semmiféle beavatkozásra.
Ha egy adott úton ez nem valósítható meg, akkor a következõ lépés, hogy forgalomtechnikai eszközöket alkalmazunk. Például táblával, járdaszigetekkel lelassítjuk az autókat, hogy ne tudjanak 30-nál többel száguldani, így ott nyugodtan lehet biciklizni biztonságosan, gyorsan, kényelmesen. Ha ezt nem lehet megtenni, például egy fõúton nem lehet lelassítani a hatalmas kamionokat, akkor a megoldás az úttestre épített kerékpársáv lehet. Elõfordulhat olyan, hogy ez sem alkalmazható, ekkor kell a gyalogosoktól és az autóktól elkülönített kerékpárút eszközéhez nyúlni, és ahol ez sem megvalósítható, csak abban az esetben mehet a bicikliút a járdán, de csak ha nagyon muszáj, és akkor is csak a gyalogosoktól jól elkülönítve. A világ más országaiban is ezt tartja a szakma az egyetlen lehetséges gondolkodásmódnak az infrastruktúra fejlesztésében.
A program tartalmaz konkrét elõírásokat a mérnökök számára, számításokat, méreteket, terveket egyes utak átalakítására?
A program csak elveket rögzít, de nagyon részletesen mindenféle technikára, mindenféle forgalmi helyzetre. Tartalmaz egy alapos helyzetfelmérést a budapesti állapotról kerékpáros szempontból, valamint egy jövõképet, hogy hol és hogyan kell kialakítani a kerékpárosok számára a közlekedés feltételeit. Valójában itt nem is csak a kerékpározásról van szó, hanem annak integrációjáról az általános közlekedés világába.
Például a közösségi közlekedés és a kerékpáros közlekedés össze kell hogy nõjön, ez külföldön már sok helyen általános. Az ember elmegy a saját biciklijével a metrómegállóig, ott leteszi, mert van tároló, és továbbmegy a metróval, hazafelé pedig ugyanezt az utat követi. A város telepíthet kölcsönzõ rendszereket, ahol forognak a kerékpárok, hiszen ez is a közösségi közlekedés része. Ez mind szükséges ahhoz, hogy a város fel tudjon lélegezni, hogy legyen annak a 20-30 százaléknak is vonzó alternatíva, aki ma fölöslegesen ül autóba, aki pedig nem tudja elkerülni, az tényleg tudjon normális körülmények között autózni.
Mikorra várhatóak kézzelfogható eredmények ezekbõl a tervekbõl?
Reméljük, hogy a Fõvárosi Önkormányzat magáénak fogja érezni ezt a szemléletmódot, reméljük, hogy a továbbiakban a döntések, a testületi határozatok ezek alapján fognak születni, és akkor rövidesen látható eredmények lesznek.
Egy dolog azért ma is látszik: ezt az elvet a biciklisek kezdik magukévá tenni, így egyre többen vagyunk kint az úton. A munka nagy részét mi biciklisták megcsináltuk, meggyõztünk nagyon sok embert, hogy lehet az úton közlekedni, lehet Budapesten kerékpározni.
Az alapvetés tehát, hogy az úton kell kerékpározni, de van ehhez valamiféle bátorítási program is? Ez lehet talán a legfontosabb és a legkevesebb beruházás szükséges hozzá.
Az anyag jelentõs része errõl szól: legalább olyan súllyal és forrásokkal kell a szemléletváltással és a kommunikációval foglalkozni ebben a témában, mint az infrastruktúra építésével. Egyébként léteznek olyan iskolák, melyek szerint a szemléletváltásra akár többet is kell költeni, mert lényegesen nagyobb profitot hoz.
Budapest közlekedési hálózatának fõbb útvonalai háromsávos utak, ahova még a legelszántabb bringásoknak is össze kell szedni minden bátorságukat, ha oda akarnak merészkedni.
Beszéljünk akkor a szubjektív és objektív biztonság kérdésérõl. Ma az emberek azokra az utakra mondják, hogy félnek tõle, mert veszélyes, ami a statisztikák alapján veszélytelen, és olyanokra hiszik azt, hogy biztonságos, ahol rengeteg baleset történik. Az elválasztott bicikliútvonalak úgy vannak megépítve, különösen a keresztutcákkal találkozó részek, hogy nem garantálják a biztonságot. Ma a biciklis balestek 80 százaléka ott történik, nem pedig a háromsávos utakon. Ott ugyanis, lehet látni a kerékpárt, még utálják is, hogy ott van.
Garanciát lát-e arra, hogy a program nem kerül a süllyesztõbe?
Garanciát nem látok, ha csak azt nem, hogy ezt a tanulmányt a fõváros rendelte meg a Mûegyetemtõl. Persze van sok olyan tanulmány, amit megrendeltek, aztán bekerült egy fiókba, de talán most ez abban fog különbözni a többitõl, hogy a kerékpáros civilekrõl nem az a hír járja, hogy hagyni szokták veszni az érdekeiket.
A tanulmány elkészítésénél milyen városokról vettek példát? Tudjuk, hogy Európa számos milliós nagyvárosában egészen másképp mennek a dolgok.
A készítõk európai, amerikai szakirodalmat dolgoztak fel. A tanulmány több várossal kapcsolatos esettanulmányt is tartalmaz, Berlin, London és Koppenhága bekerült, de a holland példát végig szem elõtt tartottuk az írásnál. Berlin azért fontos számunkra, mert bizonyítja, hogy gyors eredményeket lehet elérni, hiszen alig 15 éve kezdték a biciklis közlekedés fejlesztését az autós közlekedés kárára.
nem, mivel nem jött 60-as a VEntto-ból és mindig hitegettek, hogy majd jön majd jön.
Pár hete megegyeztünk úgy hogy leküldenek egy 58-ast kipróbálom, hogy jó-e aztán döntök. Aztán vhogy leküldték a 07-es modellt is amit megnéztem, de nem tetszett teljesen más mint a képen ott nem látszik a felfelé menõ vázcsõ formája
A 08-as VEntto már jobbban néz ki de ugyanolyan a vázforma. És olyannak tûnt mintha elöl carbon villa lenne
A srác azt mondta megkérdi , hogy mi a helyzet a villával illetve hogy az Alvito-hoz megkérdi lehet -e jobb váltót.
Az ALvito DC váza ugyanis sokkal jobban néz ki a ventóé nagyon széles és középpen kiszélesedik és aztán úgy megy vissza.
Képeken alig látható, de élõben nem túl szép sztem.
Alvito jobban tetszik amúgy is, csak ott meg ugye alap váltó van
De ma megyek a mostani bringámért (szerviz) aztán megnézem még egyszer aztán döntök.
nah majdnem megrendeltem a bringa-t de mivel péntek 13 van inkább holnap rendelem meg P
Ebbõl van 60-as, de VEntto-ból kipróbáltam az 58-as és jó volt a srác szerint inkább 58-ast rendeljek
Ezse lehet rossz
MALI Magician eladó.
Frissen építve, egy-két alkatrész kivételével teljesen új!
Nagyon könnyû: 8,5 kg körüli.
Specifikáció: Váz: Mali Magician, c-t 55cm (c-c 50cm) Felni: Mavic CXP30, fekete DT küllõkkel Agyak: Campagnolo Daytona Fékváltó: Campagnolo Xenon Váltók: Campagnolo Xenon Fékek: Campagnolo Xenon Sor: 9-es Campagnolo Mirage Monoblok: Campagnolo Mirage Hajtómû: Campagnolo Xenon Lánc: SRAM PC971 Kormány stucni: Bontrager Racelite Nyereg: Selle Gelflow SLR Pedál: Acor egyoldalas SPD, nagyon könnyû! Külsõ: Michelin Axial Pro
minap kipróbáltam egy ilyen mali vázat, de nekem nem jött be, mert nagyon sploppingos ezért kicsit csalóka az ülésmagasság. amúgy 23k újonnan egy ilyen váz.