Én olyan 2007-ben kezdtem, de messze nem tudok annyit, mint amit ez az évszám sugall :D.
Pont ebben az évben lesz egy nagy váltás Blenderben (sok minden változik), ha kijön a 2.8. Kap egy új, felhasználóbarát
kezelőfelületet. Tonnányi tutorial van hozzá, most a 2.79 az aktuális verzió, de ha el akarod kezdeni megtanulni, akkor én
azt javasolnám, hogy a 2.8-al kezd, béta verzióban már elérhető (igaz annyira nem stabil még) de annyi minden változik, hogy a 2.79-be nem is éri meg belefogni.
Hogy mennyi idő megtanulni? Huhh, na ez jó kérdés :). Ha rászánod az időt szerintem fél éven belül már nagyon szép dolgokat lehet benne csinálni. Pláne úgy, hogy a rajzoláshoz már nagyon értesz, gondolom valamilyen wacom táblával rajzolsz és az a sculpting-ban nagy előny, hogy tudod már kezelni és textúrákat is tudnál már rajzolni. Modellezést hamar meg lehet tanulni, csak szépen lépésenként kell vele haladni. A többi meg majd jön idővel. Legnagyobb előnye a Blendernek, hogy teljesen ingyenes és eljutott oda, hogy egy nagyon is komolyan vehető 3d software. Igazából több is annál. Videót is lehet vele vágni, van VFX is benne.