Szerintem is jó ötlet a vezető nélküli vasút. Magyarországon is csak felmarkolták a vezetők a nagy végkielégítést amikor leléptek a MÁV-tól, de az ugyan olyan veszteséges! XD
Görögöknél felveszi majd a menekülteket és egészen Berlinig szállítja majd!
A vonat az egyik legkönnyebben automatizálható.. robotizálható mozgó jármű.. ugyan ez igaz minden kötött pályás járműre.. Csak azt sajnálom, hogy a multi milliárdos, pénzvagyonos réteg ennyire szarik a fejlődésre.. sokkal jobb minőségben és gyorsabban is felemelkedhetne az emberiség.. és tudatos tervezéssel, stratégiával, kivédhető lenne a technológiai fejlődés hátrányos következménye is... Az ismeret terjesztés.. oktatás nagyon alulértékelt és nem suboptimális szinten működik. és a hülyeség jobban terjed
Bizonyos sebesseg folott mar nem igazan tud semmit se tenni a vezeto. A jelzok jelzeseit a fulkebe mar radion kuldik be (lasd etcs) es akarmit is lat maga elott a vezeto, mar nem nagyon van ideje veszfekezni sem, csak akkor ha a kozpontbol szolnak neki. De a kozpontbol akar meg is tudjak allitani a jarmuveket, a vezeto beavatkozasa nelkul. A sebesseget a palya adja, tehat ott sem kell embernek kozbeavatkoznia.
Igazabol csak az allomasi tolatgatas es az ajtozarodas ellenorzese az ami emberi feladat es meg nem valtottak ki semmivel. A tolatast jellemzoen most se a vezeto vegzi a nemeteknel az ice-ken, hanem az allomasi szemelyzet, mig az ajtozarodas ellenorzese inkabb a vonatkisero (kalauz) dolga. Tehat egy ICE motorvonat eseten boven eleg ha a vezeto kalauzkent van jelen es minden allomason megnyomja a zold gombot, hogy mehetnek tovabb.
A vonatvezeto kiiktatasa igazabol reszben formalis, hiszen mar most se nagyon vezet semmit, reszben pedig hatekonysagnovelo, hiszen egy szamitogep pontosabban tudja tartani a menetrend szerinti sebessegeket, igy kisebb menetido es/vagy nagyobb vonatsuruseg erheto el.
A fenti megallpitasok jellemzoen a zart palyan halado, nagysebessegu vonatokra vonatkoznak, amik nem talalkoznak semmilyen keresztezo forgalommal. Ilyen vasuti palyan Magyarorszagon nincs.
A DBAG egyebkent egy masik vonaltipust is automatizalna es ezt irtak is az eredeti cikkben, megpedig a kiforgalmu mellekvonalakat. Ezek viszonylag lassu palyak, sok keresztbe jarkaloval, viszont itt pont ugyanolyan jol alkalmazhatoak az automatizalt autok megoldasai mint a kozuton, sot jobban, mert csak egy iranyba kell haladni, kormanyzas nelkul, tehat az utkozes elkerulo muveletek is csak a fekezesbol es a dudalasbol allnak, azaz sokkal konnyebben automatizalhatoak mint egy busz eseten. Tovabba a kormanyzas hianya miatt a nyomvonal megfigyelese is csak a palyara es a kozvetlen kozeleben talalhato ket oldalso csikra korlatozodik. Mivel nincs egyutthalado forgalom sem, ezert csak a keresztben beugralo akadalyokat (ember, vad, kozuti jarmu) kell kezelni, viszont a palyan halado tobbi jarmu elkeruleserol a biztositoberendezes gondoskodik.
A hatékonyságnövelésből kifolyólag, ez racionális döntés. Ha csak ilyen vonatok járnak majd megtakarítják a fizetendő bérek 5-10%-át. Egy akkora szervezetnél, mint amilyen a vasút ez milliárdokat jelent. Minket elavult embereket pedig szép sorjában felváltanak az MI szoftverek és robotok.
Itt valami nem stimmel. Mi a jó ebben a vezető nélküli jármű őrületben? Ennyire nem találnak elegendő mozdonyvezetőt? KIZÁRT! Miért pont a járművezetést akarják automatizálni valamennyi területen? EGYVALAMI BIZTOS: NEM AZÉRT, AMIT MONDANAK/HAZUDNAK.
Automatizálhatnák mondjuk a csatornatisztítást, a járdatakarítást, meg egy csomó olyan munkát, amire nincs elég ember. Lehetne pl. az ápolást segítő, hanggal vezérelt gépeket készíteni, amelyek emelgetik a magatehetetlen embert, vagy tán még a fenekét is megmossák. Sokkal egyszerűbb feladat lenne, mint a járművezetés. De nem. Ezek ívben sz**ják le a döntési helyzettel (bizonyos fajta hatalommal ill. a nemkívánt hatalom elleni védekezési lehetőséggel) NEM járó feladatokat. Óriási pénzeket nyomnak olyan fejlesztésekbe, amelyek semmi jót sem hoznak az életünkbe, viszont a TEHETETLENSÉGÜNKET, KISZOLGÁLTATOITTSÁGUNKAT növelik. Egymástól távoli országokban, egyszerre. Hmmm. Ezt a rengeteg fejlesztési erőforrást (nem szeretem a "pénz" szót ide) lehetne ezerszer fontosabb, értékesebb célra is fordítani (pl. gyógyszerkutatás)
mihez kell majd ember még? na jó, a német focicsapatba... és aki nem tud focizni?
Szerencsétlen migrik már vasutasok sem lehetnek...