Nem vagyok informatikus, bár van közöm hozzá. Ezek mind rám ragadtak, hol innét, hol onnét, és kitapasztaltam. Ne aggódj én sem tudok mindent, még van mit tanulnom nekem is...
Nálam a házak átlagosan 4 objektumból állnak össze. Minden egyes objektum láthatóságát kell csökkentenem? Vagy csak az összesített objektumét (pl.: dom3)?
na puff neki akkor marad az editor köszönöm a segítséged am elárulnád hogy ezeket honnét tudod? vagy ilyen mélységekig hol lehet megtanulni? ha informatikus vagy akkor nem kérdeztem semmit
Ez egy nagyon nagy tévedés! Az hogy a könyvtárakban megtalálhatók az i3d-fájlok, az vagy hanyagság, vagy jópofiság, mert így ha ki akarsz venni vmit belõle, akkor könnyen megteheted. Miután betetted a modelleket a map-ba azok leírói a mapod i3d fájljába kerülnek át, így a külön i3d-ket akár ki is törölheted. Szóval nem lesz kihatással a mapban lévõkre. (ez nem igaz a "meghívott" i3d-kre, pl triggerek, silók, keréknyomok, füstök i3d-jeire, azokra továbbra is szükség lesz) Ezért nõ a map i3d fájlja ha minél több objekt van beimportálva, és nem nõ ha kevés modell van duplikálva.
és ha kitömörítem a mapot és ott keresem meg a mappákban a modelleket ha ott állítanám vissza a mértékét akkor az elméletileg kihat a mapon szereplõ összes "klónozott" növényre is? pl d:\mapom\models2\fa1.i3d-t megnyitom és állítok rajta akkor elvileg ha 100 fa van a mapomon akkor mind a 100nak át áll az értéke?
Nem elég. Minden egyes modellt külön-külön át kell írni. (macera és unalmas meló, de megéri) Az hogy mekkorára állítod, az az objektum nagyságától függ, és nem mindegy, hogy van-e LOD nézete. Pl egy nagy épületet, ami mindenhonnan látszik szinte, és meghatározó a tájképben, azt érdemesebb nagyobbra venni (a map kb 2500*2550-as, így ennél nagyobbra nem érdmes állítani), de ha van LOD nézete is akkor csak a LOD-ot érdemes erre az értékre beállítani. A kisebb modelleket, pl állatok, autók azt pedig csak néhány száz méterre, mert messzebbrõl úgysem látszik.
az elsõ maxRot határozza meg, hogy mennyire emelje, a maxRot2 pedig azt határozza meg, hogy az eszköz milyen szögbe emelõdjön a döntéshez képest. Így pl ha 10 fokkal emeli a maxRot az eszközt, és a maxRot2 0, akkor az eszköz 10 fokos szögben fog állni, és az emelõvel emelkedik. Ha a maxRot 10 fokkal emel, de a maxRot2 -7 fokkal emel, akkor az eszköz csak 3 fokos szögben fog állni, de úgy hogy az emelõvel emelkedik. Remélem érthetõ...
kérdés: elég a transformgroup-ok láthatóságát visszább venni vagy egyesével külön külön kell a transformgroup-okon belül visszavenni az objektek Clip Distance értékét
Akkor elvileg a többivel nem kell foglalkozni, csak a "maxRot"-al? Az a baj hogy nem emeli elég magasra és teljesen le sem teszi. Azon erõlködtem hogy a harmadik pont jobban húzza fel a cuccot de nem akart összejönni... Köszönöm!
http://www.sg.hu/listazas_msg.php3?id=1277554239&no=6895 hsz-ben leírtam. A 3D fákat pedig egyrészt alap map, és bármelyik modelleket tartalmazó oldalról letölthetõk.
errõl írnál bõvebben hogy ezt a láthatósági távolságot hogyan tudom állítani mind a gépeknél mind a modoknál?
+ ha nem saját tervezésûek a fáid akkor becsomagolnád az általad használtakat és feldobnád valamelyik megosztóra hogy kicsit bõvüljön az én gyûjteményem is?
"rotationNode="14" maxRot="10 0 0" rotationNode2="14|0" maxRot2="-7 0 0"" ebbõl a maxRot határozza meg fok-ban. A három érték x y z tengelyekre vonatkozik.
hidd el nekem, hogy ha normális fa modelleket használnál, akkor sem vágna oda a gépednek. Én kb 3-4 ezer(!) fa modellt helyeztem el a térképen (mind windshader-es), és az i3d csak kemény 1 MB-vel lett nagyobb. Ellenben, ha átnézed a modelljeid láthatósági távolságát, akkor jelentõsen javítható a játékélmény. (nem tudom minek a 10-100 Km-es láthatóság, ha az egész map nem nagyobb 2,5-nél) Persze ez csak egy tanács, nem kötelezõ egyet érteni vele...
Ebbõl melyikkel állítom be hogy mennyire engedje le és emelje fel a munkaeszközöket? Megköszönném ha segítene valaki!
Ezt aláírom... :) Ha még meg akarod spékelni, akkor a 3 kieg. hozzá összesen 6000, plusz a Profarm, amit most nem tudom milyen áron van, Nekem dobozosban volt 5e körül... Szóval finoman be lehet vásárolni... Ja, meg a Mezögép-pack (felesleges, már bárhol elérhetõ, ha csak nem dobozos game-gyûjtõ vagy), ami plusz 2000... :D
Igen, nagyon sokan játszanak még mindig Vele. A moddolásról annyit, hogy valóban szarrá vannak moddolva a szerók, így nem olyan egyszerû megkeresni azt, ahova be lehet menni. Viszont, ha van egy jó társaságod, akkor a módokat egymás közt tudjátok cserélni. Igaz, azt is meg lehet unni. Én pl. kezdetek óta játszok Vele, de már csak a DLC1-2, meg a Profarm van bent.
CSá! Én múlt hét végén vettem meg és nem bántam meg eddig. Igaz csak egyetlen haverral tolom, mert mindenki szarrá modolja és nem lehet hozzájuk csatlakozni...
halihóóó,azt szeretném kérdezni,h érdemes meg vennem a játékot? szoktak még lenni multin?(:
szoval nincs senki szoci gepes multira? skype: xanderbor
AmFlussufer_v1.2_EntpackMic…zip Azt mondták erre a mapra hogy ez nagyon hasonlit a ProFarm mapra!.Bele néztem és bga silok,ledkijelzõs mázsa,hid,nagy táblák,ahol lehet aratni,vetõgép megtöltõ hely.és még mosk más modot is tartalmaz.
örülök hogy segíthettem használd nyugodtan én is innét tanultam mindent jóformán
jól tudod a szám a kapacitást jelenti ha módosítod akkor a módosított szám mértékében nõ vagy csökken a kapacitás szal ha eddig 5000 volt és átírod 10000 re akkor nõtt a kapacitása a pótodnak
Megjelent egy újabb bálás-pót a "piacon". Azonban nem egyértelmû a telepítése. Tudna valaki segíteni? A két zip file mellett van egy tiggerStrawmod.i3d nevû file is. Ezt hova kell másolni?
De ezen a weboldalon többféle teherautót és pótkocsit is találsz. Csak nem mindegyik multifruitos. Általában csak a 4 alapnövényt, illetve silót lehet velük szállítani.
Sziasztok! Betakarításnál nagyon sok a termés és a játékban lévõ legnagyobb pótkocsiból 2-3 is kevésnek tûnik elhordani a cuccot. Átrakóm már van, most azt szeretném kérdezni, hogy mi lenne a legjobb megoldás a problémára. Arra, hogy a legtöbb termést hordhassam egyszerre. Vagy a lehetõ legnagyobb pótkocsi kellene amit ismertek, vagy valami nagy nyerges vontató, vagy billenõs. Kérlek ha ismertek ilyeneket akkor a legnagyobb kapacitásút osszátok meg velem is. Várom az ötleteket!
Reggeli meló:)
az eredeti letoltheto modell tul rozsdas volt,nekem ugy nem tetszett,meg hatulrol revettem a szalmazuzot,ilyesmi nem volt a 512 en a szocivilagban.na meg a hatso villogo is eltunt. es jobb oldalan volt a fortshritt logo is
megmondom én neked õszintén hogy mi a válasz részemrõl: gépem sacc 6 v 7 éves AMD 64 ATHLON X2 dual core 2 giga ddr2 600mhz 512 ati radeon hd 4670 szerintem érted hogy én miért... baszott kicsi ez a gép
akkor második nekifutás: a mapot saját magamnak terveztem ami éppen tetszett nekem v valamelyik haveromnak v csajomnak azt tettem bele szal elég vegyes
na akkor pár pillanatkép jelenleg sacc 40-50 %-on áll a map alap:sampleModMap.zip alapnövények, trágya, siló, fû átvevõ, mûtrágya mod, sorompók stb...
de egy valamit elért legalább most nincs kihalva a forúm:):) Jah és kérdés valaki nem tudna nekem linkelni olyan bálás pótkocsit (HW szerûséget )amin rajta maradnak a körbálák? És mondjuk ha gombnyomásra mükszik a le és felpakolás az volna a legtökéletesebb:):)
Szerintem nem kell vele foglalkozni mert lehet hogy addig húzza az agyadat/agyatokat amíg ti is bant kapható ha olyat írtok vissza ...Tudod okos enged szamár szenved lassan megy úgyis aludni holnap suli van neki:):)
mi itt nem vagyunk olyanok,hogy bárki képeit fikázzuk vagy,akár a gépeit,Abban reménykedem,hogy ez egy jol megszokott,normális fórum közösség is lesz,és az is marad!
Egyet értek veled nemtudom hogy ez a kis szánalomra nem méltó valami nem foglya fel ha normális akkor a többiek ugyanúgy fordulnak felé :S ez van ilyen a gyerek ki kell tiltani és akkor fõlhet a saját levében