Igen, Albon és Gasly is szerzett pontot és valamilyen szinten váratlan győztes született. Ha itt is DRS-el lehetne simán kikerülni, ugyanúgy Verstappen lett volna elől, esetleg Norrissal küzdve. Csak fölösleges volt erre 78 kör igazából, de itt a kis csapatok is behúzhatnak fontos pontokat, amire máshol nem sok esélyük van. Azt mondjuk nem értettem, miért kemény keveréket raktak fel Hamiltonnak és Verstappennek a kb 25 körre, bár nem mintha jelentősége lett volna.
A haasokat kizárták az idömérőn Nekem azért még van pár kérdésem a helyzettel kacsolatban.Ha ennyire ragaszkodnak a szabályhoz, akkor mivel kizárták és törölték az idejuket, akkor ugye nincs meg a 107% os idő sem, ergo nem is indulhatnának a versenyen sem. másodsorban, ahhoz, hogy szabályosra állitsák a szárnyat hozzá kell nyulniuk az autohoz, tehát a park fermé szabályokat is meg kell szegniuk, ami ujabb buntetést kellene hogy okozzon. Ha viszont igy engedik versenyezni öket akkor egy nem szabályos autoval fognak versenyezni. illetve nem is kellett volna buntetni öket. Mivel tudják bizonyitani, hogy se elönyt sem hátrányt nem okoz a nagyobb rés?
ennek igy nem sok értelmét látom, hogy lényegében szankcio nélkül marad a dolog mert igy is ugy is versenyeznek , nincs visszatarto ereje a dolgoknak.
Végre lehet nem a Rend Bull nyer...Leclerc megérdemelné majdnem 2 éve nyert
szerintem csak szimplán túl jók ezek az autók, túl közel vannak egymáshoz... aero az valami brutális dolog, emiatt nem is működik úgy a szélárnyék mint régen,. mondjuk 30 éve :) akkor csak bátornak kellett lenni, a szélárnyék jobban működött mint ma a DRS, nagy tudás ahhoz se kellett....
nem a pályákkal vagy a helyszinekkel van a probléma, hanem az autokkal, hogy tulk nagyok a pályához és nem férnek el nem lehet elözni emiatt azokon a pályákon ahol régen lehetett . A másik az ,hogy nem egymással versenyeznek, hanem a csapatok az elöre megtervezett koreo szerint futtatják a versenyzőt és ha valakit utolérnek akkor a DRS miatt kikerülik, nem azért mert annyira gyorsak lennének vagy marha tökös lenne a pilota és bevállal rizikos lépéseket.
Én irigylem wéberéket, hogy mit látnak ilyenkor olyan izgalmat, hogy majd megbolondulnak ?! :DDDDDDDDD Szorosabb volt abefutó mint szokott, de dögunalom volt. Max beosztotta elől, gumihátrányban volt, felenegedte a koszos levegőjébe, nagy dolog. Esélye nem volt Norrisnak.
Jó verseny lett a végére de azért Weberek nem értem mit ajuldoznak amikor gumi előny nélkül kurva nehéz előzni...
amúgy ( asszem ő volt...) Hulkenberg miért huzatta meg Maxot a célegyenseben . azzal lett első ... Mért kör végén nem igen szokás a célegyenes végéig húzatni nyélen az autót ... Vagy rosszul láttam mi történt ?
nem hiába lehetett ezekkel abban az időben elözni bárhol még a kanyarokban is. a mostaniak, fizikailag már el se férnek egymás mellett a pályán egy sikánba. Meg még az egyenesben is 3 is szükösen, ezekkel meg akár 4-5 is.
Miért van az az érzésem, hogy megint addnak a szarnak egy pofont, és megint nem azzal foglalkoznak amivel kéne. Képesek voltak leirni, hogy ezt a vizpermet megakadályozásáa akarják használni, de tudják, hogy a vizpermet nagy része nem a kerekektől jön, hanem a diffuzortol. ahogy a videon is látszik, hogy szinte semmi hatása nincs igy is teljesen beteritette a mogötte lévö teret. DE ha ezt bevezetik akkor az egyé F1 alapja veszik el megint, mert ezután már nem lehet openweelnek hivni . és egy csomo egyéb problémát generál csak, a kerékcserétöl elkezdve a 80-100L viz elvezetését ami a sárhányoba felkap. a baleseteknél az ujabb törmelékeket, megint nehezebbek lesznek az autók, vagy valami másnak a kárára lesz ugyan olyan nehéz .
valahol azt olvastam, hogy ha 10-15 seccel előbb küldik be SC-t, akkor még pont be tudott volna ugrani Norris a boxba, és volt annyi előnye, hogy egy hibátlan kerékcserével első helyre jöjjön vissza... a szopás az lett volna, ha 3-5 seccel előbb küldik, mert akkor már épp elhagyta a boxbejáratot, az SC meg pont megfogja, és cammoghat mögötte egy kört úgy, hogy az egész mezőny felér rá Utoljára szerkesztette: nearo, 2024.05.10. 17:21:57
Azért mondom már egy ideje, hogy valamilyen úton, módon a RB-t is meg kéne azért büntetni, mert ennyire dominálnak. Hasonlóan, mint ahogyan a Mercivel tették. Akkor lenne igazságos a rendszer. :D Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2024.05.10. 11:29:37
Mindegy. Igazából annyi történt, hogy egy malőr miatt Verstappen legjobb barátja megnyerte élete első versenyét, és a SCre Verstappen csak legyintett egyet, miközben vsz bulizott egyet Norrisszal az éjszakában.
A McLaren? Mindig mindenki fejleszt. A csomagokat adott versenyekre viszik. Ritka, hogy mindenki egyszerre. Én meg nem mondom hol fog tartani a McLaren amint Európába érnek, de ebből a Verstappen-féle legyintésből ítélve, és az SCig a RB (pontosabban Verstappen) hétvégéi teljesítményét nézve, tök mindegy. Hogy most a Ringen, vagy Monzában húzza be a VB címet ha ez marad a helyzet, szerintem tök mindegy. Maradjunk annyiban, látva az egész eddigi évet, 1x nyert Sainz, amikor a RB műszaki gondokkal küzdött, és 1x Norris, amikor hibásan engedték be a SCt. Ez azért nem az a történet, amiről a McLaren picsog jelenleg. Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.05.10. 09:55:28
11+ boxutcai kerékcsere ideje +37 sec, mire a SC elé került. Így pontos. :)
Oké, de a kerékcseréje után nem a második helyen lett volna, hanem minimum 4. vagy 5. HA elé küldik be a SCt! Ez egyébként 20 méteren múlt. Mondjuk, ha SC bénázás, akkor ez az 1994es imolai nagydíj SC esetéhez képest nudli, tehát egy négyes alát megérdemel a versenyrendezés Miamiban is! :D
Igen, egyrészt megsérült, másrészt Norris-nak full zsír új gumija volt. De szerintem inkább a sérülés volt a hangsúlyosabb ok. Persze Norris is jól ment, meg a McLaren is, nem ezt akarom ezzel mondani, de koránt sem úgy, hogy Ver sérülés és új gumik nélkül győzelmi esélye lett volna. Kb. 15 sec-et adtak neki ajándékba a SC elcseszés miatt, hogy ha ezt az időt levonjuk a végső idejéből, akkor kb Perez mögött, a 4. helyen végzett volna. Persze ebben az esetben lehet, hogy jobban nyomta volna, így lehet, h Perezt meg tudta volna előzni és így feljött volna a 3. helyre. Nagyjából ez lett volna a reális eredménye. Arról meg már nem is beszélve, hogy ha SC jó helyre ment volna be, akkor Norris valahova a mezőny közepére érkezett volna vissza kerékcserét követve, ami azt jelentette volna, hogy az áhított 3. helyhez sok más autót is le kellett volna előznie, ami időveszteséggel és gumi kopással is járt volna. Úgyh még ez a 3. hely is koránt sem biztos, hogy meg lett volna. De ez lett volna a legjobb eredmény, amit matematikailag elérhetett volna. Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2024.05.10. 08:49:10
egyrészt igaz, hogy elönyt szerzett mert roszkor és rossz helyen küldték be az SC-t, de mikor mindenkit elengedtek és felállt a jó sorrend akkro ez az elöny elveszett, hiszen ott volt MAX a nyomába, 1mp belül. és onnan növelte az elönyét a végéig.Tehát eróből lógótt el igaz kellett, hogy megsérüljön a RB autoja
Teljesen igazat adok Neked. Csak valahogy Wéber Gáborék elfejtettek erről beszélni, csak arról áradoztak, hogy mennyire jó lett a McLaren fejlesztés és Norris mennyire ügyes. Ha nem cseszték volna el a SC behozatalát, sehol sem végzett volna Norris.
elvileg Verstappen padlólemeze sérült, amikor átment azon a lószaron, azért is volt lassabb a végén
ez a hiba végül semmit nem számított,mert Norris 11 mp-el vezetett Verstappen előtt,és egy jóárasított kerékcsere 9 mp időveszteség,plusz ha az utolsó etapot nézzük Norris tempója jelentősen gyorsabb volt
Semmit. A versenybírók qurták el a SCvel, mert a SC hibásan nem a versenyben vezető Norris elé ment be, hanem Verstappen elé, így a 11 sec előnyből, kerékcserével Norris csinált 31et úgy, hogy miközben a SC feltartotta Verstappenéket, majd Norrist ismét a boxból kihozták a SC ELÉ! :D
Persze delta időznek itt rendesen a McLarennél, de ahogy írom, 11ből kerékcserével lett 31 sec előny Norrisnak amikor kapcsoltak a FIAnál. Ezt egy "Delta" sem tudja, abban biztos vagyok. Utána régebbi keményekkel Verstappen már nem érte utol Norrist akinek friss keményjei voltak.
Szerencsére mindenki leszarta, de biztos, hogy ha a győztes nem Norris, Verstappen haverja, akkor irtó nagy picsogás lett volna belőle.
Perzse még most is lehet, de nem olvastam utózöngét.
Ok de nem kell orokéletű gumi sem. De azért egy kört illene bírnia :) Mit rontottak el a tobbiek, hogy Norris behuzta ? :) Utoljára szerkesztette: lac coo, 2024.05.06. 07:03:33
csakhogy ráébrettél igy pár év távlatábol, hogy néhányan miért mondjuk ezt már évek óta. Ez egy technikai sport, és nem a gumikrol kéne szolnia 70%ban . A közvetitések alatt másrol se hallani, hogy ki milyen gumin van, mikor fog kiállni , mennyi köridöt veszt a gumik miatt és , hogy kinek hogy kopik. Ha figyeled a közvetitést, akkor csak ezzel van tele , alig esik szo a hajtáslánc a karosszéria az egyéb technikai dolgokrol és föleg nem arról, hogy ki menynire tudja azt kihasználni.
Mert a gumik miatt mindenen sporolni kell, nem lehet teljes gázon menni, mert nem engedi a gumi. ha a gumi nem engedi akkor nem lehet a piloták közti különbséget se látni, mert egy elöre megtervezett forgatókönyvet kell követniuk, hogy a gumikat el tudják a kivánt körig vinni.
amúgy tényleg.... milyen faszom széria ez, hogy olyan gumikat kapnak, hogy egy kört nem lehet menni vele versenytempóban ???? Vicc, hogy már ezzel akarnak némi "izgalmat" generálni, hogy szándékosan a pályához alkalmatlan keveréket hoz a Pirelli ....
Ez a futam is Ham-ról szól?Tudtam h ő a király :DDDD
Azt mondja: "Átutazik Franciaországon egy lakóautóval."
Az Alpine tulajdonosainak szeme vajon felcsillant a hír hallatára? Több hetük van meggyőzni. :D
Legrosszabb esetben mi történhet vele? Nyugdíjba megy, vagy a lakókocsis út végén benne lesz a bűnügyi hírekben ...
Minek. Olyan szerződése volt, hogy 2026 után is +1 évig semmi. Mivel elengedték, és mellé még le is jóbarátozta Hornert, szerintem visszavonul. Sőt, izé, még maradt. A mór megtette ... kb.
De továbbra is elképesztő amit a FOS belemagyaráz tavaly óta az egész RB sztoriba, csak hogy kizökkentse őket egy picurit is.
De ugye miért menne át a Ferrarihoz? Olaszországba költözni, olasz mérnökökkel vitatkozni? Nem fiatal már. A RBnál meg megbecsülik, amit a média ír, pedig szimpla kavarás. Szerintem, ha elhagyja a RBt, befejezi mindörökre. Mire leléphetne, már majdnem 70. Majdnem 70 évesen csináljon a Ferrarinak nyerő autót? Ne vicceljünk már! Newey vsz a RBból fog nyugdíjba menni, legalábbis várhatótan.
mégha tényleg newey át is megy a pirosakhoz, azt irták, hogy láthato eredménye talán 2027ben lenne , tehát addig már nem biztos , hogy HAM is marad , tehát nem tudná learatni a babérokat, hogy ujra több szezonon keresztül VB esélyes legyen.
Ja fejlödés , meg azt mondták, hogy az uj ground effect autoknak majd akkora lesz a tapadása, hogy mint a gokartok ugy mennek majd és mintha sinen mennének. vettük észre
Redditről It sounds wayyy more kinky, if you realised what they're trying to convey in Mandarin, and getting ladies to wear it amplifies the effect.
I did have a huge chuckle over this. Let me interpret this while having Mandarin as by 2nd language.
霍纳 = Horner transliterated in Mandarin;
生活作风 = an idiom, means ("morally questionable" in this context) lifestyle / behaviour.
Added to that 2nd line, the supervisor term, which we've already seen in Sauber's self-deprecating joke on their pit stops, you can make it out as Horner's behavioural supervisor.
But knowing how they're able to make their own self-burns because of how the world sees Chinese signages are mistranslated, that's straight up Chinese humour at it's best.
And ... if you think you could buy this vest from AliExpress and wear it in the Singapore Grand Prix, because it's another race held in an area of Chinese-speaking majority, you will actually get into trouble ?.
Hol fognak előtesztelni? Barcelona és ...? Gondolom nem Melbourne.