Ha van kedvetek ide is írhatok valami helpet, pl.: hogyan kezdjünk el összerakni egy egyszerû játékot.
Töltsük le a LUA interpretert (link lent), majd másoljuk a PSP gameLUA könyvtárába. Nyissunk meg egy notepad-et és másoljuk/írjuk be ezeket, ha készen van mentsük el a file-t ide, ilyen néven: PSP/GAME/LUA/index.lua
Fontos, hogy ne txt file-ként, hanem index.LUA kiterjesztéssel. Utána indítsuk el a PSP-bõl a LUA progit, automatikus fog futni a scriptünk.
--kezdjük egy intro képernyõvel, ehhez létrehozunk egy intró funkciót
function intro()
--töröljük a képernyõt, biztos ami, biztos:
screen:clear()
--definiáljunk pár színt:
white=Color.new(255,255,255)
red=Color.new(255,0,0)
--írjunk ki valamit (ami nem hello word lesz), XY-al variáljunk
screen:fontPrint(40,110,"First Game",red)
screen:fontPrint(147,160,"by me",white)
--eddig ez nem íródott ki, csak benne van a psp kis agyában, majd ettõl --kerül a képernyõre:
screen.flip()
--rakjunk bele irányítást, ha megnyomjuk az X vagy a start gombot, akkor --jöjjön a következõ funkció (first)
while true do
pad = Controls.read()
if pad:cross() and not oldpad:cross() then
screen:clear()
screen.flip()
oldpad=pad
first()
end
if pad:start() and not oldpad:start() then
screen:clear()
screen.flip()
oldpad=pad
first()
end
oldpad = pad
screen.waitVblankStart()
--majd zárjuk le a while true do-t
end
--majd zárjuk le az intro funkciónkat
end
--majd mehetünk tovább, talán majd behívunk egy képet, vagy egybõl egy ---menü, majd legközelebb: