.......nem az eszköz csinálja a zenét, legyen az akármilyen kifinomult ,a zenét az ember csinálja ........az más kérdés, hogy manapság minden igénytelen szart ki lehet adni.........
azért az éremnek két oldala van, mert így egy rakás olyan ember is lehetõségekhez jutott, aki amúgy nem tudná kifejezésre juttatni zenei vénáját...
A cikk meg amirõl szól...hát röhejes. Ha már csinálnak egy robotot, ami zenét ír helyettem, csináljanak egyet, ami meg is hallgatja azt a fost, amit az elsõ megcsinál...aztán egészségükre.
Kurvaszar zenéje volt a dune2-nek (pedig mt32 -vel is megnéztem) , úgy az egész játék visszalépés az 1hez képest, az RTS dolog meg a leg overratedebb, legszarabbul elsült játékmûfaj "ever".
"laikus zeneszerzõ"
zene valós idõben: http://www.youtube.com/watch?v=2XryzjprNqE
Ilyen szoftver mar van a sony ericsson telefonokban, csengohang szerkesztonek. Van par tucat hangjegy minta (zene reszlet). Ezeket lehet tobbfele stilus szerint es ritmusban egymas melle pakolni, mint egy hagyomanyos szekvencerben. Mindezt jopar hangszer es csatorna felhasznalasaval. Az eredmeny egy tobbcsatornas, polifonikus midi csengohang. Persze a gyarto sem gondolja komolyan, hogy az mp3-as csengohangok koraban valaki hasznalni is fogja a programot, de ezzel meg egy gyerek is tud zenet 'szerezni'. :-)
Az iphone-on rengeteg ilyen 'kreativ' alkalmazas van, ami arra jo, hogy jatszanak veluk. Hasonlo celbol arulnak a neten rengeteg analog szintetizatort is, amik gyakorlatilag erositovel ellatott hullanformageneratorok. Az emberek meg veszik oket, sulyos penzekert, pedig szinte barmilyen primitiv szoftver kepes oket helyettesiteni. (commodore 64-tol folfele)
Az elso jatek ami hasonlo volt, az a dune 2 nevu jatek volt, ami a strategiai jatekok ose. Ott a zene kepes volt alkalmazkodni az eppen aktualis tortenesekhez es a felhasznalo parancsai altal kivaltott esemenyekhez, attol fuggoen, hogy bekes vagy harci esemenyek tortentek, tovabba jol vagy rosszul alt a jatekos. Megoldottak a zenek egymasra kevereset is, tehat hirtelen valtas helyett egymasra usztak a kulonbozo temaju dallamok. Ugyanebben a jatekban alkalmaztak begepelt szoveget koveto adaptiv szajmozgas animaciokat es random generalt szemmozgasokat a segito karakterek arcanak megjelenitesere. Mindezt megfejelve egy random seed alapu palyageneratorral, tehat nem a megtervezett palyakat mentettek el, hanem a felepitesukhoz szukseges veletlengenerator kezdoerteket es az ehhez kepesti emberi modositasokat. Ezzel toredekere csokkentheto egy palyanak es menteinek diszken tarolt merete. Ilyet hasznalt ujabban pl. az oblivion is. A fenti feature-oket 1 eve kepes volt egy magyar egyetemi kutatocsoport uj eredmenykent eladni egy tudomanyos konferencian, mig a jatek mar 18 eve megjelent, es mar akkor sem szamitott a dolog uj technologianak. (na erre megy el a k+f-re szant penz)
A cikkben szereplo kutato jo lathato modon feltalalta a spanyol viaszt webkettes, harmas es hype-phone-os valtozatban.
Tetszik a fejlesztõ úr neve. Lehet, hogy a program értékeit próbálja tükrözni? Korán van még április elsejéhez...
"Az alkalmazás képes arra, hogy valós idõben hozzon létre zenéket, illetve hogy valós idõben reagáljon egy film történéseire. "
És mindezt hogy? Pattogatott kukoricát töm a meghajtóiba miközben nézi a filmet?
Ja már így is eléggé lent van. Ebben eddig semmi újdonság nincs, amióta hódítanak a sequencer szoftverek meg komplett virtuális stúdiók, azóta rengeteg elõképzettség nélküli ember gyárt zenét. Most csak az a különbség, hogy még azt a munkát is levesszük az emberrõl, hogy maga állítson be mindent, innentõl a gép teszi. És az Artusjus itt majd ki jogát védi, az emberét vagy a gépét???