Befutott a DayZ is!!! Szinte senki nem hitte volna el,de végre 1.0-s verziószámot kapott.Amúgy most ingyenes steamen a hétvégén: https://store.steampowered.com/app/221100/DayZ/
Ja Playerunknown Battlegrounds is teljes lett immár,de az várható is volt.Nem volt sokáig early acces.
A subnautica végre egy remek példa, hogy kellene egy EA folyamatnak lemennie. Tökéletes lett a cucc.
A rustnál kételyeim vannak hogy tényleg a tervek szerint minden tartalmat breakott e a srác vagy csak megunta hogy EA....
Amik elbúcsúztak:
The Dead Linger Stomping Lands Beasts of Prey
Subnautica,és Rust is teljes játék lett a napokban! Grat!
Én az Ark: Survival evolvedbe ragadtam bele.
Gyakorlatilag az első EA játékom, de nagyon bejött, sztem már 600 óra felett járok. Egyelőre jók a tapasztalataim is a fejlesztőkkel, havi rendszereséggel nagy tartalmi patch, közben folyamatos bugfix.
Sajnos azt nehéz lenyelni hogy a játékban gyakorlatilag nincs optimalizálás még, illetve vannak benne elég kritikus bugok amiket valamilyen okból ők kevésbé tartanak fontosnak mint azt hogy lehessen pl frizurátt csinálni a játékban... de egyelőre még a featureket teszik bele, és kevésbé foglalkoznaka meglévő featureok polírozásával. Remélhetőleg az az idő is eljön hamarosan...
Ettől függetlenül nagyon jó játék, és hálistennek jó nagy akciók szoktak lenni steamen, szóval én kb 10 EURért vettem meg, magamnak is meg a fiamnak is. Singleplayer/multiplyaer, PVE/PVP minden van... Multiban szinte olyan mint egy MMO, kiélheti az ember agrindigényét, meg a 70-100fős szerverek közt lehet utazgatni is (aminek azért vannak hátrányai is).
nincs új Early Access vagy leragadtatok Ti is a 7 days to die-nál :D
Hmmm.. érdekes. Azon ritka EA játék amit kipróbáltam, azóta is úgy rémlik hogy nézegettem és vhogy az volt a benyomásom hogy elhalt a dolog - de most visszanézve a nyári kihagyástól eltekintve mindig matattak rajta.
Ami nagyon tetszett benne, hogy amellett hogy open world survival game, van benne single player SZTORI is. Ezsztem viszonylag ritka, és még viszonylag érdekes is volt a történet (asszem vhol alpha 0.9-nél néztem rá, ott nem volt még végig, úgyhogy tuti hogy ezt megnézem - ha egyszer sikerül kiszabadulnom az Ark világából :) Teljesen rákattantam, mindjárt vettem belőle 2 példányt is, azóta a fiammal nyomjuk LANon. Az csak papíron EA, de sztem már jelenlegi állapotában lehetne release verzió is)
Wreckfest... mint ellenpélda :D Arcpirító amit már csinálnak azzal a játékkal.. (vevőkkel)...
Alapvetően baromira nem vagyok oda ezért a koncepcióért, ám most mégis adtam esélyt 2 címnek. Egyik a Wolcen, ami egy cryengine-es top down rpg játék. Minden hónapban jön hozzá egy nagyobb frissítés, szal nem hanyagolják el a játékot. Egyébként maga az egész cucc iszonyatosan igéretes, és a fejlesztők hozzáállása a comunity-hez is több mint korrekt.
A másik a Smash+Grab. Na itt már rezeg a léc, mert a játék a jelenlegi stádiumában kevés. (1 pálya, kevés fegyver, kevés kioldható dolog) viszont azt a nagyjából 5e forintot megéri amennyibe kerül. Bízok a fejlesztőkben (United Front Games) hogy nem hanyagolják el a játékot, és a jövőben sikerül megtölteni bőségesebb tartalommal. Kár lenne érte ha veszni hagynák, mert amúgy hangulatos kis cucc. Aki nem tudná pl ők fejlesztették a Sleeping Dogs-ot is, ami kategóriájában SZERINTEM az egyik legjobb játék.
Én azt mondom hogy alapvetően az Early Access egy nagyon nagyon jó koncepció volt, aztán jött a DayZ, a H1Z1 meg még biztosan van pár játék ami viszont csak ebből él, hogy rengeteg pénzért árulják a bugos szarjukat és talán sosem akarnak elkészülni vele, de nyilván erre van ellenpélda is, Pl. az Arkot sokan említitek, a RUST sem egy rossz játék (mennyi, $20? és simán belelehet ölni többszáz órát, már hatszor újravariálták a játékot teljesen)...
Ezért nem csodálnám ha az emberek elveszítenék a hitüket az Early Access játékokban, és én is inkább aztmondom az efféle dolgokra hogy várni kell velük.. Utoljára szerkesztette: szabii98, 2016.09.16. 09:41:17
7 Dayshez sok memória kell,min 8 gb,az Unity oda tölti be az egészet,sőt a videómemóriából is 2 gb kell legalább ha teljes pompában akarod élvezni a játékot.Nálam le kellett venni a textúra méretet half-size-re,és igy nem fut ki a a vram-ból. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2016.09.05. 15:17:13
Most amivel szemezgettek a 7 days to die. Kipróbálva a virágbolti verziót, igen csak bejött.
Szép listák :)
A don't starve-t azt én is nagyon csiptem, az elsőt azt csak élesbe vettem meg, de miután a Klei bizonyított, a folytatásokat/kiegészítőket már én is megelőlegeztem nekik...
sőt..mostani nagy várományosom a Ghost of a tale
Erre én is írnék 2-3 számomra pozitiv címet,amit nem bántam meg.. Klei játékok,mindkettőt earlyben vettem meg úgy rémlik..Dont starve,Invisible inc...és hát a Long dark... még van pár szerintem,amit kinéztem,de óvatos duhaj lévén ezeket levirágboltozom előtte,aztán van ami listára megy és akcióban csapok le rá...
Amik nekem vannak és nem csalódtam bennük:
- Subnautica (30 óra körül) - Factorio (egyik kedvenc), Steamen is van már, összesen kb 500+ óra van benne. - Fortresscraft evolved (első tekintésre nem valami meggyőző, de nagyon beszívott, több száz óra van itt is, ráadásul a fejlesztő is nagyon szimpatikus, szinte minden nap streamel 8-10 órát, ahogy a játék készül és válaszol a kérdésekre. Ötletekre is vevő, sok bekerült már játékos ötlet által. DLC-vel együtt (30 euró összesen), minimum 100 óra nem ismétlődő tartalom van benne. - ARK: ebbe max 2 órát öltem, ígéretes, de valahogy nem. Pedig a gépem is viszi. - Empyrion: Galactic Survival: 8-10 óra van benne, ha nem lesz más, előveszem, nem rossz. - The Forst: 50+ óra. Aki szereti a stílust annak tetszeni fog. - PA (ugyan már nem early access, de sokáig az volt, úgy indult az is) - The Solus Project: Ő sem EA már, amikor megvettem még az volt, nagyon jó. - Valhalla Hills, - Rimworld: Még steam előtt megvolt, nemrég kerültek fel steamre, nagyon jó, ajánlani tudom csak. - LiF: Forest Village, 1-2 óra van benne, minden ami a banishedből hiányzik. Eddig elég pozitív. Nem tudom hova tenni:
Stranded Deep: Koncepció kiváló, grafika 5. Fejlesztési sebesség: 0. Szerintem sosem fog elkészülni.
Amik nem tetszenek:
Godus - No comment, mindenki ismeri szerintem. Towns: Sosem lett kész.
Jelenleg a Fortresscraftot nyomom, mivel a factoriót már kibeleztem. (nagyon érdekel az automatizálás) Mint írtam a dev számomra nagyon szimpatikus, szorgalmas, egyedül fejleszti.
Az alapjáték olcsóbb most mint a tegnap megjelent DLC.Na azért nem kell őket félteni,ontják majd hozzá még a cuccokat!
No, asszem az Ark: Survival evolved elérte az ea következő mélységét... 20 eurós fizetős DLC az early access játékhoz...
Ez csak nekem visszás? Szóval arra volt idő hogy összerakjanak egy DLC, de arra hogy befejezzék a játékot nincs? Elfogyott a 2 millió eladott példányból eddig bejött lóvé?
A warez változatot nem is irtam,abban is volt 1000 órám kb.3 év alatt simán összejött! A 7Days to die alfa1 az 2003 szeptemberében jött ki
Beszéljük meg hogy kisbetűvel irjuk az ea-t (early acces-t),mivel összetéveszthető az Electronic Arts-al
Az EA játékoknál még ha kicsi is az esély de beleszólhatsz a fejlesztésbe, ez jó vagy rossz kiderül, a nagy cégek AAA-s játékainál nem. Bár a BF1-nél meghallgatták a játékosok véleményét, biztos úgy van nem játszom BF-kel és az újat se próbáltam.
Vagy nyugdíjas.
AAz hagyján, de neki minden ilyen early access survival játékra van ideje, nézz bele bármelyik topikba, Ironmant megtalálod, több 100 óra játékidővel. Sztem valami időkibővítő kézi készüléke van... :) Utoljára szerkesztette: lammaer, 2016.09.01. 10:24:19
Azt ugye tudod, hogy az Áruház részen - egy ideje - minden szekciót (Neked javasolt, Új megjelenések, stb.) testre lehet szabni, hogy bizonyos tételek ne jelenjenek meg. Túl sok lehetőség nincs, de a EA címeket pont ki lehet kapcsolni. Minden szekciónál megjelenik a jobb felső sarokban egy Testreszabás gomb.
Vmilyen oknál fogva állandóan ezt a sandbox PVPt tolják. Gyanítom azért, mert értelmes tartalmat összerakni már macerás (PVE, AI, küldetések), igy azt rábizzák a népekre.. nesze itt a homok, építs belőle várat te. Utoljára szerkesztette: lammaer, 2016.09.01. 08:45:05
Sztem ott van a bibi, hogy az ilyen EA cuccok általában one man show kategória, vagy csak 2-3 ember.
Namost, ennyi ember képtelen arra hogy kezelje a közösségi visszajelzéseket is, meg fejlesszen is. Arról nem is beszélve, hogy a tömeg az vinnyogni tud csak, ami jó az egyiknek az nem jó a másiknak, szóval ha hallgatni akarnak a visszajelzésekre attól kihullik a hajuk. Bugrepőortot se tud irni az emberek többsége, szóval a nagy zajban elveszik az értelmes feedback.
Ezen okok miatt én erősn eltúlzottnak tartom a szlogeneket amik körüllengik a játékokat, hogy "vegyél részt a játék fejlődésében" meg effélék. Kizártnak tartom hogy ez a valóságban létezzen.
Early Access, közösségi fejlesztés elsülhet jól is, rosszul is. A Project Cars pl. jobban sikerült volna szerintem, ha egy ponton a közösséget kicsit kizárják és ráállnak valami koncepcioóra, mert így a karrier is, meg az egész játék is szétcsúszott.
Úgy látom, általában ezekből a sandbox survival-okból lesznek ea-címek, kapsz egy többé-kevésbé működő keretvilágot és abba pakolgatják tovább a tartalmakat, stabilizálják, stb.
Amíg ez indie-fronton mozog, engem nem zavar, de ha ráállnának erre a modellre a nagy kiadók, az fekete nap lenne. Ok, maradjon a publikus béta, de AAA-s címeket nem szeretnék félkészen látni, mert onnantól a spoilert lehetetlen lenne elkerülni, a közösségi nyavajgás pedig csak felhigítaná és szétfolyatná a komolyabb projekteket.
azért nem kell olyan messzire menni mert 2014-es steam statisztika szerint 25%-uk készült el és ebben benne vannak ugye azok a nagy címek is, amiket igazából már RC változatban adtak ki pár hónappal tényleges megjelenés előtt....
Van benne valami igazság,nem csak a Sims terén.Többi játékukra is el lehet mondani.Pl a Fifa minden évben fejlődik egy kicsit,a többi sportjátékukról is ugyanezt el lehet mondani.Battlefield is bukdácsol,gyakorlaitlag az első 2 rész óta nincsen normális Battlefield,most meg újra kezdik előlről a sorszámozást,ettől várják megint a nagy durranást.A többi meg szóra sem érsemes.Crysis első része talán még ami jó volt. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2016.08.31. 13:50:51
Nekem is most 793 órám van az ARK-ban per pillanat.Az első megjelenés óta toltam,kicsit jegeltetve van,mire újra játszom vele,mégtöbb tartalom lesz benne.
Nos én a legtöbbször elolvasom a értékeléseket hozzászólásokat és azután fizettek a korai hozzáférésért. Nem úgy kell leülni elé hogy ez nincs kész, hanem hogy benne van már az ami engem érdekel és leköt. Az ARK-ot sokan köpködik hogy szar, bugos, én mikor megvettem, igaz félórát elpöcsöltem a beállításokkal, hogy fusson szépen és nézzen is ki valahogy. De a 700 óra beszél helyettem hogy igen van benne lehetősség. De van az ellen példa a naval action, olvastam róla, nézem video-at és mondom magamnak, hát ez már most királyul néz ki, de nem jött be. Lehet később jó lesz idővel, megvan, enni nem kér elfér az accounton. A rust és a savage land nekem is bundle-ba lett meg, nem volt pénz érte, ezek se kérnek enni elvannak. A másik dolog egy némelyik EA játékot akár most ki lehetne adni 1.0-ként, lásd a NMS esetét, némelyikbe már több tartalom van mint ami abba lesz 1/2- 1 év után. Ráadásul tartalmak ingyen jönnek nem úgy mint a tudjuk melyikbe. Utoljára szerkesztette: Dagohun74, 2016.08.31. 10:23:23
Tagadhatatlanul vannak jó cuccok, csak vhogy engem frusztrál ha tudom, hogy egy "félkész" játékban fogok "kiégni", ahelyett hogy a teljes verzióban múlatnám el ugyanazt az időt.
Az Ark amúgy a látóeremben van, a savage meg a legutóbbi bundle miatt már az accountomon is van, de vhogy nem akarom meglesni a menyasszonyt az esküvő előtt...
Irigylem azokat akik ilyen sok időt el tudnak tölteni ilyen EA játékokkal, nyilván megvan az élvezeti szint. Nekem sajnos nem megy, lehet ez vmi tudati gát :D Utoljára szerkesztette: lammaer, 2016.08.31. 09:40:02
EA játékom van egy pár, ARK, Rust, Subnautica, Savage lands főképp túlélős játékok. Elvagyok velük 30-40 órákat van amivel többet is pl.: ARK közel 700! órám van benne. És ezek olcsóbbak mint AAA játékok, lehet sose készülnek el (tisztelet a kivételnek), de több időt teszek beléjük mint a "nagy" nevű játékokba. Persze van itt olyan amiben talán 5 órám van pl.: Naval action, nagyon EA volt nekem de majd később hátha kikupálodik.
A másik ami az early accessben zavar (de ez tudom hogy személyes probléma), hogy túl nagy "zajt" generál számomra a steamen. Mivel sok játék indul, elvesznek a valóban kész játékok a sok induló cim közt, többször volt már hogy régen ránéztem egy címre aztán elfelejtődött, azt nemrég sikeült újra felfedeznem.
Nagyon tudnék örülni egy steam beállításnak, hogy számomra kompletten tüntesse el az early access címeket a storeból, de ha ez nem is lehetséges, az ajánlókból meg a főoldali listákról tünjenek el. Nagyon kiábrándító amikor az ajánlók fele early access, vagy a hasonló játékok listájából egy rakás vmi félkész cucc.
A legjobb örli a Sims 4..
Furmányos ez a kérdés:
1. Számomra az ami 3+ éve early access esetleg még ehhez hozzárakva rohad lassan is fejlődik az már a nem készült el kategória. Ugye elvben a végletekg el lehet húzni a dolgot... Én pl egy ideig a Planet explorers-t néztem, ki is próbáltam egy éve.. igaz ez még csak 2014 óta megvehető, de kb félévente van vmi update, az is csak némi bugfix... vége sehol se látszik...
2. Nem ritka hogy a dev egyszer csak gondol egyet, és azt mondja hogy ime az 1.0, vége az early accessnek. Egy példa pl a Darkout
Gondolom azért, hogy miután látja hogy már nem csordogál a lé az early accessből, akkor még egyszer kapjon hírverést steam részéről, mert ugye akkor kikerül mint new release...
Tehát papíron minden early access játék elkészül - tán a steam kényszeríti ki? - de ugye ez csak számmisztika...
Az alapkérdésre válaszolva: sajnos van jövője ennek :(
Egyszerűen azért, mert jelenleg a fogyasztói társadalmunk úgy működik, hogy az fontosabb hogy mikor kapom meg a dolgot, nem az hogy milyen. Az emberek nem bírnak várni, nekik most kell a cucc. És könnyen felülnek a hypenak meg a szövegnek.
Emiatt ha kijön egy új játék, akkor az újdonság miatt az kell. Ugyanezért működik a preorder is, ami ugye elektrónikus isztribúciónál már rég értelmét kellett volna hogy vessze, de nem, ér és virul (átbeszéltük már több topikban, néha jár vmi árelőnnyel ha az ember preorderel, vagy vmi szutyok dlc bónusszal, de alapvetően nem szokott nagy nyereség lenni - viszont bukni meg könnyű benne, és látatlanul szórják az emberek a pénzt. 1 nap türelem, és már megalapozott döntést lehetne hozni. De nincs türelem).
Látható a "felnőtt" világban is, a jelenlegi 30-40 évesek képtelenek gyűjteni vagy spórolni egy kiszemelt dologra, inkább felveszk a hitelt, mert MOST akarom a dolgot.
Aki tud olyant ami nem készült el early accesből az irja meg!
Ezekkel tudok tippet adni,mert csak ezeket ismerem személyesen,meg a Stranded Deep,H1Z1,Hurtworld,ezek még szintén alfa állapotban vannak! A Reign of Kings viszont már elkészült!
Másik meg az hogy bele lehet szólni a fejlesztésbe,lehet ötleteket adni,együtt lehet működni a fejlesztőkkel.Nem mindegyik játék jelent meg félkészen early acces-ként.The Forest,7 Days to die,ARK Survival Evolved már megjelenéskor rengeteg tartalommal bírt.
Ja, már ha kikerül alfából, és el is készül... Az, hogy nem fizetsz rögtön teljes árat egy félkész játékra, egy biztosíték lenne. Játszol egy félkész játékkal, de féláron, ha pedig elkészül, kifizeted a másik felét is.
Szerintem bőven visszatérül az ára amíg alfa verzióban van,és igy izgalmasabb,mert mindig kapsz hozzá új tartalmat,többet nem kérnek érte.Az ára is lejjebb esik az eltelt időszak alatt.
Van jövője, amíg van rá piac. Amúgy nem egy rossz dolog, mert segítheti az indie fejlesztőket, de mondjuk korrektebb lenne, ha az early access-ért mondjuk csak félárat kellene fizetni, majd ha el is készül a játék, akkor meg lehet venni a teljes játékot (természetesen a demo árának megfelelő kedvezménnyel).
Jópár játékom van korai megjelenésű,én azt mondom idáig nem csalódtam bennük,megérte a belefektetett pénzt,és időt.7 Days to die vezeti nálam a listát 1500 órával
Nagyon sokan utálják,nagyon sokan kedvelik,elég megosztó a játékostársadalom körében,és csak pár éve létezik az early acces,korai megjelenésű játékok.Leggyakoribb steam-en,de más platformon is kezdenek megjelenni.Szerintetek van jövője az ilyen félkész megjelenésű,de teljes árú játékoknak?