Nyilván mindenki azt csinál, amit akar, természetesen nálam is előfordult már, hogy elgyengültem, és a legtöbb esetben nem bántam meg a végén, bármennyire is értelmetlen az előrendelés egy digitális terméknél.
Viszont ez esetben, amikor konkrétan day one elérhető az egész 3000 Ft-ért, akkor mi a fenének kifizetni ennek a tízszeresét? Megtehetem? Megtehetném. De a világon semmi értelmét nem látom.
Azért a bethesda nem naponta ad ki sajátgyártású SP játékot és az elmúlt bő 20 évben nem volt olyan, amit megbántam volna, hogy megvettem tőlük. Az előrendelés értelme itt nyilván a goodie-k,amiket adnak az alapjáték mellé, meg az early access, ahogy lent is írtam. Van olyan, hogy bizalom is a fogyasztó részéről. Ezt a bizalmat el lehet veszíteni, ahogy pl. a Bioware elveszítette az enyémet. De egyelőre a bethesda nem itt tart. Bízok bennük, szívesen támogatom őket. Ahogy bíztam a Larianban is, őket is szívesen támogattam és a bizalmam kifizetődött. A pénzem az egyetlen, amivel a trendeket tudom befolyásolni és én nem ott látom a nagy problémát az AAA játékokkal, hogy bugos vagy nem lesz jó a megjelenéskor a végtermék, hanem hogy egy sz.r live service pénzpumpa lesz belőle. Ez utóbbit meg már most kizárhatjuk a starfieldnél.
Ezerszer inkább még egy CP2077 bugos megjelenés, mint akár csak egy darab újabb Anthem vagy Diablo Immortal.
A magam reszerol en drukkolok neked, kivanom, hogy legyel tudatos vasarlo es legyel buszke arra, hogy nem rendelted elo az X jatekot, ezzel is segitve a jatekipar megtisztulasat. Tolj ki a gonosz fejlesztokkel es kiadokkal, harcolj veluk, ellenuk. Nemes cel, komolyan, tenyleg drukkolok is neked. Mutasd meg nekik ki a legeny a gaton, legyel kemeny es celtudatos, egy peldamutato ikon a mai fiatalok szamara. Sot, keszits errol akar videot, podcastet, streamet, tarts szonoklatokat vagy akar cirkuszolj nagyobb megjelenes elott minden forumon vagy kozossegi terben. Az internet mindent elbir.
Latom, hogy mi zajlik az iparagban, nem vagyok hulye, megeltem az egesz folyamatot a kezdeti C64-es aranykortol kezdve, de abszolute nem erdekel. Nincs idom, se energiam szelmalomharcokra, meghagyom neked es a tobbi aktivistanak a hisztikezeset :)
Ennyi. Telibesz*rom az egeszet. Aljas es "drogos" modon csak az erdekel, hogy NEKEM aktualisan mi a jo. Latok egy jatekot, ugy gondolom, hogy kell nekem, megveszem, pont. Ha tevedek, az en penzem banja, ha nem, akkor jol dontottem. Nem erdekelnek az internetes hisztik es urambocsassa meg, de az sem erdekel, hogy neked/nektek mi a jo. Elolvasom az aktualis jatek topikjaban a hasonlo kommentedet (nem tudok mast tenni) es ennyi. Ez a te/ti problemaitok es nem az enyem, oldjatok meg te/ti.
Bármi gondolat ami mondjuk pl a hosszútávú közösségi érdekről, vagy mondjuk vásárlói öntudatosságról szól, az itt és minden ilyen fórumon annyira elvont gondolatok hogy 99%-ban fel sem merülnek. Még az sem hogy miért is kellene egyáltalán ilyeneken gondolkodni...
Amikor közeledik a legújabb széthájpolt "cucc" megjelenése ( igaz hogy századjára is ugyanazon recept szerint ahogyan eddig a fantáziátlan tömeggyártott fosaikat eladták ) hirtelen senkinek nincs baja azzal amit az "AAA" játékipar az elmúlt években művelt, és mindenki szó szerint remeg az új sz@rért mint egy drogos az adagjáért, csak hogy első nap már játszhasson vele...
A többi meg le van sz@rva.
Kedvenc gondolatom itt : "Egyetértek veled, de ez a Starfield :)"....XD
Ennyi. Cukorka ismét felmutatva, és az összes kisgyerek századjára is nevetve szalad a furgonba gondolkodás nélkül...XD
"De hát ez csak játék", minek ilyeneken gondolkodni.
Lol, én is, nagy autoexec.bat és config.sys zsonglőr voltam, de mi köze ennek az előrendelésekhez?
Én a CyberPunk-kal voltam igy. Nem bántam meg, már a vanilla verzióval is rengeteget játszottam bugok ellenére is. Szerintem ez valami generation gap lehet... Mi még állítottunk IRQ-kat hogy elinduljon dos-ban a wolfeinstein.
De minek rendeltek elő egy játékot, ami ráadásul game passos lesz már a megjelenés pillanatában?
Pont ezen gondolkoztam én is, tizenéves korom óta - a nyolcvanas évek vége óta játszok és talán mindig egy ilyen játékra vártam, szóval úgy 35 éve várok érre :) Nem okozhat csalódást.
En is beszamolok majd rola (remelem a humbli addig kuldi a kulcsot), de nem lesz elfogulatlan :)
A C64-es Pirates! ota nalam az (ur)hajo + szabadsag kombinacio mindig nyero, kepes vagyok barmilyen fos jatekba szemmel is lathato orakat beleolni, legyen az Elite szintu sandbox, X4 fele gazd.sim., FS fele arkad vagy a regi WC/DS1/Freelancer altal kitaposot utat koveto kaland. (Pl a teljesen megbukott, de meg vegetalo Atlasban atleptem a nyaron a 2000 orat, ami kb 1999-nel tobb, mint amennyit egy normalis player kibir, csak mert imadok benne hajokat epiteni es tesztelni azokat)
Én az eary access verziót vettem meg, elsején már nekiugrok. Ha valakit érdekel, adok majd elfogulatlan infókat első kézből. A hardware igénytől nem félek, elég lesz a gépem, szép lesz a játék, de a játékmenet, az igéretek és bugok nagy kérdés.
Elvileg kint lesz game passon, de ravaszok voltak a bethesdánál, aki megveszi a 35 eurós "premium upgrade"-et, az megkapja egy héttel korábban már. :D Röhögök, de engem megfogtak vele, sikeresen kicsalták tőlem ezt a pénzt. A játék előrendelve, pre-loadra vár.
na meg sem nézem,nyakunkon a kiadás,megvárom az első teszteket és infokat az aktuális kiadásról. aztán döntök hogy kell e nekem :)
Kurátorokat olvasgatom elég sok az ajánlott.Persze erre nem lehet adni mert ugye lehet valamilyen szinten ez hype is. Én várom és bizakodó vagyok de day1 a fullos csomaggal nem merem bevállalni:)
Megvettem a premium editon-t, elvileg már szept.1-től játszható lesz. Nagyon kiváncsi vagyok.
meglátjuk mi lesz ebből,én már csak a saját szememnek hiszek,de annak se mindig :D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2023.07.28. 09:40:21
Azért 100 bolygó az nem kevés.
Sok vád érte meg érheti is a Bethesda játékait, de az szerintem nem, hogy ne lenne bennük elég content. Ez a 100 bolygó azt hiszem egy ideig leköti a játékosokat. Aztán a maradék 900-on meg lehet kiegészítők, dlc-k, modok-nak hely.
"Itt mi lehet az ideológia az esetleges járműhiány mögött?"
Erre en is kivancsi vagyok. Azon tul, hogy a Gamebryo engine es leszarmozattjai keptelen gyors mozgas eseten betolteni az erintett cellakat es tartalmaikat, tuti lesz valami "lore" a jarmuvek hianyarol. Mondjuk olyasmi, hogy lasd az emberi telepulesek es gocpontok helyzetet bolygokon. A jarmuveket utazasra meg szallitasra talaltak ki eredetileg (meg farokmeregetesre bizonyos embereknel), amelyet itt felvaltanak mas eszkozok: egyszer a jetpack es egyszer a robot(ok). A bolygokon keves telepules van, azok viszont olyan tavolsagban, amelyet jarmuvel felesleges megtenni, arra inkabb ott a hajoja mindenkinek. A rovidtavu kalandokra meg ott a jetpack. A szallitasra meg ott a robot "zsebe".
De majd kiderul, hogy mivel magyarazzak meg, kivancsian varom en is.
Persze, tudom, ezért irtam macskakörmök közé a végtelen szót. Csak arra akartam utalni, hogy egy jövöben játszódó játékban, ahol az emberiség már intergalaktikus faj, furcsa, hogy még nem fedezték fel a kereket :) Az eddigi Bethesda játékokban elfogadható volt hogy nincs jármű (az Oblivioban, Skyrim-ben volt ló) a Fallout-okban tönkrementek és csak autóroncsként voltak ott, de itt? Itt mi lehet az ideológia az esetleges járműhiány mögött?
Nincs itt szó végtelen világegyetemről, ez egy Beth sztori központú RPG lesz, és csupán 100 bolygón lesz élet az ezerből.
"Furthermore, Howard also revealed that only “about 10% of those planets have life on them”.
While there are over 1,000 planets to explore, you will have to do so on foot, or using the boost pack for added mobility. In the above interview, Todd Howard confirmed that Starfield does not have any kind of vehicles or animal mount systems. With that said, there are some planets that will have low gravity, changing the way you navigate the environment. Nevertheless, make sure you’ve got some sturdy space boots before setting down on a planet." Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.07.27. 18:47:38
Ezzel a teljesen bejarhato bolygo dologgal en azert finoman fogalmaznek, mert amig egy Elite, NMS, Atlas, stb. szeru sandboxban azt es ott csinalsz a vilagban, amit akarsz, itt lehet, hogy maskent lesz. Az interjukban nagyon finoman es arnyaltan fogalmaznak ezzel kapcsolatban, elhangzik a barhova mehetsz, meg az, hogy a teljes bolygo le van generalva (felszint tekinteteben) es teljesen felfedezheted, de sose hangzott el, hogy korbesetalhatod vagy az egyes landolasi helyszin kozott van e direkt atjaras (ugye leszallni sem oda szallsz le, ahova akarsz, hanem ahol a jatek engedi - akar tobb tucat helyszinre is egy-egy planetan) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.07.20. 19:45:07
igen,a moddereket el is felejtettem. nem is értem a készítőknek miért nem jut eszébe. egy rakás állítólag teljesen bejárható bolygó,és kihagyják a ziccert hogy egy kis buggy vagy hoverbike,vagy rover benne legyen alapból. felmerül a miért kérdés :D
Elvileg nem lesz semmilyen korlátozás ("üvegfal"), be lehet járni minden bolygót (elvileg az összesre le lehet szállni). Viszont nem lesznek járművek, csak jetpack, így valószínűleg senki sem akarja majd körbe sétálni a bolygókat.
Amire igazából semmi információt nem találtam - lehet elsiklottam felette - hogy azokon a bolygókon, ahova le lehet szállni - függetlenül, hogy van élet vagy nincs - ténylegesen mekkora területet lehet bejárni? A képeken gyönyörű hegyek vannak a háttérben mindenhol, el lehet esetleg sétálni oda is, vagy tele lesz üveg falakkal?
Nagyjából semmit se ígértek, elég meglepetésszerű volt a játék bejelentése. Tudom, hogy két eltérő játékról van szó, csak azért hoztam fel, hogy a különbséget éreztessem. Egy lineáris játék és egy sandbox között.
Igen, modderek meg kiegészítők. Nekem nincs bajom ezzel a 900 "üres" világgal. Azok nekem a háttérkép, hogy ne az legyen, mint pl Outer Worldsben, hogy ott a galaxis, de mi mégis csak 4-5 helyen tudunk csak leszállni. Nulla felfedezés és izgalom.
Nincs is ezzel gond, szerintem, bar az is egy jarhato ut lett volna - lasd NMS, ahol minden bolygon van tucatnyi random procgen leny, meg akkor is, ha ott epp' nem jaroroznek a sentinelek es nincs valami intelligens faj bazisa vagy random tabora -, csak akkor az nem illett volna a "nasapunk" cimkebe, amit kitalaltak.
kb. 100 bolygon van elet azt jelenti, ahogy en vettem ki az interjukbol, hogy ezeken talalkozhatunk allatokkal, novenyekkel (eldugott Deathclaw vagy sarkanyok, stb. eastr eggekkel), stb. es ezeken lesznek (nem mindegyiken) fixen kaloz taborok, bazisok, stb. amelyeket ok raktak oda (manualisan megszerkesztett sztorihoz kapcsolodoan).
Es lesz kb 5-6 bolygo, nagyobb hubbal, mint kozpontok.
A tobbi 900 bolygon is lesz mit keresni, lehet majd banyaszni, fotozkodni, radiant kuldetesben kapott random urhajo roncsokat keresni, random taborokat megtamadni, stb. - de ezek tenyleg inkabb csak a jatek nagysaga miatt keszultek, mert jol hangzik az 1000 bolygo, de valahol szerintem ezek azok amiket boven ki lehet hagyni es a jatekosok nagy resze nem is fogja ezeket sosem latni. Ezek tartalmat a procgen hozta letre, van amit mar korabban es mindenkinel ott lesz es van, amit a jatek inditas utan, ami miatt lesz egyedi mindenkinek a "vilaga".
En ettol a 900-tol tartok, hogy ez sok. Legbelul ezt erzem. De, az Eliteben meg van annyi, hogy leirni sem tudjuk es mai napig keringek es felfedezek, ahogy a NMS-ben sem fejezek be ugy expediciot, hogy legalabb par bolygo ne az en "nevemet" viselje :) Szoval lehet, hogy soknak tunik, de majd meglatjuk mit jelent ez a valosagban.
Moddereknek viszont legalabb lesz "helyuk" a sajat vilagaikat letrehozni. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.23. 19:46:29
1000-bol lesz 100, amelynek a felszinet procgen csinaltak, majd kezzel ossze-/beleraktak a kontentet. A maradek 900at a modderekre szanjak, az interjuban benne volt, hogy szamitanak a modderekre, a jatekban minden modularis felepitesu es szabadon atszabhato, kvazi a megjelenest kovetoen teljesen szabad kezet kapnak megint.
Igazsag szerint nem sok ertelme van 1000 bolygonak, mert ahhoz keves, hogy egy NMS/ED szintet hozzon, ahhoz meg sok, hogy egy jatekos vegignezzen mindet. 100 boven eleg lett volna, meg azt sem latogatta volna meg a jatekosok tobbsege.
hát inkább lenne 30 bolygó faszán megcsinálva,meg mellé pár élettelen,mint 900 procgen.. Elite Dangerousban is ez van,hatalmas játéktér,rohadt sok bolygóval,leszállsz elvagy,gyüjtögetsz kicsit aztán mész is,ennyi egyik-másik bolygó.el lehet lenni vele,de ha egyen jártál ,jártál mindegyiket,csak más a biom,havas,vulkános,szikla stb. de legalább szép :) Viszont ott van a star citizen is,alfában,és mégis képes vagyok leszállni egy holdra és elrallyzni rajta fél órát csak a látványért :D
Meglátjuk ,én sem akarom hypolni magam,és biztos nem first day buy lesz :D érdemes várni az első pár óra gameplay értékelésekre,vagy akár pár napnyira , és precízebben lehet mérlegelni hogy megéri e ez nekünk és persze a modderek majd visznek bele életet Utoljára szerkesztette: Caliph, 2023.06.23. 12:31:08
Véletlenszerűen generált mellékküldetések a véletlenszerűen generált, 90%-ban élettelen bolygókon. Fú de izgalmaaaas ! XD...
De idéznék is egy gyöngyszemet. Azért lesz a bolygók 90%-a üres, mert :"Ha túl sok elhagyatott űrbázissal találkoznánk, akkor túlságosan videójátéknak tűnik az egész." XD...
De természetesen vagy 500-órányi a játékidő mindenféle grind nélkül...XD
Azért lesz ez a "modderek paradicsoma", mert majd ők lesznek azok akik megtöltik ezt a "játékot" tartalommal, ezek már megint egy "alap szolgáltatást" akarnak nyújtani, nem játékot csinálni...XD
És szerintem csak összevissza hazudoznak.
Természetesen ez csak az én véleményem, de olyan magas fordulatszámon pörög most a "bullshitgenerator" náluk, hogy az elmúlt évek tapasztalatai alapján azt gondolom hogy megint a nagy semmit akarják eladni... ;)
Mondjuk a mostani állapotú Far Cry-ok, és Asassin's Creed-ek nagy rajongóinak ez lesz megint a világ legjobb játéka...
Egy-két hónapig...XD
What percentage planets in Starfield have life? About 10%.
What is biome diversity like across planets? Some planets have a single biome (think Star Wars) but some have many biomes per planet.
How does weather/environments effect builds/clothing/spacesuit choices? You'll need to choose your gear or space suit and prepare it for different types of weather or environments. For example, radiation can be higher on some planets than others.
Can you sell the data you collect? Yes. Surveying an entire planet can be very lucrative.
Can enemies interact? What about aggressive species? One of the challenges in the development of planets is the possibility of high-level creatures attacking and killing other creatures. You might notice a bunch of dead animals around and then realize a predator is nearby.
Are there vehicles or mounts? Nope. No vehicles to ride on. You taming and saddling up on a creature. Your main method for faster travel when on foot is your jet pack.
What if I don't want companions and I wanted to play solo? There are solo traits to help with this. No need to bring companions if you don't want to.
Can I "space" companions I don't like? Send them off? You might not be able to make them walk the plank, but you can send them away, assign them to empty ships or settlements, or otherwise not interact with them.
What if I wanted a crew made of entirely robots? Yes! Well, sort of. Todd says it's technically possible, but there are more humans than robots to bring onto your crew. This reminds me of the few robots in Fallout 4 compared to a majority of human, ghoul, or super mutant companions.
Are we getting radio stations like in Fallout? There is one, but it's only in one location. Sorry, no interplanetary tunes playing all the time.
What if I'm a pirate and want to steel your ship and upgrade it? Can I do that? Yup. Stolen ships are upgradeable.
Can I use a stolen ship as a main ship? Will I get scanned and in trouble with law enforcement? Yes, but you have to register a stolen ship first. Details pending on this one.
Does the ship builder we use work for every ship in the game? Yes. All ships in the game are built with this tool.
Can I dive right into designing ships at the beginning of the game? Ship building becomes more expansive and possible as the game goes on. Lots of late-game options, and ships are expensive.
In order to make Starfield, Bethesda updated their game engine with many new systems and improvements. What can we expect? They've really pushed the technology forward. We'll see volumetric fog which interacts with GI lighting, and a lot of physics and gravity improvements that will affect our gameplay in new and interesting ways.
So what's the deal with this 30fps limitation? Is Digital Foundry right about why you decided to go with this? Todd praised Digital Foundry, and explained that their priority is always about the quality of the experience they can provide to the player. He also confirmed that even at 30fps, they've improved how smooth the game feels compared to previous titles. This includes reduced control latency, motion blur, and other "tricks" to make 30fps feel as good as possible.
So... is Starfield built for modding? "Starfield is a modders paradise," Todd Howard. Yes, mods are supported. They love that people are still modding and playing their other games and plan to support modding for Starfield well into the future.
How do Outposts work? Are they similar in Starfield to Fallout 4? Like ship building, Outposts are a system that really come to life in the late game. It's "deep" with many options for building and how you connect them together. Also, outposts can be a smart choice for generating money.
How many companions are romanceable? Four. And they're all from Constellation.
Are there black holes in Starfield? Todd passed on this question. Maybe this is a big plot point?
Can Vasco wear a hat? Nope, but maybe someone will mod that in.
Plusz a kontentrol par szoban:
Asked about the ratio of handcrafted to procgen content in the game, Howard said that, of Starfield's 1000 planets, "The landscape's pretty much all procedural. We kind of make these large ... kilometre-sized tiles we've generated" which then get "wrapped around the planet" to create the game's 1000+ procgen wonderlands.
But fret not, because Howard was quick to add that Starfield still has more "handcrafted content … than any game we've done". He didn't give out hard numbers, but Starfield apparently has more handcrafted content "than Skyrim and Fallout 4 combined just in dialogue".
"As we get into the locations and art and everything," continued Howard, "we've done more of it than we've ever done".
Erdemes atfutni egyebkent a tegnapi egesz massziv ign interjut is. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.16. 15:11:12
Todd megerősítette, hogy nem lesz manuális felszállás/landolás, és hogy bárhol le lehet szállni a hajóval, nem csak a kijelölt POI-kon.
Nem neveztem gyenge szrnak, azt se mondtam, hogy ne lehetne valaki gamer egy 6-7 éves kártyával. Annyit mondtam, hogy ha valaki új játékokkal akar játszani, akkor talán nem akkora dolog 6-7 évente egy kártyát lecserélni: nem a csúcsra, hanem valami megfizethetőre. Nyilván integrált gpu-val is el lehet pl lenni, ha valaki csak LoL-ozik pl, ha már extrém példa.
Prioritásokat én is értem, volt idő, amikor mindig megvettem a legdrágább kártyát, mert csak. De most már jó ideje nem nyúltam a 2080 ti-omhoz és nem is tervezem egyelőre. Van más, amire költök inkább.
Nem penz, sot ingyen van 120k-ert egy olyan kartya, amely kiszolgalja a kovetkezo 4-5 evben is a megjeleno jatekokat 1080p-ben high/ultra minosegben 60 fpsben, minimalis kompromisszummal. Ez igy volt regen is, igy van most is, es ez a jovoben sem fog valtozni. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.14. 22:58:12
Ja, tiszta sor, túltárgyaltuk. Az meg hogy 120 ropit ki lehet-e gazdálkodni vagy nem, tárgytalan. Nem erről beszéltem, hanem a prioritásokról. Kinek mi, tudod. ;)
Amit írtam az azért volt, amit "benyegléztél" ide a "gyenge szarokról". Ami egyrészt nem igaz, másrészt attól még valaki lehet ám "gamer" mert évente nem rohan a boltba megvenni a legújabb széthájpolt "drágaszágot". Meg még öt-hatévente sem...XD
Én is mint mondom : prioritások, érted ? A Starfield-et meg majd meglátjuk hogy fut. 1070-en. ;)
Azért a jól megcsinált RT GI vagy Reflections az nagyon is látszik. És amennyire tudom, a Starfieldnél pont a global illumination-ön lovagolt Todd. Biztos ki lehet majd kapcsolni, de ég és föld lesz a különbség.
DLSS alatt azt értettem, hogy pl. a DLSS 3-hoz 4-es szériás kari kell már eleve, de tudtommal a 10-es szériás kártyákon az alap dlss se működött még. Ez ugye pont azért fontos, mert ki tudsz csalni plusz frame-eket ezzel a trükkel és van egy rakás olyan játék, amit eleve úgy készítenek, hogy számítanak rá, hogy ezt fogod használni (pl CP2077). Nem vitatom, hogy valamilyen szinten el lehet lenni egy 7 éves kártyával is, ami már a megjelenéskor sem volt csúcskategória, de azt nem gondolom, hogy az a kártya által nyújtott élmény az reprezentatív lesz a 2023-as színvonal vonatkozásában.
Pedig az elsődleges szempont mindig az, hogy milyen natív felbontású és képfrissítésű monitorhoz milyen kártyaszéria a megfelelő. A DLSS trükközése pont a nagyobb felbontások miatt kell, a HD-t nemigen érinti. A Ray Tracing meg olyan, hogy néha látszódik a (némi) különbség, néha meg nem. Cserébe szevasz a teljesítménynek, de az legalább mindig.
Miattam azt veszel vagy nem veszel, amit akarsz. Csak jeleztem: 7 évente gpu-t cserélni, az nem úri móka, ha valakinek a pc-s játék a hobbija. És nem kell 4090-re, de mondjuk rtx 3060-at már 120 ezer körül lehet újat venni boltból, garanciával, használtan meg még ennél is olcsóbban. A starfield nem fog 60 fps-en menni a 1070-eden, ebben már most biztos lehetsz, akármennyit is optimalizálsz rajta. 120 ezer nem kevés pénz nyilván, de azért talán nem is egy olyasmi, amit 7 évente ne lehetne egyszer kigazdálkodni. Főleg a 20-30 ezer forintos játékárakat figyelembe véve, 4-5 játék árán meg tudod spórolni simán.
Egy jól karbantartott gépen (aminek még az alapvető fogalmáról sincs fogalma általában az ilyen fórumokon észt osztók 90+%-nak), a tavalyi, és az idén eddig megjelent többségeben top AAA-nak nevezett optimalizátlan szarok is elfutottak eddig egy gtx1060-on is high-med grafikán 60fps-körül 1080-on. :)
Ja, hát sugárkövetés, meg 4k az nincsen, ezekre "sajnos" nem recskázhatnak itt és egyéb játékosfórumokon az ilyen kártyák tulajai, de hát ki mire izgul...XD
Bőven megengedhetném magamnak, de én már csak olyan "boomer gen" vén faszi vagyok, akinek a mindennapi általanos értékítelete még úgy fejlődött, hogy hangosan felröhög amikor meglátja a mostani rtx-es széthájpolt túlárazott fosok árcéduláját, mer' akkor sem venne ennyiért ha százszor ennyit keresne...
Mondom ezt úgy, hogy 30+éve játszom, és még remélem ennyit fogok is.
De te vegyél nyugodtan, én még egy-két évig megoldom egy 1070-el is...;)
Ez nem annyira felbontástól függ szerintem, hanem hogy akarod-e az új effekteket. DLSS, ray tracing stb. Ezek kizártak egy 6-7 éves kártyával, 480p-n is. Utoljára szerkesztette: lwb, 2023.06.14. 16:45:02
Nem is kell, hogy tukrozze, a statisztika azert statisztika, mert a ket vegletet es a koztes halmazt is osszesiti. Biztos, hogy a MS-nak is van sajat belso listaja (nana, hogy van, az asztali jatekosok nagyon nagy resze hasznalja a rendszeruket), de az egyetlen elerheto nagyobb meritessel dolgozo publikus felmeres a steam havi hardveres stasztikaja, es ketlem, hogy nagy diffi lenne a ketto kozott.
Gyenge vagy sem, egy 1060-assal szerintem menni fog a Starfield, kompromisszumokkal ugyan es nem feltetlen 1080-ban, de nem lesz gond, bar valamit valamiert. Aki viszont nem akar beallitasokkal szorakozni, az mar regen beszerzett egy erosebb kartyat, foleg mostansag, amikor a 3xxx szeria ara is lement a beka segge ala, a belepo szintnek szant 3060-asokat lassan otszamjegyu osszegert is viheted. (a ho vegen meg jon a 4060-as szeria, hasonlo celkozonseggel)
Az viszont teny, hogy az elmult evekhez hasonloan az 1060 mar egyre kevesbe lesz eleg az uj cimekhez, igy aztan a minimum req. listabol is lassan ki fog kerulni, barmennyire a valaha volt egyik legjobb kartyanak tartom en magam is es evekig votl biztos pont a jatekoknal :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.14. 16:09:20
A steam felmérése nem tükrözi hogy ezekkel a gyenge szarokkal mikkel játszanak, biztos nem ilyen címekkel mivel meghasal tőlük.
Azért a 1070 ti az 2017 novemberi kari ... Én értem, hogy nem jó dolog egy vagyont költeni, de 2017 az 6 évvel ezelőtt volt, azért annyi idő alatt, aki új játékokkal akar játszani, az azért egyszer talán fejlesztett gpu-t szerintem. Ha meg nem, akkor tényleg marad a 30 fps, de szerintem ezzel nincs is baj.
Konzolon is lenyelem egy ilyen játéknál. Valahogy elvoltunk alap x360-on is a skyrimmel vagy FO4-gyel ps4-en és nem haltunk bele.
Nem veszes, de eddig 1060 volt a minimum, most mar egy 1070ti. Persze, az ido telik, ideje lecserelnie mindenkinek a hardvert, ha jatszani akar, ez nem egy betonkefnis hajdu mosogep, amelyet a csalad harom generacioja hasznal, hanem egy ujkori whirlpool, amely 2 év után csere :D Na mindegy, nem lesz gond valoszinuleg a tobbsegnel, a minimum 30 fpssel el fog futni mindenkinel a jelenlegi konfigjan is, meg 1060-as kartyaval is, max lentebb vesz itt-ott belole. Mivel a konzolon is ez lesz, nagy kulonbseg nem lesz a ket jatekelmeny kozott.
Egyebkent a steam szokasos felmerese alapjan az emberek nagy resze tovabbra is 1650 + 1060 +1050 kartyakat hasznal, de mar nagyon sokan rendelkeznek 3xxx szeriabol egy-egy darabbal.
Persze, nyilván meglátjuk, ha kijön. De ilyen ajánlott konfig mellett nem tűnik nekem annyira elépzelhetetlennek az, amit mond. Ha lesz mod support konzolon is, akkor sanszos, hogy ahogy Skyrimnél és FO4-nél is volt, itt is lesznek lebutító modok, amikkel elérhető a 60 fps. Pl. elég egy is, ami a RT global illuminationt kikapcsolja. Ez pedig tuti kikapcsolható lesz a pc-s verzióban, mert a minimum konfig kártyája nem is támogatja a raytracinget, tehát megoldható kell legyen konzolon is.
Az a konfig nem is olyan vészes azért pc-n ... i5 10xxx meg rtx 2080 alap az AJÁNLOTT, nem a minimum. Ez mennyi? 3 generációval ezelőtti középkategóriás proci meg két generációval ezelőtti gpu felsőkategória (de nem a csúcs, mert az a Ti)? Ez szerintem nem olyan vészes. Az "ssd szükséges" meg úgy látszik minden új játék min követelményei közé bekerül. Szerintem ettől még simán menni fog hdd-n is, csak fel kell készülj jelentős töltögetésekre.
Todd szerint series x-en ment a játék 60-tal is, de nem konzisztensen, ezért döntöttek a 30 mellett, mert az végig stabil volt. El tudom fogadni ezt.
Elhiszem, hogy amit Spencer mond, azt o oszinten meggyozodosbol mondja, mert tudom/elhiszem neki, hogy o ezt hiszi :) Viszont az is teny, hogy a gaming teruleten olyan szinten hulyere veszi ot az ala tartozo studiok vezetoi, hogy az a csoda, hogy nem tortent meg nagyobb hordereju valami a divizio kornyeken.
Az elmult evek fiaskoi melle az a baj, hogy keves siker jott, az sem volt valami nagyon hangos. Jelenleg a Starfield az kb olyan, mint a 360-nak votl az Morrowind, ha ez is elbukik vagy ugy teljesit, ahogy az "elvarhato" lenne, akkor szerintem nagyon nagy valtozasok jonnek. Fable ide vagy oda. Ertem, hogy rekord beveteleik vannak a szoftver meg hardver meg cloud meg mittomen milyen helyrol, igy aztan ha a GamePass es a gaming szekcio megmarad hobbinak, akkor sem fogja oket meghatni anyagilag, viszont a presztizs az presztizs a Sonyval szemben.
Nem is csoda ezek utan, ha beletoltak meg par (tiz)millio misit a fejlesztesbe es eltoltak egy evvel a megjelenest. Erdemes megnezni a tavalyi trailer kepeit es az idei prezi kepsorait, azert lathatho a valtozas. Igaz, ennek 30 fps lock lesz az ara konzolon, es egy aranylag combosabb konfig PC-n.
Én csak most olvastam mit nyilatkoztak és elsőre kicsit meglepődtem. Viszont ha igaz, amit PS állít, akkor ez még jó is lehet.
Phil Spencer: "Truth be told, when the acquisition closed, this game had a significantly earlier ship date, even earlier than the date we had first set for Starfield. We sat down with Todd and the team and explained that we wanted to give this team the time. I think Matt says we have every QA person in our entire company playing Starfield right now, looking at bug counts, looking at quality of where we are."
Ui: Ezt Fred üzenetére írtam. Már megint meg van bolondulva a fórum. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2023.06.13. 18:52:42
Matt Booty: "We have an awful lot of people internally playing Starfield. Working with Todd and the team, I see bug counts and, just by the numbers, if it shipped today, this would have the fewest bugs any Bethesda game ever shipped with."
A legnagyobb eddigi beth jatek a legkevesebb buggal? Oke, ez a jo fonok, vagy nem tudja mit beszel, es/vagy nem jatszott meg Bethesda jatekkal a premier napjan. :D Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.13. 15:44:09
"Akárhogy is lesz", te most arról beszélsz amire vágysz, meg amit képzelsz. Konkrétumokrol egy kukkot se, mert azt nem is tud a fejlesztőkön kivül senki, illetve ebből a háromnegyed órás PR-reklámanyagból sem derült ki semmi, max. annyi, hogy minden meg mindenki "qrva pozitív"...XD
Meg volt sok még sok ígéret, és tényleg én is őszintén qrva pozitív vagyok,ezért azt gondolnám hogy vagyunk már annyira felnőttek -még ha ez egy játékosforum is- hogy nem dőlünk be kétezernégyszázhuszonhatodjára is ilyen olcsó szemfényvesztéseknek, (pl. Todd Howard fehér fényben eltünő alakja...istenem...epic...XD) és nem recskázzuk tele a fórumot a semmiről.
Ráér akkor is, majd ha látunk valós tartalmat is...