" A PC Games jóvoltából napvilágot látott új beszámoló alapján újabb részletek kerültek felszínre a The Elder Scrolls V: Skyrim kapcsán. Kiderült ugyanis az, hogy a fejlesztõk egy igényes gazdasági szimulációt építettek a játékba, a világ aktuális jólétét tükrözik majd a kereskedõk portékáinak árai is. hirdetés
Néhány erkölcscsõsz már hangoztatta aggodalmát, miszerint ugye a játékban gyermekekkel is találkozunk majd (szinte mindenhol a provinciában), a Bethesda egyelõre még nem nyilatkozott azügyben, hogy vajon képesek leszünk-e elektrosokkal vagy tûzlabdával megkínozni a derék porbafingókat. Jelen állás szerint igen.
Korábban felreppentek pletykák a Facebook-integrációt illetõen, nos Pete Hines rácáfolt erre. A Skyrim vérbeli szerepjáték lesz, a mai divatos, könnyed közösségi szolgáltatások kimaradnak a szórásból. Nincs is rá szükség véleményünk szerint.
Lássuk akkor a német PC Games információt:
-A térképünk 3D-s lesz, viszont nem lehet rajta jegyzetelni. -Néhány sárkány barátságos lesz, legalábbi addig, míg beszélget velük a játékos. -Bizonyos mértékû gazdasági szimuláció, a világ aktuális jólétét tükrözik majd az árak is. Pl. a megélhetési termékek egy olyan városban drágák, ahol egy sárkány tizedeli az embereket és az állatokat. -A szél hullámokat ver a vizeken. -Öt nagyváros kap helyet a Skyrimben, de ezen felül 8-9 kisebb települést látogathatunk meg. -Újra vásárolhatunk házakat, melyeket be is tudunk rendezni. -A zárfeltörés egy minijáték keretében valósul meg. -Lesznek gyerekek is, kiket megkínozhatunk, ha úgy tartja kedvünk. "- GK
Kicsit sarkít az a korábbi információ, miszerint immáron sehol nem lesz töltési képernyõ: nos, ez nem vonatkozik az öt nagyvárosra, mivel ha ezekbe belépünk akkor bizony malmoznunk kell pár másodpercet.
Lesz rasszizmus és faji konfliktus, elsõsorban a nordok és az elfek között.
Az alkímia néhány apró változatáson ment keresztül.
A játékban található kazamaták csaknem fele nem lesz olyan nagy, és végig lehet rajtuk szaladni körülbelül 15 perc alatt. Másik felül hosszabb, több órás felfedezést tesz lehetõvé. Valamint lesz pár eposzi nagyságú, még több órás alvilági utazással kecsegtetõ is.
Találkozunk nekromantákkal is a játék során.
A Nine Divines és a Daedrák benne lesznek a Skyrimben, melyek közül néhány egyedi küldetést is ad.
Lesznek mammutok, õzek, szarvasok és nyulak is a vadvilágban. A fejlesztõk eltökélt célja az volt, hogy a valóságban is megtalálható lényekkel gazdagítsák a világot, a nagyobbak fészkében találunk számos egyedi cuccot is.
A mammutok egyébként elõfordulhatnak az óriások közelében is.
A közeljövõben a Bethesda újabb lényekrõl rántja le a leplet.
A Crafting képesség keretén belül megkülönböztetünk páncélkészítést, favágást, bányászatot, fõzést és bõrkészítést is. Ezek nem minijátékok lesznek.
Néhány crafting skill, mint például a fõzés külön menürendszert is kap.
Minden élelmiszernek megkülönböztetjük a nyers vagy fõtt változatát.
Lehet, hogy már olvastátok ezt az SG-s cikket vagy esetleg más forrásból jutottatok az információhoz, de azért berakom.
#318 - A screenshotok nagy része látható volt már korábban a trailerben valóban, de vannak köztük újak is (legalábbis általam eddig még nem látottak pl. az ork handzsárral a kezében)
Szóval ha láttad a gameplay trailert akkor, nos nekem az elég lesz, és messze messze ütõsebb lesz mint eddig bármelyik ha olvastad az infokat :) Persze lehet nem lesz annyira jó mint szeretnénk, de nem a grafikával lesz gond :) Az nagyjából versenybe lesz a Witcher 2-vel. Szóval ebben az évben ehhez a két játékhoz kell négymagos gép ütõs videokarival :)
Morrowindben meg Oblivionban is az volt a meghatározó, hogy erõmû kellett hozzá, és igen látványos technikai demonstráció volt. Most ha ezekre a játékdoboz szarokra is megírják, akkor nem fog túl jól kinézni, és egy gyenge közepes gép is elég lesz hozzá... :(
Ja, de legalább így minden kihoznak majd a dx9-bõl.
Egy mai friss cikk Todd Howard -dal. A képek közt van egy ork harcos és egy Khajiit íjász is.
Mondjuk ez nem teljesen igaz, mert én pl a fantasyt szeretem (a poszt apokaliptikus marhaságokat nem annyira, úgyis elsõ kézbõl fogjuk látni ). Az oblivion a sekélyessége miatt nem tetszett, a F3-tól meg pont ezért semmit se vártam, aztán nagyon kellemesen meglepõdtem.
Sziasztok, csak láttam ezt a Fallout vs. Oblivion 'vitát'.De szerintem egyik félnek sincsen igaza, azok akik a fantasy stílust részesítik elõnyben(kardok,pajzsok,varázslatok stb.) az Obliviont fogják jobban szeretni. Azok meg akik a poszt apokaliptikus környezetet, a lõfegyvereket,stb.. kedvelik azoknak meg az fog jobban tetszeni. Például én nekem is jobban tetszik az Oblivion mint a Fallout,de nekem azért mert jobban bele tudom magam élni, egy szép fantasy környezetbe, kardokkal/páncélokkal stb. felszerelve; Mint a Fallout elég borongos sötét/barnás nyomasztó posztapokaliptikus környezetébe. :) Ez szimplán ízlések és pofonok, kinek ez kinek az tetszik. Szerintem a skyrim nagyot fog szólni, és ha hozza a nyitott világot,craftolást, karakter fejlesztést stb. Akkor ezzel is nagyon sokáig el lesz az ember, ugyan úgy mint az Oblivionnal vagy Fallouttal. :)
Én mindkettõt szerettem de a fallout nekem jobban bejött
Hamár véleményezünk. Nekem az Oblivion jött be jobban, a Fallout csak hajszálnyival ugyan, de elmaradt tõle, SZERINTEM.
Támogatom a Falloutos tábort, én az Obliviont meguntam a picit steril világa, rövid fõszála miatt. Ja, meg a nem xp-alapú fejlõdés az Obliban kevéssé tetszett, mint a Morrowindben - talán mert az elõbbiben szinthez-igazított lények voltak, és ha nem jól fejlõdtél egy idõ után nemigazán volt esélyed a szörnyek ellen, a Morrowindben jobban visszahozhattad magadat. Meg a Morrowind világa jobban tetszett, mint az Oblivioné.
én meg az oblivionnal még mindig játszom (érdekes, a nehrim után kedvem lett visszatérni, pedig azt hittem, a nehrim után már semmivel nem lesz kedvem játszani :D), és szerintem csak a skyrim megjelenésekor fogom abbahagyni.
Én is élveztem a Fallout-ot, pedig az Obliviont utáltam (a végére).
Fallout 3 azért klasszisokkal jobb RPG volt, mint az Oblivion. Tartalmasabb is, és jóval ritkábban éreztem azt a "statikus", unalmas, repetitív érzést, amit az Oblivion esetében.
Egyébként speciel az év játéka lett az Oblivion és a Fallout 3 is anno szóval annyira nem voltak rosszak :) Rpsek lehúzták amiben igazuk volt, de zseniálisan találták el az arányokat mint játék. Nem egy Hackandslash lett. Volt egy relatív jó történet, és láttam észlényeket akiknek a játék még így is magas volt, mert nem értették miért nem találják el a VAT-al az ellenfeleket :)
Látom high level rpés lehetsz :) Nekem speciel tetszett a fallout 3 és a story-ja is. Lineáris volt de láttam jó pár sokkal rosszabbat is:) És voltak részei amik nekem sokkal jobban bejöttek mint az FNV. De ízlések pofonok. Persze az FNV mint rpg klasszisokkal jobb ez kétségtelen. Story részben meg soha nem lesz egy Bioware szint mert másra erõsítenek. És a fejlesztési idõ nem teszi lehetõvé hogy mindenbe tökéletes legyen. Az minimum 4-5 év lenne mint a DA:O.
igen Bethesda adta ki, de obsidian fejlesztette. ezért volt klasszisokkal jobb mint a fallout 3. remélem bethesda az új animátorok mellé felvett jópár új írót is, mert szerintem az a második amiben a leggyengébbek
Bethesda égisz alatt az Obsidian nem ?:) Rajta van a Bethesda logo is :)
Most én értettem félre, vagy nem Nehrim/Morrovind- féle területre jellemzõ erõsségû szörnyek lesznek, hanem barlangonként eltérõ, de mindig szinthez igazítottak? Mert ez két teljesen különbözõ metódus. Én a Morrowind-es stílust preferálnám, az a barlangos olyan exploit-szagú lehet...
csak egész halkan jegyzem meg, hogy FNV-t nem Bethesda csinálta :)
Egyébként ez az egyik csodálatos dolog a Bethesdában, hogy nem szégyellnek "lopni", ötleteket beépíteni.Persze fizethetnének jogdíjat:D De tényleg figyelnek a rajongók észrevételeire. És ez már az FNV-nél lejött. Ezt egy nagyon korrekt dolognak tartom. Hm remélem igazad lesz.
Ha Nehrim szerûen oldják majd meg (nekem is ez jött le), akkor nem lesznek semmilyen láthatatlan falak. Egyszerûen csak lesznek olyan területek, ahová alacsony szineten belépve hamar Benny Hill-szerû jelenetekben lesz részed, mivel jóval magasabb szinthez igazított ellenfelek lesznek.
A gond az, hogy a bejárható terület drasztikusan csökkenni fog egy szinten, nem tudom hogy lehet ezt jól megcsinálni. Nekem teljesen bejött az oblivion verzió ahol több lépcsõbe látszott az instákba földön lévõ tetemekbõl ahogy az erõsebb ellenfelek átvették az uralmat és volt olyan is ahol épp folyt a harc. Sajnos ez az irány amitõl tartottam ,valszeg a New vegashoz hasonlóan oldják meg. És sok láthatatlan fal is lesz. Nagyon morcos vagyok most :( Ez nagyon nagyon sok embernek nem fog tetszeni. Mert elveszi a korlátlan szabadság érzését ami a Fallout 3 ban és az oblivionba megvolt. Nagyon remélem csak az én fantáziám szegényes és meg lehet oldani jól is ezt.
Morroban sem volt veled fejlõdõ monszta..elején még 2 patkány is kicsinált..ugye késõbb meg már jöhettek a daedroth-ok,dremorák,egyebek. Szóval nincs ebben semmi rossz..hisz ott is ütõsebb dungeonokban azért táposabb ellenfelek voltak,nem csak csontik meg egyebek. Tehát ugyanúgy figyelni kell hova lépsz be majd. Nem lehet eszetlenül,csak nah fosztogassunk.:D
ez a szintezõs rendszer egész jó , aki játszott a nehrimmel ott már láthatott ilyet. én élvezem hogy idõvel a nagyon nehezen legyõzhetõ "vidékre" jellemzõ monstrák egyre könnyebben legyõzhetõvé válnak. az ember tudja mire számíthat ha meglát vmit, de azért nem kellett minden szinthez "szörnyet írni", mert van nekik level range.
tehát amíg alacsony szintû a kari, pl:1-5 akkor mondjuk az 5-10 szintû lényes rész nehéz, késõbb már gyõzhetõek, csak néha okoznak gondot ha úgy jön ki, és mikor már frankó cuccban feszít a kari, mondjuk 15-20 szinten, akkor rutinfeladat legyõzni õket.
Valszeg. nem jutnál el minden dungiba, mert a réginél is voltak level range-ek, tehát vannak területek ahol 1-6-ig, meg olyanok ahol 8-16-ig vannak monszták, namost ha a sztoirban oda is jutnál, akkor sem élnéd túlk a 8-16-ig területen elsõ szintûként...
hmmm, az azt is jelentené akkor, hogy 1-es szintûként körberohanok minden dungeon-be, még csak nem is harcolok, majd késõbb sanyiként én vagyok a király :D
Úgy értendõ szvsz., hogy bemész dungiba, akkor szintben hozzád igazítja a monsztákat azonnal. Ámde, ha megint arra jársz és újra bemész, akkor már nem emeli a szintjüket, hanem az eredeti marad nekik, mint amikor elõször jártál ott. Így számodra úgy "tûnhet", mintha fix szintjük lenne, hiszen ahányszor odamész utána, mindig csak ugyanolyan erõsek.
Skyrim – Érdekes Információk, és Todd Howard Interjú
Nem tudom baromi nehéz lesz eldönteni melyik lesz az elsõ a Witcher vagy ez :D Bár látom változtatnak a rendszeren remélem nem butítják le. Egyenlõre lehet jó lesz lehet nem :) konzolos szintû szarral nem akarok játszani!!!! *cries so loudly*
Ezért volt az Oblivion az év játéka hollott az igényes rpg-ek fanyalogtak talán joggal is. Bár én most sem értem miért húzták le a Morrowindhez képest. Én imádtam a Morrowindet de szerintem sokkol sokkal statikusabb mint az Oblivon és igazából nem tudnék mondani olyan dolgot amiben a Morrowind jobb volt. A másik amit sokan elfelejtenek idõben sokkal késõbb játszódott, a Birodalom alkonyán, és így simán belefér hogy a Mage guild már nem olyan volt mint a Morrowind-ben. Szóval az egészet romantikázásnak éreztem mindig. Nem úgy mint most a DA2-nél ahol érezhetõen tartalomban iszonyúan visszavettek. Itt egyszerûen minõségileg nem azonos a kettõ tisztán az rpg-ként kezelve. De az Oblivon és a Morrowind? Igazából egyik sem volt olyan rpg mint a FNV. szóval szerintem.
Az év játékába szóval szerintem a casaul szavazatok is bele számítanak ott nem csak az számít valami jó rpg vagy sem. Ott akár a DA2-nek is nagyon sok esélye lehet. Mert azért a Bioware nem ad ki rossz játékot a kezébõl, ott már nem számít valami jó rpg e vagy sem ott az számít jó vagy sem szóval szerintem :)
Meglátjuk..nekem csak a rögzített karakter nem tetszik a Witcherbe de igazatok van az is tökéletes lesz. De nekem az összes info alapján a Skyrim mert ott az kell tudni amit az introba látsz az a tényleges szint a játéknak. Tehát nem úgy mint akár a DA:O-nál ahol azért az intro grafikailag ütötte a játékot :) De aki ismeri az Elder Scroll világát az ezt tudja :) Végezetül a bensõségek döntenek szerintem. Ha nagyjából egy szinten lesznek akkor a Witchernek semmikép nem lesz esélye. :) Ha leegyszerûsítik mint a DA2-t akkor én is a witcher-re szavaznék.
egyébként gyakorlatban a Wicser kettõt találom az ÉV RPG-jének, de mivel Bethesda könnyebben mozog a nemzetközi frontvonalakon, így "egyértelmûen" a Skyrim a legesélyesebb erre a címre. értem én a Game informert a gamespyt... de a Cdaction.pl és a PCgames.de magazinoknál EGYÉRTELMÛEN év rpg játéka lesz a Witcher 2. nincs mese.
Nem kötözködésképpen, de logikailag 'az év játéka' erõsebb az 'év RPG-jénél'.
A cikkre reagálva - én személy szerint egyetértek Peter Hines-szal, mai világban nagy hangsúly van a grafikán, az elsõ benyomás nagyon is meghatározó, amit legfõképp a látványvilág vált ki és effektíve ez is adja el a játékot. Szerintem a játékokra is -ugyanúgy, mint az emberekre- jellemzõ a "külsõ megfog, a belsõ megtart" effektus. A helyzet az, hogy a legtöbb játék -így az Elder Scrolls széria részei is- az idõ elõre haladtával egyre inkább leegyszerûsödik és egyre inkább a látványra élezõdik ki, a sztorit háttérbe szorítva, aminek az oka, hogy a manapság szélesebb közönségnek készülnek a játékok, a nagyobb bevétel reményében. Ha az elsõ mondataimból nem is ez derült ki, de remélem azért a hozzászólásom végére mindenki számára egyértelmûvé vált, hogy én alapvetõen nem a grafikai pártján állok. Fontos dolognak tartom ugyan, de sokkal szívesebben játszanék egy Morrowind összetettségû, Oblivion kinézetû Skyrim-mal, mint egy egyszerûbb világú, karcsúbb sztorijú, de grafikában "Crysis 82"-t verõ új TES résszel.