Van egy kis problémám. Van egy scenem, és amikor le akarom renderelni 640*480-ban, mindig kifagy a Maya. Ha kisebb felbontásra veszem, lazán lerendereli. Mi a baj? A rendszerem lenne összegabajodva, vagy a gépem gyenge hozzá?
Nincs valami limitált plugined feltelepítve amit a scenédben is használsz?
Nem, biztos, hogy nem! Szerintem a Windows-om van összeakadva sajátmagával. Majd megoldom egy FORMAT C: -al... Ghi-ghi-ghi. Mind1. Nem tudom kinek tűnt fel, de RenderMan-nek minden hónapban más a nicklogója.
Jah, a 3dga-val mi van??? Várom a frissítést!!!
Az eddigiek nem tetszettek igazán. Asszem a mostani marad egy ideig.
A 3DGA éppen fejlesztés alatt ál, valamint a srác éppen költözködik, ezért egy kicsit késni fog az új oldal indulása. Annyit elárulok, hogy nagyon jól fog kinézni!
Találtam egy érdekes dolgot. Ismertek egy olyan progit, hogy VirtuaLight? Állítólag Maya-hoz is kapcsolható. Ingyenes renderelőmotor, elég jó képeket csinál:
Infó:www.3dvirtualight.com
Eleg jol nez ki ! Pont ezt akartam kerdezni , hogy honnan lehet valami jobb renderelo engin-t szerezni a Maya-hoz... Meg csak most ismerkedek a Maya-val ( nagyon tetszik ) , de nekem az a velemenyem , hogy mintha egy kicsit gyenge lenne az alap renderelo motorja. Mit ajanlotok ? Kicsit konkretabban pl. szeretnek olyasmi global-illumination style dolgokat csinalni mint amilyeneket Lightwave-ben lehet. Van erre lehetoseg ? Az alap enginnel is ??
Itt egy pelda arra , hogy mire is gondoltam ( Lightwave-el keszult )
Bocs , hogy ennyit irok , de egyreszt elvezem , hogy vegre gyors az internet kapcsolatom , masreszt pedig orulok , mert maris megtalaltam a valaszt a kerdesemre. Ez k***a jo , ezt nektek is latnotok kell... azt hittem ilyesmit csak a Lightwave-ben lehet csinalni , de szerencsere tevedtem...:
Ezt maya-val csinaltak !
Itt van az egesz tutorial:
www.highend3d.com/maya/tutorials/gi/
Én is osztom az s1 véleményét, bár én próbálkoztam a programozással, de rá kellett döbbenjem, hogy az nem érdekel engem. Mind1.
Nézegetve ezeket a global-illumination-os képeket, én is rájöttem, hogy valójában milyen célt szolgál a 100 lámpa. Király dolog, csak lassítja a renderelést, nem? Kicsit nehezemm 100 fényforrást renderelni, mint mondjuk 2-3-at.
A RenderMan által ajánlott progi érdekes. Mindenképpen szemügyre fogom venni, mert szeretek a fény-árnyék hatásokkal játszani egy-egy scene-n belül. Érdekes hatást lehet velük elérni.
Nos, meglestem a progi oldalát. Érdekesnek tűnik, biztosan használható is, majd a hétvégén kerítek rá időt, hogy leszedjem a Net-ről...
Más: Azt, hogyan tudom elérni, hogy a particles-nek adok egy lifespan-t. Igy tehát egy idő után eltűnnek a scene-ből. Azt, hogyan lehet elérni, hogy az idő elteltével megváltozzon a színe/textúrája, iylesmi...? A tűznél láttam asszem iylesmit, hogy a "régebbi" részecskék kisebbek és sötétebbek... Nem tudom nem emléxem pontosan.
Az igéretek szerint a Brazil R/S is elérhető lesz Maya alá, ami remek dolog lesz, mert bitang gyors.
De a VLight teljesen ingyenes és nem is kell programozni. Van hozzá egy GUI (grafikus felület) mellyel tökéletesen vezérelhető. A Maya verzióban pedig beépül a Maya menüsorba egy teljesen új RenderGlobals a VLight minden paraméterével Itt egy előzetes a Maya verzióból:
Írtam egy levelet a VLight honlapján található címre, hogy ugyamá árulják el, hogy mikorra várható a plugin megjelenése. Merd a Download gomb vmiért nem müxik 8(
Persze Max-hoz le lehet tölteni 8(
Nagyon szepek a kepek , de ezeket mar a mayahoz keszult verzioval csinaltak ??
Igy kell beszurni a kepet: img src=http://www.blablabla.bla/blablabla.bla
es az egeszet ird ezek koze: <>
Ja , es tok jo a global illus keped !
Mayaval csinaltad ?
s1: Király a képed. Nagyon kened a témát!!! :)
MuERTe: Ez a progi amit említesz valami renderprogi lesz a Maya alá??? A képek nekem nagyon tetszenek. A kérdést én is fel teszem. Ezek a képek már a Maya-s verzióval készültek?
RenderMan: A héten én is utánajárok a dolognak! Még valami, ha valamki a 3dga-ra akar képeket küldeni, azt hogy lehet, ill. hogy kell???
Hogy kell rábírni a Maya renderelőjét, hogy animációt rendereljen, mert akárhogy próbálom, nem teszi. Folyton csak az aktuális képet rendereli és nem menti ki avi-ba. Miért van ez? Mit állítsak be, hogy tudjak animot is renderelni???
3Decemberrel kapcsolatban én írtam a Leonardo-soknak, de arra sem méltattak, hogy visszaírjanak! Én egy kicsit kételkedek benne, hiszen 1 hónap van addig és már el kellet volna kezdeni reklámozni! A tavalyit kb. 2 hónappal elötte közhirré tétették!
A Global Illuminationnal kapcsolatban a Brazil valós visszaverést számol, vagy csak simulálja a softos árnyékot? Nem mindegy!! Egyébként most meg fogtok kövezni, de próbáltátok már az XSI ilyen téren?
Oh igen Nov.7.-én lesz egy Leonardos bemutató! Nem kimondottan 3D-s témákkal, de lesz Flame meg Smoke is! Aki regisztrálva van náluk az kapott meghívót! Mások ezt megtehetik a honlapjukon!
A Brazil r/s eredeti tervek szerint egy platformfüggetlen rendermag lett volna mint a mental ray vagy a renderman, de a végleges verzió tegnapi bejelentése szerint a jövőhónappban kijövő v1.0 csak max 3-4, viz alá lesz eléthető pluginként. Sajnos ugylátszik egy kicsit nagy falat lett, de a későbbiekben talán megjelenik maya alá is. Pedig nagyon jó cuccos, rendkívül egyszerű használni, mert nem kell millió beállítással kínlodni.
Features:
Architecture:
Bucket rendering Sophisticated Anti-aliasing Controllable Over and Under-sampling Pluggable rendering sub-systems Separate sampling rates for different components (GI, geometry, image)
Shading:
Advanced shading models Cartoon Shading Additional Shaders including Dispersive Glass, Chrome, Velvet, etc. Volumetrics/atmospherics support Raytraced Reflections and Refractions Sub-surface scattering (multiple types) Anisotropic forward single scattering Isotropic progressive scattering Physically correct blurry reflections and refractions Luminaire material
Lighting:
Global illumination Image-based lighting Full support of max point lights Brazil specific point lights, area lights and shadows Caustics Photon mapping HDRI rendering Bump mapped shadow distortions
Camera:
Depth-of-field with Bokeh aberrations Motion blur Realistic lens and camera modeling
Geometry:
Supports 3ds max displacement mapping Reliable handling of large data sets Direct rendering of CSG isosurfaces
Misc:
Currently uses standard 3ds max net rendering Preliminary, evolving API Custom frame buffer Command line renderer 16 bit per channel tiff support Compatible with max R3, R4, and VIZ
De a Brazil az maxos nem? "Compatible with max R3, R4, and VIZ"
Fent írta, hogy a jövő hónapban kijövő verzió (v1.0) csak MAX 3 és 4 alá lesz elérhető pluginként... Pedig nagyon izmos dolognak tűnik!!! :)
Megnéztem azt a kép alatti linket. Húúú, hát igen-igen jó képek vannak alatta!!!
Egy régebbi press szerint a filmipart célozták meg a Brazillal ott pedig nem nagyon használnak maxot, ugyhogy hamarosan kijön majd a független rendermag. Képes 64 bites képeket renderelni és renderfarm támogatása van. Szerintem sokkal jobb mint a mental ray.
Az tényleg jó lenne, ha már valaki kidobna egy könnyen kezelhető rendermotort a Maya-hoz is. A Max-hoz már a sarki fűszeresnél is lehet találni ilyet.
Kérdés: Amikor animációt számoltatok akkor hol lehet látni azt, hogy éppen hányadik képkockánál jár. El lehet érni, hogy mutassa ezt valahol?
hát, egyelőre nem jobb, mint a mental ray. a végleges lehet hogy jobb lesz, de addigra tlán a MR-ből is ön ki új verzió.
Urak! Ti itt mindenfélét mondtok a MentalRay-re, hogy ez meg az jobb nála. A Brazil még nem is használható Maya alatt, de ti már megvagytok győződve, hogy jobb a MentalRay-nél! Kérdem én honnan az információ? Egyáltalán használtatok már MentalRay-t? Én most nem kötekedni akarok! Csak nem értem mire érveltek?
A particle részével én sem nagyon boldogultam. Pedig a program dinamikája szerintem nagyon jó. Mind1.
Utánna kérdeztem a Brazilnak egy angol oldalon (olyan helyen, ahol már használták Max alatt és voltak képek és animok is mellé tűzve). Megkérdeztem, hogy lesz a Maya alá is elérhető verzió. Ezt válaszolták: Yup, a Maya version WILL be available, but no timeline is set.. Szóval csak várnunk kell még egy kicsit. Nem tudom, hogy a a MR mire képes (nem tudtok valami helyet, ahol látok róla képeket?), de az tény, hogy a Brazil nagyon izmos dolog lesz, csak bitang lassú... :(
RendemrMan és s1: köszi a segítséget! :)
Ha építek egy figurát, akkor azt tudom úgy mozgatni, mintha gép lenne. Úgy, hogy ne dfrormálódjon, hanem a végtegok (meg minden) megtartsa az eredeti formáját? Továbbá olyanra képes a Maya, hogy a mozgatáskor csak "ütközésig" lehet mozgatni az adott testrészt?
http://www.mental.com/c251.html
többek között ezekben használtak mental rayt
egyébként a brazil nem lassú, illetve nem lassabb, mint a MR vagy más globillumos renderer.
viszont a MR valamivel pontosabban számolja az indirect illuminationt, csak sajnos hiányzik belőle a ma már nagyon divatos skylight effekt, és egyéb fényforrás nélküli megvilágítási módszerek.
Nekem megvan mindkettő (a brazil csak béta), de a mental ray jóval lassab a brazilnál. Ráadásul a mental ray töméntelen paramétere miatt rengeteg tesztrendert kell csinálni mire valahogy kezd hasonlítani arra, amit elképzeltél, a brazil inkább grafikusoknak készült pc-re, nem mérnököknek graf.munkaállomásokra.
én is ezt írtam, hogy nem lassú a brazil, sőt
de a jó minőségben akarod használni a global illuminationt, akkor mindkettő ugyanúgy belassul. kipróbáltam egy "cornell's box" szerű scene-nel és magas samplin értékekkel mindkettő kb ugyanolyan lassú volt. viszont az igaz, hogy a brazilnak a gyengébb minőségű képei is egész használhatóak, míg a mental ray-nél azok iszonyú "szmötyisek" lesznek.
Látom ez a fórum is él!!! :( Válaszolni tud valaki a 477-es kérdésemre?
Én sajnos nem tudok válaszolni a kérdésedre ( Zocsi ) , de van 1 jo hirem a méhecskézőknek : megjelent a Maya 4.0-hoz egy update , igy 4.01 - es lesz belole. Nem aprozta el a dolgot az Alias , hiszen nem kevesebb mint 80 megas a download , de allitolag megeri leszedni , nem csak a képernyon diszelgo 4.01-es szám miatt , hanem sok javitgatás is van benne pl. rendering és animation teruletén stb...
U.i.: Ha valakinek van kedve ( és nem utolso sorban savszelessege , akkor letolthetné , es feltolthetné egy gyors magyar szerverre )
Támadt egy merész ötletem: Mi van akkor, ha a Maya scenéket LightWave-el renderelem ki. Létezik egy olyan plugin Maya-hoz, hogy Maya to LightWave converter, meg egy olyan is hogy PolyTrans. Valamelyikkel átkonvertálom az elkészült Maya scenét és a LightWave rendermodulja - ami köztudottan jó - elkészítené a képet.
Maya to Max konverter nincs? A brazil kicsit jobb :))
Zocsi!(477)
A skinning témakörben a rigid bind-nál nézz körül az pl. pont erre való. A jointoknál pedig az attrib editorban tudod beállítani a min/max forgatási értékeket.
Sok sikert!
A PolyTrans bármilyen platfomra képes konvertálni!
A brazilnál nem lehet valahogy kikapcsolni a ráklámokat?
Egyenlőre nem. A kész képhez add hozzá a két csíkot és ugy rendereld. Utánna egyszerűen levághatod róla bármilyen képszerkesztő progival :)
Próbáltatok már Terragennel felhőket generálni? Nagyon jól használhatók a Maya-s scennékben 8)
Mandroka: Köszi a segítséget, akkor majd ott megnézem. :)
RenderMan: Ez a Terragen, ez valami plug-in? Az egész kép azzal készült, vagy a víz az Maya-s???
A Terragen egy tájképgeneráló program. Rendkívül kicsi egy kislemezen elfér, de brutális képeket tud generálni. Nem olyan sokoldalú, mint a Bryce de szerintem sokkal szebb képeket készít.
Innen letölthetitek: www.planetside.co.uk
A kép úgy készült, hogy a Terragenben generáltattam egy 640x480-as felhős égboltot és a kimentett képet felhasználtam háttérképként a Maya-s scennémben. Csak annyi dolgom volt, hogy elkészítsem hullámzó tengert (arete DNT) és beállítsam a háttérképnek megfelelő fényviszonyokat.
Itt egy kép a progiról:
És egy kép amit összedobtam vele: src=ftp://ftp.supergamez.hu/upload/mayaforumba_kepek/mars.jpg>
És nem utolsó dolog az sem, hogy az elkészített tájképet 3ds formában ki tudja menteni.
LETÖLTHETŐ A MAYA TO VIRTUALIGHT ELSŐ PRÓBAVEZIÓJA: http://www.a-toy.net/mvl/download.html
Bocs skacok, ha hülyeséget kérdezek! Lehet a neten találni (s ha igen, akkor site-cím please), ahol az általatok is be-beszúrt képekhez hasonló képeket tölthet le a halandó, mondjuk némi tutoriál stb. keretében?
Ahogy nézegetem a külföldi 3D-vel foglalkozó oldalakat, rádöbbentem, hgy szinte mindenki 3DS-t használ! Miért van ez? Azért mert annak nem olyan nagy a gépigénye, vagy mert közismertebb, vagy csak mert olcsóbb??? Mindenesetre én maradok a Maya-nál. Ha ők nem is, de a filmiparban ezt használják...és így legalább a tudat megvan! :)
RenderMan: A 3dga már sosem készül el?! Megvan a nicked eredetije... Király a kép! :)
NEM TUD VALAKI FÖLD (bolygó) TEXTÚRÁT, AMIT HA GÖMBRE HÚZOK, AKKOR ÚGY FOG KINÉZNI, MINT A FÖLD?
Teljesen meghibbantak az AliasWavefront emberei -de szerencsere a mi javunkra - most jottem ra , hogy amit letoltottem 4.0.1 Maya update , az nem csak 1 sima update , hanem a teljes Maya !!! , amit barki arrajaro letolthet , csak regisztralni kell magadat.
És persze ugyan olyan konnyen fel lehet ezt is torni , mint a 4.0-t
Kiprobaltam a Virtulight-ot , de nem mukodott jol . Az elso rendereles utan ( amit a mvl-el csinaltam ) elszarodott a viewportom , ossze vissza zavaros lett a képernyo. Csak az en gepemen van igy , vagy nektek se mukodik jol ?
Áttértem a Windows XP-re , jol megy rajta a Maya , a fenti esetet leszámitva.
A Terragen viszont ultra kiraly !
Zocsi: Nem tudom, hogy mikorra lesz kész a 3DGA, de már én is várom, mert sok melóm volt vele. Föld textúrát a Max telepít fel. Az elég tuti.
Én is kipróbáltam a VLight-et nálam működött rendesen.
Az alábbi képeket a hétvégén ütöttem össze, hogy lássátok a különbséget a default maya rendering és a VLight között.
Maya:
VLight:
Maya:
VLight:
A képek aszem magukért beszélnek
Én speciel a gépigény miatt játszadozom egyenlőre maxxal, nomeg persze azért, mert maya alá nincs még egy rendes radiosity-s rendermag. A global illuminationról nem is szólva.
Én inkább a Brazil R/S-t várom. A mentalray nekem nemtúlzottan fexik. Rettentő macerás beállítani és a jóminőségű képhez magas sample rate kell, ami iszonyat lassú.
Adott egy kézfej az újjakon gyűrűkkel. Megmozgatom az újakat, de a gyűrűk értelemszerűen nem mozognak vele. Hogy lehet az újakhoz linkelni a gyűrűket, hogy együtt mozogjanak a kéz újaival?
A Mental Ray hogy fog kinezni a Mayahoz ? Teljesen bele lesz epitve , vagy csak ez is 1 kulso redermag lesz ?
Riglej: Szerintem olyan lesz, mint a maxos.
Készítettem egy compositing animációt. Egy doboz ugrál az íróasztalomon. Ha valakit érdekel, akkor letöltheti a supergamez ftp-ről a mayaforumba_kepek könyvtárból.
Renderman!
Parent-eld a kezet és az objectet egy null alá, és az egyészhez kapcsold a csontokat!
Valakinek sikerült lejátszania az EP2 trailert? Nincs QuickTime ami lejátszaná!
Nálam a felhasználói változóknál van beállítva, és figyeljetek arra, hogy a monitor 24 ill. 32 bites színmélységre legyen állítva.