Lehet, hogy már sokszor mondtam ezt, de szerintem a Tibia világa a kisebb szintűeknek volt kitalálva. Ha maradunk Mainlanden, akkor level 60-az már szinte "god mode". A normál szinteken, tehát 10-20-30-as szinteken évekig el lehetne bóklászni a Tibiában, mert annyi felfedeznivaló van. Az alapmechanikából is ordít, hogy kisebb szintre volt kitalálva.
Ezt az egykor jól eltalált játékélményt próbálják tákolni, kókányolni úgy, hogy mindig megfeleljenek az egyre nagyobb szintű játékosoknak. Mert azok hozzák a pénzt. Így lett hotkey, olcsó, stackelhető poti és rúnák, cooldown, auto-loot, NPC-től korlátlan mennyiségben vásárolható supply, Marketplace, meg ilyenek.
Aztán egy dolog, hogy a játékmechanikát folyton átalakították, hogy trendi legyen (kb. más játékokat utánoztak), de a tartalom is kiveszett. Azok a tartalmak, amiket az utóbbi 10-20 évben adogatnak a játékhoz (új szigetek, lények, stb.), már köszönőviszonyban sincsenek azzal a tematikával, amivel anno indult a játék. Régen voltak törpök, sárkányok, óriás pókok, orkok, trollok, elfek, meg ilyesmi... Most meg vannak ilyenek:
Értem, hogy mindig kell valami új lény, hogy lehessen fejlődni (és fizetni) a végtelenségig, de ennek az "új világnak" már semmi köze a régi fantasy tematikához.
Ha lenne egy retro szerver, a 2004-2007 közötti időszakból, vagy akár még régebbi is, azt még most is szívesen kipróbálnám. De erre a katyvaszra ahol most tart a Tibia, már nem vagyok kíváncsi.