Focus-szal nem egyszer mentem már, céges autó, eléggé bejövõs a dolog :) az F Astra-król eléggé lebeszélnek, helyette G-t ajánlják... elnézve az árakat nincs olyan órási különbség... régebbi Civic-ek (mindkét fajta) is eléggé jók, azokat kifejezetten szeretem, illetve néztem még Octavia-kat is, régebben pedig négyes Golfot, de utóbbinál az elektronika állítólag nagyon szeret meghalni :) köszönöm az infót mindenkinek
1-1,1m környékén már nem fastráról van szó. De a focus is nagyon jó autó. Nem véletlen lett az év autója, tényleg jó kis futómûve van. (persze azért egy jó út sem árt neki...)
jaja, ebbe már belefér a Focus is. és azért modernebb egy F Astránál - bár az is jó autó -, meg mondjuk nekem jobban is tetszik, de ízlések és pofonok.
jó úton halad effelé a sors felé a g astrám is. Lassan 300k km, és nem volt semmi extra szervízköltség eddig, ami a kocsi számlájára írható. Illetve ez nem rohad :D (mondjuk még csak 6 éves)
1.6 8 szelepes f astra lett ugye nekem is .. minden franko vele :) kopp-kopp
1.6 8 szelepes f astra volt régen a családban, nem volt vele tényleg semmi gond motorikusan, a rohadás megvolt mint minden f astránál, de az olajat nem ette. 400k km körül adtuk el és csak kopó alkatrész volt benne cserélve.
fél milla körül szerintem már nagyon rendbelevõ f astrát kapsz. Benzinesbõl 1.6 8 szelepest válasz kicsit visszanéztem, és azzal a motorral minden rendben van. 1-1.1 milláért már jó állapotú dizel g-t kapsz. 1.7 cdti (Z17DTL) isuzu motor elég jó, keveset eszik, kevés vele a baj. 2003-tól tették az astrákba, úgyhogy ha ilyet szeretnél mindenképpen 2003 utánit nézz. (2003-asok közt még lehetnek sima dti motorral szerelt modellek is)
Illetve érdemes ilyen árkategóriában ford focust is megnézni. Szerintem nem véletlen lett az év autója korábban.
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy egy 2000-es évjáratú Focusnak (1.6 benzin) milyen környezetvédelmi besorolása van? (euro2 v euro3?) Rákérdeztem a magyar Ford Focus klub fórumán is csak nem jött rá válasz, gondoltam itt hátha.
nincs igazán határ.. részletre lenne, így minél alacsonyabb ár lenne a jó, de a megbízhatóság (eladónak és autónak is!) elsõdleges - bár bevallom, nem vettünk elõzõleg autót mi akik használnánk is ezt majd, így nem tudom ez mennyire jó -, állapot szintén, persze pár karcon nem múlik a dolog, csak az ne egész oldalas kulcsvégighúzásos nyom legyen :) 600-700e max, de ha van valami autó ami 1m körül (1.1m hasonló) van, az is szóba jöhet
ejha, jó sokan írtatok, hálás köszönet a kisregényekért! :D igen, most nagyon szemezek az elmondottak után/alapján az Astra-val is, szerintem itt egy jó kis totalcar népitélet olvasgatás lesz, annyira nagyon rossz választást ígyse-úgyse tudok/tudnánk hozni, szerintem... :) és az Astra nem is drágább egyébként sokkal, sõt... viszont ebbõl is ott az F és a G ugye, melyiket ajánlanátok inkább összességében? már ha sok mérhetõ különbség van...
Jó autó a Swift, a régi is jó, biztonsággal nem kell foglalkozni, úgy sem töröd össze. Az új Swiftet nekem pl jobb vezetni, mint a legújabb 3-as BMW-t. Tuti nem cserélném le semmi másra, kényelmes, meg jó az üléspozíció is, és jobb a térérzet is benne mint a BMW-ben. De a régi is tökéletes, még jobban is gyorsul, mint az új, mert 800 kiló a kasztni.
hát elsõ autónak végül is jó lehet mert olcsó, olcsó a fenntartása, viszont nulla a biztonsága és okádék a kinézete(mondjuk ez persze szubjektív) én bele nem ülnék de ez egyén függõ persze bár a jó olajevõs f astránál még így is jobb:D:D
suzukival nincsenek tapasztalataim.. szlovakian regebbi tiõusok nem gyakran fprdulnak elo, de lattam ajanlottak az f illetve g astrat.. leljebb tenyleg olvashatsz rola, en kerdezgettem rola (F tipus).. teljesen meg vagyok eddig elegedve vele, (foleg hogy 720 (kb. 200 000 HUF) euroert vettem) 1998 evjarat es hatso elektromos ablak, tempomat, borulesen meg tetoablakon kivul fullextras :D .. csak ajanlani tudom.. de barhogy is donts.. sok sikert ;)
legjobb választás, sedánból valamilyen manager felszereltségût nézz, mindegy, hogy hanyas, de azokban szinte minden elérhetõ extra benne van, a szervizelése kiszabott olcsó, a fogyasztása is baráti, és ha nem zavar a tény, hogy suzukid van(igen, egyesek hányingert kapnak tõle, már akkor is, ha szembe jön egy), akkor tökéletes autó...
elõször én is sedánt akartam, de végül egy 3 ajtósba ültem bele, nem bántam meg, potom pénzbõl megvan hozzá minden (lassan már sikerül rendberakni), és a bezinkúton se hagyom ott a fél fizetésem, ha teletankolom
suzukinál szerintem mindedn képpen jobb választás, alkatrész meg ehhez is olcsó, megbízható, és a motorok is rendben vannak, hogy mire használnád, azt nem írtad, ahhoz kell motort választani, illetve akik jobban ismernek 1-1 motort, azok azt is meg tudják mondeni melyik ajánlott. (egyébként ha visszakeresel szerintem találsz is jó tanácsokat astrával kapcsolatban)
rendben, meglesem õket is :) köszönöm egyébként elõre is az elõzõre a válaszokat, ez lemaradt... csakhogy mégse tûnjön követelõzõnek a dolog, mert nem úgy kérdeztem :)
Swift Sedan-t mennyire (nem) ajánlanátok? elsõ autónak :) utánaolvasva ugyanaz mint úgy átlagban a Suzuki-k, csak páran le"nagypapás"ozzák, de ez már szerintem csak egyéni vélemény mindenki részérõl, szvsz nem azt mondom hogy jobb, de inkább ezt választanám a ferdehátú helyett ahogy a többinél is, úgy itt a töréssel vannak gondok elvileg, tehát hiába van pl. légzsák, ha egész egyszerûen harmonika lesz a karosszéria... bár elnézve a jutubos 82km/h-s ütközést még azzal sincs nagy gond, bár az anyósülés egyazegyben kiszakadt a helyérõl... mondjuk a töréssel, ütközésekkel én nem számolnék, tekintve fene sem száguldozna, de ugye ez olyan dolog ami nem csak rajtam/unk múlik... elnézve 500e-ért nagyon korrekt 2003/7. havi Sedan-t lehet kapni, tehát a legutolsó gyártásból... milyen tartozékok legyenek meg feltétlenül (papírok) egy autóhoz? biztosra szeretnék menni elõélet terén, csak sajnos nem vagyok ebben a témában semennyire... esetleg alternatíva 500e-1m kategóriában, ami hasonló igényeknek megfelelne? alacsony fogyasztás, kis hibalehetõség->szervizelés, nagy "élettartam"
Dizlikhez nem értek, ezért is írtam a fórumot, ott van külön topic az MK2 1,8TD-nek ( http://mondeo.hu/index.php?topic=1446.0 ). Na ami hiba lehet vele, az ott tuti mind le van írva (+megoldás) Érdemes vásárlás elõtt ilyeneket olvasgatni.
A mondeo olcsó, ráadásul a szervizelése is piszok olcsó, mivel sok van és sok a bontott alkatrész. És igen, érdemes Ghia-t keresni, abba ha nincs is benne minden extra (pl nincs tempomat), elõ van készítve, secperc bele lehet applikálni. Amúgy jó a közösség is mondeo.hu
itt inkább azt írják, hogy nem túl erõsek és kulturáltak az 1.8 D-k (legalábbis az elõzõ mondatokra utal vissza az "itt sem", és ott ezeket rója fel neki), fogyasztásban meg tartósságban nem olyan rosszak azok.
egyik barátoméknak 2.0 benzines van, de nagyon gondosan karbantartott. azt a példányt bármikor elfogadnám.
Más: Octavia 1.9 TDI ennyi pénzért ugye még nincs?
"Mondeo – ennyiért 1997-1999 közötti gyártásban jutunk hozzá, ami pedig a szaloncukor-maszkos, tûrhetõ kidolgozású faceliftelt verziót jelenti. Az 1,8-as dízelek itt sem valami kellemesek, de benzinesek vállalhatók."
Autónak meg egy ötlet: Audi 80. A B3-asból az 1.9-es szívódízel nem egy erõmû, de nagybátyámék egy tankból megjárták Erdélyt vele. De van belõle turbódízel is.
Nekem más a megbízhatósággal a tapasztalatom :) Fõleg, a jókis japán motorral. Igaz a festés a classicocon már szar minõségû sajnos, kavicsok könnyen lepattintják.
Az itthoni lassan 300e km-nél jár, és egyszer kellett rá 30e-et költeni. Akkor sem az volt, hogy el sem akart indulni. Más nagyobb tétel eddig nem volt. Vagyis a klíma radi kilyukadt, de ez nemhiszem, hogy autófüggõ.
Nyilván nem egy erõgép, de szerintem nincs gond vele. A megbízhatóság, és az alacsony fogyasztás ellensúlyozza, és még mindig jobban megy mint egy 1.4 benzin. Eddig akit vittem, az mind dícsérgette, hogy jólmegy :)
btw az 1.8-as mondeoban van 8-al több paci, és 7-el több nm. Ugyanakkor sokkal nehezebb. Ahhoz képest az astra biztos erõsebbnek tûnik. Mellé a mondeonak magasabb fordulat is kell ehhez.
A Mondeo (bár nem tetszik, de a kinézet most másodlagos szempont) nem tûnik rossznak , unokaöcsém már a második mondeoját hajtja. Gondolom meg van vele elégedve de majd kifaggatom, meg egy próbát is akkor megejtek. Mindenesetre köszi az eddigi tippeket!
széles a választék mondeot nézzél 1,8 td 5 literrel el jár nagy is,kényelmes is fõleg frissités utáni változatot aszem 96-tól volt frissítése de 600 ezerig bõven találsz 98-00as mondeókat audit nem tudom kapsz-e normálisat 600 ezerért passz omegát szerintem ne vegyél
Automataváltós autót nem vennék semmiképpen sem, megmondom õszintén. Elsõ gondolatom egy régebbi Audi A4 vásárlása volt, Opelra nem is gondoltam, de ahogy nézem viszonylag jó állapotú Omegák és Vectrák is akadnak, de pl. Omegánál fõleg egy benzinesnél, elég magas a fogyasztása egy 2.0 vagy 2.2-es motornak nem?
A másik kérdésre a válasz, hogy hol iratnám be azt még nem tudom meglátjuk hol kedvezõbbek a feltételek, de valószínüleg magyar rendszámot fog kapni, Ausztriában eléggé húzósak az adók.
De egyébként a jól felszereltek nagyon jó,kényelmes utazó autók. Én már a 2.-at gyûröm ebbõl a típusból és megvagyok elégedve vele teljesen.
Ajánlanám az Opel Omegát,ha nem dízel motorosat akarnál. De Omegát dízelben csak nagyon óvatosan! 2.5-ös BMW adagolós és ilyen korban már kezd megfeküdni a legtöbben az adagoló. Hallottam jópár turbó problémáról is,szóval ezt én csak nagyon nagy körül tekintéssel merném ajánlani. Inkább egy 2.0 benzin vagy 2.2-es. V6 az szintén felejtõs,mert szerelhetetlen plusz hûtési gondok is akadnak. Automata-t csak akkor,ha nem ránt a váltója és nem bólint váltásnál.
Ausztriában élek szal a német autópályák nem nagyon érintenek. Nem tudom milyen tipust lenne érdemes választani, én úgy gondolom mivel városban nem igazán fogom használni az autót (csak végszükség esetén) ezért valami nagyobb testû autó is jó volna és mivel nem is volna sûrûn használva talán a benne lévõ km se számít annyira, de ezt megcáfolhatja egy hozzáértõ én csak így gondolom :)
Ha németországon keresztûl mész, akkor ajánlom, hogy egy gyorsabb autót vegyél. Illetve egy olyan autót amiben kevés a zaj és legyen benne légkondi. Mi már egy párszor megtettük Belgium-Mo.-t Daewoo Lanos-ban és Toyota Corolla E11-ben és bár Corollával sikerûlt a 180-at tartani 3+sávnál, egyrészt eléggé fárasztó, mert nem ilyen sebességre tervezték, másrészt 2sávnál jönnek a bajorok és beküldenek a kamionok mögé, szóval sokat totyogsz. A légkondi nélkûl meg elálmosodsz, izzadsz és kényelmetlenûl érzed magad.
Nem vagyok túlságosan nagy szakértõ de azért szeretem az autókat, és mostanság azon töröm a fejem, hogy lehet jó volna egy autó. A következõ az elképzelésem: kb 600ezer Ft körül maximum, dízelt szeretnék mindenképpen és fõként hosszú távon használnám csak , konkrétan külföldrõl hazajáráshoz havi 1-2 szer. Mit ajánlanátok?
Figyelj, az autókereskedõk ennyiért ilyen autót csak akkor adnak el, ha nem tudják annyiért megcsinálni, hogy utána tudjanak utána profitálni is. Biztos vagyok abban, hogy ennek van más, eldugott problémája is.
nemhiszem. A foglalót már elküldtem, azt mondta csak a dealer, hogy a rükverc fogaskereke kopott, de amúgy tökéletes szerkezetileg a váltó, gondolom ha jobban elkopik elfogy majd a hátramenet, de ez könnyen orvosolható. 50k-t elküldtem neki paypalon aztán majd meglátjuk hogy jön össze a dolog.
Hello! Láttam a merci téma nemrég felvetõdött, én is egy Mercedest néztem ki magamnak, igaz kicsit más a célom, mint akik elõttem írtak. Mercedes E420 kombi mûködõ motor, váltó, arra gondoltam P-s rendszámmal használhatnám egy ideig pár hétig mondjuk, aztán értékesíteni alkatrészenként, mert nem éri meg forgalomba helyeztetni. Szerintetek megéri-e, lenne rá vevõ? Mert ahogy nézem elég komoly felszereltsége van, memõriás beige bõrbelsõ, stb. Na meg akkor sem szeppennék meg ha csak az árát hozná vissza, hisz azért még ma is izgalomba jön a v8-tól, meg a szép belsõ tértõl egy igazi autóbuzi szíve.
Szerencsére tréler az olcsó, mert haverral elhozzuk üzemanyagköltségen, a haver kereskedõ meg majd ad P rendszámot ameddig kell. Csak sajnos akkor nem vihetem magammal a haverokat kocsikázni... Na jó ez már más téma.
mivel nem fejeltem le a tetõt, nem néztem... gondolom van elég :)
Értem,köszönöm a gyors válaszokat!:) Az az igazság,hogy pénz meg nincs rá,csak érdeklõdök,hogy mennyiért tudok venni :D Ebbõl a jövõ nyárára ha lesz valami :) Addig maradok a most vásárolt Golfnál :)
Hát ki kell próbálnod.Ennek a vége kb. 240 viszont ha száguldozni szeretnél akkor ilyen 700-800 ezer forintért már kapsz suzukit gsx-r 750eseket 2003-04eseket, na azokkal száguldozhatsz:)
Ha szereted az olasz motorokat akkor meg. Ez egy legendás motor, mondjuk a 996-os verzió többet ér. Ezzel törõdni kell, nem ajánlanám szívesen kezdõknek, de még annak se nagyon akinek nincs mellé egy másik motorja. Ez arra való hogy szép idõben hétvégén gurulj vele egyet egy szerpentinen, de hosszú távra nem ajánlanám, nem egy kényelmes gép. Kb 250-60 lehet a végsebessége. Szóval megéri, de csak akkor ha van arra pénzed hogy fenntartsd, szeretni kell, ápolni, esõs idõben a garázsban gyönyörködni benne :)
miért ne férnél be? megdöbbentõen nagy autó belül. én 190vagyok, és 125kg, ha beállítom magamnak az ülést, úgy ülök magam mögé, hogy alig ér hozzá a lábam az elsõ üléshez...
nem az enyém amúgy, csak sokat használom rohangálásra...
Dízel nekem lemaradt, én hibám, bocsi. Fenntartás alatt pedig az esetleges szervizelésre gondoltam, ugyanis volt szerencsém elsõ kézbõl ezt tapasztalni.
mi fogyaszt sokat? :D egy 1,8as dízel? max 6litert fog fogyasztani...fenntartását meg hagyjuk már,anyám 10éves A osztályával évek óta semmi baj nincs,4évessel még hosszú évekig eljárkál gond nélkül ha normálisan használja. egy szinte új autóról van szó,ne beszélj már hülyeségeket
Hmm.. 4 éves autóra olyan sokat kell költeni, fõleg egy "ekkora" márkánál?! Azt hittem ( a 13+ éves opel corsám után), hogy a nagyobb márkák azért már jobb minõségûek, még ha el is romlanak és költeni is kell rá, akkor csak 10 év körül.
Fogyasztásra meg azt mondták jól fogyaszt, ismerõsnek van ilyen.. 4-5 literbe megáll, mivel dízel.
Ma de elvileg pár nap és kiderül, majd írok véleményt:)
Ha ingyen is kapod, sokat fogsz rákölteni. Sajnos elég sokat fogyaszt és a fenntartása sem éppen olcsó. De ez igaz majdnem az összes merci/bmw/audi/stbre.
"Pozitív Minõségi összeszerelés, finom anyagok, prémium hangulat. Tágas utastér, jó variálhatóság, magas szintû aktív és passzív biztonság, széles motorválaszték. Negatív Magas vételár, drága extrák, fura üléspozíció, nagy fogyasztású benzinesek." autonavigátor.hu
Azért mondtam, hogy nem lényeges az ár/érték, mert hétvégén csak úgy adnak egyet, ingyen. ( most lényegtelen, hogy miért.) szóval ingyen lesz, csak tankolni és járni kell vele. Emiatt kérdeztem róla, hogy ki mennyire ismeri a negatív és pozitív oldalát, fogyasztás, útfekvés, stb.. Egyébként w169-es generáció
hát leírhatnád, hogy melyik generációsra gondolsz???:) w168-w169 vagy a legújabb w176osra
de látatlanba egy tuti:):):negatív:-magas fenntartási költség mind minden mercinél az fix
egyébként én is. sõt, ennyi pénzbõl biztosan lehet venni jobbat is. de azért nem írtam ezt az elõzõ hsz-ben, mert direkt nem az ár/értékre volt kíváncsi. én biztos mást vennék ennyibõl. nem tudom mit, de nem feltétlen lenne ésszerûbb az én választásom se. :)
Én B Mercibõl vezettem automata dízelt (B180 CDI), de az nem tetszett. Valahogy nagyon nehézkesen indult meg állóhelyzetbõl. De ki kell próbálni, nem tudom, hogy ez a 4-5 éves A osztályoknál is ilyen-e. Az is lehet, hogy csak meg kell szokni.
Üdv. Automata dízel A-s mercikrõl mi a vélemény? 4-5 éves autóról van szó. ( nem az ár/érték érdekel, mert az most lényegtelen, hanem maga a kocsi tulajdomságai, hibái, elõnyei.. ) Köszi :)