Próbálgattam, hogy az egyes képességek megszerzéséhez hány pont, mekkora szint szükséges. Minden kasztnál 4 fő csapásirány van, ami 4-4 megszerezhető képességet jelent, ha az adott karakter kitartóan ugyanazon a területen költi a pontjait.
Ha így fejlesztgetünk, akkor level 300-nál szerezhető meg leghamarabb a 4 képesség egyike. Utána 550-es szinten fejleszthető ugyanez a képesség II. szintűre, és 1050-es szinten a III. szintre.
4050-es szinten lehetne kimaxolni teljesen az összes képességet.
Szerintem ezzel az egésszel az volt a cél, hogy 4-5-600 -as szint felett, sőt 1000-2000-es szintek felett is legyenek valamiféle mérföldkövek, amiket érdemes elérni. Mikor még én játszottam, akkor már 80-100-as szint felett se volt már semmi új megtanulható spell, vagy olyan fegyver, felszerelés, amit csak 120-150-200-as szinttől tudtam volna használni. Utána raktak be a játékba egy csomó magasabb szintű tárgyat, de gondolom, hogy pl. egy 1200-as szintű játékosnak már megint nem volt semmi új, amit el tudna érni.
Így most megint adtak rá okot, hogy miért érdemes további időt eltölteni a játékban és nem utolsó sorban még több tibia coint vásárolni.
Azt én is úgy gondolom, hogy akárhányszor hozzányúltak a játékhoz a fejlesztők, mindig úgy sikerült változtatni rajta, hogy eggyel bonyolultabb legyen. Aztán a 120. update után már egy kicsit toldozott-foldozott tákolmánynak tűnik.