Sziasztok Egy kérdés Nálam a PMDG 738 a jobb egérgomb lenyomásával a gomb lenyomásával idejére bekapcsol a maincircuit braker Lehet ütközés a honeycomb Bravo battery kapcsolóval? Nem vagyok gépközelben...
Van az alján rögzítő, csak eredetileg a Warthoghoz csináltattam ami kör alapú, ez viszont téglalap és nem akartam újat eszkábálni. Nekem is egy karfás gamer székem van és nincs útban, sőt nagyon kényelmes így, mert a karfán fekszik az alkarom és a joyt úgy állítottam be hogy pont előtte legyen és kézre álljon. Gyakorlatilag szinte csuklóból tudom kezelni. Olyan mint a modern gépeknék a sidestick, ha megnézed pl az F16-ban is az ülés két oldalán van a gázkar/joy. Szóval nálam is a szék két oldalán van és közéjük be tudom tolni a széket, az asztalon semmi nincs ami zavarna. Pár napig kicsit szokni kellett de nekem teljesen bevált. Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2023.01.10. 10:56:17
A warthog alján van csavar rögzítő pont, ezen a base-en nincs? Vagy miért nem csavarral rögzítetted? Gondolom a tartó levehető, és nem úgy használod, hogy a tartó fix az asztalon a joy-t meg leveszed... Nekem ilyen megoldás nem ideális, karfás a szék és útban van sajnos ha nem az asztalon vannak a vezérlők. Ezért is akarok egy dedikált simpit-et, ahol nincs karfa meg mindennek van helye. Pl. a kormányt is állandóan le kell venni, ha meg fent van elcsúszik pl. rallyzásnál hiába tépem meg, szóval azt is jobb lenne fixen rögzíteni állványhoz. Viszont kevés a helyem az asztalom körül, úgyhogy nagy dilemma hogy oldjam meg, hogy megmaradjon minden de elférjem a simpit is. És ebből a dilemmából van az, hogy sok éve ülök a problémán :D
És van még vmi amit nem írtam. A TM pedálját közvetlenül csatlakoztatni lehet a Yoke-hoz. Úgy, hogy ilyenkor csak a poti csatlakozik, az elektronika külön kis dobozkában van amiről ugye meg tudjuk, hogy gyári hibás. A Yoke-on jól működik, és amúgy 16 bites felbontás van minden tengelyen. Több is mint kellene. A HoneyComb 10 bites, de olyan atomstabil, hogy egyesével be lehet állítani. És amúgy oda figyeltek a kialakításhoz, a kisgépes nagyon jó lett, a boeing throttle karjai nagyon jók lettek, mind 2-es mind a 4-es karral. Piszok kényelmes, mert ujjnyi távolságban vannak a gombok, így egy ujj, egy kar. A spoiler és a flaps nem tetszik a népnek, de szerintem nincs vele gond, el van vele az ember. A fékszárnyakhoz esetleg lehet venni pozíciólécet, meg asszem rugós kart. Kíváncsi vagyok meddig bírja, elég jó darabnak néz ki, nagyon gyors válaszideje van (igazából még nem is láttam ennyire gyors vezérlőt), a trimmereléskor szükség is van rá. De pl. a magasságot is lehet ezerrel tekerni, leköveti nem hagy ki. Ha majd megveszed, próbáld ki milyen gyorsan tudod feltekerni a magasságot mondjuk FL100-ről FL390-re. Vagy a 360 fokot körbe tekerni. Meg fogsz lepődni.
Na szóval az a pedál félreérthető lehet. Arról van szó, hogy a Yoke-ban megcsinálták a pedálhoz az elektronikát és jól is működik. A pedálhoz eredetileg külön elektronika volt egy kis dobozban. És a kis doboz hibás gyárilag. Tehát kisdobozkából kihúzod a FT12-es kábelt, és átdugod a Yoke-ra. Kisdoboz meg mehet ahová való. Magában a pedálban nincs elektronika, csak a poti van benne, annak a kábelje az FT12-es csatis.
És a legfontosabb. A TM azzal, ahogyan kialakította a Yoke mozgását zseniális. Szívesen adnék egy puszit annak a homlokára aki kitalálta (remélem vmi jóféle fincsi bige (ja juteszembe, azzal is csak a gond van)). Utoljára szerkesztette: nibron, 2023.01.10. 02:11:04
Gyulám! Megfogadom a tanácsod! Erős izgalomba jöttem és már számolgatom is az anyagiakat, hogy honnan tudom elsíkkasztani a pénzt ezekre a kacatokra. Tehát akkor marad a TM787 és a HoneyComb quavadi , Igazán megunhatta volna valamelyik VérPistike a karira kapott ajándékát, de sehol semmi...
Le tudnám gyártatni, viszont a kábelezés nyűgös, nem tudom pontosan miért de ami csatlakozókat rendeltem és látszólag hasonlóak a gyárihoz nem mennek bele a warthog joy-ba. Úgyhogy végül milántól vettem, amikor a pedált rendeltem hozzácsaptam egy hosszabbítót. Mondjuk azóta se raktam össze, a fiókban rohad mert csak akkor tudom használni ha a joy lekerül az asztalról alacsonyabbra, ahoz meg ki kéne találni valami tartót, szóval ... hosszú. De a lényeg, hogy itt van már, majd felkerül.
Sanya bácsi a yoke jó, de a kvadráns szerintem nem éri meg. De mondjuk az is heart tech-es, de már első ránézetre nevetséges a yoke mellett, na és a warthog után. Amúgy van 2:). kvadránsnak én a honeycomb-ot használom. Lehet kapni yoke-ot önmagában is, de ha a honycombot választod, csináltam hozzá pmdg-s interfészt, és a ledeket az villogtatja, a pmdg alapján. A honeycombon sokkal jobb az encoder és a szelektáló kapcsoló is. A trimmer végtelen, mert encoder van mögötte. És az encoderek beviteli sebessége sokkal gyorsabb mint a TM-é. Árakat alzánál megnézheted.
Sziasztok! Ennyit bírt a logitech quadrant...Hozzá teszem, hogy soha sem volt tökéletes, de azért jó pár ezer órát nyúztam. Akkor azt mondjátok itt pár hsz-l korábban, hogy a TM TCA YOKE Boeing és a hozzá tartozó quadrant az ár érték alapján a legjobb vétel?! Esetleg valakinek valami ajánlata ezzel kapcsolatban, vagy ezt leszámítva? Csak B736-al repülők.
Volt hosszabbítóm (sőt még meg is van), de azzal is ugyanúgy megvan a centerezés csak kisebb az erő, az új vpc bázissal viszont gyakorlatilag nincs center, teljesen úgy mozog mint egy igazi botkormány. Ég és föld a különbség. Amúgy nem rossz a hosszabbító sem főleg ha le tudod gyártatni valakivel, az alap warthognál ezerszer jobb. Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2023.01.09. 09:34:21
787-est még nem szedtem szét. De mivel volt már jó pár TM cucc itt javításon, feltételezem, hogy ez is olyan mint a többi. Pont a Warthog-ban lévő elektronikáról beszéltem. Azokban sincs semmiféle védelem. Egy az egyben vezetik a tápot és az usb jelvezetéket is a mikrokontrollerre. Az a baj, hogy ha ezeken a vezetékeken nincs legalább egy zeneres védelem, akkor hiába túlfeszes elosztód, az sem tudja kiszűrni a hálózati tűimpulzusokat. Ami igen, annak horror ára van és nem tudom hol lehet kapni. Ezekkel az a baj, hogy rá van írva, hogy minden ellen véd, aztán mégse. De még a legcsodásabb sem véd meg az elmű automatikus TK-k működésétől. Azok ugye úgy működnek, hogy ha "véletlenül" kiesik, azonnal visszakapcsol. Ez ellen csakis lokálisan lehet védekezni, ott ahol a védeni való eszköz van. Azért van, hogy a chipgyártók a datasheet-eken eleve közlik, hogy milyen védelem szükségeltetik. Van nálam 2 db warthog throttle, az egyik biztosan (mert az enyém és ott ültem a gépnél amikor bekövetkezett), de a másik is jó eséllyel akkor durrant el, amikor az elmű "kísérletezgetett".
A rugókról amit írtam az sajnos globális. Szerintem kínában gyártják azokat is, ahová kerül, előbb-utóbb megadja magát. A TM tele van ilyennel. Viszont ennek a játéknak a szempontjából viszonylag veszélytelen, mert ez nem az a joystick rángatós játék. De pl. az Elite-et A10-es joy-al irányítani elég nagy felelőtlenség. A legnagyobb veszélyben ugye az X és Y tengelyek vannak, mert itt elég nagy a kitérítés, jobban feszülnek a rugók. És hát a játékok is alapvetően ezen tengelyek használatára íródtak.
Nesuten írt a VKB-ról. Nem néztem utána, de ha ez az IL-2 replika, akkor itt is az a baj, hogy az eredetit az oroszok gyártják, teljesen fém a belseje, eltört rugóval még nem találkoztam. De. Kiadták gyártásba másnak is. Pl. a lengyeleknél gyártja egy cég (ravcore ha jól emléxem). Na az belül műanyag, így aztán idővel el is kopik és lötyögni fog, és a rugók is elpattannak. Van egy harmadik gyártó is, ugyanaz mint a lengyel. Tehát IL-2 replikát csakis eredetit ha kapsz, az összes utángyártó felejtős.
Nekem VKB Gunfighter MK.III ‘Modern Combat ULTIMATE van csak ajánlani tudom Én úgy tudom A Virpil és a WinWing még, amelyek viszik a prímet Utoljára szerkesztette: Nesuten, 2023.01.08. 11:43:26
Én utáltam a Warthog joy rugós-félgömbös centerezési megoldását mert így nem lehet középállásban apró finom mozdulatokkal repülni. Vettem hozzá egy vpc warbrd alapot amiben fém mechanika van külön yx tengelyekkel, és így már tökéletes. Nem olcsó de számomra kiküszöbölte a warthog összes nyűgét, és végre a heliket is jól lehet irányítani.
Mármint a Warthog Throttle-ra gondolsz az elpattanó rugónál? Csak mert jelenleg nekem is ilyen vezérlőm van, úgyhogy most kicsit beparáztattál. Mondjuk a Warthog is olyan félmegoldás. Hirdetik nagy dumával, hogy fém az egész meg minden, aztán a leglényegesebb eleme a stick-ben (a gimbal), az pont műanyag.
Yoke-nál tényleg gáz ha nincs benne védelem. Ezen esetleg segíthet egy túlfeszvédős elosztó.
Igen van. Lentebb írtam, hogy mik a vezérlők. Teljesen jó a yoke, jól használható, szépen működik, kényelmes, rugócsere gyorsan megy. És össze lehet tenni az a10-es joy-al, így amikor bot kell, ott van, nem kell szerelni. Viszont te is tudod, hogy a TM-nek a gyengéje a belső. Általában az elektronika miatt ki tudnék nekik osztani néhány tockost. Rohadt jó, hogy fém meg ingyom-bingyom, de pl. arra qva panelre egyetlen feszültség védelmet sem tudnak feltenni. Így ha az elműnél úgy gondolják, hogy most megviccelik a népet, akkor könnyen lehet, hogy meghal egy 100e feletti cucc, mert a gyártója kispórolt 2Ft elektronikát. Amit egyébként előírnak a chip gyártók, kötelezően ott kellene lennie. Az újabb vezérlőkbe még nem néztem bele, de mivel az eddigi összesből hiányoztak ezek az elemek, gondolom ebben sincs. Aztán ott vannak a rugók. Az A10-et mostanság közel 200e-ért már meg is lehet venni, és ott vannak benne a túledzett rugók, így amikor elpattan a "nyakánál", pótolni szinte lehetetlen.
Hölgyeim! Segítséget kérnék! World Map menüben kiválasztok egy gépet, aztán indulás /érkezés. Aztán sárga FLY gomb. Minden alkalommal az első alkalommal repült LOWI-LOWW út töltödik be amit CJ4-l repültem... Értem én hogy ez jó kis gép, de azért már szívesen kipróbálnék valami mást is... Lassan a tréningek is kifogynak, szóval kell valami megoldás!
Van ilyen TM yoke-od? Az igen! Azt kérdezmén vele kapcsolatban, hogy milyen a centerezése? Visszaáll rendesen? LÁtom, hogy fém a belső, ami nagyon pozitív. Az, hogy a rugókat lehet cserélni, nagyon tetszik! Ezt veszem én is, mert jó áron van és a tesztek szerint is nagyon jó lett. Szerencsére kapható külön is, mert a gázkarból másik lesz. El fog férni nálam, mert végül megcsinálom a HC-t, tehát célirányosan fogom legyártani a tartókonzolját. Találtam pár jól használható 3D printer tervet. Pl. ez elég jó a display kerethez. (itt már ki is nyomtatta valaki, bár a fekete filament nem volt a legjobb választás szerintem).
Ennyire gáz az Opencockpits? Akkor nézelődöm még, szerencsére elég sok lehetőség van már. De tény, hogy nagyon szűk szegmens, nagyon meg kell nézni, honnan vásárolaz ember, nehogy valami sufnituning legyen a vége.
A TM 787-es yoke szuper. Kellemesen fel lehet szerelni, és nagyon kényelmes. Sok gombja van, minden lényeges kéz alá eső funkciót be lehet állítani. Ezt használom egy A10-es joy-al párhuzamosan van "kötve". A kettő ugyanazokon a funkciókon elmegy, így a botos géphez az A10-et, szarvashoz pedig a 787-est tudom használni átdugaszolás nélkül. A yoke is heart technológia, plusz 4 rugóból annyit raksz be amennyit szeretnél (de min. 1). Külön is lehet kapni. A throttle rész elmegy, csináltak ennél már jobb minőségű cuccot, igazából míg a kormány mechanikailag meg van csinálva, addig a gázkar ebből a szempontból abszolúte nem illeszkedik a kormányhoz. Viszont az is heart-os. Felbontás mindenütt 16 bites. Throttle-nak a honeycomb vezérlőt használom (csak a kvadránst). Tökéletesen meg vagyok vele elégedve, kellemes tapogatni, szép is, logikusan van megtervezve, 0-1023-ig van az összes tartomány. Ez kicsit kevésnek tűnhet, de a szimnek elég, és azért ennyi mert inkább a stabilitásra mentek. Az viszont atomstabil, bármelyik értéket be tudom pontosan állítani a karokkal. Rögtön 6 kart kapsz, plusz a végtelen trimmert (encoder van benne nem poti). És baromira gyors válaszideje van (ez eddig a leggyorsabb), összességében ezt volt eddig a legkönnyebb behangolni. Legutóbb 97e hungaricus corpus volt az alzánál, szerintem ezt nagyon megéri, annak ellenére, hogy szerintem potik vannak benne. A TM 787-es yoke-t és a HC kvadránst egymás mellé fel lehet rögzíteni, és kéznél lesz ami kell. Így nem nehéz telepíteni sem. Opencockpits-al vigyázni kell, egyrészt nem mindig azt küldenek amit rendelsz, másrészt minőségi kifogások vannak rendszeresen, Már próbálom őket vhogy kikerülni, de jelenleg tőlük a legkönnyebb beszerezni vmit.
Szerk: A TM787-es yoke-nál oda kell figyelni, mert nem mindehová lehet felrögzíteni. Elég mélyen benyúlik az asztalba, és ha tipikus szoba vagy konyhai darab, akkor előfordulhat, hogy nem lehet teljesen "besüllyeszteni", az asztallap tartás miatt (ebbe mennek bele a lábak is). Ha irodai asztalra szereled fel, ott ált. nincs gond, mert azok egy asztallap szokott lenni, a stabilitást a [két oldalt és hátfalon] vagy [fém tartószerkezettel] oldják meg. Utoljára szerkesztette: nibron, 2023.01.05. 10:36:57
De nekem semmi ilyen nincs. Minden legál, W10 Pro is, FS is, MS termékem pedig nincs is más a gépen. MIndegy, annyira nem lényeges, szerencsére azóta megoldódott.
Jut eszembe, kérdezted a Throttle-t, hol van 1000 EUR környékén. Én ezt néztem ki. Ez 700 EUR mindennel együtt (adapter, + háttérvilágítás + stand), de ennyiért persze nem motorizált. Anélkül szetinten lehet élni. Láttam ilyet 5000 EUR-ért is, az már durván drága. Próbálom a legolcsóbban összeszedni. Yoke még problémás, de lehet, hogy maradok a Thrustmaster-nél, állítólag jó lett az árához képest.
Jah, értem már. Az MS megnézi a futó alkalmazásokat, és ha talál olyat ami az ő érdekeltségük, de nem tiszta a reg-je, akkor van ez. De csak futó processeken él. Nekem is csinál időnként ilyet az office-ra, mert hivatalos msdn és oda ugye megfelelő számú egyes kell. Ettől megcsuklik, kiírja, hogy megsértettem az apjuk f*át, és ha továbbra is így viselkedek akkor tiltanak. A tiltás általában ideiglenes pár óra, esetleg 1 nap után újra működik. A cég ugye hivatalos MS gold partner, nem vásárlunk semmit, minden msdn-ről megy. Viszont a windows-t muszáj rendesen aktiválni, mert attól teljesen kikészül. Mióta gyakorlatilag mindenki home-ban nyomja legalább a munkaidő felét, kellett csinálnunk jump szervereket, és azokkal teljesen elhülyül. Az otthoni, a benti gépeket és a szervereket egyaránt érinti. Hát ilyen ez a teknika, az utóbbi időben nagyon sok változás volt, senki sem tudja megfelelő ütemben követni.
"Viszont az msfs ezen az xbox live-on vagy mifenén keresztül működik. Azt kell regelned"
Nekem tulajdonképpen az nem működött. Én úgy látom, hogy egyben van a kettő, tehát nincs külön regem az Xbox live-ra és a Store-ba, hanem ugyanaz. Amikor nem engedett be tegnap, akkor az Xbox Live nem engedett be, csak aztán már a teljes acc.-ot tiltották. Ez elég gáz így. Ráadásul, miután nagy nehezen sikerült feloldani, megnéztem a bejelentkezési előzményeket is és nem volt feltörve a fiók vagy ilyesmi, csak én léptem be előtte is. Hogy ebből a kb. 4-5db FS indításból hogyan jött le nekik, hogy itt valami csúnya gebasz van ami miatt fel kell függeszteni az egyébként mindössze 3 napos accountot, azt felfogni se tudom. Főleg, hogy pár napja fizrttem bankkártáyval erről az accountról. Na mindegy, remélem ez nem lesz rendszeres, mert nagyon frusztráló, hogy nem tudok játszani.
Nem kell. Ezért említettem az Elite-t. Ha újrarakom mindig elmegy 1 nap mire körbe regelek (accountok, passwordök összegyűjtése). A Steam-es MSFS-t csak fel kell telepíteni. Plusz ahogyan elnézegetem az ismerősöket, az update-ek is gyorsabban jönnek le. Valszeg a háttér erőforrások optimálisabbak Steam esetén. Viszont az msfs ezen az xbox live-on vagy mifenén keresztül működik. Azt kell regelned, de az nem olyan mint az Elite-nél a Frontier Account. Ha már van a gépeden akkor a Steam szó nélkül feltelepíti. Ha nincs, telepítés után az első induláskor észreveszi, hogy nincs acc-od, és mivel abba a felhőbe pakolja a beállításaidat meg a logokat, felajánlja, hogy készíts egyet és segít benne. De ez a játékhoz tartozik, hanem globális dolog. Pl. a mahjong-ot is ezen keresztül játszhatod. Ha már be van lőve a cuccos, akkor asszem van lehetőség a felhő kikapcsolására (nem próbáltam még).
Ha Steam-es, akkor nem kell neki MS account? Úgy tudtam, hogy az akkor is kell. Az Elite-nél is kell regelni a Frontier-hez, hiába Steam-es. Elég frusztráló volt, hogy nem tudtam hozzáférni a játékomhoz. Ez a bajom ezekkel az online játékokkal, baromi kiszolgáltatottá teszi az embert.
Nahát nem csalódtam az MS-ben negatív értelemben. 3 napja van meg a game, de már most 3 órát szívtam azzal, hogy egyáltalán tudjam használni. Indításnál DVD-t kér. Digitális kiadásnál? WTF?? Persze tele van a net ezzel a problémával, de a megoldás nem egyértelmű és nem is javítják 2 éve. Hiába írtam be az account adatokat, nem engedett be. Végül meg blokkolták a Store accountomat is. Parádés. Kb. 4-szer indítottam el a játékot, ennyi előzményem volt az MS accounttal, szóval nagyjából lövésem nincs, miért blokkoltak. Ha ez tartósan ilyen béna lesz, akkor még a végén visszasírom az FSX-et. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2023.01.04. 16:00:51
Szia! Most kapcsolok: ez az "X4-be jönnek a Boronok" igazi volt? Tehát az X4 most jutott el oda, hogy berakják a Boronokat? Ha igen, menten lefosom a bokám.:) Én am a StarField vagy vmi ilyesmit várok (állítólag még fél év). Trélerek alapján kicsit olyan összegyúrtnak tűnik. SC, Elite, X* meg ilyenek. Ezt mondjuk nem bánnám, sőt nagyon jó lenne. Majd megláttyuk.
Ha ultrázol, akkor jó lesz a pmdg. Azért a 737-esek stabilak voltak p3d-ben is, itt is azok. De egy elég nagy rendszert kell futásidőben fenntartani. A gyári nagyvasakat nem szeretem, mindegyiknek van jó pár nevetséges paramétere. A Fenix nagyon szuper, szépen fut az is. Biztiket pattogtatni jó játék egy darabig (amúgy nagyon jól megcsinálták ezt a részt), lehet tesztelni a rendszert, hatással van a működésre, nem csak dísz. CaptainSim nekem sosem volt szimpatikus, általában mindig csak félig kidolgozott gépekről hallottam. A LevelD-t szerettem, az a 767-es nagyon ott volt. Viszont valahol láttam, hogy a MilViz visszatért, egyelőre számomra érdektelen projektekkel, de remélem megcsinálják a Lancair-t és a B60-at. A Lancair-al nagyon jól lehet a csemetéket képezni. Vezérlőnek most a TM 787-es yoke-ot használom a Honeycomb Throttle-val. A honey-hoz csináltam egy programot amivel a ledeket vezérlem a szimulátor adatai alapján, úgyhogy most a 737-essel úgy villog ahogyan a cockpitben. 1000$ azért kicsit karcsú azokból az eszközökből.:) Hol láttad annyiért? Vagy nem egyre gondolunk. Amúgy nem X4 hanem Elite. Az nálam még mindig megy. Odyssey is megvan, elbohóckodtam azzal is a nyáron. Utoljára szerkesztette: nibron, 2023.01.04. 00:54:52
Valszeg elmentetted. Én ilyet sosem csinálok, de szerintem van valahol törlés vagy új gombóc. De majd ránézek, mert a fórumokon elég sokat írnak róla, elég régóta. Azért a menüt szokni kell p3d után. Szóval nem mentek, mert jó útvonal tervező nemigen van, a másik, hogy a gépekben a CDU/FMC utakat el lehet menteni. Az nekem elég. VFR-hez pedig sosem használok programozott útvonalat, valamelyik hagyományos navigációt alkalmazom. Végigrepültem a transszibéria express útvonalát, az nem volt semmi valós időjárással. Alapvetően VFR-el (vonatsín követése), de az időjárás miatt mindig be voltak állítva a rádiók. Nagyobb városokat és az elágazásokat eléggé meg kellett tanulni. IPad-et nem használtam, papírra voltak felírva a fontosabb dolgok mint pl. ha fagyás miatt le kell tenni, azt hol tudom megejteni. Azért a qva oroszoknak sokkal több katonai létesítményük van, mint civil.
Hello Mester! Rég láttalak...(X4-be jönnek a Boronok )
Elég erős gépem van, a futás még ultrán is jónak tűnik egyelőre, csakhát az emlékeim a régi PMDG-vel nem jók (meg Randazzót sem szívesen gazdagítom). Már én is lekaptam a jobb freeware addonokat, van közöttük pár egészen meglepő, főleg a tools-ok között. Viszont gépből payware kell, mert csak azok hozzák az igazit -már amelyik-. Captainsim 767-400 és 777 infód nincs véletlenül? Nem volt még tőlük gépem, nem ismerem őket. Videók alapján nem tűnik rossznak, de a grafikai kidolgozás egy dolog, a szimuláció meg egy másik mint tudjuk. HUN_VFR-t feltettem. Most tesztelem a Google Maps-os satfotókat, állítólag jobb.
Egyébként annyi a lehetőség, hogy az állam keresgélem egyelőre. Lemaradtam pár dologról úgy érzem. Lehet, hogy most jött el az idő egy Home Cockpit megépítésére. Gyakorlatilag minden adott hozzá ahogy nézem, és kis odafigyeléssel (meg sok-sok DIY-val) kevesebből is megúszható lenne (Kivéve talán a Yoke-ot és a Throttle-t, azokból önmagában 1000 dollár/db egy replika).
Szia Gyula! Még mindíg a régi gépem van, de gondolkodom a cserén...(7820X 32GB 1080Ti M2ssd) A fiamtól kaptam valami MS game pass-t így le tudtam tölteni valami alap verziót. A felülettel próbálok ismerkedni, de egyenlőre nagyon szokatlan.A tréningek mennek, bár a hardvereket még nem sikerült teljesen belőni, de majd lassan minden a helyér kerül. A ruder álló helyzetben (nem használtam 4 évig) behalt, és nem is tudom szoftveresen beállítani, lehet a poti behalt, cserés lesz. Amit viszont nem értek! Csináltam egy LOWI-LOWW utat egy jettel és azóta bár milyen destinációt álítok be ezt a LOWI-LOWW utat tőlti be. Esetleg errre valami ötlet? Aztán lehet csak én balfaszkododk és nem látom a fától az erdőt.A kisdisznóba belevágok!
Utóirat: lehet, hogy az msfs-ben megtalálod azt az aligai partoldalt. Nem néztem még, meghagytam neked.:)
Szia! Rég láttalak. Igen, a P3d-hez képest rengeteg a változás, többnyire pozitív irányba. Ezért aztán hiába a sok addon a p3d-ben, nálam teljes váltás volt. Próbálom megszerezni azt a (alkalmazás)környezetet ami a p3d-nél volt, részlegesen sikerült is már. Tokrafan írta, hogy FSPassenger. Azzal az a helyzet, hogy egy többszörös családi tragédia miatt megzuhant a fejlesztője. De különben sem ment neki a 64 bites környezet. Megcsinálta az alkalmazást de nagyon sok hiba volt benne, nem lehetett kiadni. És hát ugye a körítés, a fórumozók miatt még jobban elment a kedve. Úgyhogy nagyon nem valószínű, hogy lesz belőle bármi. Helyette viszont van az Air Hauler 2. Működik p3d-n, és msfs-en is. Kicsit elveszi az ember kedvét, hogy mindkét platformra külön kell megvenni, de alapvetően megéri vele foglalkozni, ha szereted a repgépes logisztikát. Egy légitársaságot kell üzemeltetni, amiben a saját repüléseid is logolásra kerülnek, illetve a repüléseiddel hozzájárulsz a társaság fejlődéséhez. Különböző reptereken saját HUB-okat létesíthetsz, ott raktár és üzemanyagot tárolhatsz, és alapvetően az ott dolgozó alkalmazottak jobb szállítási kondíciókat szereznek.
Ami téged érdekel az ugye a kisdisznó. Megéri megvenni. Nem igazán értek egyet a többcsomagos értékesítéssel, én inkább 1 csomagban adnám kicsit drágábban. Ettől eltekintve minden okés vele. Szépen repül, én nagyon széles monitoron (3440*1440) használom, nagyon jól optimalizálták ehhez a felbontáshoz a cockpitet, tulajdonképpen minden lényeges részt látni. Vezérlésre jól reagál (szerintem jobb mint a p3d-s). Kifejezetten kellemes a cockpitben "ülni", de ez elmondható szinte az összes gépről. Valószínű, hogy a grafikus feldolgozóban erre külön figyeltek. A terep az olyan, hogy VFR-t többnyire külső nézetben érdemes repülni. Ahol jó az adatbázis nagyon jól megoldották az mi-vel az objektumok generálását (külön cég végezte). Sajnos ahol víz van és azon van valami objektum (híd,kikötő), az bizony bekerül a víz alá. Gondolom az objektumok követik a felszínt. Viszont dolgoznak rajta, előbb-utóbb megoldják. Viszont jó eséllyel megtalálhatod a házat ahol laksz. A fákat is mi-al generálták, és pl. a házunk előtt van egy nagyobb fa. Benne van a szimben. Viszont gép kell hozzá. Amúgy a szim nem egy olyan top gépet igénylő alkalmazás, 1db full hd-s monitoros gépen amiben mondjuk egy 7700-es ketyeg, jól elfut. Memóriát rengeteget fogyaszt, de a lényeg nem is méret, hanem a sebessége. Kell használni a turbósítást, tehát minél nagyobb frekis, ezen belül a legkisebb latency-el rendelkező RAM-okat. Durván, egy 4800-as 40-es CASL lassabb lesz, mint egy 3600-as de 17-es CASL memóriával. Procit, videókarit azonnal lehet venni, de a ram-nál meg kell keresni a lehető legjobbat. 32GB ram mindenképpen kell a zavartalan repüléshez. A 16 nagyon ki van számolva, ezért lehet instabilitás az 1mp-es kiakadt képtől, akár az ntdll elszállásáig (ntdll adja a memóriát amikor az alkalmazás kéri). Videókarinak legalább egy minőségi 1070-es. De malackához ennyi nem lesz elég. Nekem sikerült egy ilyen minimál gépen 30fps-t elérni, de nagyon sokat kell szórakozni a beállításokkal, és bizony be fog akadozni időnként. 1080ti-el már jobb eredményt lehet elérni, de igazából egy 12900K és 3090ti-n, szinte full beállításokkal, bonyolult időjárással el lehet érni 45fps-t. De az stabil, nincs akadozás, teljesen jó. Most egyébként a 40x0-es sorozatban kb. a 4070 vagy 4070ti-re áldoznék szívesen. Mindig a 70-es típusok amiknek az ár/teljesítmény aránya a legjobb. Processzorból pedig a legújabbat raknám bele, itt is a 700-as típusok amik nagyon jók. Az árukban mostanában nincs akkora eltérés, megéri az újat venni ha kb. 5 évre tervezel. Ezzel kapcsolatban egy poén: rakok össze gépet, neten rendelek. Eredetileg 12700-as procit szerettem volna venni, de az egyik vezető webáruházban meglátom, hogy a 13900k-s proci bruttó 250e. Már rendeltem is. Kiderült, hogy elírták az árát eredetileg 340e lett volna. De hát ugye nem volt mit tenni oda kell adni így (törvény van rá), mert azért a webes vásárlásoknak elég sok nyoma van, nem lehet elmismásolni. Ha feljelentem tuti buknak. De nem nagyon sajnálkoztak, mondták elég sokat vásárlok náluk, vegyem kedvességnek, különben is majd 2m-ért rendeltem cuccokat. Nem nagyon bánkódtak, de nagyon gyorsan ki lett javítva az ár a weben.
Szia tesó, újból itt. Hát ez most egy elég jó projekt (MSFS), mióta kiadták nagyon sok változás volt. Tehát nagyon megéri. Én Steam-en (oda már be vagyok betonozva) vettem Standard-ot, mert tudtam, hogy egy idő után özönleni fognak az addonok és nincs szükségem azokra a plusszokra (igazából tényleg sokkal többe kerül mint amit ér). Kisgépeknek a gyári gépeket nagyon jól lehet használni, a környezet nagyon ott van, legalábbis ahol van rendes fotóalap. Azért még nincs az xpl fd-jénél, de nagyon jól lehet használni. Nagy gépnek megvettem a Fenix-et (ahhoz képest, hogy nem igazán vok bus fan, jó vele dolgozni). Jól össze van rakva, jól bírja a gép. A PMDG hozza a formáját, a rendszerük eléggé monstrum, ezért van észrevehető lassulás. Viszont az msfs-t nagyon jól lehet skálázni (doktorátust lehetne írni belőle), be lehet lőni jól. De téged ismerve felbővíted a gépet és nem lesz gond. Egyedül az időjárás tudja "megtáncoltatni" a gépet, elég instabil állapotok állhatnak elő, de kicsit visszavéve megszüntethető. Amit kapunk ahhoz képest nagyon jól skálázták az összes erőforrást, ez az első szim, ami tényleg úgy használja a szálkezelést ahogyan azt kell. Az addonok közül a GSX-et, a Fenix-et, PMDG-t (hivatalból kapom), Aerosoft AI csomagja van fenn, mert AI-nak az élő forgalmat használom csak, és akkor így a Wizz gép Wizz festéssel jelenik meg és így tovább. Kaptam ajándékba hajós ai forgalmat. Reptereket igény szerint, mondjuk LHSimes LHBP kötelező. Nagyon sok jó reptér van forgalomban, nagyon gyorsan gyártják őket, biztos könnyebb a technológia. Pl. néztem LatinVFR munkát (tudjuk, hogy elég szarokat alkottak P3D-ben), itt elég jól néznek ki. Hmm, meglepő. A gyári repterek közül szerintem már csak az EGGL-t használom, azt is csak ezért mert még nem volt időm megnézni/megvenni. A City pack-ok rohadt jók, a HungaryVFR jóvoltából Budapest szuper, egészében egész Magyarországon lehet jól VFR-ezni (azért némi helyismeret nem árt).
PFD is megoldódott! Nagyon komoly a community még mindig, tök jó látni! Azért tettem be, hátha másnak is hasznos lesz. Így már be is húztam a PMDG-t, remélem nem lesznek túl nagy fps problémák vele.
Sajnos a PMDG nem tartalmaz 2D paneleket. :-( Még a 75 dolláros gépek sem. Ezt vajon az MSFS alapból nem tudja már, vagy a PMDG nem csinálta meg? Nagyon hiányozna, ki szoktam tenni tabletre a PFD-t és az FMC-t. Szerencsére találtam egy ilyet, ez az FMC kérdést meg is oldja, a PFD-re viszont nincs ötletem egyelőre.
Köszönöm mindkettőtöknek! Költök rá szívesen ha van értelme, de a PMDG 747-400 nekem anno nagyon legyalulta az FPS-t, azért nem szeretem -me persze Randazzo miatt-, és ezért repültem javarészt Level-D 767-el, mert az nem produkálta ezt annak ellenére, hogy szimulációban még jobb is volt. Nézek pár videót róla, ha jól fut akkor behúzom. A free AI traffic-ot nagyon köszönöm, az viszont teljesen jó lesz. Van esetleg vélemény az Fs Realistic-el kapcsolatban? Első körben elég nagy átverésnek tűnt, de a kamera shake -ha jól működik-, elég sokat tud dobni az immerzión. Használja valaki? Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2023.01.02. 20:10:50
Boeing egyelőre a PMDG B737 van, vagy másik nagygép a Leonardo Md 82, jóféle csak azok a kis felbontású textúrák ne lennének... Ha nem akarsz sok pénzt kiadni az elején akkor először próbáld ki a fly by wire a320-ast, az ingyenes. a320 Ők csináltak egy szintén ingyenes traffic kieget is, az is jó (fsltl). traffic
Köszönöm mindenkinek! Megvettem. Anno sokat szimeztem még FS9 és FSX korszakban, aztán volt most egy 10 év kihagyásom. Milyen addonok ajánlottak most? Anno LEVEL-D 767-et használtam főleg, és Fs Passengers-t, + real world AI traffic kiegészítőket. Nézegettem a szimen belül a store-t, de elég gyenge a felhozatal. PMDG-t nem szeretem, de ha nincs más értelmes nagygépes kieg, akkor megveszem azt. Ha van valami amit ajánlanátok tapasztalatból, akár aircraft (Boeing-es vagyok inkább), akár immerzió növelő tool, akár bármi más ami hasznos, azt nagyon megköszönném! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2023.01.02. 15:01:39
Store jobb, mert nem kell steamVR, egyébként ha még van 300ft-os xbox pass, vegyél mert ha van, akkor olcsóbb volt megvenni. Úgy rémlik a sima és a közepes között volt 100ft különbség + valami komoly kedvezmény eleve.
Szerintem sem éri meg a prémium. Az MS-Store-ral pedig semmi gond.
Igen az enyém onnan van, semmi gond vele. Ha a store-t átállítod Izlandra még olcsóbb lesz. Amúgy sztem nincs sok értelme a prémiumnak, annyival nem ad többet, én a simát venném minél olcsóbban és hozzá addonokat amik jobbak mint a gyári Asobos cuccok. Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2023.01.02. 08:58:55
Van annak bármi hátránya, ha MS Store-ból veszem meg a játékot? Őszintén szólva, soha nem vettem onnan semmit, de most kb. 20EUR-al olcsóbban jutok hozzá a Premium-hoz ott, mint Steam-en (pedig utóbbinál is akció van éppen). Megvette valaki MS Store-ból? Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2023.01.01. 22:51:16
BÚÉK mindenkinek! Mivel alapvetően VFR repülök, nálam az XPlane szintén labdába sem rúghat - elismerem, hogy sok munkát toltak bele a fejlesztők - de egy excel táblában is fel lehetne tüntetni, hogy az adott paraméterek (időjárás, gép jellemzői, stb.) mellett mik is a repülés jellemzői! Az X Plane a szememben kb. az FSX szintjén van - és amíg nem rendelkezik valós photogrammetriával, ott is marad... Utoljára szerkesztette: Vizipok56, 2023.01.01. 10:14:46
BÚÉK Az MSFS -ben én nagyon látom hogy a fejlesztők ezerrel dolgoznak rajta, javítják, új dolgokat adnak hozzá mint pl most a szél, hőmérséklet. Sokkal jobb lett a játék mióta kijött, bár részemről egy 'civil' szimben nem is annyira lényeges ha nem pontos a fm, il2-ben vagy dcs-ben sokkal zavaróbb lenne. Itt a repülőgép rendszerek modellezése, irányítás, grafika nekem fontosabb, abban pedig verhetetlen, főleg így egymás mellett látva a két játékot. Nem akarom persze leszólni az Xplane-t sem mert nagyon sok melót beletettek abba is, de nálam labdába se rúghat az fs mellett.
Egy érdekes összehasonlítás XP12 vs FS2020. Szokták utóbbit fikázni, hogy nem is szimulátor de azért láthatóan megállja a helyét átlag fotelpilóta szempontból legalábbis mindenképpen. Ja, és BUÉK mindenkinek! Utoljára szerkesztette: bunny, 2023.01.01. 08:14:45
2006-os eset volt és mindegyik gépben volt TCAS, de valamiért a business jetbe kikapcsolt és a boeingbe meg nem riasztott a rendszer igy.
Csak belelapoztam, úgyhogy elég felszínes infókat szedtem fel. Az indiai elég régi baleset: ott minden szar összejött. A kazah gépen nem tudtak angolul csak a navigátor ha jól tudom. A radar rendszert rendszernek hívni erős túlzás. Jobbára bemondás alapján döntött az irányító. Ezután a baleset után történt egy rakás változás, a nyelvhasználat, a fónia, a radarok, modernebb radar szoftverek. És a TCAS ebből (is) született ha jól tudom. A japóknál bekerült néhány életrajzba, néhány fekete pont. Azért elhárították, de elég bénák voltak. Nem illik kilögykölni a kávét. A DC10-es szárnyvégi örvényébe került 747-est azért külön megnéztem volna. A business jet-hez végig kellene nézni. Kérdés, hogy mikor volt, volt-e TCAS, az irányító látta-e a magasságot? A radar rendszerek azért nem olyan régóta mutatnak ennyi adatot mint mostanság. 2k előtt nagyon sok helyen csak helyzet és kalkulált irány volt látható (tipikus radarképernyő). Mióta és ahol szoftveres radar van, ott jobb a helyzet. Magyarország ebből a szempontból elég jól fel volt régebben is szerelve. A 90-es évek elején már szoftveres radar volt (talán a románoktól vettük). A HungaroControl pedig most kísérletezik a virtuális LHBP toronnyal.
Az kimaradt, hogy a radar szoftverek figyelik a közelséget és riasztanak. Piros, villog, csipog, sőt még a felügyelő gépén is megjelenik. Úgyhogy egy irányítónak csak úgy elnézni egy collisiont elég nagy művészet. Persze megfelelő technikával. Mert az NDK-s optikai set-ből összerakható távcső, nem az.:)
Fejlesztés alatt van egy olyan rendszer amiben szövegesen is kommunikálnak. Igazából már működik is, vegyesek a tapasztalatok. De ezt inkább csak pacific fir alkalmazza és ott is csak a csendes óceánon. Ezeken az útvonalakon eléggé korlátozott a rádiós kapcsolat. Alapvetően az írásos kommunikáció elég lassú és sokkal jobban leköti mindkét oldalt. Egy forgalmasabb helyen az irányító le sem tudja venni a szemét a monitorról. Elég sok radar szoftverben használják már ez egeret kijelölésre, és még néhány év, és eljutunk arra a szintre, hogy magát az utasítást egérrel képesek legyünk előállítani. De nagyon sok probléma van vele (pl. a téves kattintás). Tehát alapvetően nem mehet ki az utasítás addig míg az operátor jóvá nem hagyja. Meg még egy rakás ilyen kis apróság, amitől nagyon lelassul a dolog. Azután vehetjük még azokat az apróságokat mint. hogy az országok melyik szoftvert használják, a repülőkön is egységesíteni kellene. Jó példa erre a SIITA (a repterek közötti mail forgalom ebben a rendszerben történik). Az egyik reptéren kapnak egy üzenetet az oda érkező járatról, és nem tudják megfejteni. Pedig van szabvány. Úgyhogy ebben a témában azt szokás mondani, hogy akkor lesz automatikus irányítás, amikor már csíkosok sem kellenek a gépekre.
A másik: előfordul, hogy az irányítás elnézi az adatokat. Ezzel egy időben a gépen is elnézik az adatokat. Aztán a másik gépen is. De ezért van a TCAS. Az a végső mentsvár. Egyértelmű utasítást ad, hogy minek kell történnie. A TCAS parancsának nagyobb prioritása van mint az irányítónak. Szóval ez már legalább 4 hiba. A repülésben azt mondjuk, hogy egyszerre 2 hibával még megküzdünk, a 3. a tragikus. Melyik ez a baleset? a leírásod alapján mindenki szart mindenre, még a TCAS-re is. Akkor viszont jogos a csatt. Amúgy a TCAS még akkor is jól működik, amikor csak az egyik gépen van.
Egy OFF kérdésem lenne,Lehet vannak olyanok akik ezt föleg nagygépes vonalon jobban jártasak. A napokban láttam ilyen utasszállito balesetes filmet és ott az volt a probléma, hogy a két gép azonos magasságon repült és összeutköztek. Az ATC a radaron látja a magasság és sebességet meg az irányt minden gépnek, a gépeken van TCAS, de mégis megtörtént a dolog . Az egyik esetben az történt, hogy a fedélzeti mérnök nem jol értette a magasági adatot a toronytol a másiknál meg a két azonos magasságon repülö gép hivonevét összekombinálta a tornyos igy egyik sem reagálta le a parancsot.
A kérdésem az lenne, ha a gépek mindenféle adatot tudnak küldözgetni a toronynak és a torony is tud más akár SMS-t is küldeni a gépre nyomtathatoan. Akkor miért nincs egy olyan rendszer ami akár automata modon akár a torony által számszerő adattal elküldi a kért utvonal modositásokat a fedélzetre ?Mert a szóbeli rádiozás sokkal lassabb és a nem nativ nyelvu piloták vagy akár valamilyen zavar végett félreérthetik vagy időbe telik mire reagálnak rá. De egy olyan rendszer ami a kért modositást számszerüen küldé a fedélzetre és a pilota felé jelezne a modositásrol , hogy okézza le és az alapján vagy a robot vagy a pilota azonnal reagálna félreértések és rövödebb idő alatt. Miért hagyják meg zt a sok rádiozást a toronnyal , szinte a repülés ma már csak annyibol áll, hogy felszállás után beállitja a robotot aztán márcsak rádiozás megy a különbözö adokkal és csatornaváltásokkal.
Sziasztok! Rég voltam itt, üdv mindenkinek! Esetleg valaki írna pár mondatot hol tart ez a platform per pillanat? Gondolok itt elsősorban a hardver igényre. (Melyik ár/érték arányban a legbeváltabb lap, cpu, vga kombó) Valamint pár szó a B736 lehetőségekről? Sajnos egyáltalán nem volt időm az elmúlt 4 évben követni a történéseket. Gondoltam újra rakom a P3D-t, mert jó volna repülni, de előtte kikérném a véleményeteket! Eőre is köszönöm! Üdv: PLA540 (Hont)
Az nem lesz elég. Kell hozzá az Enhanced version is, az alap A310-ben nincs passenger cabin.
Esetleg tudja valaki, hogy a 40th frissítéssel jött Airbus A310-hez nincs utastér? Mert én nem látok, közben úgy tudtam hogy csak az xbox verzióhoz nincs, pc-shez van.
Békés Karácsonyt és Boldog Új Évet mindenkinek!
..meg arra is jó, ha netán történik valami baleset, akkor a realtraffic historyból visszaállítva lehetne követni a gépet, és látni miféle süllyedés játszódott le, mint pl a germanwings-nél.
Korábbi szimulátoroknál engem se érdekelt más repülőgépek útja, követése de most hogy nem vektorgrafikás szögletes dolgokból áll a táj, így már érdekel az is. Nem azt mondom hogy egész nap azt nézném, de néha kedvem lenne hozzá. Hajókat is, stb.. követni. Remélem lehetőség lesz erre, már alakul a dolog. Ha a radar24-be is belefért mint feature, akkor ebbe miért ne. Egyelőre csak úgy tudtam megoldani hogy AI pilottal az én gépem is elmegy ugyanoda, közben nézem a real traffic gépet, így nem kerül ki a 200nm sugárból. Utoljára szerkesztette: Rodman6, 2022.12.16. 01:51:33
Azért érdekes dolog ez a mostani szimuláció. Pl. nyaranta szoktunk páran szimulátoros kipróbálhatóságot biztosítani, ami ugye elsősorban a gyerekeket vonnza. Az idén volt először, hogy az MSFS-el próbálkozhattak egy gépen. TM B787 yoke, és Honeycomb Bravo Throttle-t vittem ki. PMDG737 volt a nagyvas. A HoneyCombhoz írtam saját alkalmazást, ami a PMDG közvetlen adatstrukijából szedi le az adatokat és úgy állítja a vezérlő világítását (atomjó lett). Kisgépnek a C172, és kétdarálósnak a B58 felkonfigolva. Széles monitorokon eléggé elragadó látvány, tehát elég jól nézett ki. Volt egy A10-es joy is a yoke-al párhuzamosan, így most először ki lehetett próbálni azt amit állandóan megkérdeznek: hogy mi a különbség a bot ill. szarvaskormány között. A feladat mindenkinek LHBP iskolakör volt. Szóval a konklúzió: volt egy srác, aki elég szépen repült ahhoz képest, hogy bevallása szerint először volt "gépközelben". Amikor a hosszúfal végére értünk és fordulnia kellett, az ellenkező irányba fordult. Szóltam neki, válaszolt, hogy rendben és ugyanúgy rosszul csinálta. Szóltam, hogy belenyúlok a kormányba, mert az ellenkező irány kell és nem arra fordítja. Ennek ellenére amikor visszahúznám, érzem, hogy ellenáll. Küzdött ellenem. Mondom balra nem jobbra, de most már erősen, mert erőteljesen bedőltünk az ellenkező irányba. Erre még jobban jobbra dönt. Annyira magával ragadott a probléma, hogy azonnal nem ismertem fel egy olyan jelenséget amivel bárki bármikor találkozhat, és sajnos elő is fordul elég sűrűn, elég sok ember halálát okozva. Ráparancsoltam, hogy adja át, visszatettem jó irányba és visszaadtam. Amikor végeztünk és felállt a srác, akkor döbbentem rá mi történt. Mindenki kapott egy kis műszer bemutatót a műhorizontról, sebesség, magasság, vert.sebesség, iránymutatókról. Ez a srác eljutott arra a pontra amikor már egyáltalán nem érdekelték a műszerek, és csak a látvány alapján repült. Így került bele a térbeli dezorientáció csapdájába, így pont fordítva érzékelt dolgokat (pl. konkrét esetben az irányt (ez fordul elő a legsűrűbben)). Nagyon érdekes volt, mert a szimulátor nem mozgott, tehát nem volt hatással a belső fülre, mégis megtörtént nála. Valószínű, hogy a látvány és a srác fejmozgása együttesen idézhette ezt elő. Sosem láttam még ilyet mozdulatlan szimulátorban. A másik ami már évek óta érlelődik bennem: ha a nulla órásokat nézem, simán megállapítható, hogy a repülés kifejezetten lányoknak való. Szinte mindegyik nyugisan áll hozzá a dolgokhoz, így már előre rá lehet őket venni a műszerek pásztázására. Képesek összetartani a különböző műszerek értékeit, és így sokkal simább repüléseket képesek végrehajtani. A fiúk sokkal "lazábban" állnak a dolgokhoz, elhamarkodják a dolgokat, csak a jelenpillanatra tudnak figyelni, szinte képtelenség elérni, hogy előre gondolkodjanak. Ezen a nyáron volt egy kiscsaj, kb. 10 körüli. Első kérdésem mindig, hogy volt-e már ilyen környezetben. Mondta, hogy repülőgépet közelről is csak most lát először, tehát nem. Elmagyaráztam gyorsan hogyan működik a repülőgép, meg az alapműszereket. Mondta, hogy érti. Mosolyogtam magamban, azután miután produkált egy tökéletes felszállást, kissé megkomolyodtam. Tartja, figyeli az értékeket és jól tartja. Azért a féklap miatt szólni kellett, hogy húzza vissza. Elérjük a magasságot szólok, hogy egyenesítse ki, wazze megcsinálja, és tartja. Itt már elképedve mondtam, hogy akár ki is trimmelhetnénk. Megcsinálta, majd mosolyogva közli, hogy így tényleg könnyebb a gép. Forduló: elsőre csinál egy tökéletes 90 fokot. Előtte azért elmagyaráztam, hogy forduláskor le fogja adni az orrát, mikre figyeljen. Kicsit lassan de simán megcsinálta. Következő forduló szintén tökéletes, kis hiba, hogy a 90 fok nem sikerült (kevesebb lett), de a falon behozta. Mire eljutottunk a leszállási fázisba ILS-el repült és tartotta (ezt a műszert menet közben magyaráztam el, nem volt tervezve). Leszálláskor a kilebegtetést megcsinálta ahogyan kértem, gyönyörűen landolt. Mivel eléggé kis termetű volt a pedálokat nem érte el, azokat én kezeltem. Amikor végeztünk mondtam, hogy ne szívasson mondja el, hogy hová jár. Megesküdött, hogy tényleg most ült először "repülőn". Az anyukája (mellesleg a kolléganőm a pénzügyről) biztosított, hogy így van. Na ilyet sem láttam még soha. Nem mellesleg ahogyan elnézem az egyre ifjabb generációkat, egyre közelebb állnak ezekhez a technikai dolgokhoz. Sokkal fogékonyabbak. Amikor megszereztem a jogsit, és próbáltam lányokat tanítgatni autóvezetésre, az mindig egy lehetetlen küldetés volt. Amikor a lányomnak kellett megtanítani ezeket a dolgokat, szinte mindent csak egyszer kellett neki elmondani, megmutatni. És nem mondhatnám, hogy nagyon tehetséges lett volna, de nagyon hamar belejött.
Amikor erre van "szükséged", mire használod? Mivelhogy ennyit dolgozol rajta:). Régebben (FSX,P3D1-2v körül) én is nézegettem őket. De legfőképpen a reptér forgalma ill. a közel körzet érdekelt. Még ha fizettek volna is érte, akkor sem néztem volna végig egy KSFO-PANC útvonalat. És ha jól tudom régebben ez a 200nm 80 volt. Persze most már más a látvány, de ezt úgy oldom meg, hogy alacsonyan repülök viszonylag nagy sebességgel, vagy rendesen külső nézetben. Az FSX-nél is volt olyan, hogy a külső nézetben láthatóvá lehetett tenni néhány alapműszert. Kisgéppel szinte mindig külső nézetben repülök (kivéve a dep + az arr) pont a látvány miatt. Ez volt az oka, hogy végigrepültem a transszibéria expressz útvonalát. Valós időjárással valódi kihívás, ha a preferrált navigáció a vasúti sín vizuális követése, és így kell eltalálni a köv. ellenőrzőpontot. Persze nagyon durva időjárási viszonyok mellett, be kell vetni appróbb "kitérőket" (nagyon sok a 0 látótáv), de azokat is úgy alakítottam ki, hogy a vonal mentén legyen. És kell egy jó térkép is, az elágazásokat jól meg kell tanulni. Az orosz városokban egy állomást megtalálni sem olyan egyszerű. Nekem ez volt a legérdekesebb kihívás eddig, sajnos meg kell hagyni, hogy a műholdas jó minőségű lefedettség sok területen való hiánya, elég sok problémát tud okozni. Az nagyon jó móka volt. Vlagyivosztokból indultam és Moszkvába érkeztem. Bónuszként onnan pedig ugyanezzel a módszerrel hazajöttem Budapestre, Kijeven keresztül. Ez a szakasz nagyon laza, egyedül Kárpátalja izzasztja meg kissé az embert.
...közben külföldiek ajánlottak egy módszert hogy a PSXT+Realtraffic kombóval megoldható a dolog, ha követésre állítom a realtraffic szoftverben a kiválasztott repülőgépet, így nem tünteti el, mindig a 200km es sugár középpontjában marad.
Fél év kihagyás után örömmel vettem észre, hogy a frissítések után lehetőség nyílt más repülőgépek, hajók és bármely objektum automatikus kamerás követésére. Sajnos csak az álló repülőgépemtől kb. 200 km-nyi hatótávig, utána visszaáll a kamera az én gépemre. Aki jártas ebben, tudja-e, hogy létezik e FSX-hez hasonló mod, ami emulálja a gépem pozícióját a drón kamerához, vagy egyéb módszert hogy megszűnnének ezek a korlátok? Néha kedvem lenne a PSXT-vel karöltve követni valós forgalmi repülőgépeket indulástól a célig, főleg ha valami ismerős utazik valahova. Kb. úgy mint a radar24 3d nézetében, csak ugye itt szórakoztatóbb a látvány. / FSLTL követése nem vált be, mert van némi késés, plusz az útvonal se mindig passzol, túl stabilan repülnek a-ból b-be. Utoljára szerkesztette: Rodman6, 2022.12.13. 03:44:25
Januárban tervben van a PMDG 737-600 beszerzése, hacsak nem 450 lesz már a dollár árfolyama.. :P azonban érdekelne, hogy a 737MAX az eltelt 1 év foltozgatásai után javult vagy maradt továbbra is a nagy-nagy felejthető kategória. Régen a 9 és az X alatt ha csak szimplán "kötöttségek" nélkül akartam repkedni valami európai MALÉV/Wizz útvonalat, akkor simán a Posky/Project Airbus/Eric Cantu féle vasak is jó szolgálatot tudtak tenni. Másra meg ott volt az iFly ha időm mint a tenger volt. De itt MSFS alatt nincs olyan nagy kínálat még. Ha esetleg a karácsonyi szezon alatt a Marketplacen valami kedvező ajánlat esne, akkor lehet rávinne a lélek. Igaz nem nagyon rajongok a glass cockpites feelingért. De valami épületes vélemény jól jönne, mik a hibák. Youtubeot végignéztem. Külföldi fórumokba beleolvasgattam, általában nem azt írták le mi nem jó, hanem csak a szokásos sza*r, fo*s stb.
Más téma. Kipróbáltam ezt a tegyük be a pilótát, másodpilótát a cockpitba, config fájlos átírást, de én azzal találkoztam, hogy pl. kis Cessna 150-ben meghülyült a rádió iránytű. Középen fent a mágneses oké volt, de a rádiós az szinte folyamatosan tekeredett el, a Hetesi-árok felett azt hittem rosszul látok, ahogy a hosszún a műszerekre tekintettem. Más is tapasztalt ilyen anomáliákat ezzel a cockpit hekkeléssel? Maga a rendellenesség azzal oldódott meg, hogy visszaírtam az eredetire az aircraft.cfg-t, így eltűntek a népek, cserébe viszont végre a 340 fok 340 volt.
Akinek megvan a GKS Balalajka.. kérdésem az lenne. A függesztmény választó "ikon" kattintási pont a "VOR/ILS notesz" jobb oldalán működik valakinek? Kattintgatok de semmi. A gép alapban a törzs alatti és a két szárny póttartállyal jelenik meg. Ha nullázom a naftát a felszállósúly konfigurálásnál, a pótok akkor is ott maradnak. Így csak annyit tudok tenni, hogy dobálom őket. Csak hát na.. igazából megnézném a többi konfigurációval is. MSFS Storeból való a masina, szóval nem ORBX és nem Simmarket. (Azért 5 hónapot várni, hogy valamit ki lehessen végre fizetni..., de legalább féláron volt)
Nem szoktam végig nézni mert túl hosszú, de remélem tényleg betartják a szavukat és jönni fog hamarosan. Egy éve is kb ezt mondták egy dev videóban, és van a yt-n 4 hónappal ezelőtti videó ahol a kész géppel repülnek. Szóval nem tudom mi tartja őket vissza, gondoltam hogy talán orosz kötődés miatt az agyatlan szankciók áldozata lett ez is. Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2022.12.05. 12:56:23
Ismerős érzés.... Anno a MIG-21 -essel voltam így - mindkét Steam előfizetésemre megvettem...:-( Utoljára szerkesztette: Vizipok56, 2022.12.05. 12:44:31