nekem is közelebb állnak a szívemhez a husaberg gépei, jó gépek a ktm-ek de ha most megdobnának ingyé egy ktm-el:DD gurulnék vele pár kört, eladnám és husaberget vennék!:)
nah ezek már gépek!:) a szívem szakad meg mióta nincs meg a mocim:(
oszitársamnak van egy KTM-je,még tavasszal adta ide egy próbakörre a közeli erdõben,nagyon bivalyak ezek a supermotok,de én személy szerint a robogókért rajongok
meg arról a srácról akinek balesetben leszakadt a keze, nem ugrik be a neve, talán Balázs?
pár magyar SMes arc :)
KissJoco44
Foxgirl
rooftop
koph
apraszaki
ez ugrott be elsõre
Gondoltam nyitok egy topikot a kedvenc motorkategóriámról, hátha mással is megszerettetem ezt a stílust/sportot/életérzést.
A SUPERMOTO TÖRTÉNELME
Ha a motorosok között felmerül a téma, örök vita dúl a soha el nem dönthetõ kérdésrõl, nevezetesen arról, hogy a motorsportnak melyik ágazata az igazi, melyik kíván nagyobb felkészültséget, bátorságot és melyik ág képviselõje képes legyõzni a másikat a saját és a másik sportágában.
Ezt a kérdést úgy 25 évvel ezelõtt Amerikában úgy próbálták megválaszolni, hogy elõször a gyorsaságis versenyzõket hívták meg egy iszonyúan gyors, a salakpályához hasonló, de legalább 1000 m hosszú, döngölt földes oválpályára, aztán a crossosokat csalták a pályaversenyzõk a stadionokba, de az igazi megmérettetés egy minden motoros ágat megérintõ, minden versenyzõnek más környezetet jelentõ, de saját sportágához kissé közelálló versenyzési forma kitalálása lett volna. A sok próbálkozás után született meg a megoldás: gyorsasági versenyzésre átalakított, méregerõs crossmotorral, slick gumikkal és fánkostálnyi féktárcsákon nyolcdugattyús fékekkel, olyan pályán melynek 70-80 %-a aszfalt (gyorsasági) 10-30 %-a föld, melyen legyen 1-2 ugrató vagy asztal (cross) de a kemény föld szakaszon jó ha van gyors, nyújtott forduló (salak) és nem megvetendõ, ha a szilárd pályán a tükör simaságú aszfalt idõnként, rövid szakaszokban betonra, makadámra vagy bármi más lehetetlen burkolatra (enduro) változik. És ezután, rövid vajúdási idõ múlva, megszületett az új szakág: a SUPERMOTO.
Ez az õrület elõször Amerikában késztette õrjöngésre a motorversenyzõk legjobbjait, késõbb az óceánt átúszva, Franciaországban kötött ki, majd rövid idõ múlva, fertõzõ betegségként terjedt el Nyugat-Európában. Hogy néhány példát említsünk- Franciaországban 10 év alatt 2000-nél több lett a hivatalos licences supermotós versenyzõk száma, Svájcban a hat éve hivatalos sportágban 400-ban limitálták a licencek számát, mert több versenyzõt nem tudnak foglalkoztatni és a nézõk száma, az esõs versenyeket is beleszámítva , átlagosan 6000 fõ. Olaszországban 2000-ben írták ki az elsõ kupasorozatot és az idén már regionális bajnokságokat kell kiírni, mert 1000 körül lesz a versenyzõk száma .
Hazánkban 2001 volt a sportág hivatalos születési dátuma, és a motocross szakágon belül jött létre. 2002-ben közel 80 versenyzõ vett részt a bajnoki versenyeken, és a sportág 2003-ra önálló szakággá vált. 2004-ben új dimenziót nyitott a quadok felvétele a versenyzésbe. 2005-ben öt szóló motoros kategóriában és két quad kategóriában vehetnek részt tudásuktól és gépük teljesítményétõl függõen a versenyzõk.
Mi a titok? Látszólag nagyon egyszerû. A verseny rövid, jól belátható pályán zajlik és nagyon látványos. A sportág „kortalan”. A kifáradt crossozó ugyanúgy élvezheti, mint a még rutintalan gyorsaságizó. Viszonylag olcsón lehet versenyezni. És még egy nagyon fontos szempont - aki egyszer belekóstol, rövid idõn belül igazi versenyzõnek érezheti magát. Bár a gyorsasági versenyzés nagyon közel áll az utcai motorozáshoz, az igazi versenyzéshez nagyon kevesen jutnak el. A gyorsasági motor ára milliókban mérhetõ, és a versenyzés olyan pályákhoz van kötve, amibõl kevés van (legalábbis Magyarországon). Akinek a cross tetszik, jó edzõi segítséggel is csak egy-két év múlva kezdi sejteni, hogy mire is képes az alóla kitörni akaró gép és halálfélelem nélkül gurulhat le a siratófalon. Ezzel szemben aki supermotózni akar, egy kevés gyakorlás után, már az elsõ versenyen azonos pályán motorozik a menõkkel és a versenyt kisebb-nagyobb nehézségekkel teljesíteni tudja - motorversenyzõvé vált. A legjobbak mögött persze komoly versenyzõi múlt áll, bajnokságokat nyertek korábban a motocross vagy a gyorsasági szakágban, de a siker kapuja mindenki elõtt nyitva áll. Hazánkban két bajnoki osztályban folyik vetélkedés, a belépõk az Open osztályban csiszolódnak, a sportág krémje a Prestige osztály versenyzõje.
A két osztály gyakran együtt indul, de külön kerül díjazásra. A fiatalok a 125 ccm-es osztályban próbálkozhatnak, ahol a KTM hazai importõre motort is biztosít számukra. A gyerekek részére 60- 85 ccm-es motorokkal külön versenyt rendezünk 12-16 éves korosztályig. A versenyek kétfutamosak, a felnõtteknek kétszer 15 perc+ 2 kör, a fiataloknak kétszer 10 perc+2 kör. A versenyfutamokat két edzés elõzi meg. Az elsõ a pályaismeretet, a második a rajtfelállási sorrend eldöntését szolgálja. A bajnoki versenysorozat 7 versenybõl áll és az ország minden részében bemutatkozik. A versenyzõknek rendszeres edzéseket és edzõtáborozásokat szervezünk a legképzettebb oktatókkal.