A. Elõször indítsd el a játékot és taskmanagerben nézd meg mennyi ramot eszik magas terhelés mellett. (amikor játszol) B. Nézd meg mennyi helyet foglal a játék összesen.
Add össze a két értéket, ha van ennyi ramod akkor a sebességet drasztikusan növelheted ha a fenti linken található ramdisk-el létrehozol egy új partíciót a ramban amibe bemásolod a játékot. A partíció teljes tartalma el fog veszni minden újraindítás után.
meg hát úgyis jönnek az ssd-k. még szarok, de ha belegondolsz, nincs mechanikai korlát végre. nem olyan sokára igen-igen gyorsak lesznek. ezeknél sokkal nagyobb játékok meg nem lesznek. mert elérjük mondjuk a bluray szintet. az max 50 giga/játék.. vagy ha lesz 100 gigás bluray akkor annyi. de az már tényleg nagyon maximum az elkövetkezõ jósok évre.(merem álltani hogy akár 10-15-re is)
ha a számítástechnika marad ezen a formán(tárolni lassú, nagy kapacitású mem(ssd), átmenetileg tárolni gyorsabb, kisebb(RAM), számolni meg picike, átkozott gyors mem(cache)), akkor is sokkal gyorsabban lesznek az ssd-k szerintem. nagyon hamar sokkal sokkal gyorsabbak, mint egy mechanikus cucc.
így a virtuális memóriás cache-elés nem nagyon hal ki. és jó is az. nem kell az egész játéknak a memóriában lennie. (csak idõvel nem hívhatjuk már memóriának, mert a vinyó is az lesz XD, szal csak RAM)
Ahhoz eleve úgy kellene írni a játékokat, hogy elõre betöltsön mindent. És mivel egy átlagos júzernek még mindig a vinyó kapacitása több, nem pedig a memóriája, addig megpróbálják normálisan ki is használni azt az erõforrást.
ezt felejtheted. egy átlagos játék megfelelõen tömörített formában tarja a cuccait. Ezeket bontja ki a memóriába. Egy átlagos 4-8 gigás játék teljesen kibontott formában akár 20-30 giga is lehetne bizonyos esetekben.
nem hiszed? lesd meg, h 96 kbyte-os kkrieger mennyi memóriát eszik:D (mondjuk ez sarkított példa, mert ez generálja a textúrákat)
Egyébként mindig játékfüggõ, hogy miként kezeli a térképeket. Valamelyik tárolja, a másik meg egybõl törli a memóriából. Ezért magát a progit kéne átírni.
Kicsit bele kéne nyúlnod az OS memóriakezelésébe :P De mivel a Windows nem nyíltkódú így semmi esély :P
Nem hülyeség a dolog, sok játéknál igen jól jönne, mert nem kellene annyit töltögetnie. Az viszont más kérdés, hogy sikerül-e, nem hinném, hogy van olyan program, amivel ez megoldható lenne és nem kéne vele annyit szarakodni, hogy helyette elmehetnél nyaralni.
Helló Segítséget szeretnék kérni, neten kerestem sokat de nem találtam erre megfelelõ programot. Olyan programot keresek, amivel be tudnék fájlokat tölteni a ram-ba. Egy példában érthetõ lesz: Cod 2-ben ne map váltáskor kezdje beolvasni a winchesterrõl a térképet, hanem már elõtte akár órákkal amikor én azt mondom neki. Vagy egy játék/progi teljes betöltése a ramba, hogy késõbb ne teljen az idõ azzal, hogy a vinyóról be kelljen olvasnia. Sok játéknál hasznos lenne és progiknál is. Légyszives segítsetek, kösz elõre is