A gyorsitoraketa eseten a felso fokozat levalasakori negativ g okozhatta azt, hogy gaz kerult az uzemanyagrendszerbe, amitol lefulladtak a hajtomuvek. Ezutan megsemmisitettek a jarmuvet. A muvelet akkor lenne biztonsagos, ha a gyorsitoraketa is folyamatosan gyorsulna, csak lassabban mint a felso fokozat. Egy lehetseges megoldas az lenne, ha nem a gyorsitoraketara hatna a toloero, hanem lenne egy flame diverter a ketto kozott, amit utanna hagyomanyos modon ledobna. Ez lehetne a mostani hot staging gyuru egy sapkaval az aljan. De csak otletelek, lehet be tudjak ugy allitani a hajtomuvek toloerejet, hogy mindket jarmu pozitiv g tartomanyban maradjon.
ps: Lehet a felso fokozatnak semmi baja nem volt, csak ugyanaz a parancs kiment mindket jarmunek.
Az F9 esetében teljesen leállítják a hatóművet, a pneumatikus működésű leválasztó még jól meg is löki hátrafelé az 1. fokozatot (ami majdnem üresen már sokkal könnyebb, mint a megtankolt 2. fokozat + hasznos teher). Az újragyújtás mégis megoldott, a hideggáz fúvókákkal megoldja a hajtóanyag tartály aljába rendezését. Az SH esetén ezt a 3, működésben maradó hajtómű oldhatná meg. De bármi is volt a probléma, ebből a repülésből már kell lenni annyi adatuknak, hogy azt a következőre megoldják. (Amihez az 1. repülésből lett sok adatuk, az most nagyon simán ment. Sőt, meglepően simán.)
A Ship esetén soha ki nem próbált időtartamú hőterhelés lehet kérdéses. Külön-külön sok minden ki volt próbálva korábban, de 6 hajtómű együttes hő és vibrációs terhelését földi körülmények és a korábbi tesztek alatt lehetetlen lett volna kipróbálni. Mi több, a vákuumoptimalizált hajtóművek sem tesztelhetők rendesen a földön. A tervezett működési idő nagyobb részét letudták, így remélhetőleg itt is lesz bőven adat.
A 2. repülésnél a teljes rendszerre vetítve nagyon kevés hiányzott ahhoz, hogy megcsinálja azt, amit bármelyik másik (orbital class) rakéta tud: csak felmenni. Az SH ehhez 100%-ot nyújtott, a fokozat szétválasztás teljes sikernek tűnik eddig, az SS is elérte az orbitális sebesség majdnem 90%-át. + Most az indítóállás és környezete is vállalható állapotban maradt.
Valoszinu valami hasonlo megoldasuk lesz. Nem tunik egy megoldhatatlan problemanak, valoszinuleg konnyen kijavitjak. Csak ugye amig nem probaltak ki, nem tudtak azt se, hogy a problema letezik:)