5 eve azt mondtak, hogy 10 evet nem fognak kibirni. Most kiderult hogy 10 evet siman birnak, igy most 15-ot mondtok. 5 ev mulva, amikor a 15 eves aksik meg siman elgurulnak, majd azt mondjatok hogy 20 ev alatt doglenek meg...
Azzal remelem tisztaban vagy, hogy egy 10 toltesi ciklussal rendelkezo es minden tekintetben optimalisan tarolt akku sem fog kibirni 15 evnel sokkal tobbet?
"Szerintetek hogy van ez!??? Hány töltési ciklust is jelent ez???"
Atlag 100 km-es hatotavval ez kb. 600-800 toltesi ciklus. Kb. az amit egy 2-3 eves telefon kapott. Es ez egy kifejezetten gyenge aksival szerelt jarmu eseten nezve, ahol ekkorra mar 60% kozelebe koptak az aksik.
A lenti kepen levo Teslaknal a voros vonal (az atlag elettartam, 250 ezer km korul) gyakorlatilag a teljes aksi elettartalmuk egyharmada kornyeken van, meg boven a linearis kopasi idoszakban. Olyan 60% kornyeken kezd majd gyorsan leesni a kapacitas, akkor erdemes selejtezni az aksikat. Ha jol szamolom akkor kb. 750 ezer es 1 millio km utan mar biztosan elegtelen lesz az aksijuk meg varosi kozlekedesre is) Ez egy atlagos evi 20 ezer kilometeres uttal szamolva olyan 37 ev. Hamarabb elporladnak a kocsik.
ps: Lesznek hibas aksis peldanyok (lasd a kepet ahol mar vadonatujan 70% alatt vannak), amik hamarabb halnak meg, de a jarmuvek atlag fele eleg jol fogja birni hosszu tavon is.
Azért nem egy rákitszűájönsz a dolog egyik fontos tényezője. Most kerestem rá a Nissan Leafre a Hahun. 535 találat. Közel 10 éves kocsikban van 60-80 ezer Km!!! :O Szerintetek hogy van ez!??? Hány töltési ciklust is jelent ez??? Csak mihez tartás végett ez Kb 1/3-a benyásnak/dízelnek. Miért? Mert az elmúlt 10 év alatt sem mernek a vellanyverdások messzire menni a kocsival, továbbra is macerás. Ennyike. Hát valszeg ez az oka, hogy jó állapotban van az akksi is és nem más! Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.06.29. 00:55:43
igazából az aksik öregedése eléggé érdekes görbét mutat. Az első pár évben gyorsan öregszenek aztán lassul az öregedés. Az élettartalmuk vége felé meg eléggé begyorsít az öregedés, és tényleg pikk-pakk halnak meg.
"akkor kozel linearis esetben "
Ezzel nem számolnék. Esetleg 5 évvel még ki lehet tolni limitált kapacitással és utána mehet az újrahasznosítás.
Hát ha 80-60%os az akkumulátor, akkor valamivel gyakrabban kell tölteni, belefér a legtöbb embernek.
Egy elektromos autónak többszáz kilométer a hatótávolsága, aztán a legtöbb ember csak pár tíz kilométert megy vele.
Ha 10 ev utan lesz 80%-os a kapacitas, akkor kozel linearis esetben 20 ev utan meg mindig van 60%, 30 ev utan 40%. Ez statikus grid buffer-nek vagy napelemes tarolonak meg boven eleg, mert egyszeruen tobbet tesznek egymas melle. Arrol nem beszelve, hogy a 80%-os kapacitas sem egyseges kopas, hanem vannak jobb es rosszabb cellak. Ha levalogatjak az aksi csomagot cellankent tesztelve, akkor sokszor a cellak nagyreszet 80% folotti kapacitassal ki lehet nyerni, azaz csak par meghibasodott cella miatt esett le a kapacitas.
ps: Jay Lenonak van egy most mar tobb mint 100 eves elektromos autoja es amikor megvette, akkor a 4 eredeti aksibol 1 meg jo volt benne. 100 ev utan!
A használt akkukat veszik,mint a cukrot! Csak a rossz döglött akkukat kell újra hasznosítani,a csökkent kapacitásúakra nagy a kereslet.