3d-re ott a flash 10, minek már megint egy új hoki szabványt bevezetni ?
én gecijót nevettem:D igazából egy pillanatra meg is fordult a fejemben, hogy beírom, ne higgy senkinek!!!! feet per second :) de... valójában a maradék 118 mellett ugyanúgy döngethettem volna a mellem http://www.acronymfinder.com/FPS.html
m.esetre bemutatkozónak ezzel a nickkel kedves thomas csak gratulálni tudok:D
és neked is kedves epike, hogy flame generálása érdekében még csak véletlenül sem azt jegyeznéd meg, hogy eltérõ értelmezés/több jelentés... hanem, hogy megvédelek... (akár volt smiley akár nem)
"We're sorry, but it appears that you are using an incompatible system.To play QUAKE LIVE you must use one of the following Operating Systems and Web Browsers:
Windows XP / Windows Vista / Windows 7 Intel Mac OSX 10.4 or higher Linux (LSB 3.0 or higher) Firefox 2.0 or higher (Mac OSX requires Firefox 3.5+) Internet Explorer 7 or higher Safari 3.0 or higher"
Az osregi wrml es e kozott az a nagy kulonbseg, hogy itt a javascript motorba kerulnenek az opengl hivasok, tehat semmilyen uj leironyelv nem lenne, cserebe viszont az osszes megszokott javas-s opengl-es programot minimalis munkaval at lehetni irni a bongeszokre. A wrml egy fix objektumokat megjelentio nyelv volt, ami minimalis interaktivitast engedelyezett csak. A webgl meg inkabb a flash fele grafikat tenne bele a javascript-es oldalakba, tehat plugin nelkul lehetne flash vagy shockwave kinezetu programokat fejleszteni. Gyakorlatilag a bongeszo adja a 3d kornyezetet, a script motort, a fejlesztok meg nem visual studio-ban meg directx-el es lua, python meg egyeb script nyelveken fejlesztenenek. Az egyetlen hatranya az uj technologianak, hogy a jatek/program forraskodja kikerul a webre, mivel a bongeszok gyakorlatilag a forraskodot (a javacript-et) toltenek le es futtatnak.
ps: Tudom, hogy ezek utan jonnenek a 3d gyorsitast hasznalo reklamok is es mivel az uj windows-ok mar kepesek tobb ablakban is gyorsitani, ezert minden megnyitott bongeszo oldal 2-3 atlagos jatek 3d teljesitmenyet enne meg, de a flash-es reklamok sem terhelik kevesbe a gepet. Cserebe kapnank egy platform es cegfuggetlen flash/shockwave rendszert a web-es jatekoknak es tobben fejlesztenenek opengl ala.
Evan a cikkbe: "ezt pedig játékok egészíthetik ki, amelyek között akár a továbbra is nagy népszerûségnek örvendõ fps-ek is szerepelhetnek majd"
Erre kérdeztem: "Magyarázza el nekem vki OFF-ban, hogy mi az a fps? Annyiszor láttam leírva játékok kapcsán" és direktbe írtam, hogy tudom mi az a frame rate (frame per seconds), erre meg jön ide mindenféle okostojás, és nagyzol.
Joe bá! tamasmester arra válaszolt, amit kérdeztem (mert szerepelt a szó a cikkben, amit gondolom el sem olvastál), te meg hablattyolsz itt összevissza, amikor már minden világos.
fps: first person shoter magyarul, aki szembe jön löd le.
Én egyébként játszottam annó a Wolfenstein 3D-vel aztán meg is ragadtam ott. Apropó, gondolom van olyan internetes játék is, amelyikben valós idõben lehet élõ személyre (aki egy másik netezõ) lövöldözni...
Ja értem. Akor egyszerû a FPS, és sejtem is, hogy mit jelent: First Person Scene.
Szóval az fps, mondhat bárki, bármit is, ne hidd el! A játékokban a nézetre (játékban elfoglalt pozicióra) vonatkozik. Hogy magyarosan érthetõ legyen egyesszám elsõ személy p. Ánglius nyelven ( förszt perszon ...) A lényeg, hogy semmi köze a képkockákhoz :) Ez neked is szól narumon okostojás öcsisajt. A 3D-s megjelenítésrõl meg annyit, hogy manapság akkora adatforgalmat generál egy oldal betöltése, hogy a mobil netet használók már megint kezdnek kiszorulni. Manapság 1 mega alatt nem is nagyon találni oldalt, ha csak nem egy fórumról van szó. Bár ott is a kissebbségi komplekszustól szenvedõ felhasználók, nagy igyekezettel töltik fel a megabájt méretû képeket. Ha valami szart alkottak, akkor legalább a kép legyen nag, had lássák nekik mekkora van!
Olyan lövöldözõs játék ahol az látod, amit az irányított szereplõ. Pl Doom Ellemben a 3rd Person Sh.-val, ahol nézdahátam van. Pl Tomb Raider
fps = frame per secundum. Azaz a másodperc alatt megjelnített képek száma.
Magyarázza el nekem vki OFF-ban, hogy mi az a fps? Annyiszor láttam leírva játékok kapcsán, de nemtom mi az. (a frame/rate-et ismerem, de ez gondolom nem az).
Egyetértek. A bemutató video egy kalap sz@r. Picit már százszor láttam ilyen openGL beépített glu-s cuccokat fogorni a képen, de nem láttam, hogy egy link volt esetleg az oldalán, amire ráklikkelt volna a srác. Akkor most simán beraktak egy száz éves OpenGL ablakocskát a böngészõbe. Hú bazzeg...
Több mint 10 éve lehet is ilyet, VRML-nek hívják. Igaz az tudtommal nem profitál a videokártya sebességébõl, de azért elég gyors úgy is. Én Maya-ból átültetett igen részletes modellekkel dolgoztam vele.
"Elõállnak majd saját változataikkal." - és ezt majd a felhasználók meg a fejlesztõk fogják megszívni. Ahelyett hogy leülnének és megbeszélnék, hogy kinek melyik ötlete a legjobb, és azt tennék bele az egyetlen megvalósított rendszerbe.