Kicsit körbejártam a Drow Harcos/Pap hölgyike kérdést, mert az Intelligencia-megvonásra szükség van a "normális" frontember kialakításához, de ennek hátulütõi is érdekeltek!
A karakterek:
16 - 11 - 9 - Erõ
20 - 20 - 20 - Ügyesség
16 - 16 - 16 - Állóképesség
5 - 10 - 12 - Intelligencia
18 - 18 - 18 - Bölcsesség
5 - 5 - 5 - Karizma
Csak a 12-es Int kapott 8 pöttyöt kezdésként, a többi 4-et oszthatott ki a Varázstudásra, ami a kezdetekben ekképp alakult:
2(0) - 2(0) - 6(4) - Összpontosítás
[0 - 1 - 2 - Keresés (a növekvõ Int hatására)]
0(4) - 3(4) - 4 - Varázstudás
Az elsõ, papi szintlépés után a 12-es Int 2 pöttyöt, míg a többi 1-1 pöttyöt rakhatott:
2(0) - 2(0) - 7(5) - Összpontosítás
1(5) - 4(5) - 5 - Varázstudás
Ha a 4 Harcos szinttel a 12-es Int 8 pöttyöt tud begyûjteni, míg a másik kettõ csak 4-4 pöttyöt kapott - ekkor 2 pöttybe kerül az Összpontosítás és a Varázstudás is. 1 pöttyöt lehet passzolni és azt a papi szintlépéskor felhasználni, de 2-õt már nem: azt a harcos szinten kell kiosztania a 12-esnek!
Tehát, a két, alacsonyabb Intelligenciájúval felváltva KELL a papi és a harcos szinteket lépni, míg a 12-eske "szabadon" választhat, "nem" fogja - további - hátrány érni emiatt.
Az elemi mágiák sebzésének 20%-kal való megnöveléséhez 10 pöttynyi Varázstudás képesség elérése után van mód - mint egyetlen(?) felhasználási területe ezen képességnek. (Más kérdés, hogy az igazán nagy elemi sebzéshez magas szintû mágiatudorra IS szükség van!)
A 'Maximalizált Támadás' képességhez szükséges 4 pöttynyi Koncentráció - ezt egy feat feláldozásával is el lehet érni, de ez túl "drága" módja a követelmény teljesítéséhez - és 2 fegyveren 3 pötty - csak hogy ne vesszen kárba az a 4 szintnyi Harcos kaszt...
Tehát:
12. - 8. - 3.-7. - szinten érheti el a 10 Varázstudás-t (1 feat feláldozásával -2 (-1 a 12 Int-nél) szint)
14. - 10. - 1. - szinten éri el a MT követelményét (1 feat feláldozásával -2 szint)
Azaz: az intelligensebb változat már a játék harmadánál használhatna növelt teljesítményû elemi, támadó mágiát és maximalizált sebzést, míg a többi egyre késõbb -> az unintelligens, gyakorlatilag, csak a játék legvégére kaphatná meg ezen képességeket (6 fõs csapatokban).
Harcosként nézve a világot:
Ezen egyéneket falemberként, tankként volna célszerû felhasználni, ahhoz meg az erõ kell inkább, mint az intelligencia - a papi mágia a bölcsességbõl fakad - , hiszen egy eleve 2 szint büntetésû fajjal nehéz jó mágiatudorokat multikasztolni: örül az egyén, ha saját magát feltudja tápolni, meg tudja védeni a mágiájával, a varázserõvel való bombázás szerepkörét úgyis másik egyének töltik be a csapatban. (A "harcias" papok közül Helm: Törvényes Jó, Tempus: Kaotikus Jó, Talos: Kaotikus Semleges lehet, a legjobb eseten is!)
"Mágusként" csak egy dedikált tank (Pala/Fighter; Barbi/Fighter) mellett jöhetnek szóba, de ekkor a kihasználásukhoz az elemi mágiát is lehetõvé tevõ istenséget "kell"/érdemes választani: Lathander (tûz) és Talos (elektromosság) - és mint direkt, támadó mágusok eléggé gyengék lesznek már egy egykasztú, szinthelyesbítéssel nem sújtott pap mellett is.
16-os erõvel már papként is megfelelõ, közelharci támadópotenciállal rendelkeznek, erre egy "harcias" papi kaszt nyújtotta extráival rásegítve, akár a tankot is ki tudják váltani - a csapat további, mágikus segítségével.
A 20 Dex-et és az íjhasználati bónuszukat kár volna veszni hagyni: ideális távharcosok, amihez van még további mágiájuk is, amivel tovább erõsíthetik azt. Papként jóféle páncélokat is használhatnak, amivel kiváló közelharcosokká is tudnak válni - némi mágikus rásegítéssel, de akár önerõbõl is (a 4 szintnyi harcos kaszt felvétele után).
Tehát, tankkal már rendelkezõ csapatba bármelyikük, míg tank nélkülibe csak a legerõsebb példányuk illeszthetõ be...