én elõször örültem a hírnek, aztán rájöttem hogy biztos csinálnak majd valami arcade szart:D
Azthiszem igy picit, többet tudtok meg :
Hosszú idõ után ismét lesz hivatalos Forma-1-es játék PC-re, miután a brit játékfejlesztõ nagyvállalat, a Codemasters megszerezte a jogokat.
Legutóbb, 2007 nyarán a Sony adott ki Forma-1-es játékot, amely a 2006-os szezonra épült, ám az csak PlayStationön volt elérhetõ. Azonban a Codemasters a legtöbb platformra elérhetõvé teszi a következõ hivatalos F1-es játékot, így az PC-n is játszható lesz majd.
Többhetes tárgyalássorozat után a Codemasters végül sikeresen megegyezett a Formula One Administrationnal (FOM), így a brit cég a jövõ évben már elõ is rukkolhat a következõ hivatalos Forma-1-es játékkal, amely már a 2009-es nevezési listát tartalmazza.
Ez lesz egyébként az elsõ hivatalos F1-es játék, melyben szerepel Lewis Hamilton.
A Codies-e az egyik legjobb multiplatform engine. Fizikabna, grafikaban, hangban, toresmodelben is toppon vannak. Persze hardcore fizikat nem kell varni (egyreszt "mindenkinek" autosjatek lesz, masreszt multiplatform), de minden reteg megtalalja majd a megfelelo kompromisszumot;) Valszeg komoly online bajnoksagok, sajat szerverekkel nem fognak kore epulni (foleg hogy ezekhez sosincs dedikalt szerver);D
Codies? Jajjdejó kell majd hozzá sm4es kártya meg 5ghz-s 4 magos proci, a fizika persze szar lesz:/
nem hinném hogy javítanának a gridhez képest, a Gridnek pl kisebb a gépigénye (de minimum optimalizáltabb), mint a Dirt-é volt, csak hát ugye ez nem szimuláció lesz, az biztos
volt f1 Williams de ott nagyon rossz volt a kameranézet meg az irányítása sem volt vmi jó. -ha olyan grafikája lesz mint a Grid-nek és olyan irányítása mint az rFactor-nak akkor király játék lesz. (kicsit félek az irányítatóságtól)
én nem szeretem ezeket a modokat. oké, nevek, autok, meg csilivili, de az igazi f1 fling nincs benne, nem erre tervezték a játékt se, se idõpmérõ nincs benne meg semmi.
én abban bizom hogy ugyanaz a játékmenet lesz, ugyanazokkal a szabályokkal mint a rendes forma 1-ben
ha lesz benne olyan carier mód mint amit a sony csinált akkor jó lesz nagyon( csak kis csapattal kezdhetünk és tesztpilótaként,kapunk jobb lehetõségeket ha szerzünk pontokat)
sose játszottam úgy az rFactort,de mintha abban is lenne ilyen
ilyen nincs az erfaktorban...de am a formula one 2006 nagyon bejövõs volt,ps2-n nyomtam,és még a fizika is úgy 10 pontból 7-et kapna:) és télleg naon bejövõs a carrier mod:) várom a 2009-et
Az még jó lenne,hogy nem csak Ps-re lesz,de az már nem,hogy az elkorcsult Codemasters fejleszti. No meg az,hogy a GRID technológiáját használják hozzá,szörnyû. Egy agyoncsicsázott, "semmi valóságalapja sincs" árkád szar lesz,semmi több.
Az utolsó két játékukból ítélve(Dirt, GRID) erre következtetek. És mivel ezzel jóval több hasznuk lesz,mint egy szimulátorral,ezért árkádot csinálnak,hogy a 10 éves Pistike is tudjon vele játszani.
A Grand Prix 4 és az EA sorozata után lényegében csak a moddereknek köszönhetõen versenyezhettünk az épp aktuális menõk ellen, azonban jövõre ennek vége. A nemsokára megjelenõ Race Driver: GRID-ben is látható EGO motor fogja a lelkét adni a játéknak, tehát a grafikára már most kijelenthetjük, hogy nem lesz panasz. Hasonlóan a fizikához, ami eddig is magas színvonalat képviselt, reméljük, a sérülésmodellt is alaposan kidolgozzák, hogy rommá zúzhassuk autóinkat, mint ahogy azt Webber tette a pénteki napon. A licenc értelmében az összes pálya, csapat és pilóta élethû mása szerepelhet majd a játékban. Nem tudni, hogy mióta dolgoznak már a Forma 1-es szimulátorukon az angol srácok, de bízzunk benne, hogy már régóta, és így 2009-ben minél hamarabb ki tudják adni - régóta éhezünk egy jó kis száguldozásra.
Remélem még 2009 elsõ futama elõt kilyön na mindegy addig is elleszek valahogy. Ja én a Simbin-re(2006-os hozzásáálásal) vagy a ISI-nek adtam volna oda ha rajtam múlott vlona de remélem hogy valamijó játéka lesz(állítható árkádtól szimulátorig).
Persze már küldik a 2009es tervrajzokat a csapatok a kódmestereknek hogy a téli teszt elõtt legyen egy béta hogy tudjanak vele a pilóták körözni
én is valami ilyen "állítható" dologra tippelek, vagy lesz arcade mód, mert konzolhoz kevesen vesznek majd kormányt, hogy majd egy szimulátorral jól tudjanak menni.
Sony azért nem kapata meg a továbi 5 évet mert sokalta a 15 milliót a Codamasrers meg lecsapott. ISI biztos nem fizette volna ki!!!!!(rFactor 2 dolgoznak)
Lényeg lesz pcre is géjm, mind1 milyen, de leeeeessszz!!!!! :DDDDD
Azé remélem szimulátor lesz, nem pedig ilyen GT5 Prologue féle tragédia. Sajna a GT5-ben nagyon nincs rendben a fizika és az ütközés modell. A szimulátortól nagyon messze van, konzolra a Forza Motorsport 2 szimulációs modellje az egész tûrhetõ. A Codemasternek amúgy raletíve egyszerû dolga van, van egy jó motoruk és le kell másolni az rFactor F1 fizikáját. Ha ezt megteszik rossz nem lehet.
Asszem anno a Codemaster csinálta a Return to Castle Wolfenstein-t is, nem? :D Napokban nosztalgiáztam vele és, mintha õk lettek volna kiírva intro alatt, de már töröltem megin a géjmet :D.
fizikától félek kicsit, de reméljük pozitívan fogunk majd csalódni -remélem beleteszik a futam utánni díjátadást is a SONY beletette és tök jó lett szerintem. itt
Várom ezt a játékot, de sajnos tele vagyok elõítélettel, és már, hogy a fenébe ne lennék. Amennyire vártam a Colin: Dirt-et, annyira nem tetszett amit kaptam, most meg ugye itt van a Race Driver: Grid. Az újabb és újabb részekkel egyre rosszabb irányíthatóságot kapunk, fejlõdés elsõsorban grafika és fizika terén érezhetõ, de azzal sosem volt baj, fõleg az elõzõvel. A RD: Grid-et is letöltöttem, igen, nem megvásároltam, mert a DEMO nem nyûgözött le, és talán ha majd lesznek az autók viselkedését javító MOD-ok akkor valószínûleg elõveszem a játékot és megnézem a teljes verziót is. Na de visszatérve az F1 2009-re remélem sikerül úgy módosítani az EGO motort, amirõl ugye tudjuk, hogy a NEON motor módosított változata, és oly módon fejleszteni a játékot hogy kiszolgálja mind a szimulátor, mind az árkád játékosok igényeit. Bizakodásra adhat okot, hogy a játékot a hírek szerint kb. 350-en fejlesztik, köztük a bezárt Sega Racing Studios Codemasters-hez vándorolt teljes csapata. Remélem a játékba az esõt is sikerülni fog implementálni, bár megvallom õszintén nem tudom, hogy a jelenlegi engine tudja e, ill. hogy a GRID-be van e. Optimizmusomat az is fokozhatja még talán, hogy egy F1 játéknál elég egy versenysorozat autóinak viselkedését, fizikáját lekódolni, nem kell több 10-ét , sõt elég egy jó autófizikát megcsinálni, majd csapatonként megfelelõen módosítani, így talán nagyobb sikerrel járnak a KÓDMESTEREK mint a Race Driver sorozat esetén. Ami viszont pesszimizmusra adhat okot, az az, hogy multiplatformra szánják a játékot, a PSP-tõl, a PC-ig, aminek általában valaki mindig megissza a levét. Remélem nem mi PC-sek leszünk azok ismét! Pedig de jó lenne egy "élethû", szimulátorok tulajdonságaival, opcióival felvértezett F1-játékkal játszani már, jó kis garfikával, animált boxlegénységgel, közönséggel, esõvel, dinamikus idõjárásváltozással, felszáradó ideálisívekkel, Safety Car-al, stb-vel nyakon öntve. Még annyit tennék hozzá, hogy remélem a Codemasters-es arcok is olvasgatják a különbözõ fórumokat amikben õk is érintettek, mert egyelõre nem fogadták túl nagy lelkesedéssel a játékosok a hírt, hogy õk fogják a következõ hivatalos F1 játékot csinálni, még az F1-re évek óta kiéhezett modokon tengõdõ PC-s társadalom sem. Remélem minden kételkedõt sikerül majd megcáfolniuk! Úgy legyen, Ámen!
A játékra vonatkozó kívánságlistátokat máris közzétehetitek a CODEMASTERS HIVATALOS FÓRUMÁN ill. olvasható mások ötletáradata. Beleolvasgatva a fórumtopicok-ba hála Istennek azt tapasztaltam, hogy többnyire minden hozzászólásban egy SZIMULÁTOR játék elkészítését szorgalmazzák a posztolók, sõt van egy ilyen topic is "Please don't make F1 like GRID" :D Remélem megfogadják és adnak a készítõk az idelátogatók véleményére és jó ötleteire. Ha mégsem azt kapom majd a játéktól mint amire várok, akkor sem leszek elkeseredve, max csalódott leszek, hiszen remélhetõleg addigra már lesz nekünk jó kis rFactor 2-nk, megspékelve azokkal a dolgokkal amik az elsõ részbõl kimaradtak, mégjobb grafikával és fizikával és jöhet ismét a MOD-ok idõszaka.
Erosen ketlem, hogy szimulatort csinalnanak belole;) Mar csak uzletileg sem lehetseges. Eddig a Sony-e volt a jog, csak PS-re, most hogy a Codies-e, nem hiaba kaptak meg, Ok terithetikminden platformra. De ami elsodleges, hogy a nagykozonsegnek.
Valszeg GRID alapokra epul, max a sok "kivansag", igeny miatt, meg tobbet "engednek" mint a GRID-nel, talan meg tobb szimes elemmel, segitseg kikapcsolhatosaggal.
De ez csak korlatozottan lehetseges. A teljes jatekmenet, az AI, a karier felepitese egy lazabb, dinamikusabb jatekra epul, amit eleve nem lehetne teljesiteni szimes full beallitasokkal. Csak ha a teljes script-rendszert dinamikusan skalazhatova tennek, amivel hozza lehetne igazitani a kulonfele modokhoz a jatekmenetet is.
Mivel ez uzlet, tudni kellene hany szazalek igenyli az igazi szim modot - a 3 platformon osszes jatekosa kozul -, es az a szazalek megeri-e a plusz beruhazasi koltsegeket...?!
Ajánlanám megfontolásra a társaságnak a következõket:
-teljesen fölösleges a Codemasters fórumára írogatni, hogy mi kellene az F1-es játékukba és mi nem, mert nem veszik figyelembe. Úgyis azt csinálják, ami nekik tetszik, vagy úgy gondolják, hogy piaca van.
-A látványban mindig is erõs volt a cég, nem úgy a fizikában és az irányíthatóságban. Kimondom, ellophatnák már az ISI által írt irányítást, mert a kormánnyal való trükközés az eddigi Race Driverekben elég borzalmas volt. Elnézést kérek a billentyûzethuszároktól, magam is az voltam régen, de ezt a programot elsõsorban kormányra kellene megírni. Sajnos a COD maximum gamepadot tud elképzelni, vagy ugye billentyûzetet. A GRID-et is remekül lehet XBOX-os controllerrõl irányítani.
-A másik sarkalatos pontja, vagy inkább Achilles-sarka a Codemasters-nek a replay. Sosem tudták/akarték igazán megcsinálni. A GRID-ben meg végleg túllõttek a célon: én nem tudom milyen programozók dolgoznak a cégnél, de hogy egy ideiglenes fájl (replay fájl) 2-5 giga legyen, egyenesen nevetséges. A régebbi TOCA-k sem tudták elmenteni a replayt, sõt, ha beállítottál egy hosszabb versenyt, közölte a program, hogy õ azt bizony nem tudja elmenteni. Egyenesen röhej lesz, ha megint nem lehet majd a kamerát szabadon forgatni a kocsi körül és nem lehet majd szabadon autót váltani, márpedig ennek a két dolognak igen nagy az esélye.
- a legfélelmetesebb pont az autók fizikája. Oké, legyen "lájtosabb", ne hardcore szimuláció. De mindennek van határa. A mostani szüleményükben, a GRID-ben gyorsabban végig lehet menni SPA-ban egy GT-s Corvettel, vagy egy WTCC-s BMW-vel, mint egy F1-es autóval a valóságban. Akkor mi várható? 30mp alatti Spa körök? Monzában 20mp? És utána dörzsölgetik a markukat és mutogatják a megvásárolt kritikákat a sajtában.
-multiplayer: megint mindössze 12 játékos? Az is lagzik és teljesen béna az egész multiplayer, ahogy van?
Hiba volt a Sony-tól elvenni a licenszet. Végül is rFactorra, sõt GTR2-re is van F1-es mod. Meglátjuk mi lesz belõle, de én semmi jót nem várok.
Az AI sem alhyangolható, amit a COD a mai napig nem tudott normálisan megírni.