Minden képpen furgont szeretnénk, most csak egy használtat tudnánk venni van is eg jó amit leírtam csak az 15 köbméteres, meg van egy Fiat Ducato 3ezres 157 lovas 17 köbméteres azt is kinéztük csak elõször vennék meg a Toyotát, amúgy csomagot szállítunk a Sprintertõl.
Én februárban vettem az ivecót az eddigi 10 ezer alatt tökéletes volt pedig már elkerülte a 640 000-et. Olaj nem fogy egyátalán,megcsipeltettem a vásárlás után,így 10-10.5-bõl kijön a fogyasztása pedig extramagas leghosszabb verzió. A hidrós ülés,kartámasz,tempomat is tök jó benne. 140 körül viszont nagyon elkezd zabálni,amúgy is ha meg bemérnek ennyivel lelõnek a helyszínen itthon. Olaszban lehet tolni neki a kutyát nem zavarja.
Eredetileg 130 lovas verzió,most 160 ló körül tudhat.6.-ban 75 tõl húz mint a mozdony,pár pofátlan személyautós majmot már megszégyenítettem vele.:)
Milyet akartok venni? Furgont, vagy platóst? Amikor vettem a Fordot, elõtte végigpróbáltam jó néhány teherautót. Véleményem szerint a legmasszívabb a Daily és a Mascott. Legkényelmesebb Ducato-Jumper-Boxer. Legdrágább a Sprinter és a Crafter. A legjobb meg a Transit :)) A Transittal egy baj van: a felépítmény max. 4,5 m. lehet. Viszont benne legalább elférek kényelmesen. Csak egy fokkal marad a Ducato alatt kényelem szempontjából. Ha megkérdezhetem, mennyi lenne az az Iveco? Mit fogtok vele szállítani? Ha nem haragszol, akkor ajánlom hogy próbálj ki néhány típust. Érhetnek meglepetések:) Engem egy 157 lovas Jumper lepett meg, amikor belepréselt az ülésbe.
Köszi már nem kell. Most mindenképp akarunk venni egy új autót, én Ivecoval nyaggatom apám hogy azt vegyünk, most van is egy igen olcsó iveco annyi hibája van hogy az oldalán a lemezen van egy kis sérülés és egy a szélvédõn van egy kavics által okozott repedés, amúgy 48ezer km van benne, duplakerekes 150lovas elég gazdag felszereltségû és olcsóbbat nem is találtam ennél ahogy nézelõdtem neten. Ezt a két hibát meg orvosolni lehet egy 40ezer forintból fõleg a karosszéria javítást megcsinálja egy ismerõs. Amint sikerülne eladni a Toyotát már vennénk is meg. Kértem 3 helyrõl ajánlatot iveco furgonra még nem jött ajánlat gondolom holnap, de az a baj hogy újan olyan 6 millió forint körül mozog az áruk. Apám azt mondta hogy vegyünk Ducatot de én azt annyira nem akarok szerintem sokkal szebb, és erõsebb is. Legyen már azért nekem is egy kis beleszólásom elvégre én is dolgozni fogok a saját teherautónkal:) Crafter, Sprinter meg kilõve, pedig a Sprinterek nagyon szépek csak meglátszik az árán is, ugyan úgy a crafterén is. Nem kell senkinek sem a Toyota?:P
Nem csalás,nem ámítás,de ez nem pontosan az aminek látszik,vagyis csak félig az!:D Egy ilyen DODGE SPRINTER ment el a pályán mellettem román rendszámmal.
Elsõ kerék meghajtású volt? Mert abba a 140 ló a legerõsebb,meg létezik egy 200 lovas motoruk is,de szerintem az csak limitált szériás transit kapja meg.
ja az lemaradt hogy Ford Transit volt a legújabb és úgy vette a kanyarokat mint állat, sztem ezek nem gyári futómûvesek ha meg igen akkor le a kalappal elõtte :)
Nekünk a Dyna is bemutató autó volt mielõtt vettük. Egyébként sokat számít hogy egy haszonjármûvet egymás után sok ember hajt pl egy cégnél. Vagy csak egy ember aki odafigyel rá.
Szerintem meg jobbak mint a személyautók,mert jobban túl vannak méretezve-hûtõrendszer,olajozás,erõátvitel stb.
A gond azzal van hogy a futott kilómétereket a használtpiacon /személyautónál 1.5-2 / , haszonjármûnél 3-al kell szororzni legalább.
Az ivecómban 630 ezer van és 2004 decemberi! 2005-ben futott elõszõr. Motorja bontatlan és hibátlan,belsõ tere egyátalán nem koptt,/a gyári huzat hibátlan/,de vehettem volna rosszabb állapotban levõt /280 ezerrel / is. 1 milliót lefutnak lazán ha oda figyelnek rájuk!
Ha meg látom a hirdetésben hogy 260 ezer km. és már felújított a motor,akkor elgondolkodhat az ember,igazából abban mennyi van.
Kintrõl is csak a sokat futott darabok jönnek,mert azokon lehet kaszálni.
Ezeket használni veszik,nem hétvégiautók.
Korábban hajtottam egy jumpert is 2.5 tdi,430 ezerrel lett eladva és hibátlan volt az a kocsi is,pár kerékcsapágy,fék és futómûalkatrész lett csak cserélve.
Igazából egyik kisteherautóról sem hallottam igazán jót azon kívül hogy kényelmes meg jól megy, talán a japán teherautók.
Bmelyik gyár,bmelyik tipusában ki lehet fogni jót is,rosszat is! Én sok jót a Transitról nem halottam,de attól még lehet,hogy másoknak pozítiv üzemeltetési tapasztalatai vannak.
Ajánlottak 5.9millióért vadonat új 200lóerõs Ford Transit Jumbot. Manuális Klíma, ABS, ASR, CD-s Rádió, elektromos tükör, fûthetõ tükör, ködlámpa.
Elég kecsegtetõ ennyiért 200lóerõvel vadonat újan Szépen is néznek ki. Csak nem ismerem a Transitokat, megéri ilyent venni hosszútávú fuvarozásra ?
Tisztába vok vele,hogy nincs ilyen külön kategória.De egy esetleges jogszabályban lerögzíthetik,hogy mely megengedett össztömegû jármûvekre vonatkozik.
Kivételek a mostani jogszabályban is vannak! Én egyébként konkrétan csak a 3,5t-sokra gondoltam. Egyébként ha van egy vonóhorog egy 3,5t-on,akkor most már azt is tachográffal szerelve adják el.
Ez mind igaz amit mondasz,de ennek szerintem az lesz a vége,hogy tachográfossá teszik ezeket a jármûveket is.Errõl a haszonról nem tesz le a felügyelet!
a másik része meg,hogy ha mérlegeltetnék õket,akkor szerintem 3,5 helyett mutatna 5t-is a mérleg.Ha nem vezették volna be azt az okos kresz modósítást,hogy csak 80-al lehet menni 2,5t megengedett ösztömeg felett.Akkor jó alternatíva a 3,5 tonnás mert azzal lehetne rongyolni,de igy semmivel se gyorsabb,ha a jogszabályi oldalát nézzük.
Amúgy kiváncsi lennék ezek az Ukránok mi a fenét üzletelnek. Állandóan mennek de szinte csak Mercedes Sprinterekkel de majdnem mindegyik a legnagyobb. M3-ason állandóan mennek éjjel nappal, csak úgy kíváncsiságból 1-2 autónak benéznék a rakterébe mit visznek.
Na de azt a papír kasznit egy villanymotor is az égbe röpíti. Egy teherautónál más. Bár egy Iveconak 180 lovas motorral nem igazán okoz gondot a gyorsítás:)
Na igen arról ne is beszéljünk hogy "széles" magyar utakon hogyan fér el egymás mellet két nagyobb jármû! Volt amikor egy éles kanyarban nyerges pótjának a kilógó sarka,elvitte a busz tükrét,még szerencse,hogy csak a tükrét. És nem is az a fárasztó a vezetésben,hogy sokat kell menni,hanem ilyen utakon a folyamatos koncentráció fárasztja ki az embert.
Kérdés az is hogy mivel mész,egy megrakott teherautóval elõzgetni,falvakban 50 aztán újra felgyorsítani nem egy leányálom, a mellékutak minõségérõl nem is beszélve. Fõleg azt bírom,mikor egy nyergessel szembetalálkozom egy vékony hajtûkanyarban,és még hely sincsen félrehúzni a kormányt,közben méteres kátyukon kell szétveretni a futómûvemet.
Motorral én is inkább a siroki v. orfûi szerpentint szeretem,de az már megint egy másik topic.
Nagy általánosságban a frontális ütközésektõl is védve vagy. Viszont a többi autós nagyobb sebessége és a szundikáló kamionosok miatt veszélyes. De a pályán is ugyan úgy elüthetsz egy szarvast, elég gyakran megesik. Sõt láttam már józant/részeg embert a leállósávban stoppolni, éjszaka ez azért elég veszélyes. Ritka eset még a szembe forgalom. Elég ijesztõ mikor egy kamion jön veled szembe a leállósávon...
Hát én pont inkább a pályát választom ha lehet mert: 1.jobban védve vagy a hirtelen fellépõ veszélyektõl,pl. egy szarvas,kiváligatatlan részeg biciklis,stb.. 2. sokkal kevésbé vakít el a szembejövõ forgalom
Milánó autópályán 9-10 óra,országúton legalább 20.
/Ha a balatonhoz kell leugrani hétvégére,az más,bár az is dupla annyi idõ,és nem hiszem hogy különösebb élvezet fehérváron araszolni a lámpákon át,meg lesni a falvakban sunyin kamerázó rendõrõket./
hát én nem tom ha sokat kell vezetni és este akkor inkább országúton megyek és nem pályán mert országúton dolgozni kell figyelni kevésbé alszok el míg autópályán beállsz 130 as tempóra (vagy amire akarsz) aztán ugyan az a motorzaj semmi nem változik... csak mész míg országúton váltogatni kell ha elõzöl meg lassítani bla bla bla...
Igazat adok,ha alszik a soför,tök mindegy,hogy a gázt ki kezeli! Azon kivül ha elszabadúl x tonna tömeg,nincs olyan fékrendszer ami rövid idõn belül megállítja! Probálkoznak kamionoknál szenzorokkal,stb...de az még nem helyetesíti a soför éberségét!
Semmi különbség nincsen,ha bólintasz nem engeded vissza a gázt úgysem,és 5-10 másodperc múlva már nem te vezeted a kocsit,hanem a fizika.
Viszont sokkal fárasztóbb tempomat nélkül merev lábbal hosszú órákon keresztül autózni,kevésbé változtatthatod az ülõhelyzetedet,ergó nagyobb az esély hogy hibázol!
hát de ha bólintasz lehet hogy lecsúszik a lábad a gázról vagy elkezded nyomni a gázt és akkor felébredsz :D vagy csak lelassulsz... míg a tempómat nyomja addig míg fel nem ébredsz vagy a motor meg nem hibásodik...
Az én Masteromba nincs Tempomat,ami sokszor nekem hiányzik hosszú távon,mert elzsibbad a térdem,a lábam attól,hogy éppen,hogy csak a gázon kell tartani különben képtelenség a 80-at tartani.Szóval én jó dolognak tartom a tempomatot. Én bevezetnék egy éberség figyelõ rendszert a közúti jármûvekben is!
Kevesebbet is fogyaszt a kocsi,mert az elektronika sokkal finomabban kezeli a gázt. Ha meg hozzáérek valamihez egybõl elveszi a gázt,nem értem miért lenne veszélyes.
Fõleg ha még nincs is benne sebességkorlátozó akkor kényelmetlen. Lehet kérni a kisteherautókba a sebességkorlátozót. Lekorlátoztatod pl 100-ra és állsz a gázon akkor még tûrhetõ, de akkor is jobb a tempomat.
Jó az ha van még kisteherautóban is. Több száz kilómétert lenyomni csak kényelmesebb tempomattal. Bár az igaz hogyha nem figyelsz oda és késõn reagálsz akkor tarolsz. kicsit off de az új Mercedes Actros kamionban a Talligent távolságtartó rendszer van amit beállítassz egy tartományra és az elõtted haladó jármû sebességét követi. Nyilván ha az elõtted lévõ hirtelen megáll akkor a kamion is megpróbál. Kisteherautókban is ilyen lenne a jó.
tempomat? az a legnagyobb baromság... akkor még 1el kevesebb dolog amire figyelni kell sõt ha bebólintasz akkor nem állít meg semmi :D csak ha a motort éri a problem
S-es szimpla nekem bõven elég,2 tonna fölé nem megyek úgysem,és a raktérben is kisebb a belógása,meg kevesebbet eszik.
A legnagyobb master is egy méterrel rövidebb, nekem a méret volt a legfontosabb. A tank nem nagy,de a régin is ekkora volt,igazából nem lényeges szempont.
Levegõs ülés van benne,tempomat abs. stb baromi kényelmes és nagy a fülke.
Faternak a fuvarozás mellett van egy másik melója(óriás plakátragasztás, földrõl és bérház oldaláról) és Egerbe van egy teherautó kereskedõ és volt kirakva egyszer egy közel 1 éves 180 lovas iveco 3.3Millió volt ha jól emlékszem de közel 130ezer km volt benne. Pedig a felszereltsége is nagyon jó volt meg olyan szalon állapotú volt a kocsi hogy hihetetlen, belülrõl is max 1-2 karcolás, kívül semmi motorja is szép volt nagyon. Csak kintrõl volt egy szépséghibája hogy az ízléstelen elsõ gazdája szép nagy rozsdás lemez lakatfüleket rakott a tolóajtóra meg a kétszárnyú ajtóra hátra. Raktere is belülrõl padlóburkolattal volt ellátva, de azon is csak imitt amott volt rajta karc. Csak hát mivel sok km volt benne meg akkor még megvolt a tranyó a csávó annak az árnak a feléért akarta beszámítani amennyiért eladtuk.
Most meg van ott vagy 10 zsír új Fiat Ducato különbözõ méretekben/motorokban/. 17 köbméteres akciósan 6 millióról 4.7 millió