Viszont ez egy olyan probléma, amit azonnal tudsz orvosolni.
Hát ezért tényleg kár volt visszareggelned.
Szia!
Elnézést a kései válaszért.
Sajnos látszik, hogy tényleg vége ennek a fórumnak. Kár érte, régen jó hely volt. Te is jókat írtál de most már látom, hogy tőled is csak szellemi környezetszennyezésre futja.
Te nem a Crasher99 alt-nickje vagy? :D Csak mert kb az a színvonal. Szellemileg vagy gyerek. Ha felnőttél, akkor majd gyere vissza és beszélgetünk.
"én soha sehol nem írtam, hogy akkor játszottad a BG-t amikor kijött" Olyannyira akkor játszottam, hogy még bizonyítani is tudom :D Leírást csináltam róla a lemezújságunkban, ami a pc guru mellékletén elérhető volt. Visszakereshető, bár pont nem érdekel. Azt gondolsz, amit akarsz.
"divatmajmok tényleg a közelében sem voltak ilyen dolgoknak annak idején csak később foglalkoztak ilyenekkel amikor már szélesebb körben másolhattak" Látod, ebből látom, hogy vagy hazudsz a korodról vagy szellemileg vagy gyerek. Ha a 90-es években valóban benne lettél volna a számítógépes játékos szubkultúrában, akkor tudnád, hogy jóval azelőtt volt másolás, mint eredeti vásárlás. A szerzői jogi törvény előtt a CoV, de eleinte még az 576 is a saját újságukban hivatalosan reklámozta a kalózmásolatok készítését és rendelhettél is tőlük. A világ legtermészetesebb dolga volt minden 80-as, 90-es években élő játékosnak, hogy másolt játékkal játszik.
"igazi szerepjátékos vénájuk sosem volt" :D rpg.hu-n jelentek meg cikkeim 20 évvel ezelőtt, de írtam a magyar Dragon magazinba is. Mondjuk az tény, hogy 15 éve kb nem játszok már asztali játékot, de ennek az élethez van köze inkább. Sajnos.
Majd egy hete írom, hogy haladok, erre te még mindig ezen csámcsogsz. Komolyan mondom... Mennyire kell ennyire agyhalottnak lenni a szargalacsin továbbgörgetéséhez és további rágásáháoz?
Iwb: 50+ felett járok már sajnos. De látom az adatlapon szereplőd életkorod ellenére még van mit tanulnod ha csak apró dolgokba való belekötésre (CD-k száma) és azonnali életkor feltételezésre futja annak ellenére, hogy nem értett meg semmi abból amit írtam. Pl. én soha sehol nem írtam, hogy akkor játszottad a BG-t amikor kijött. Az ilyen divatmajmok tényleg a közelében sem voltak ilyen dolgoknak annak idején csak később foglalkoztak ilyenekkel amikor már szélesebb körben másolhattak. Aztán kipróbálták ezt is mert hallottak róla pár jó dolgot de igazi szerepjátékos vénájuk sosem volt vagy lesz. Legközelebb valami kevésbé óvodás kötekedéssel próbálkozz. De igazából mindegy is, sok ilyet láttam már mint te. Tudom, hogy mire számítsak.
militavia: Nem szégyen továbbállni egy játékból ami kifog rajtad mert alábecsülted. Igaz ez már az első hozzászólásodon látszott.
Saját elmondása szerint nem ez volt az első, hasonló korabeli és/vagy stílusú játék a kezében, tehát feltételezhetünk némi tapasztalatot, ebben a témában a fórumtársról és azzal is tisztában volt, hogy nem mai fejlesztés a BG. Ezek után tényleg nem volna baj, ha megjegyzi a játék topikjában, hogy az elsőre kifogott rajta, de ennél továbbmerészkedni az ócsárlásában nem illene, pláne nem ennyi játékidő után, szerintem.
Reagálni, válaszolni meg olyanok fognak - jobb esetben - , akik már át- és túlélték ezt, így valamilyen megoldással tudnak szolgálni erre. Mivel a játék eléggé sokrétű, már ebben a szakaszában is - pl. karaktergenerálás, beadja/nem adja események - , ezért nem lesznek azonosak a leírtakban a sikerélmény biztosítékai sem. Ez utóbbi nem azért van, mert tudatosan félre akarják vezetni a delikvenst - jobb esetben ;) - , hanem azért, mert mindenki más-más megoldást választott a felmerült problémákra a lehetőségeihez mérten: van aki már az elejétől kitudta fektetni az ellenfeleket, van, aki csak akkor állt bele a harcba, amikor számára kedvezőbbek voltak a viszonyok. Tehát nem a fórumlakók a hülyék, amikor más-más taktikát ajánlanak a nagyjából azonos szituációra, hanem a játék összetettsége mutatkozik meg már ebben is. Emiatt őket szidalmazni szintén nem illendő, vagy kívánatos.
Szerintem annyi történt az eddigiekből összerakva, hogy nem jöttek elsőre a sikerélmények - souls-osan: a beépített tutorial után egyből egy nehezen kitanulható moveset-ű boss fight-tal indít a gém - , mert hiába lesz Karácsonykor 25 éves a játék, az alapjául szolgáló rendszer sokkal mélyebb, bonyolultabb és elsőre nehezebben átlátható, mint pl. egy Diablo-é. Ezen felindulva leírta ide a túl korai véleményét az eseményekről, majd, mivel nem ezt helyeslő és elvárt szinten együttérző válaszokat kapott, csak még jobban feldúlta magát. Ez lehet "érthető reakció", de elfogadható már annál kevésbé. Te azt a kort nem sírod vissza, én meg ezért nem ejtenék könnyeket. De abban neked van igazad, hogy inkább csináljunk mást ehelyett.
"Ők is valószínűleg csak divatból játszottak vele annak idején mert valamelyik haverjuk odaadta nekik egy másolt CD-n"
Úgy érted 5 másolt CD-n, mert a játék 5 CD-n jelent meg. És igen, másolton játszottuk, mert akkoriban nem nagyon volt választásod még. Nem úgy volt, hogy megrendeled interneten vagy bemész a boltba megvenni, mert boltból is volt vagy három az egész országban, az eredeti játék ára meg az egekben. Ennek ellenére mondjuk az IWD-t eredetiben vette meg, ahogy összekapartam BG-hez a kieg lemezt is eredetiben, de az alapjáték valóban kalózban volt meg.
A divat rész meg LOL. Látszik, hogy gyerek vagy még. 1997-ben nem volt "divat", nem volt internetes élet sem. Számítógépes szerepjátékot játszani meg aztán pont a divat ellenkezője volt a 90-es években ...
Ezt senki sem állította, ez megint csak a te agymenésed. Azért javasoltuk, hogy nézz körbe a térképeken, hogy kicsit jobban ráérezz a játékmenetre. Hogy mit érdemes mikor csinálni, mik a hasznosabb spellek stb. Tehát minden amit te nem tettél meg. Továbbra is csak a panaszáradat ömlik belőled és nem az, hogy felfedeztél valami újat vagy, pl. hogy rájöttél a Sleep, Web és Entangle mennyire jó alacsony szintű varázslatok de nem...
Hiába írod, hogy "haladsz vele" egyszerűen már komolyan vehetetlen minden amit írsz.
Akik pedig játszottak a játékkal régen és egyet értenek veled az no comment. Ők is valószínűleg csak divatból játszottak vele annak idején mert valamelyik haverjuk odaadta nekik egy másolt CD-n
#246 Azért az EE-vel nagyon sokat tettek hozzá a játékhoz. A tutorial a játék elején a monkok. Hogy ebből mennyire lehet megismerni a játékot, azt nem tudom, mert én se olvastam el a dumát. A küldetésnapló viszont nagyon hasznos, általában jól le van irva hogy mit kell csinálni. Néha mondjuk gondolkozni is kell, mert nincs a játékos szájába rágva minden, de erre meg ott a wiki. Igy is nagyon sokat tettek azért, hogy élvezhető legyen a játék. Az eredeti BG nem is ezt a rendszert használta, hanem ennek az elődjét. Amiben pl nem is voltak alkasztok, csak a fő kasztok.
Az hogy valaki a mai elvárásokat támasztja egy több mint 20 éves játék elé, ne a játék hibája legyen már! Utoljára szerkesztette: Darun, 2023.09.21. 16:31:58
Ti itt taktikázásról vakeráltatok az elejétől, meg hogy hülye béna vagyok. Aztán kiderült, hogy szó nincs erről Azért cuki, hogy a nagy észosztás közepette a vezetett "grindolás / farmolás" és "taktikázni kell" fogalmak közé sikerült egyenlőségjelet tennetek sokatoknak.
Szezon és fazon. De csak nem tudod elengedni ezt...
Hát, mai szemmel nézve tényleg nem túl user friendly a BG. Akkor nem tűnt fel, sőt, ez volt a legjobb. Emlékszem rá, oda meg vissza voltam érte. Még leírást is csináltam róla a lemezújságunkban annak idején. :D Azok a csodálatos 90-es évek ....
Én leszek az utolsó, aki ekézni fogja a játékot, de ha valaki 2023-ban kezd hozzá elsőnek, mai játékos elvárással, az pofonokat fog kapni. Ezért mondom, hogy érthető a reakció. Nincs itt baj, én nem veszem fel, a játék is kiheveri, ha "dehonesztálják". És még azt is megmondom, hogy nem is nagyon sírom vissza ezt a kort.
"srácok, nem kell ez az elitista "git gud" papolás. A BG1 egy régi játék, Teljesen jogosak a kommenttárs felvetései: a BG1 és 2 régi játékok, régi igényekre."
Ebből a régi játékot elfogadom - grafika, kezelőfelület - , de miért kell ekézni a történetvezetést, miért kellene már a legelején, az első szinten letolni mindent, ami szembejön a csapattal?! Mégis mivel tudná "elmondani" a játék, hogy akkora szarban van a főszereplő, hogy még a nagyhatalmú patrónusa is menekülőre fogja..., ha nem azzal, hogy rákényszeríti a játékost is a menekülésre?! Az lenne a (jó) megoldás, hogy hű de félünk, de közben bárkit kardélre hányunk? Ebben mégis mi volna a "taktika"? Annyit meg csak feltud mérni az egyén, hogy mibe kössön bele és mi elől fusson..., pár visszatöltés után biztosan..., de, ha ez nem gond az open world-ök és a souls-ok korában, akkor, szvsz, itt sem kéne, hogy az legyen.
Ha a legendásan szar útkeresést hozza fel a kommenttárs, azt még megérteném, de azzal sem tudunk mit kezdeni, mert az ilyen volt, minden, erre a motorra épülő játékban.
Nem fogja a kezed a játék?! Igen, ez egy régi játék, nincs benne minimap, radar és teendő gyűjtemény, "csak" a párbeszédek és a szerkesztetlen, vázlatos kivonata az addig történteknek. Ha odafigyel az ember, azért képben van a történésekkel, nem egy Victor-Marie Hugo összes művei a mennyiség..., és ráadásul ez a játékstílus sajátja is... Ezen meg egy ebben már jártas egyénnek (megint csak) nem kéne fennakadnia. De lehet jegyzetelni a térképre, mert ez is a játékmotor sajátja!
A "git gud"-dal sem tudok egyetérteni, mert választ kapott a(z értelmes) kérdéseire, hogy mi, merre és hogyan. A játékot "dehonesztáló" kijelentésekre - pl. #208 - meg ugye te sem várod el, hogy tapsolva éljenezzünk?! Régi játék, régi hibákkal - mintha bármelyik mai jobb lenne... (Starfield dettó uez, csak pepitában)
Pont erről beszélek. Nem az a baj hogy olyan játékkal játszik, amit nem élvez (igazából ez is baj, de ez az övé). Még csak nem is az, hogy leirja hogy mekkora tré a játék, mert mindenkinek lehet véleménye és szabadon megoszthatja másokkal. De miért kell napokig ezen rugózni? Van kismillió másik játék, amit élvezhetne.
Már persze ha ez a "végigvittem X-t a legnehezebb fokozaton" csak duma és hajlok rá, hogy most már ezt gondoljam. Hajlok rá, hogy egy személyeskedő fasz vagy...
Ez a "git gud" duma, ami lent megy. A souls-játékoknál jött elő és azóta csak irritálóbb lett. Mindenki játsszon úgy és azzal, ahogy és amivel jól esik neki.
Nem tudom milyen elitista dumáról beszélsz. Még hete sincs hogy a BG 1 végére értem, sztem ennél frissebb élménye a csoportban nem igazán van másnak. Pont a szintezés és az rng miatt voltam úgy vele, hogy nekem bőven elég a normal fokozat is, abban is van elég kihivás. És én pont annyira ismerem a DnD rendszert, amennyit az IWD-ből megtanultam. Nekem az első végigjátszásom sem akkoriban volt, egyszer valamelyik újsághoz kiadták a teljes BG1/2-t kiegekkel és magyar nyelven (a forditás borzalmas volt és nagyon hiányos). Akkor játszottam vele először és az már bővel a 2000-es évek volt. Mondjuk előtte ami szerepjáték volt és játszottam vele, az a M&M, a Beho is kimaradt, meg kb minden más is amiket emlitettetek. Függetlenül attól, hogy akkoriban már azért asztaliztam. Nem mellesleg abban is pont ezt szerettem a legkevésbé, ha én meséltem, nem is használtam kocka dobálást, hacsak a játékosom külön nem kérte (volt példa erre is). És mivel az elmúlt egy évben egyszer (amig végigvittem a játékot) sem jöttem fel ide rinyálni, hogy mekkora ótvar ez a játék, sztem nem olyan nehéz meghozni azt a döntést, hogy akar e valaki erőlködni vele, vagy sem. Ez a vergődés totál felesleges. A játék akkor sem lesz jobb. És mint kiderült, okafogyottá is vált, hiszen kb semmi köze nincs a BG3-hoz, tehát még csak ezért is kár vele szenvedni.
Játéktudás hiánya / képesség hiánya, nem hiszem. Az említett játékok egy átlag játékos (napi max. 1 óra játékidö) számára nem rövid játékok, akár egyszerüek, akár nem. 30 éve kezdtem játszani, azóta folyamatosan megy a gaming. Viszont jelenleg 2 gyerek és 3 melóhely mellett kicsit nehézkes játékhoz jutnom, pláne, hogy most még tanulok is meló és család mellett. Viszont játszani meg szeretek és mindig arra gondolok, hogy egyszer végig tudom vinni majd öket. Az AC Valhallát 70%-on tettem le, az RDR2-t kb. 20%-on. Forbidden West és Ragnarök ott figyel a PS-en, de mivel föleg PC-játékos vagyok, így a konzol háttérbe szorul. Starfield és Aliens virágbolti verzió, szóval azokért nem izgulok, BG3 sajnos nem váltotta ki belölem azt az érzést, amit az 1-2 és emiatt hagytam abba, JA3-t pedig majd valamikor befejezem. :)
Alapjáték szerint sehogy, mert ott eleve nem is ment volna 800x600-nál nagyobb felbontáson. EE nem tudom, hogy változtatott-e, amúgy modot kell rá keresned a neten. Őszintén, utoljára még akkor játszottam vele, amikor örültünk, ha 800x600-on ment valami.
Hülye kérdés, de az alsó ablakot, a quick bar felett hogyan lehet átméretezni? kb. 1,5 sor szöveget látok 1440p felbontás mellett.
Optimális út a játék elején:
Friendly Arm Inn (Khaled, Jaheira miatt), Beregost, esetleg a környéke picit (High Hedge, Kivan összeszedése, Ulcaster romjai), Nashkel, Minsc, bányák, Xan és Dynaheir (Xan a bánya alján, Dynaheir délnyugatra a várostól a gnoll erődben), aztán vissza a friendly arm inn mellett a cloakwood erdőbe. Ha elég erősnek érzed magad, akkor a nashkelli bánya után már tudsz Larswoodba menni a banditákhoz. Ezután megnyílik a város.
Amit nem javaslok a játék elején, pedig elérhető: Durlag's tower, Firwine bridge környéke és Gullykin. Durlag eleve kiegészítő volt és a játék végére tervezett tartalom, a többi meg a játék második felére.
Végül: srácok, nem kell ez az elitista "git gud" papolás. Köszönöm, hogy másnak is feltűnt ez.
Elmentem mindenfelé és levertem, akit csak tudtam. Kb. ennyi történt, a bányákig már elmentem, de hogy lássam egyáltalán mekkora a térkép, minden más irányba elkezdtem felderíteni. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.09.21. 08:36:34
Időhiány miatt én is lehúztam az RDR2-őt. Annyira nem érdekel a western setting. Inkább a rövidebb Hellblade lesz a következő. A BG3-at, amint akciós lesz, behúzom. A JA3 részénél csak az zavarhat, hogy ott is az ősöket nem toltam soha. HZD FB meg jöjjön mihamarabb PC-re. Próbáltam a "konzol élményt", de a kontrolleres irányítástól agyfaszt kapok. De sajnos Last of Us2 sincs PC-re... Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.09.21. 08:35:14
A BG1 inkább open world, mint a BG2. Abban a tekintetben, hogy a térkép jelentős része bejárható mindjárt az elején, ha akarod. Semmi sem akadályoz meg abban, hogy ne a Friendly Arm Inn, hanem egyenest délnek Nashkelnek indulj meg. Csak a város, Baldur's Gate lesz lezárva a játék elején, ahhoz hogy oda bejuss meg kell oldani a Nashkel bányában a problémát. Amúgy a teljes térkép bejárható, bár nyilván nem érdemes, mert vannak olyan helyszínek, amit nem arra a szintre terveztek (pl. a híd alatt a basiliskek).
BG2-nél csak megjelölt térképpontra tudsz utazni, ha jól emlékszem, de BG1-nél az egyes régióknál, ha a térkép szélére mész, akkor a mellette lévő régió is elérhető lesz, tehát bejárható szinte teljesen az egész világ a város kivételével.
Végül: srácok, nem kell ez az elitista "git gud" papolás. A BG1 egy régi játék, én 18 éves voltam, amikor megjelent és szenvedtem vele sokat, de megérte. Mai szemmel már furcsának hat, hogy ennyiszer meghalunk egy-egy rossz kockadobás miatt, de akkoriban ez full sztenderd volt. Teljesen jogosak a kommenttárs felvetései: a BG1 és 2 régi játékok, régi igényekre.
Ez képesség/játéktudás probléma, nem időhiány. Ráadásul amiket említettél azon olyan bődületesen egyszerű és könnyű játékok, hogy tényleg csak az nem játssza végig őket minimális probléma nélkül aki nem is akarja. Te lényegében csak az idődet pocsékolod a játékokkal. Mindegyikkel játszol egy kicsit, otthagyod és mész a másikra és panaszkodsz, hogy nincs idő befejezni. Rohansz csak nem tudod hova. Neked szerintem fel kellene hagynod velük. A cégek biztos örülnek a pénznek amit kifizetsz a játékokért de neked kár megvenni őket, nem sokra mész velük.
Én egyedül a BG3-at és az Armored Core 6-ot vártam idén, mindkettőt végigvittem már. Most valami mást fogok csinálni. Mondjuk elolvasok pár könyvet.
militavia: A BG3 egyáltalán nem DOS leszármazott csak az engine tekintetében. Hatalmas csalódás fog érni amikor rájössz, hogy bizony a BG3-ban is kockadobás van és bizony ott is melléüthet karakter nem is egyszer.
A BG2 egyáltalán nem játszhatatlan hanem csak te vered a fejed a falba folyamatosan és panaszkodsz, hogy fáj. Ha pedig annyira elavult akkor ennyi RPG tudással simán kezelned tudnod kellene egy ilyen "elavult" rendszert. Már persze ha ez a "végigvittem X-t a legnehezebb fokozaton" csak duma és hajlok rá, hogy most már ezt gondoljam.
Még egyszer leírom: soha, sehol, senki nem állította, hogy a BG 1 és 2 "open world" , ezt te csak elképzelted róluk valamilyen oknál fogva (egy idióta az interneten mondta, valami huszadrangú cikkben olvastad stb.)
Illetve: "Sword Coast Adventurer's Guide" ami neked kell ha csak a lore érdekel.
Valamelyik 2000-es évek beli UFO volt, amin átmentem, mint kés a vajon.... ... és az utolsó fő csatát nem tudtam megcsinálni 20. próbálkozásra sem. Amiben időmegállítós körökre osztás volt és mutatta zöld vonal az utat, hogy merre mennek majd az egységek.
Pedig az UFO1-et , az őst, a bugmentest végigtoltam legnehezebb szinten.
A másik meg, anno, gyerekként (én 15 éves voltam) simán volt idönk és türelmünk játszani a játékkal, élvezni a sztorit, sokmilliószor visszatölteni, ha úgy jött össze. Most, 40 évesen én is dobom a francba a játékot/játékokat, ha egy kicsit is szívatnak, mert egyszerüen nincs rá idöm család és meló mellett, hogy naponta több órát beletegyek. A BG3-at se játszottam végig emiatt, mert egyszerüen nem jut rá elég idö. Átrohanni rajta meg nem akarok/akartam. De említhetném a Mass Effectet vagy akár minden olyan sandbox játékot, amihez sok idö kell, pl. most a Starfield. Ott van a gépemen, de kb. 2-3 órát sikerült eddig játszanom vele, még a megjelenés napján, azóta elö se vettem. Szóval változunk, változnak az igények, a körülmények. Pedig olyan sok jó játék várja, hogy végigvigyem (RDR2, Horizon Dawn Forbidden West, GoW Ragnarök, Starfield, BG3, JA3, Aliens Dark Descent, AC Valhalla, ezek mind ott vannak a gépemen vagy a PS5-ön, október végén meg jön a Spider-Man 2 PS-re, szóval lenne mit csinálni, csak idöm nincs. Megint gyerek akarok lenni!!! Vagy milliárdos, akkor lenne idöm. :D)
Ha ennyi féle RPG-vel játszottál, akkor nem értem miért vagy fennakadva azon, hogy ez a játék (mint a többi infinity engine-es) más mint az általad játszottak: néhol egyszerűbb, néhol nehezebb. Helyén kell kezelni a játékot, mert ezt a mai szemmel nézve nem lehet megítélni. Akkoriban ez etalon volt, mint most a BG3, de eljárt felette az idő.
"Nagyon cuki, hogy hülyének néztek, csak igazából arról van szó, hogy egy 25+ éves játékról kiderült, hogy mai szemmel teljesen elavult és helyenként közel játszhatatlan."
Legutóbb az UFO Aftetlife-ot vettem elő, mert szép emlékek fűződnek hozzá: anno nehéz fokozaton is végigszenvedtem... - mod-dal, ami adott API lőszereket is. Nos, nincs mit szépíteni rajta, de most normál fokozaton kifogott rajtam és nem tudom elképzelni, hogy régen hogyan tudtam ezt élvezni és végigvinni. ...de felhozhatnám a Fallout Tactics-ot is Tough Guy módban (pl. Quincy, St. Louis, Kansas City - alapjáraton nem volnának ANNYIRA nehezek, de van rajtuk pár "lehetetlennek tűnő apróság", ami megoldásra vár)..., és még mennyi ilyen van. Azt viszont érdekesnek tartom, hogy ezek mai megfelelőjét pl. a Souls-játékokat meg nem ekézik ennyire..., bár, lehet, hogy ezt is másként látnák, 20-25 év elteltével. :)
Sz'al, változunk..., amit régen megtudtunk csinálni és még élveztük is, azt a mostani énünkkel már lehet, hogy nem, de erről nem a játékok tehetnek, mert "ők" nem/nem "ők" változnak. Ahogy azt többen leírták: a BG ilyen, a játék elején lehetetlennek tűnő akciók is lehetségesek benne - mivel EZ (is) a történet része: a folyamatos üldöztetés és a menekülés - , de ha még nem alkalmas rá a helyzet, akkor el lehet szaladni, vagy rosszabb esetben visszatölteni és újra nekifutni - a 2 egy kicsit lazább, ebből a szempontból, bár ott az is könnyebbség, hogy "egyből" csapatban lehet nyomulni és már nagyobb mozgástere van a játékmotornak a játékos szintjéhez igazodnia (az ellenfelek száma és nehézségi szintje terén). Ezektől függetlenül a játék összképe nagyon jó. Ha esetleg nálad ez nem így jelentkezik, akkor nem a játék oldalán kell keresni a hiba elsődleges okát - egy sokkal nyugodtabb, derűsebbnek látszó korból való.
Ott tárgyhasználattal és erőforrás mendezsmenttel a szinten feletti ellenfeleket is le lehetett verni még legnehezebb szinten is. Akkor normalon ez akár 2 is lehetett = mehettél több irányba.
Itt meg a játék azzal fogadott, hogy elutazok az első helyszínről és rámront 6 ellenség, mikor ketten vagyunk.
"Nagyon cuki, hogy hülyének néztek, csak igazából arról van szó, hogy egy 25+ éves játékról kiderütl, hogy mai szemmel teljesen elavult és helyenként közel játszhatatlan. Nem az, hogy béna vagy hülye vagyok. Csak így az open world álca ellenére full lineáris a játék."
Érdekes, én kb 12 évesen 0 szerepjátékos múlttal simán végig tudtam vinni... Am tudom miről beszélsz, ha egyik mapról mész a másikra, közben megtámadhatnak, ez az elején nehéz, és érdemes visszatölteni, mert ez nem minden esetben fordul elő.
Amúgy ez egy csomó rpg-nél van, hogy nem igazodnbak a szintedhez = nem open word akkor? A Divinity OS-ben is ez van, csak egyfele mehetsz, máshol erősebb ellenfelek vannak.
BG1-2 sose volt igazi open world. Annyi szabadságod volt, hogy arra a térképre mehettél, amelyik épp a közeledben volt, a négy égtáj szerint és ennyi. Viszont figyelembe kellett venned, hogy simán seggbe rúghatnak, ha olyan helyre teszed be a lábad, ahol egyelöre semmi keresnivalód nincs.
Amúgy nem tudom, hány éves lehetsz, de az itteni BG-s fórumozók többsége szerintem minimum 30+, inkább 40+, és érdekes módon senki se találta a játék rendszerét se most, se anno kifogásolhatónak. Marhára élveztük a játékot, azt, hogy nehéz, hogy sokszor saját kútföböl kell megoldani dolgokat és ha netalántán olyan eset állt elö, amit most te említettél, hogy rablók megtámadnak túleröben, akkor vagy elszaladtunk vagy felvettük a harcot és esetleg visszatöltöttük halál esetén az állást. Amúgy meg a való életben is van/volt ilyen, föleg a középkorban, amikor pár fös utazócsapatot túlerö támadott meg és megölték öket. Nem tudom, miért kell ezen úgy fennakadni. Az asztali változatban, ha a mesélö olyan volt, akkor simán elöjöhetett ilyen eset és akkor bizony legrosszabb esetben újra kellett kezdeni a sztorit.
Nem akarlak becsmérelni, de érzésre olyan 15-18 év körül lehetsz és ez sajnos már nem a te világod. Neked a gyors játékok valók, amik fogják a kezed, vezetnek, mint egy kiskutyát, mindent a szádba és a kezedbe adnak, hogy egy picit se kelljen gondolkodni. Inkább tedd le a BG-t, nem éri meg. Engedd el és játssz mondjuk Call of Duty-t. Vagy BG3-at, bár az se vezet, ott is gondolkodni kell sokszor, illetve ott is számít a taktikázás, nagyon is sokat, sokszor van olyan helyzet, hogy a max. 4 fös csapatodat megtámadják 10+ ellenféllel. Ez a sorozat nem neked való, el kell fogadni. Utoljára szerkesztette: hawkie22, 2023.09.20. 15:39:27
Semmiféle vadonban alvás nincs, mindig fogadóban alszom. Nem alvás közben jöttek ellenfelek.
Utaztam két pályarész között és akkor támadtak meg. A játék LEGELEJÉN volt, hogy Imoennel ketten voltunk majd ránk dobott vagy 6 ellenfelet. Szó szerint elején. Megölték Goriont, találkoztam vele, mentem a következő helyszínre és puff, 6 ellenfél két karakter ellen. Tényleg, valóban "zseniális" játék design, ahol "lehet taktikázni és azért halsz meg, mert nem érted a rendszert".. Jah, nem... XD
Amúgy 1 kivételével asszem az összes első fejezetes quest letudva és többen is 2. szintűek már. Mindenkinek olyan fegyvere van, amihez ért és olyan páncélja, ami a legjobb. Így persze, hogy mindenkit le lehet verni. Csak ez nem "taktikázás". Ezt farmolásnak / grindolásnak hívják...
A játék szabályrendszere hóttprimitív, nem azért akad el benne az ember, mert nem érti, hanem mert lehetetlen feladatokat dob eléd. Bemész az első városba is és random olyan ellenfelek jönnek, akiket csak SOKKAL később tudsz egyáltalán megütni is.
Beszarok az összes fellengzős kommenten, de tényleg. Nagyon cuki, hogy hülyének néztek, csak igazából arról van szó, hogy egy 25+ éves játékról kiderütl, hogy mai szemmel teljesen elavult és helyenként közel játszhatatlan. Nem az, hogy béna vagy hülye vagyok. Csak így az open world álca ellenére full lineáris a játék.
Még a fejlesztést se nagyon lehet elrontani, mert szintlépés után kb. semmit sem csinálhatsz, legalábbis az első után. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.09.20. 14:13:22
Továbbra is csak a panaszáradat ömlik belőled és semmi jele annak, hogy bármit is tanultál volna a játék szabály és harcrendszeréről.
Pl. a második alkalom után már fel kellett volna tűnjön, hogy a vadonban nem minding érdemes aludni. Főleg nem ott ahol komolyabb ellenfeleket is bedobhat. Nem a játék cseszik ki veled folyton hanem te saját magaddal.
U.I: én a "Sword Coast Adventurer's Guide" című kiadványt javaslom olvasnod. Igaz az ötödik kiadás de lore szempontjából minden lényeges benne van. Gyorsabban a végére érsz mint a játéknak ha csak a setting érdekel. Ráadásul kevesebb idegességgel és értelmetlen fröcsögéssel.
Látom nem érted. Nem fogott ki rajtam. Haladok. Csak a játék lényegében csak a save scummingra épít. Semmi másra.
Most is volt olyan, hogy helyszínek közötti utazáskor valami rajtaütés van. Kész, meghalsz, mert rádkúr 8 ellenfelet. Ezt akkor is megcsinálta, amikor a játék elején a fater megölése után utaztam és voltunk KETTEN. Ez nem a "kifogott a játék rajtad", hanem random megoldatatlan feladat elé állít.
Már régen volt, de ha jól tudom chapter 2 Nashkelnél kezdődik. Minsc meg pont ott lesz Nashkelben, Dynaheir meg délebbre. De olyan nagy jelentősége a chapternek itt amúgy sincs. Lemehetsz Nashkelbe mindjárt 2. szint felé. Utoljára szerkesztette: lwb, 2023.09.19. 10:40:50
Ha csak ennyi a célod akkor nyisd fel a szabálykönyveket és olvasd el a Sword Coast-ra vonatkozó részeket. Gyorsabban végzel mert a játék láthatóan kifogott rajtad hiába a nagy melldöngetés, hogy megvolt a DOS1 Tactician szinten
De ahogyan IWB is mondta a játékok története lezárt, a 3. résznek nem sok köze van hozzá. Visszatér két karakter meg sok utalás de kb. ennyi. Arról nem is beszélve, hogy 100+ évvel a Bhaalspawn történet után játszódik.
Figyeld a reputation számot. Ha túl magas lesz, akkor a gonosz karakterek (Kagain pl) lelépnek a partiból, a semleges (Jaheira) meg hisztikézni fog. Ha meg túl alacsony, akkor a jók (kb mindenki más). Egyébként javaslom Kagain/Kivan lecserélését Dynaheirre meg Minscre mielőbb. Minsc jobb harcos, mint Kagain és jó jellemű, ami jobban illik a partidba. Plusz ő elérhető karakter mindegyik részben, szóval lore szempontjából is jobb választás.
Hát, ha felveszed Edwint, a thayi vörös varázslót (törvényes gonosz egyébként ...), akkor lesz egy poén benne, de amúgy semmi jelentősége, add el. Jó tanács, hogy ne keverd a karaktereket. Ha a két zentharimmal meg Edwinnel mész, akkor felejtsd el Jaheirát meg Minscéket.
Részben a BG3 miatt akarom, hogy ismerjem meg a settinget és a többit. Amúgy haladgatok. Megtaláltam egy 2. szintű íjászt, a +1 ember és a távolsági támadással még a sellőnél levő durva ellenfelet is elsőre levertem. Volt már szintlépés egy karakternél és sikerült kb. mindenkit felöltöztetni jó páncélba és olyan fegyvert adni neki, amihez ért is.
A nemváltoztató övnek van jelentősége vagy el lehet adni?
Érted a rendszert, akkor miért akadsz fenn azon, hogy nincs flanking bonus pl? Ez egy 25 éves játék, ami már akkor egy évtizedes rendszeren alapult. És azt a rendszert asztalra tervezték, ahol ül egy mesélő, aki kezeli az ilyen nüanszokat - nem pedig egy képernyőre, ahol nincs ilyen személy, csak a szerencse dönt el mindent.
A sztori és a karakterek tényleg jók, annak egyébként sok köze nincs az AD&D rendszerhez, mármint a sztorinak meg a karaktereknek. Azt is hozzá kell tenni, hogy a sztori meg a karakterek 1998-ban voltak igazán jók, amikor az SSI korábbi játékai voltak a mérce, ahol nem volt lényegében semmilyen parti interakció, minimál dialógusok, választás vagy egyéb következmény, player agency sem volt. Az Eye of the Beholdereket egyféleképp tudtad végigvinni, mindegy milyen partit csináltál, mármint a sztori szempontjából mindegy. A BG előtt nem volt divat, hogy egy partialapú rpg-ben, pláne egy ADnD rpg-ben egy karaktert dobsz csak és nem az egész partit, tehát van egy kiemelt főhős, aki ráadásul központi figura is a játékban. Ez inkább kalandjátékokra volt jellemző. A BG ebben volt új, de ez mára már full sztenderd feature az rpg-kben. Sőt, unalomig koptatott feature.
Ha a BG3-ra akarsz rákészülni és azért játszanál az előző részekkel, akkor felejtsd el, teljesen felesleges. A BG3-nak csak a neve BG, de sok köze az amúgy is teljesen lezárt BG-történetszálhoz nincs.
Ha a szar játék, ne játssz vele. Ilyen egyszerű. A játék lényege az hogy szórakoztasson, de téged láthatóan inkább frusztrál. Ha érted a rendszert, de nem tudod elfogadni hogy úgy működik, ahogy, az egy plusz ok arra hogy azonnal abbahagyd. Lehet hogy megmondóemberek vagyunk, de van egy játszható játék, amivel érdekes módon itt többünknek is sikerült jól szórakoznia, mig te csak fikázod, amire egyébként adtunk értelmes, használható válaszokat (amit egyébként neked is tudnod kell, hiszen érted a rendszerét) és ezeket figyelmen kivül hagyva fikázod tovább. Ha csak a problémát látod és a megoldásokat görcsössen igyekszel elhessegetni magadtól, akkor nem fog élvezhetőbbé válni számodra a játék. És ahogy nézem, már annyira rápörögtél arra hogy ez szar, hogy igazából teljesen felesleges bármilyen logikus érvet felhozni. Amit csinálsz, az a Graham féle egyet nem értési piramis legallja. Ennek tudatában én ezt most el is engedem.
Komolyan mondom ez a sok megmondóembert.. Tudom hogyan működik a rendszer. Értem hogyan működik.
Ebből adódik ki az, hogy SZAR. Nincs flanking bonus, stb. Én csak azért tolom, mert mindenki azt szajkózza 20+ éve, hogy micsoda sztori és karakterek. Melyik részét nem lehet érteni annak, hogy "taktikázás nincs"? A szabályokból ez jön le.
Van egy TACH0 szinted, megveszed az elején a legjobb cuccot. Ebből az jön ki, hogy a "taktikázós harc" az, hogy nekiállnak csapkodni egymást. Nem számít, hogy ki hova áll. Ha mákod van, akkor győzöl, ha nem, akkor elhasználsz egy potit, ha meg nem, akkor egyből meghal a főhős és game over.
Igen, lehet rohangálni egy karakterrel, amit üldöz és közben lehet dobótőrözni meg íjazni, de ha peches vagy, akkor ez sem megy. Varázsolni a druida tud, 3-at és annyi.
A randomgenerátor dönt el mindent. Te meg az események majdnem tehetetlen szemlélője vagy.
Nem, a 2. rész még ilyenebb! :) Ott a hírhedt Assassin-nak a mágikus és tárgyi buff-okon kívül kellett még a pap kántálása és a bárd éneke is, hogy uúgy elhibázza a hátbatámadásait, mint ezek nélkül...
Amúgy a 3-ban a kockadobások hasonlóan szélsőséges végkimeneteleket adnak/adhatnak a harcoknak, így azzal sem járnál, ezen a téren sokkal jobban.
Hidd el, ha nem ellenkezel, hanem megszokod és alkalmazod a szabályrendszer és a játékmechanika által felkínáltakat, akkor egy nagyon élvezetes játék lesz ez. "Csak" nem szabad azt elvárni, mint a maiaknál, hogy már a legelején készen szolgáltatják sikerélményt...
#199: Dehogynem, jó jaz - IWD 2 - , csak kicsit másként! ;)
Nem éri meg. Mondtam hogy a fő sztori sem egy atomfizika. A BG2 sztem érdekesebb és ugye ott már eleve nem első szintről indulsz, tehát sokkal több lehetőséged van, mint egy lvl 1-es csapattal. Inkább próbáld meg azt, ezt meg hagyd.
A BG1 egy 25 éves játék. Az asztali AD&D szabályait használja, ami már akkor vagy 10+ éves volt, amikor a játék készült. A játékban szándékosan vannak olyan helyek, részek, amik ugyan az elején vannak, de nem feltétlen az elején kell őket megcsinálni. Meg lehet, de erős minmaxing meg save scumming árán és akkor is mázlival. Ilyen az elején a pókok Beregostban vagy az ogre a Friendly Arm Inn alatti részen.
AD&D-ben a varázsló harmatgyenge úgy level 5-6-ig kb. Aztán level 12-ig szépen erősödik, és 13-14. szinttől kezdve a legerősebb kaszt az egész játékban. BG1-nél azt hiszem level 8 a max, amit el lehet vele érni, ezért inkább nem ajánlom. Paladin az jó kaszt, de az én tapasztalatom a composite bow íjász karakter a legerősebb a játék elején. Az AD&D alacsony szinten sajnos olyan, hogy egy ütés-temetés, ezért javaslom a save-load párost. Ha nagyon idegesít, akkor console commandokkal tudsz ezen segíteni. Persze, persze, cheat stb, de szerintem megéri megtapasztalni a játékot és ha amúgy szenvedés az egész, akkor ez még mindig jobb megoldás.
BG2 másképp, de szintén ilyen. Ott is simán van instant death egy rossz mentődobás után. Az AD&D asztalnál is ilyen volt ...
Mindezzel tisztában vagyok. Mondom, nem vagyok noob. De ettől ez az egész, ahogy működik, akkori szemmel sem volt jó, nemhogy most.
Volt, hogy 10 lövésből nem talált el semmit pl.a tolvaj csak. A következő harcban meg két lövéssel lényegében kinyírta a célt a többiek alig adtak hozzá valamit. Ez nem taktikázás, ez szerencsejáték.
A taktikázás az, ami pl.s a DOS-ban volt 15+ évvel később. Hogy az elején ugyanazzal a bandával, ahol levert az ellen, ahogy megértettem, hogy mi miért van, a végén én győztem. Hogy okosan használtam a dolgokat. A Wasteland 3 is ilyen. A BG minden fényezés ellenére nem ilyen. És így kezdem megkérdőjelezni az, hogy a történet megéri-e az időmet és nem a 3. résszel játsszak.
A BG meg már normálon sem könnyű ;) A DOS tudtommal nem DnD rendszert használ. Mivel ez egy harc orientált és régi rendszer, azért annyira nem nehéz megtanulni és mivel sok rpg használta régen, érdemes is lehet kicsit belemélyedni. Amikor először elkezdtem IWD-zni, nekem is akkor kellett megtanulnom, mert előtte egy magyar asztali szerepjátékrendszert ismertem csak és az se nagyon hasonlit erre. Harcnál két alap stat van, a THAC0 és az Armor Class (AC). A THAC0 azt mutatja meg, hogy mennyit kell dobnod hogy egy 0 AC-s ellenfelet megüthess. Ez alapból 20, tehát 5% esélyed van a találatra. Ha a megfelelő képességre pakolsz elég pontot, az hozzáadódik ehhez, tehát első szinten le tudod vinni a THAC0-t mondjuk 15-re. Máris 25% esélyed van a találatra. Tehát mindkét értéknél az a jó, ha minél alacsonyabb a tiéd. Volt olyan, hogy a lvl 1 karakterek fél percig csapkodtak egy nyomorult goblint, mert folyton rosszul dobtak. Ez van. Viszont ha van két karaktered és egyesével el tudod csalni az ellenfeleket, akkor az egyik futhat, a másik meg lőheti nyugodtan az ellenfelet. Ez már taktika. Vagy később az, hogy milyen varázslatokat használsz. Lehet hogy az a nyerő, ha rádobsz az ellenfélre egy tűzgolyót. De az is lehet hogy többre mész vele, ha lenyomsz egy Web-et az ajtóba és amikor próbálnak kijönni és beleragadnak, szépen lelövöldözöd őket. Ez is taktika. Meg az is, hogy felszerelsz egy harcost tanknak, neki legyen a legjobb az AC-je, adsz neki pajzsot meg olyan cuccokat amik mondjuk növelik a lőfegyverek elleni AC-t és amig őt nem találják el, addig a többi karakterrel hátulról tudsz lövöldözni. Vagy a tolvajjal elrejtőzöl és aig megy a harc, a mágus mögé lopakodsz és leszúrod. Ez is taktika. Azért itt is figyelembe kell venni, hogy a meglepetés támadás is lehet miss, nem garantált a találat.
Ugyanabba a harcba, ugyanazzal a karakterekkel = ugyanazon stattal mentem bele. Egyszer 2 halott, egyszer meg 0. Tényleg, ez alapján fantasztikusan lehet "taktikázni"...
A palával nem is fogsz ilyesmit csinálni. A pap/paplovag/druida/sorcerer nem tudnak varázslatokat megtanulni tekercsről, hanem szintenként kapják. A paplovag ráadásul valamikor 6. szint környékén kapja meg a lvl 1 varázslatokat?
Én két hete értem a BG1 végére, volt kb 120+ órám benne. Most elkezdtem a kieget tolni. Nem tudom mi az a DOS, de ha ennyire nem jön át a játék, lehet jobb lenne nem erőltetni. Később se lesz jobb. A dialogusok egysikuak, ráadásul van öt válaszlehetőség, amiből négyre ugyanazt a választ fogod kapni. A küldetések is elég bugyuták, a fő sztori sem egy atomfizika.
Igen, a dobás az asztali szerepjátékban is sokat számit. Ráadásul a DnD amúgy is egy harcorientált, hős alapú rendszer. Nem tudom ki ajánlotta az IWD2-t, de mivel az másik DnD rendszert használ, tanulásra az sem jó. Az IWD1 az igen. Múltkor már ajánlottam, szóval most nem teszem.
A taktikázással azt tudod befolyásolni, hogy kevésbé függj a kockáktól. Sokszor volt olyan csatám, hogy elsőre minden jó volt, aztán vissza kellett töltenem, és utána meg zsinorban szivtam egy csomót. Vannak ellenfelek, akik immunisak bizonyos támadásokra, mig vannak amiktől meg plusz sebzést kapnak. Ezért kell kiismerni őket. Itt am is limitáltak a lehetőségeid, hiszen az xp cap miatt olyan 8-9. szintnél tovább nem fogsz tudni fejlődni. Az IWD-ben pl lvl cap van, ami azért fontos, mert igy a multiclassok hatalmas előnybe kerülnek, hiszen nekik mindkét kasztjukra a max lvl vontakozik, mig itt az xp cap összeadódik a két kasztnál, tehát két kaszt esetén mindkét kaszt csak a limit felét érheti el.
UGYANAZZAL a stratégiával kapsz két teljesen eltérő eredményt. Értem én, hogy a tolvaj kap bónuszt oldalró/hátulról támadásból, de semmiféle taktikázásra nincs lehetőség. Van egy stat és nekiállnak csapkodni egymást. Az egyik esetben peches voltam, a másikban meg nem.
Ez nem "duma" hanem ilyen a játék. Ahelyett, hogy vakon mész előre és kattingatsz idézd fel, hogy mit csináltál akkor amikor senki nem halt meg vs. amikor ketten is megfeküdtek.
Használd Imoen tolvaj képességeit, hogy derítsd fel mi van előtted és pozicionáld a karaktereidet aszerint. Nem kell mindenhova az egész bandával berohanni mert annak mindig csúnya vége lesz.
És ez az élvezet benne. Minden szint, páncél és fegyver számít az elején és meg kell dolgozni érte. Nincs lvl 500 meg 5000 damage és 50.000 STR érték valamint csili-vili szintlépés effektek.
A DOS1-es "tapasztalataid" itt semmit sem érnek, mindegy, hogy milyen nehézségen fejezted be.
Paplovag a saját karakterem, de egyelőre neki semmit nem találtam, ami memorizálhat. Az durida csaj tud ezt-azt.
Megyek a vadonban, ölök akit tudok, lassan szintet lép majd az egyik karakter. Eddig a játék minden, csak nem nagy élvezet. Lehet, hogy 1998-ban az volt, de ez most nem jön át nekem egyelőre.
Csak ez a kitanulni a harcrendszert duma is sajátos. Tök ugyanazzal a bandával a random dobások istene miatt van olyan harc, ahol megöltek két karaktert, majd visszatöltve ugyanaz a harcban leverek veszteség nélkül mindenkit.
Ez aztán a "taktikázás". :) Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.09.18. 09:26:51
A DOS az teljesen más. Nincs ennyi duma meg fogja a kezedet a játék során. Told végig a BG1-2-t legnehezebb szinten és akkor azt mondom, ok. A két játék köszönöviszonyban sincs legnehezebb szinten.
Akkor ez nagyon nem a te játékod. Itt oda kell figyelni, meg kell tanulni a varázslatokat, taktikázni kell, ismerni kell a karaktered gyengéit és erösségeit és még lehetne sorolni. 20+ éve a legtöbb játék ilyen volt, mégse sírt senki, hogy gonosz játékkészítök meg hasonlók. Örültünk, ha sikerült egy-egy erösebb csapatot legyürni vagy egy nehezebb feladványt megoldani. Manapság meg mindenki sír minden kis szarért, ha elakad. A másik meg, hagyjátok már a nevek magyarítását. Annyira gáz Gyertyavárat meg hasonlókat olvasni Candlekeep helyett.
Mint már írtam. Ez nem ilyen játék, nem fogja a kezed és pláne nincsenek benne ilyen modern "gémer" funkciók. Függetlenül attól, hogy mik a te személyes meglátásaid arról, hogy minek kellene lennie. A szürkére verik akkor fel kell szedni a tárgyait, elballagni a legközelebbi templomba és pénzért fel lehet támasztani bárkit, bármikor.
Az ilyen "halál" egyáltalán nem végleges csak számodra kényelmetlen.
Ezért kell jól megtanulni a harcrendszert és akkor nem lesznek felesleges kitérők feltámasztgatni.
A nem hal meg a karakter nálam azt jelenti, hogy 0 HP-ra leverve a csata után felkel, tehát csak eszméletlenre verik. Ha a játék elején szürke lesz és nem lehet feltámasztani, akkor lényegében nincs difi. Minden halál = végleges = reload.
Továbbra is minden úgy működik ahogyan kell. Különbség van aközött, hogy úgy hal meg egy karakter, hogy a képe is eltűnik vagy csak beszürkül. Nem tudom, hogy a mi a célod ezzel.
Egyedül Story nehézségen nem halnak meg a harctól a karakterek.
Emlékeim szerint nem egy sétagalopp - pont ez a jó benne: nem kell egyből a legnehezebb fokozatra állítani és még így is unatkozni mellette - , de azért nagyon messze van a lehetetlen küldetéstől ez a gyöngyszem. Anno nagyon élveztem és ha elkenték a számat, akkor másfelé indultam, de csak azért is visszatértem és bucira vertem a fejüket..., boldog békeidők... :D
IWD 2, esetleg? Ott 6 karaktert is lehet egyszerre generálni a legelején és nincsenek NPC-k, akiket be kell szervezni a csapatba, hogy "működjön" a játék, meg az ütöm-vágomon van a hangsúly a bolyongás helyett: nyílegyenesen, mindig bele az akcióba! ;)
Levettem normalra és pont úgy meghal bármelyik karakter, mint az eggyel magasabb szinten. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.09.17. 11:00:20
A naplóban is új fejezet kezdődik, ha a karakter új fejezetbe lép. Mivel a legtöbb küldetés opcionális, igy mindig ahhoz a fejezethez kerül, amelyikben elkezdted. Ha visszalapozol az első fejezetbe, ott lesznek a még be nem fejezett és a befejezett küldik is. Szokni kell, de sokkal átláthatóbb, mint néhány mai játék küldetés naplója. A te karaktered nem halhat meg... ez logikus, normál nehézségen a csapattársak raise dead vagy ressurect varázslattal feltámaszhatóak (nem vagyok benne biztos, hogy utóbbi is van), de értelemszerűen ezt sem 2-3. szinten fogod meg csinálni. Ezért kell sűrűn menteni.
Nem tudom, hogy ezt a butaságot honnan szedted mert ez nem így van. Ezért is nem kell figyelmeztetni a fejezetváltásra.
A nehézségi beállításokban szintén nincs semmi bug. A játékos karakterére vonatkozik egy külön szabály ugyan de azon kívül minden úgy működik ahogyan kell. Utoljára szerkesztette: Emet-Selch, 2023.09.16. 11:36:48
Azt jól értem, hogy ha átmegyek a második fejezetbe, akkor az első fejezetes questek simán eltűnnek és nem lehet megcsinálni? Ha igen, akkor gratulálok, ennyire buta játék tervezés 20+ éve is gáz volt. Mert persze semmi sem figyelmeztet, hogy második fejezet jön. Csak úgy megtörténik. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.09.16. 10:52:56
Kicsit haladtam, lett elég pénz vértre, de bakker, maga a játék nehézségi szint beállítása is bugos. Normálon nem kéne meghalnia karakternek véglegesen, mégis azt teszi.
Látom nagyon elbeszélünk egymás mellett.
Majd ha militavia-nak konkrét kérdése lesz akkor majd arra válaszolok legközelebb.