persze, meg azt hittem húdekeményre fújtam aztán jött a versenyzõ ismerõsöm hogy ez milyen puha fujjunk már bele legalább 8 bar-t :P
Én meg fostam, hogy már kidurran dehát bíyrnia kell és sokkal jobban siklik
A testartás abszolút nem kényelmetlen igaz én városban fõleg felsõ tartással "vezetek" a féket felülrõl fogva ujakkal lenyúlva.
Padkázást szerintem sehogy se bírja ez nem ara van én fel szoktam rántani az elejét ha szintkülönbség van, mivel ez nem traktor ez viszonylag könnyen megtehetõ
aha köszi.én se szoktam nekimenni a padkának úgy ahogy van. szerinted megpróbáljam meghirdetni a mostanimat hátha esetleg valaki megveszi?csak úgy tudnék venni egyet. ilyen.vagy 8 hónapja vettem 46-ér.mennyit kapnék érte vagy 25?
nem az kellett de akkor nem is azt néztem meg nem is tudtam h mit jelent. meg van 1-2 jó állapotú használt csepel azokról is csomagtartót meg dinamót meg ilyen szarokat levenném és nagy jó gépek lennének
ja el tudnám viselni ha könnyû lenne :D van egy régi talán teszkós mtb vmi "Spirit MTB Hungary" az is olyan ultrakönnyû.tényleg szinte zsebre lehet tenni :D
ilyen pedálra ugye nem lehet klipszet felszerelni mert hiányzik a két csavarnak a lyuk? veszek majd egy klipszet és kipróbálom milyen is és ha bejön akkor majd idõvel veszek spd-t is.csak így ha mégse jön be csak pár száz ft-ot buktam.mondjuk vmi alu-pedált kellesz vennem így is.
A comeback felesleges comebackje | 2009.07.28. 08:39 - Bede Márton
A legbiztosabb jele annak, hogy Lance Armstrong visszatérése [1] nem úgy sikerült, ahogy eltervezte, éppen az, hogy újra nekifut a dolognak. A hétszeres Tour de France-gyõztes amerikai bringás három év pihenés után, 37 évesen próbálta újra megnyerni a legfontosabb kerékpárversenyt, és miután ez nem sikerült, bejelentette, jövõre ismét megpróbálkozik. Az amerikai idei próbálkozása volt a tizenkilencre húzott lap, és félõ, hogy jövõre neki már nem is osztanak lapot.
Armstrong idén ugyan csak harmadik tudott lenni a Touron, ez azonban még így is egészen parádés teljesítmény, amire csak a legnagyobbak közé való lehetett képes. 37 év a relatíve késõn érõ kerékpárosok közt is öregnek számít, három év alatt mindenkinek berozsdásodnak az izmai, ráadásul Armstrong idei felkészülését a feje tetejére állította márciusi kulcscsonttörése. Mindezek ellenére tisztességes eredményt ért el a Giro d'Italián, és a Touron is csak az utóbbi három szezon legjobb bringása, a spanyol Alberto Contador, és a jövõ nagy reménysége, a luxemburgi Andy Schleck tudták legyõzni. A nagy bajnokok azonban csak nyerni szeretnek, így a bronzérmet Armstrong inkább csalódásként élte meg, mint szépen csillogó sikerként. Pedig jövõre még kevesebb esélye lesz mint az idén, hiába sikerül esetleg zökkenõmentesen a felkészülés.
Nem lehet mindent arra a márciusi törött kulccsontra fogni, hiszen bár versenyezni nem tudott, az edzésben a baleset csak néhány napig hátráltatta. Így pedig nehéz vitatni a tényt, hogy Armstrong nem a körülmények szerencsétlen alakulása miatt lett harmadik az idei Touron, hanem egyszerûen azért, mert volt nála két jobb versenyzõ. Schleck csak a hegyekben volt erõsebb nála, Contador azonban az idõmérõkön is, amire elõzõleg kevesen mertek volna fogadni. Ha az angol Bradley Wiggins kicsit okosabban osztotta volna be az erejét az Annecy-i idõmérõn, Armstrong bizony a dobogóra sem fért volna fel. Nehéz elképzelni, hogy Contador, vagy pláne Schleck jövõre ennél gyengébbek legyenek, míg az amerikai ennyi idõsen reálisan már nem számíthat arra, hogy tovább képes javulni. Az idei Touron ez a harmadik hely még szép eredménynek számított, ha azonban jövõre sem nyer, Armstrong már inkább fog tûnni fárasztó, az idõk változásába belenyugodni képtelen öregembernek, mint a sportág valaha volt egyik legnagyobb alakjának. Ezért pedig nagy kár lenne.
A nagyon európai, a hagyományokhoz és a sportág legendáihoz betegesen ragaszkodó profi kerékpársport soha nem tudta megszeretni az amerikai bajnokot. Armstrong utoljára akkor volt a boly és az utakat szegélyezõ drukkerek megbecsült hõse, amikor sikeresen legyõzte a hererákot. Ezután hiába nyert hét Tourt egymás után, igazán népszerû soha nem tudott lenni. A Touron kívül más versenyen nem volt hajlandó indulni, hollywoodi barátaival pacsizott a szakaszok után, mindenkire sárga szilikonkarkötõt akart húzni és Nike-pipát rajzolni. Armstrong olyan Tourt akart, amilyen Amerikában lenne, ha ott rendeznék, ez pedig csak felidegesített sokakat, a franciákat pedig különösen.
Az idei Touron azonban más volt a forgatókönyv. Armstrong láthatóan megpróbált népszerû lenni, még integetni is hajlandó volt a rajongóknak. Pechére viszont azzal a valóban abszurd helyzettel találta magát szemben, hogy azzal a Contadorral kellett megküzdenie, aki mit ad isten, vele egy csapatban versenyzett. Na és itt van egy alapvetõ jótanács minden olvasónak, aki valaha is tervez csapatot igazgatni a Tour de France-on: mindegy, ki a az elsõ ember, csak legyen elõre megmondva. Az Astana kazah szponzora Contadorhoz húzott, a csapatfõnök Johan Bruyneel Armstronghoz, ennek eredményeként pedig csak a ködösítés ment sokáig, a feladatok világos kijelölése nem. Pedig az is megoldás lett volna, ha Armstrong a hét ember által segített elsõ ember, Contador pedig a szabadúszó, és az is, ha ugyanez a helyzet, csak fordítva. A töketlen középút viszont csak súrlódásokhoz és a verseny elõrehaladtával egyre komolyabb hisztikhez vezetett.
A Tour harmadik hetében, amikor már világos volt, hogy nem nyerhet, Armstrong egyre kevésbé foglalkozott a szimpatikus öreg bajnok imidzsének megõrzésével. A sajtóval csak küldöncökön keresztül beszélt [2], twitterét pedig leginkább vagdalkozásra használta [3], elsõsorban szerencsétlen Contador ellen, aki meglepõen nyugodtan viselte a sokszor kifejezetten sportszerûtlen nyomást. Közben Armstrongnak arra is volt ideje, hogy bejelentse, igen, jön jövõre is, már gründolt is egy csapatot, amelynek nyilvánvalóan az egész 2010-es szezonban egyetlen dolga lesz: segíteni megszerezni a nyolcadik Tour-gyõzelmét.
Hihetetlen teljesítmény lenne, ha sikerülne, ám jóval nagyobb az esély arra, hogy nem fog. Akkor aztán Armstrong csak magának köszönheti majd, hogy kikapott. A nagy bajnokok pedig vagy egyáltalán nem kapnak ki, vagy ha mégis, nem kérnek még egyszer a keserûségbõl, mint az a Miguel Induráin, aki amint öt gyõztes Tour után egyszer nem tudott gyõzni, egybõl vissza is vonult. A jövõ Contadoré és Schlecké, Armstrong pedig saját legendájának érdekében is jobban tenné, ha megelégedne a dicsõ múlttal.
VÁLTOZATOK Tour 28"/540mm 68.900.- Tour 28"/560mm 68.900.- Tour 28"/580mm 68.900.- Tour 28"/610mm 68.900.-
ALKATRÉSZEK Váz alu Kormányfej országúti Villa acél Kormánycsapágy Cartridge-típusú, 1" Váltókar Shimano SLSY 20 Kormány Road alu 420mm Elsõ váltó Shimano A 050 Nyeregcsõ Alu 27,2mm x 300mm Hátsó váltó Shimano A 050 Nyereg Selle Royal SPK Középcsapágy Monoblokk 119mm Elsõ agy Joytech JY-821 alu QR 36H Hajtómû Road 175mm 59/39F Hátsó agy Joytech JY-822 alu QR 36H Racsni Shimano 7-es Abroncs Remerx aero 28" 36H Fékkar Saccon alu Gumi Schwalbe Lugano Fék Promax országuti Küllõ Büchel Röder
Megbüntettek egy horvát biciklist, mert lassan tekert MTI
Túl lassú biciklizésért büntetett meg a rendõrség egy olimpiai éremvárományos horvát kerékpárost a hazájában. Robert Kiserlovski Bakrac városában edzõtársával pedálozott, amikor a rendõrség megállította és megbírságolta csaknem 20 ezer forintnyi összegre a forgalom feltartásáért. A sportoló nagyon dühös lett, mert átlagsebessége meghaladta a 30 kilométert óránként, ami biciklin nem számít lassúnak. "Ráadásul lehagytuk a legtöbb autót" - idézte a kerékpárost az Ananova brit hírügynökség. Ez már a harmadik eset volt, amikor meggyûlt a baja a rendõrséggel a sportolónak biciklizése miatt.
Új DEMA-k
Alvito DC
Országúti és fitness kerékpárjainknál a legnagyobb változás egy új modell érkezése: a LEONY-é. Kicsit több, mint 260.000,- Ft-os fogyasztói árával, Shimano 105 és Tiagra felszereltségével, karbon villájával igazi csemege lehet nem csak a hétvégi aszfalt szaggatóknak.
Tilosba lehet behajtani szabályosan
Valóban lehet a szembeforgalommal biciklizni egyirányú utcában? És mit szólnak ehhez az autósok? Kipróbáltuk.
Srácok naggyából mennyi idõ/pénz 1 fixi megépítése? Mikre lesz szükségem ha most a 0án állok alkatrészekbõl valaki részletesen leírná? Elõre is köszönöm!
Hát elõször is kell egy váz, ez mindenképpen csúszópapucsos kell, hogy legyen. A régi vázak nagy része ilyen. Ha ez megvan, akkor már csak kerekek, kormány, villa, meg a szokásos. A legfontosabb alkatrész egy fixinél az ugyebár a hátsó agy, annak kell fixnek lennie, a pályaagyak ilyenek. Illetve ha találsz, akkor vehetsz flipflop agyat, ennek az a tulajdonsága, hogy az agy mindkét oldalán van fogaskerék, az egyik oldali a fix hajtáshoz, a másik oldal pedig SS-hez. Ilyenkor érdemes hátsó féket is felrakni, ugyanis SS-ként nem tudod a hátsó kereket fékezni, amire amúgy nem sok szükség van, hiszen elsõvel kell megállni, de mindenképp kell az is, vészhelyzetnél jól jön.
Legolcsóbb úgy lenne, ha veszel egy régi outit, és abba már csak a hátsó kereket kell lecserélni, meg az elsõ hajtókart. Vannak, akiknek másik fórumon kijött az egész 30-ból. Én is akarok majd egyet, de én inkább 50-el számolok. Fixire a biztonság miatt érdemes klipszes vagy spd pedált rakni amúgy, én majd egy 520-as shimanot fogok rárakni, az megvan 7-8 ezerbõl.
Ja és amire érdemes figyelni, ha régi outiból rakod össze, hogy a felnik peremesek legyenek, mert bár a hátsó kerék úgyis ki lesz cserélve, de az elsõt nem muszáj, és ha defektet kapsz, akkor könnyebb javítani.
Azért országútinál ha régit outi-t veszel a súlyát is érdemes nézni nehogy egy dög nehezet vegyen, ezekben pont az a szép mikor tök jól lehet vele gyorsulni mert viszonyleg könnyû és gyors.
szoval a legtöbb régi outi az papucsos? és most akk nemkell bele specko agy a régibe? hajtásbol milyet ajánlanátok? valaki igy konkrétan összedobna nekem mindenestül? szoval 1 használt outi link egy hajtás link ? plz?
Miért nem veszel egyet egyben?
A régibe is kell olyan agy. És nem mind olyan papucsos, mint ami jó, csak nagyrésze.
honnan tudom hogy papucsos-e? pl ez megteszi? : http://www.expressz.hu/sport/kerekpar/orszaguti-bicikli/hirdetes-20652605/
Minden bicón van papucs, az nem mindegy, hogy milyen.
Ilyesminek kell lennie, láthatod, hogy itt a hátsó kereket tudod állítani, hogy elõrébb vagy hátrébb álljon, ez azért fontos, mert fixinél nincsen váltó, és így a láncnak pont jó hosszúságúnak kell lennie.
Sikeres bázeli mûtéten van túl Thor Hushovd, a világ egyik legjobb kerékpáros sprintere, aki bízik benne, hogy teljesen felépül a júliusi Tour de France-ra.
A cyclingnews internetes szaklap beszámolója szerint a Cervelo-csapat sztárja monacói otthonában végzi a rehabilitációt, miután egy baleset következtében eltörött a kulcscsontja. Hushovd egy utcán átsétáló lányt ütött el, aki sértetlenül úszta meg a karambolt.
Andreas Gösele csapatorvos elégedett a mûtéttel, és véleménye szerint Hushovdnak – aki tavaly a legjobb sprinter volt a Touron – minden esélye megvan, hogy százszázalékos állapotba kerüljön a világ legjelentõsebb körversenyére.
Ismét kérdésekkel fordulnék felétek:D Tehát ugye fixit folyamatosan tekerni kell tehát ha megállsz ugye elesel,elsõ fék ha fent van és azzal fékezem akkor azzal elviekben lassitani is tudok jól gondolom? másik most a single speed miben különbözik a fixitõl? azt nem kell folyamatosan hajtani? vagymi? elõre is sry a noob kérdésekért
Ja nekem most esett le, hogy nem országútit akarsz hanemm fixit tegnap kicsit fáradt voltam :P
Ha jól tudom mikor hátsó kerék forog, a pedálok is a megfelelõ irányba forognak vele együtt, nem lehet vele pl úgy gurulni, hogy pihennek a lábak.
A direkt hajtás miatt lassítani is lehet a hátsó kereket a pedálok visszafeszítésével sõt lehet vele hátrefelé is menni, vagy éppen megállni úgy a kerékpárral, hogy a rajta ülõ nem teszi le a lábát.
Single speed-et nem kell pl lejtõn folamatosan hajtani szerintem viszont nemis tudsz vele így fékezni.
Nézegetem a lakatok árait, és az lenne a kérdésem, hogy mennyivel szarabb a 3.000 forintos U lakat, mint a 30.000 forintos? Gondolom sokkal, de a kérdés igazából az, hogy megéri-e még olcsót venni? Gondolom azért az olyan puha bicikli záraknál valamelyest azért jobb.
Egész jól nyilatkoznak az olcsó U lakatról is. Drágábbat nem akarok venni, mert többe kerül mint a ronda, traktorgumis nõivázas teszkó bringa, amire kéne. :)
Lance Armstrong, a hétszeres Tour de France-gyõztes amerikai kerékpáros hétfõn bejelentette: idén áll utoljára rajthoz a francia körversenyen.
Armstrong a sportág élõ legendája és elsõ számú reklámarca, 1999 és 2005 között megszakítás nélkül hét alkalommal nem talált legyõzõre a legendásnak számító háromhetes viadalon.
2005-ös sikerét követõen visszavonult ugyan a profi kerékpársporttól, de 2008-ban mégis meggondolta magát és bejelentette a visszatérését. A 2009-es Tour de France-on így már rajthoz állt, és végül a harmadik helyen végzett.
A Bikemag-on
SIMPLON_Vision_Carbon full Ultegra,Full Carbon!!!
220,000 -ért
tripla Ultegra a felszereltsége, Kb. 2001 környéki a váz, és egy akkori Tour magazin tesztben ár-érték arányban jobbnak minõsítették, mint a Trek 5900 géet, amivel Armstrong nyert évekig.
Hali! Szerintetek ha egy ilyennel indulnák valami amatör versenyen nagyon lenéznének?
Nem hiszem, csak a kitámasztót szedd le róla, nehogy legyen vele valami gond.
Lelessz csak még inkább csak gyakorolgatok minden este megyek 20-30 km-t jövõre vágok neki valami amatör versenynek hátha elérek valamit ha másnem a célba érjek be,csakhát még nincs hozzá felszerelés se sisakom kéne rá másik üllés.stb:D
Ülést kap egy másikat egy ilyen keskenyebbet és az egyenesbe állitom ezt azért biromcsakigy mert a hátulja olyan szerencsétlenül van megoldva ha egyenesen van nemtudsz kényelmesen felülni mert mikor 0 kéz van akkor folyton a kormányra akarsz esni. Ha versenylesz akkor új üllés támasztó le veszek egy mezt egy sisakot meg kulacstartót is szerelek meg tán alu cuccokat h többet hozzak ki mert nehéz felvenni a 21.századi trekkingekkel egy ilyennel.
Nem nullakézzel kell ezzel menni, és valószínû más üléssel is elõre fogsz esni vele.
A levegõ beszorulás azért van, mert a léped begörcsöl, mert az izmaidnak több vér kell, és így kinyomja magából. Ha idén bicózól sokat, meg megedzõdöl, akkor e fog múlni. Régen nekem is elõforudlt, de már nem is emlékszem mikor volt ilyen legutoljára.
Hát innentõl rengeteget fogok bicózni mivel ezt a biciklit ingyen szerváltam igaz kelletrá vennem ezt-azt de beszeretném bizonyitani h öreg bicóval is lehet elérni valamit. Amugy kulacstartó eddig nemjátszott nagy szerepet mert valamiért nem szomjazok meg,mivel nemhajszolom tulmagam meg indulás elõtt mindig iszok egykis vizet h azért legyen a szervezetembe valami de amugy nemszoktam inni közbe de felakarok rá csapni csak valami kötözövel kell mert nemszeretném megfúrni, ilyen mûanyag gyorskötõzõ meg felejtõs akkor csak csuszkálna minden fele a kulacstartó.
Bár azért a 30-35 ös tempó megvan éha 40ig is felgyorsitok de mivel mostanában inkább városba mek ink csak 30 mivel a kerékpár úton annyi a megengedett, de ha érzem h fáradok inkább lelassulok 25 re de azt akkor tartom.
Én sík terepen 51.5 volt a max lehet többet is kibirnák hozni de az áttét nem enged mivel elõl 2 hátul 5 ugy h elõl 1 hátul 5 ugymegy 52 lehet menne tbb is de mire felváltok addigra már annyira belassulok h nememgy több. Énis eddig monti meg bmxeztem de régóta érdekelt az országuti.
Mennyire vagy ott a montiban? Szervizben én gyerek létemre eléggé benne vagyok mivel apám kocsi szerelõ de azért õis ért hozzá olyan gondom van h van egy ilyen dupla vállas telóm elég gatyi szal tényleg ilyen gyári szar és h a teló semmitnem csillapit mikor egykeróba felemelem akkor meg nagyon kinyulik, ugytudom h valami szilentet kell benne cserélni vagy mi a túrót.
Szerelés terén semennyire. Ha nem összetlós Dh géped van, akkor meg hagyd a duplavállat, mert majd szépen eltörika fejcsõ, és az nagyon fáj.
össztelós de nemmondhatni dh gépnek inkább csak annak titulált a neve is semmit mondo az h reboll inkább a Lofty filinget hozza ki belõlem inkább darabokra szedem aztán épitek egy másikat. Szomszédomnak van egy giant bringája 20 év körüli minden shimano még a hajtókarcsapágyháza is shimano gyári minden porcikája biopace hajtás 6 sebesség shimano minden, aztmondta h majd megöröklöm tõlle. De ha beleegyezik akkor azzal nevezek majd valami erdei futamra.:D
6 sebesség hülye vagyok hátul hat elõl három,de a biopaceel megkönnyiti a dolgot.:D Cr-Mo váz eredeti giant üllés nagyon franko bringa még a nyeregcsõ is shimano deore.
Új piszkos biciklitolvajtrükk a belvárosban
Azt gondolnánk, hogy a biciklitolvajlásnak két iránya van, a trükkös és a brutális. A trükkös az, amikor például filctoll házával nyitnak ki lakatot, a brutális, amikor flexszel esnek neki a láncnak. Most a két iskolát ötvözõ, igazán piszkos trükk jelent meg Budapesten. A neten fedeztük fel a pórul járt biciklista beszámolóját, amely egybõl felpumpálta a vérnyomásunkat, és gondolkodóba is ejtett minket.
A srác a 400 nevû kocsma elõtt kötötte le a biciklijét, majd amikor visszament, meglepõ dolgot vett észre. A kerékpár nem tûnt el, sõt. Még egy lakat volt rajta. Az erõs láncot képtelenség volt elvágni, és különben is késõ este volt, úgyhogy a bicikli tulajdonosa jobb ötlet híján gyalog ment haza. Másnap természetesen feleslegesen tért vissza, biciklijének csak a hûlt helyét találta.
A nemzetközi szakirodalmat áttanulmányozva kiderült, hogy máshol sem ismeretlen a trükk, de nem tartozik a legelterjedtebbek közé.
A módszer azért igazán gyûlöletes, mert nem nagyon van ellenszere. Odahívhatjuk egy fûrésszel felszerelt barátunkat, de a lakatok eltávolítása közben hogy bizonyítjuk, hogy a bringa a mienk, és nem mi vagyunk, akik a plusz lakatot rárakták? És még ha van is egy bizonyító erejû fotónk, vajon megengedi-e a programunk, hogy éppen akkor ne mozduljunk a duplán lelakatolt bringánk mellõl? A jogállam hívei megpróbálhatnak meggyõzni egy rendõrt, hogy álljon velük lesben, amíg nem érkezik meg a gaz lakatoló, de van olyan rendõr, aki hajlandó egy bokorban feküdni velünk akár 12 órán át? Várjuk az olvasók ötleteit is, hátha többen kapnak ötletet a megoldáshoz, mint ahányan ráéreznek az új trükk ízére.
Erre csak annyit h egy jó haverkell aki ha kell ül velünk sok idõt az autóba és megvárja velünk míg vissza jöna bûnös a tett helyére mindenféleképpen egy képet róla meg mikor a másik lakatot a bringán látta azonnal képróla bicikli számát felirni követni majd rendõrt hivni,és ha minden jólmegy a bringa újra mienk.