Valoszinu valami hasonlo megoldasuk lesz. Nem tunik egy megoldhatatlan problemanak, valoszinuleg konnyen kijavitjak. Csak ugye amig nem probaltak ki, nem tudtak azt se, hogy a problema letezik:)
Az F9 esetében teljesen leállítják a hatóművet, a pneumatikus működésű leválasztó még jól meg is löki hátrafelé az 1. fokozatot (ami majdnem üresen már sokkal könnyebb, mint a megtankolt 2. fokozat + hasznos teher). Az újragyújtás mégis megoldott, a hideggáz fúvókákkal megoldja a hajtóanyag tartály aljába rendezését. Az SH esetén ezt a 3, működésben maradó hajtómű oldhatná meg. De bármi is volt a probléma, ebből a repülésből már kell lenni annyi adatuknak, hogy azt a következőre megoldják. (Amihez az 1. repülésből lett sok adatuk, az most nagyon simán ment. Sőt, meglepően simán.)
A Ship esetén soha ki nem próbált időtartamú hőterhelés lehet kérdéses. Külön-külön sok minden ki volt próbálva korábban, de 6 hajtómű együttes hő és vibrációs terhelését földi körülmények és a korábbi tesztek alatt lehetetlen lett volna kipróbálni. Mi több, a vákuumoptimalizált hajtóművek sem tesztelhetők rendesen a földön. A tervezett működési idő nagyobb részét letudták, így remélhetőleg itt is lesz bőven adat.
A 2. repülésnél a teljes rendszerre vetítve nagyon kevés hiányzott ahhoz, hogy megcsinálja azt, amit bármelyik másik (orbital class) rakéta tud: csak felmenni. Az SH ehhez 100%-ot nyújtott, a fokozat szétválasztás teljes sikernek tűnik eddig, az SS is elérte az orbitális sebesség majdnem 90%-át. + Most az indítóállás és környezete is vállalható állapotban maradt.
A gyorsitoraketa eseten a felso fokozat levalasakori negativ g okozhatta azt, hogy gaz kerult az uzemanyagrendszerbe, amitol lefulladtak a hajtomuvek. Ezutan megsemmisitettek a jarmuvet. A muvelet akkor lenne biztonsagos, ha a gyorsitoraketa is folyamatosan gyorsulna, csak lassabban mint a felso fokozat. Egy lehetseges megoldas az lenne, ha nem a gyorsitoraketara hatna a toloero, hanem lenne egy flame diverter a ketto kozott, amit utanna hagyomanyos modon ledobna. Ez lehetne a mostani hot staging gyuru egy sapkaval az aljan. De csak otletelek, lehet be tudjak ugy allitani a hajtomuvek toloerejet, hogy mindket jarmu pozitiv g tartomanyban maradjon.
ps: Lehet a felso fokozatnak semmi baja nem volt, csak ugyanaz a parancs kiment mindket jarmunek.