Maradjunk annyiban, hogy nem volt teljesen igazad, ezt megpróbálhatod elfedni azzal, hogy eltemeted egy csomó hozzászólással, nekem kicsit átlátszó legalábbis a dolog. :)
Repülőgép rendelésnél eleve rendszerint opciókat kötnek, amit némi fájdalomdíj ellenében felmondhat bármelyik fél, ha úgy ítéli meg, hogy nem éri meg neki, vagy ha csak hirtelen túl sokan akarják érvényesíteni, és nem voltak rá felkészülve, akkor bizony várnia kell a vevőnek, nincs kőbe vésett szállítási határidő kötbérrel (legfeljebb a soron következő pár darabra). Ha a megrendelő csak szeretne esetleg majd x gépet, ha jól megy majd az üzlet, és nem üt be valami nagyobb válság, akkor "Memorandum of Understanding"-et kötnek csak, ez szerintem nem jár semmilyen kötelezettséggel a visszamondás esetére, mivel ez nem jogilag kikényszeríthető szerződés, ezért hívják így és nem annak. Pl. a WizzAirnek van ilyenje 110 db A321neo-ra. :) Épp azért, mert a vevők sincsenek általában olyan helyzetben hogy tuti biztosak benne, hogy átvennének egy halom gépet x év múlva. A gyártó meg nyilván addig gyárt, amíg a véglegesített rendeléseket teljesíti, bizonytalanra nem fogja folytatni, nyilván ez egy folyamatos dolog.