Valoban szamit a tobb gorbevel gazdalkodas, de sajnos amoge engine is kell, ami ertelmezi, kihasznalja stb.
A gumifizika szamitas eleg maceras dolog. Gondolhatod, Kaemmer (Papyrus, iRacing) nem mai gyerek, nem hulye, zsir profi, es neki sem egyszeru, honapokig piszkalgatjak a dolgot. Pedig, allitolag, mar sajat gumitesztelo es analizalo gepet is szereztek be;)
A bonyolultsag miatt, egy kis fizika(szeruseg), egyszerusitve:) Ha egy "alap" testet mozgatsz/gyorsitasz egy masikon (ami lehet 0m/s vagy 0m/s2), akkor alig nehany dologgal kell szamolni (egyutthato, tapadasi- es csuszasi surlodasi erok, vagy ez vagy az stb.).
Egy guminal kicsit mas a helyzet. Folyamatosan valtozhat a tapadas es csuszas, az erok es homersekletek miatt allandoan modosul a formaja, profilja, a felulet nagysaga amivel erintkezik az aszfalttal, a melegedes miatt valtozik a tapadasi egyutthato, aztan ez meg kopik is:) A specialis feluletu gumikat (szemcsesedes) felejtsuk, ugyanigy az asszimetrikus abroncsokat, a diagonal/radial problemaval ne foglalkozzunk, a kulonfele gaztoltesekkel meg egyaltalan ne:)))))))
Es ez a slick volt;) A kulonfele bordazatu cuccokat hagyjuk, mert csak bonyolodik a helyzet a bordamelyseg, a profil, azoknak a "mozgasa", valtozasa, kopasa miatt, igy a tapadasi/csuszasi felulet stb.:D
Az eso gumi meg teljesen felejtos, az eltero bordazat, a vizkiszoritas, a feluszas es a hutes miatt:)
De ezekkel meg csak a tetejet kaparasztuk a dolgoknak:) Van meg kismillio dolog ezzel kapcsolatban:) Pl. drag autok gumiai, ahol mar a sebesseg is szamit, mert "kifele" is torzul a gumi rendesen:)
Vagyis nem 1, 2 vagy 3 gorbe kell, hanem egy szuper 3D-s full dinamikus gorbe:)
Az megint mas kerdes, hogy ezekbol mit erzni igazan?!:) Lehet hogy eleg 1 gorbe is, csak az jo legyen (bar ezt ketlm:P). Az LFS-ben van flatspot, eleg sok (3x16) es meg a gumi is torzul. Igaz nem tudom, hogy szamolja is vagy csak latvany elem:) Az rF-ben, ha jol tudom, kulonfele szamok/allandok alapjan "torzitja" a gorb(ek)et(?!).
Alex isten vagy, tehát a GTR Evo akkor ha úgy nézzük akkor azért fejlõdött. :) ezt a gumigörbét el tudom képzelni de nem tudom mekkora meló áll mögötte, mindenesetre azt nem értem, hogy a drágalátos szimbin miért nem az ilyeneket hangoztatta? ehelyett jött a duma, hogy ilyen pálya olyan pálya... ki a tökömet érdekel? legyen és jólvan, de az ilyenekrõl mért nem beszélt senki? EZEK a LEGFONTOSABBAK egy szimulátornál az apróságok.
NFS topicban megjegyezted, hogy már túl sok szimulátor is van (nah jó; csak van mibõl választani), ami igaz is, csak milyenek vannak? LFS? maradjunk annyiban, hogy nem fejlesztik. még a netkarPro is többet fejlõdött az utóbbi idõkben, de az milyen? alig vannak rajta, egy bajnokságot majd lehetetlen összehozni :/ meg kevés pálya. de szép grafika, jó hangok és fizika. amúgy klassz lenne, ha lenne hozzá valami normális AI is legalább. (komolyan nem értem, hogy nem lehet megcsinálni olyanra az AI-t mint a GP4-ben vagy GP3-ban... pedig akkor még elég gyengék is voltak a pc-k)
nah de szóval; itt van ez a WRS is, átok benne fantáziát, de ennél több kell ahhoz, hogy megvegyem egyszer. kezdésnek nem rossz.
de a koncepció szar. adja az elején totál ingyen, csak hagy használják az emberek, meg etc, legyen hirverés, vagy nemtom. aztán ha már van jópár pálya vagy akármi, lejárna az ingyenesség, és meg kellene venni az egészet, ha van normális tartalom körítés
de mire ez beéri a netkart.. hááát... :/ sok sikert neki(k)
Én még mindig a Simbin-en vagyok kiakadva... Ilyet nem rábaszni a boritóra legalább apró betúkkel.. El vannak tévedve... meg pcre is jöhetne már valami... jah igen, pont ezt akartam még. hogy online szim van bõven, de se rally se GTR féle valamink nincs, egész estés, normális, hosszú versennyel, kerékcserélvel, idõjárással (ami új...)
rFactor 2 lesz a megváltó ez nyilvánvaló, és ha rajtam áll nyereséges is lesz, mert szereintem ahogy tehetem megveszem, nagyon jónak ígérkezik :)
a fû felrakódása egészen biztosan script, mivel csak akkor történik, ha nagyjából egyenes vonalban gurul az autó, kicsúszásnál, sodródás közben semmi.... mínusz egy pont
FFB jó, bár lehetne részletesebb, mindenesetre már az elsõ körben teljesen rá lehet érezni a csúszáshatárra, úgyhogy semmi akadálya az akciófilmes vezetési megoldásoknak :)
a kormány nem pontosan követi a valós állást, pedig minden helpet kikapcsoltam, ennek ellenére 10%-ban eltérõen fordul mint a kezemben lévõ darab
ahogy Alex is írta, ez egy ingyenes projectnek tök jó lenne, de pénzért lehet sokkal jobban kidolgozott szimet venni
akkor ez sajnos nagy valószínûséggel script.... :(
Mindenben egyetértek veled. Annyit még hozzáfûznék hogy ha félkerékkel belemegyek a kavicságyba akkor az is látszik a gumin. A kavicságy tetszik mert faszán megfog ha megállsz benne. Mondjuk az is érdekes hogy nekem csak akkor kezdett el koszolódni a gumi amikor mentem egyenest a fûvön, amikor még pörögtem körbekörbe akkor nem kezdte még el rárakni, csak mikor elõre elindultam.
De ha mar WRS topic:) Leszedtem mar tegnap, de csak ma probaltam ki. Nem tudom, mennyire veletlen vagy szandekos, de a 2000-es Formula es a ket palya (Laguna Seca, LimeRock Park) kicsit az iRacingra hajaz:D
Grafikaval nincs gond, "szim-grafikanak" boven jo. Bar a cockpit egy kicsit rajzfilmes, megnezhetnek az nKPro-t, hogyan is kellene kineznie egy cockpitnek:) A lathato kerekkoszolodas is OK a fuvon!
Hangokkal sincs baj, minoseg OK, minden van, mindent szamol (gumik, utkozes, alja stb.).
A beallitasi lehetosegek, szolgaltatasok is megfelelnek, igy elsore (grafika, hang, kontroller, szim, visszajatszas stb.) A visszajatszas teljesen jo (Papyrus-syle), nem kell az LFS/nKP linear-zarsaggal kuzdeni:) Sot, meg igy elsore a kamerat is lehet piszkalni:) A kulonfele kezmutogatasok, -jelzesek is poenosak:)
Fizika:) Igy elsore eleg jonak tunik, az FFB is eleg hatarozott, reszletes, felfuggesztesbol szamolt, normalisabb fajta. Gumik, csuszasok, kerek-kipogres talan meg nem az igazi, de mivel formula cucc, nem tudhatom:) De nehany megcsuszas, kiporges, gumiegetes utan, vagy ha kanyarban odavertem az aljat, azt jol lehett erezni.
Bllitasokat nem probalgattam, de volt egy-ket erdekes adat (100000 N/s?!).
Eso OK hogy van, de meg valami nem stimmel:) Allo helyzetbol, slick-en, 20 km/h-val megcsuszva, 20 metert csuszik az auto, mikozben korbeforog (ice-effekt?!:P)
Ha ez meg Alpha/Beta, akkor teljesen jo kezdes! A cockpit szurja a szemem egy kicsit, de nem veszes.
A nagyobb problema, hogy nem latom a koncepciot benne, miert erne meg erre most beruhazni (a motoros cucc nem erdekel, hiaba akcios melle:P).?!:) Mi az, amivel tobbet szeretnenek nyujtani, mint az LFS/nKP/VGP3? Majd kiderul:) De kezdesnek egyelore teljesen jo:)
hát sajnos ilyet még én sem vezettem, de az EVO-ban volt egy tanulságos versenyem (Le Mans, esõ már nem esett, de a pálya nedves volt, és nagyon lassan száradt), ahol addig játszottam a wet-slick kombinációkkal, hogy a vége fal lett
wetnek túl száraz volt a pálya (közepesen tapadt, és nagyon forró volt), slicknek meg túl nedves (60-70 fokon maradt, és csúszott), és a végén egy teljesen egyszerû féktávon a slickes kereket blokkoltak, és finito... mondjuk az EVO hülyesége, hogy csak két féle gumi van, de ez már nagyon OFF
WRS-t leszedtem, de majd holnap próbálom ki, és írok róla szakvéleményt :)
nem tudom, hogy ez szerinted jó vagy rossz, de annyi biztos, hogy nekem bõven hiteles az, amit EVO-ban leszimuláltak
vízkiszorítás..... ja, most õszintén, van ember, aki megmondja, hogy a szimulátorban stimmel vagy nem? ez már kb. olyan számítás, mintha azt akarnád megjósolni, hol lesz a következõ 8-nál erõsebb földrengés....
de egyszerûen fogalmazva, kétlem, hogy akár egy hivatásos versenyzõ, pár óra EVO után azzal állna fel, hogy "jó ez, csak nem éreztem a vízkiszorítást" :)
versenypályákon nem szokott pocsolyákban állni a víz, ami megfogná az autót, így ennek szimulálása is fölösleges (viszont ez választ ad a kérdésre, hogy miért nincs jó ralli szim a piacon, mert ott már pont ezeket kéne számolni)
Kivancsisagbol megneztem a RACE07/GTR:Evo palya es gumi-file-jait;)
A palyaknal a vizes aszfalt tapadasa, a szarazhoz kepest 75%-ra van allitva. Az alap RACE07-nel 2 slip gorbet hasznal, egyformat a vizes es szaraz aszfaltra. A gumibeallitasok szinte ugyanazok, 1-2 helyen csuszosabb az AI-nal. A GTR:Evo-nal (a Viper-t neztem meg) mar 3 fele gorbet hasznal, es a gumiallitasoknal mar a kopas es a melegedes aranyokat is allitottak.
Gondolom, tobbek kozott, a vizkiszoritas modellezeset;) Mig a szaraz aszfalton, a gumi-aszfalt kapcsolata allando (gordulesi es csuszasi ellenalasok), addig a kulonbozo mertekben vises aszfalton, sebessegtol es iranytol fuggoen valtozik a vizkiszoritas, ami teljesen megvaltoztatja a tapadas karakterisztikajat.
mit értesz te pontosan esõ modellezés alatt? vízcseppek a szélvédõn, vízfelverõdés, és tükrözõdõ, csúszós pálya, ami fel is tud száradni? nem tudom, ennél több mi kellhet, de ez mind benne van a GTR EVOban
iracing-ben más járgánnyal nagyon rázós az út. ergo, az útfelület nagyon hepehupás. (lásd; iracing; mazda, radical, meg bármi :D) itt nem "érezni" a videóból ezt.
igen? :D akkor lehet az autó setupja más (meghát nem is ugyanaz a járgány), este kiv leszek :) remélem jó az FFB-je, aztán esõben körözgetek egyedül :D
igen? :) sorry, nem tudtam :( annak örülök, csak sajnos PC-re még mindig nincs semmi komoly szimulátorra esõ "modellezve". GTR2 már régi. rFactor 2 lehet az ami majd büntet ezen a téren... csak jelenne már meg...
Kiv leszek mit tud majd a cucc, most töltöm :) grafikailag nem nagy szám, de nem is olyan gagyi, netkarpro szerû a cucc. bár iracing után az út nagyon nem ráz. :(
de az esõ rulzik befigyel :) talán lehet még jó is lesz :) jó lenne ha az ilyen emberkék összefognának (lfs, netkar meg ez pl.) akkor lehetne egy mindennél jobb szim is sok pályával autóval nagy közösséggel.
link a letöltéshez youtube megjegyzem, nagyon alfa még, de a netkar is az volt annó :) egyszer el kell kezdeni. :)