jo lenne, ha a kamionosokellen is hadakoznanak ennyire. rengeteg halalos balesetet okoznak, ha mast nem a kamionokat automatizalnam fullba. mert azt latom,h keptelenek a férgek vasutra atalllni es csak 100-200kmes lokalis tranzitra szorulni.
ha az autokat automatizaljak, megszunik letezni a szabadsag,amit a kocsival is kapsz. ennyi erovel tomegkozlekedhetsz is, nem lenne szukseg autokra (a jelenlegi infrastruktura alapjan).
balesetet csokkenteni leghatekonyabban ugy lehetne hogy: kamionokat betiltani, uthalozatot es berendezeseket felujitani, nemminden majomnak jogsit adni plusz az elsö 5 evben ellenorizni a tanulo vezetőt.
Annak fényében, hogy ismerősöm teljes családja irtódott ki egy ilyen barom miatt, ő pedig kómába került... ki kell iktatni az emberi tényezőt.
Ráadásul minél több automatizált jármű lesz, annál könnyebb a feladat. Konvojokban haladni a legésszerűbb dolog. Valaki ki akar kanyarodni, akkor az egész konvoj alkalmazkodik hozzá. Feltéve hogyha rendszerben működnek.
Hamarosan a szenzorok és a vezérléstechnika eljut oda, hogy sokkal optimálisabban fogja elkerülni a nem várt akadályokat, mint az ember (rárántja a bringásra, bosszúfékez stb...) Szerintem a technika már most is itt tart, maximum a neural net még AI nem eléggé képzett hozzá.
Ja és hány összetorlódó baleset lehetne megakadályozható így... Az automata mindig betartja a követési távolságot és a sebességkorlátokat (amik egyébként jóval magasabbak is lehetnek automatán) fékezéskor az egész konvoj egyszerre értesül és vészfékez.
Johnny Taxi jöhet :D Hallom a fejemben a hangját, ahogy szétüti a fejét :D Utoljára szerkesztette: Ahoy, 2016.03.08. 15:47:06
Most ment Németországba egymilló mérnök. Megoldják. :) Viccet félretéve. Én örülnék ha terjednének a robotautók. Baromira idegesítő, hogy 4 évente jön egy marha, aki épp elaludt, vagy csak bebambult, vagy épp matt részeg volt, és lenullázza az autóm. A biztosító persze kifizeti, de nem vagyok előrébb, ha én veszek egy új autót, szervizeltetem, vigyázok rá majd egy marha miatt ad a biztosító érte 800 000 ft-ot. Éljenek a robotok. Ja és végre a sok paraszt taxis is éhen döglik és lesz helyettük Johny Taxi :) (na ki nem emlékszik az Emlékmásra?)
Ezek is olyan gondok, amik a robotautókkal gyorsan megoldódhatnak. Mert kell nekik pár jeladó és onnan kezdve számukra felesleges az útfestés, tábla, lámpa stb.
A döccenőkön az ember meg áthajt, anyázik és ennyi. Robotautó meg mindegyik küldi központba a jelet, koordinátával, dokumentáltan, perelhetően.
OK. Tegyük biztonságossá az utakat. De ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak a robotsofőrök is menni, az útviszonyokat is biztonságosabbá kell tenni. Utak állapota, felfestések, táblák, kerszteződések, problémás forgalmi szituációk ésszerűsítése (pl bicajos sávot nem rakok közvetlenül a nagyforgalmú út mellé). Ez is emberi tényező, mert béna közlekedési mérnökök csinálják, vagy hanyagságból nem végzik el a karbantartást, vagy pénzhiány miatt stb.
Ha ezeket megtennék már most, sokkal kevesebb lenne a baleset még emberi sofőrökkel is. Miért nem teszik? Ez itt a kérdés.
A programozókkal egy nagy baj van: nem lehet mennyiséggel kiváltani a minőséget.
Apple még semmit nem mutatott fel a témában, nem is értem az említését. Talán inkább a Mercedes (mint igazi konkurens) vagy mondjuk a Tesla.
Az Uber meg egyértelműen a robotautók világára készül, amint kapható lesz, azonnal elköszönnek a lelkes sofőröktől. Igazi trójai fa ló.
Pedig előbb utóbb el fogunk oda jutni. Hiszel benne vagy sem az irreleváns, logikus dolog hogy előbb-utóbb kiiktatják az emberi tényezőt ezekről a területekről.
Nyugi, nem is ide a balkánra fejlesztenek, nem miattunk fejlődik a technika...
0 tudású webgányer OKJ-vel mennyit fizetnének?
A cikkről meg a régi példa jut eszembe: Cégvezető kérdi, hogy áll a projekt? Rendszermérnök mondja 10 kóderrel dolgozunk rajta, 1 év múlva kész lesz. Adok még 20 embert, mikorra lesz kész? 5 év múlva! XD
jaj ne...kezdődik. ráálltak a gyártók az automatikára. autópályán jól jöhet, de máshol nem látom értelmét. városokban esélytelen, főleg balkániakban mint itthon (nagy kátyúk, lezárt területek, útmunkálatok, tábla és festés hiánya stb.)
Nem vagyok alapvetően technika ellenes, de neeeee!
Én a Computer Aided/Augmented Driving-ben hiszek és nem a mesterséges inteligenciában. OK legyen egy marha okos tempomat, dugóra/autópályára, de a csúcsforgalmas nagyvárosi vezetést ne eröltessük már!