Ahogy elnézem, ez a gép a már meglévõ gépek kombinációja. a törzsek egy magángépbõl származnak, a hajtómûvek is hasonló helyrõl. Ami pedig a törékenységet illeti, a kompozit többet bír, mint a fém. A vízszintes vezérsíkokat meg valószínûleg az ûrrepülõgép miatt nem kötötték össze, mert mi van ha még a felfüggesztés alatt indul be a hajtómûve?
A hajtómûelrendezés is elég jó ötletnek tûnik, hiszen habár 4 hajtómûnek nagyobb a meghibásodási valószínûsége, azonban 1-1 hajtómû kiesése nem fog kormányozhatatlanságot okozni a fellépõ nyomatékok miatt, a 2-2 hajtómû is egymáshoz közel került elhelyezésre.
Az egész arra mutat, hogy egy nagyon is jól átgondolt koncepcióról van szó. Ráadásul ilyen hordozó jellegû gépek terén ugye nem ez az elsõ próbálkozásuk.
A megbízhatósággal sem hiszem hogy gondokra kéne számítani, hiszen Rutan nem egy a Földet megkerülõ világrekorder gépet hozott már össze!!!!
EZ végülis egy akár magától is repülõ szárny (hajtómûvekkel és kerekekkel), aminek a valódi törzse a majdan odafüggesztendõ hordozandó ûrizé lesz. A mostani két "törzs" csak oda van biggyesztve a szárnyak alá, mint afféle pótüzemnyagtartály, vagy raketta (valahova kell rakni a technikai emberkéket és a pilótát ami kezeli a légkörben). Szóval teljesen más szemmel/perspektívából kell nézni a dolgot. Nyilván nem véletlen nincsenek összekötve a hátsó vezérsíkok stb.-stb.
Höhöhö, ezt a sok mérnökembert!;)))
Azért Rutanék nem most kezdték az ipart. Az egész gép kompozit müanyag, aminek bizonyos szilárdsági tulajdonságai soxorosan meghaladják az acélét is, ezért néznek ki a SC gépei mintha Salvador Dali tervezte volna õket.;)))
De ha megnézitek a két törzset összekötõ részt, akor egyfajta boltív szerü kialakítása van, így gyak a rá függõlegesen ható erõ, inkább összenyomja a szerkezetet, nem pedig széthúzza. Szal valszeg nem ott fog eltörni, sokkal inkább a törzshöz csatlakozó résznél. De szerintem azért jobb statisztikát fog produkálni, mint pl az ûrsikló.;)
Szerintem is tuti biztos hogy széttörik.. Kizárt, hogy a mérnökök figyelembe vettek volna olyan huszadrangú tervezési szempontokat, mint a tömeg. Sõt, szerintem arra sem gondoltak hogy odafönt kicsit ritkább a levegõ, szóval tuti van rajta kihajtható elefántfül is, mint a ladákon.... Pfff....
Úgy látom a farokrésznél nincs összekapcsolva a két géptörzs. Biztos, hogy ketté fog törni. Aki repült már, nem csak utasként, hanem mint pilóta az pláne tudja mirõl van szó. Nem csak a turbulencia, de a hajtómûvek forgató nyomatéka is gigászi megterhelést ró a szárnyra. Várom a fejlaményeket. Remi nem nekem lesz igazam!
Kiváncsi leszek, mikor fog akár ezzel, akár valamelyik utódjával egy autentikus magyar balfas* személy, mondjuk Bocskor, Erõs A., Napló/Fókusz/Aktív/Magellán/Bizbasz mûsorvezetõ repülni? Nnna, az lenne a vég. Utóbbi kijelentés elhamarkodott, igenis mindig van lejjebb.
Szerintem ez a repcsi ketté fog törni a space ship two súllya alatt... Fõleg ha fel is akar szállni, ugyanis az oldalsó szárny nagyobb felhajtó nyomatékot ad, mint a közbensõ, erõs a gyanúm, hogy ez nagyot fog reccsenni néhány tonnás hasznos teher esetén...
200.000$*145 Ft/$=29MFt Ez a jó üzleti modell, nem a 20M$-os ûrutazás. Azt megteheti max 10.000 ember, ráadásul csak jó kondijú mehet, ergó öregek kizárva. 30M Ft annyira nem sok, pláne az EU-ban és az USÁ-ban, közelkeleti sejkeknek. De még Magyarországon is nagyon sokan megtehetik...csak nézzünk szét az autópályán, hány 20-30MFtos kocsi elõzget minket, alsó középosztályt... Szerintem órási siker lesz.
ezt a gépet valami szuperhõsös filmbõl szedték?? megnyomod a gombot, majd hatalmas villanások közepette elrepül kétfelé :) hiszem, ha látom, hogy ez fel is tud szállni, esetleg fel is tud vinni egy ûrkabint. a legtutibb eszköz még mindig az ûrsikló, csak már 30 éves fejlesztés.
Ez a szállító repülõgép. A közepén fog ott lógni a 15 km magasságú fellövés elõtt a Space Ship Two.
A White Knight sokkal jobban nézett ki, ennek mér van 2 pilótafülkéje? Minek egyáltalán a 2 törzs?
tudtam, tudtam
Ket gep osszekotve.:D:D
Picit túlzottan optimista vagy szerintem, ha úgy gondolod, hogy húsz év múlva gyerekestül a Holdra fogunk utazni nyaralni. (vagy akár "holdalni" :) ) Szerintem az is komoly elõrelépés, hogy egyáltalán az ûrutazás, mint olyan magánembernek lehetséges lesz. Ha mûködni fog és sikeres lesz, akkor valszeg vagy tíz évig lesznek jelentkezõk rá aranyárban is. Ha szerencsénk van, akkor ez alatt fejlõdni is fog, pl. földkörüli utakra.
"270 jegy kelt el egyenként 200 000 dolláros áron", ez úgy 54 millió dollár, az X-Prize-hoz a fejlesztés került vagy 100 millió dollárba (a nyeremény pedig volt 10 millió), a SST azt követõ fejlesztés, uhhogy kérdés, hogy mikor lesz ez rentábilis. Onnantól lehet majd szerintem igazán további fejlõdését várni, hogy már hasznot hoz.
Igen Igen, vhol elkell kezdeni, hogy a marsot és majd a szaturnusz titán nevû holdját benépesítsük, és sietniük kell, már 6,7 milliárdan vagyunk a Földön, kevés a hely... én majd a 40. szülinapomon megyek, akkor már sztem olyan áron lesz, mint egy mostani repülõjegy, és akáre a holdra is mehetek, egy hétvégi kirándulás keretében a gyerkõcökkel... ( nem képzelõdök, bár bevallom, kicsit színes :))
Úgy indult az egész, hogy megnyerték az Ansari X-price nememlékszemhány millió dollárját, ami kifejezetten kereskedelmi ûrrepülést díjazta. Az állami cégek (mint pl a Nasa) eleve ki volt zárva, kínában meg minden állami. Pénz nélkül meg nincs fejlesztés, a Nasanak arra se igen futja, hogy a meglévõ ûrhajóit karban tartsa. Ezért próbálkoznak most rakétákkal, mert az sokkal olcsóbb (állítólag).
Kíváncsi vagyok az orbitális pályát is elérõ rendszerük mikor lesz meg. Mert akkortól lehet igazából azt mondani, hogy a polgári ürrepülés elkezdõdött, addig ez csak elõjáték. De mindenesetre hatalmas teljesítmény.
A nagy cégek szép látványos terveket csináltak, meg sok pénzt elköltöttek már mindenféle tanulmányra, de 50 év alatt sehova nem jutottak. Az SC jelenelg a No1!!!!!;)))
Elõször a lemezkiadó, aztán egy repülõs cég.. RB tud élni. :D
Miert nem probalkoznak a nazasok vagy kina hasonloval? OK lehet hogy nem lehetne egy akkora gepet felvinni vele ami el tud menni a holdig meg vissza. De rengeteg darabot relative olcson es odafenn osszerakni valamit ami ide oda repkedhet a holdra meg hasonlo nem menne. Konyen lehet hogy bolondsag es irrealis amit irtam. Csak kerdezem :)
De várom már h. kettétörjön :D:D:D:D (gonosz mode off)
akinek van 200 000$ -ja erre a célra azok szeretnek élni, szal ha a pl 3. úton kampec lesz, akkor sajna a vállalkozás is bukhat ... bár tuggyafene ... a Mont Everest csúcsára vezetõ út vége felé asszonnyák össze vissza hevernek a hullák, valszeg azok sem azért mehettek oda mert csórók ... de az õ halálukat nem közvetítette nagy felbontásban a média
Branson jó fej. Találkoztam vele a Madam tüszentõben (Madam Tussausd. Bár javarészben csak én beszéltem.