Most már van egymásra épülő "skill fa" is a játékban. Csak nem fa elrendezésű, hanem kör alakú és úgy hívják, hogy "Wheel of destiny".
50-es szint felett minden szintlépésért 1 pont jár. Az első képesség megszerzése 50 pont, aztán ami arra ráépül, az 75 pont, aztán 100 pont, 150 és 200. Persze lehet több egymás mellett levő kisebb képességet is venni.
Ha egy "szekcióban" elég sok pontot költünk el képességekre, akkor elérhető lesz az adott "revelation perk" és jár egy új varázslat a karakternek. Elég érdekes spelleket lehet szerezni. Pl van olyan, hogy a paladin 60-120 másodpercre átváltozik valami angyallá és az idő alatt nagyobb a sebzése és ellenálóbb a támadásnak. De olyan is van, szintén paladinnál, hogy ha véletlen meghalna, akkor egyből feltámad 20% hp-val.
A kisebb fejlesztésekkel olyan képességeket lehet szerezni, mint különböző spellek erejének növelése, elemekkel szembeni ellenállás, alapképességek javítása (pl. max hp, max cap), de olyan érdekességek is vannak, mint mana és hp leech (elszívás).
Összességében, első ránézésre elég átláthatatlan az egész, de van egy jó "kalkulátor", ezzel lehet próbálgatni, hogy mi mit csinál:
Mindezek mellett, teljesen átvariálták a sebzés/védekezés mechanizmust, lényegében alapjáraton kevesebbet fognak sebezni a játékosok, többet fog számítani az a kapcsoló, hogy attack, defense, vagy balance-ban van az ember. A lényeknek viszont az új rendszerben megemelték a sebzését 1-3-5 %-al, attól függően, hogy közepes, erős, vagy nagyon erős kategóriába esnek. Szóval az emberek sebzésén gyengítettek, a lényekén meg gyengítettek és erősítettek (hogy összességébe erősebbek lettek-e, az jó kérdés).