A HUGO-SPORT (Kálvin téri áruházban lévõ biciklibolt) üzletvezetõjének minõsíthetetlen viselkedése, szakértelemtõl mentes, félrevezetõ tájékoztatása és a vevõ kárára elkövetett üzletelési kísérlete késztetett arra, hogy az alábbi történetet ide írjam.
A fél éve vásárolt, ritkán használt, garanciális gyerekülés eltört az egyik felrögzítési pontján. Mikor visszavittük, elsõ reakciójuk szerint, rosszul szereltük fel. Az tárgyaló partnerünkkel, az üzletvezetõvel is történt már ilyen. A gyártóval kell beszélnie, ígérete szerint 3 napon belül jelentkezik. Ezt nem tette.
Másfél hét múlva sokadik próbálkozásra sikerült csak telefonon elérni. Ekkor azt a megtévesztõ információt kaptuk tõle, hogy nincs mit tenni, támadjuk meg a gyártót, mert nincs magyar nyelvû leírás a termékhez.
Hosszas keresgélés után ettõl a gyártótól csak más típusokhoz találtunk leírást magyarul is, amelyek mind azt bizonyították, hogy megfelelõ módon szereltük fel az ülést. Erre azt a választ kaptuk, hogy ez a termék kivételt képez az összes többi közül. Ezután azonban sikerült mégis megtalálni az eltört üléshez tartozó magyar nyelvû leírást is, amely alapján egyértelmûvé vált, hogy a terméket megfelelõ módon szereltük fel és rendeltetés-szerûen használtuk. Ezek után kénytelenek voltak beismerni igazunkat.
Ezt követõen a félretájékoztatás és a szakértelem hiányában hosszú ideig nem sikerült mindkét félnek elfogadható megoldást találni a problémára. Miután a megoldási javaslatai nem létezõ termékekre vonatkoztak, ill. azt is javasolták, hogy inkább vegyünk náluk egy teljesen új biciklit és hozzá gyerekülést, hiszen szerintük nem is kerülne olyan sokba és arra már biztosan tudnának megfelelõ gyerekülést felszerelni. Mondván 60 000 forint nem pénz egy bicikliért õ ennyiért tankol havonta az autójába.
Miután magunk megtaláltuk a megfelelõ megoldást és típust az üzletvezetõ elérhetetlenné vált, kollégái ígérete ellenére sem kaptunk semmiféle visszajelzést napokon át. Nem maradt más választásunk, mint nyilvános közösségi portál segítségével, további elérhetõséget kellett keressünk. Ott szembesültünk egy fényképpel (mellékelve), melyen az üzletvezetõ ugyanilyen terméket, mint ami nálunk meghibásodott pontosan ugyanúgy használ, mint, ahogy mi tettük. Végül így sikerült elérni az üzletvezetõt, megbeszélni vele a csererendelés körülményeit, mely szerint a megrendelést követõen egy hét múlva érkezik az új termék. Telefonbeszélgetésünknek megfelelõen e-mailben megrendeltük az újabb terméket, melyre 1 hét szállítási határidõt ígértek, 2 hét után napról napra tologatják, amikor legutóbb telefonáltam a háttérbõl röhögtek, hogy karácsonyra meg lesz (ma dec 9. és közel két hónapja húzodik az ügy). Eddig bíztam benne, hogy megoldódik az ügy, de most már a nyilvánosság segítségével szeretnék pontott tenni a végére.