Minthogy ugye nvidia+carmack+kyle egy csapat, tehát a teszt eleve nem lehet objektív. Vagyis lehetett volna, de nem lett az, mert az ATI részérõl nem engedték meg a driver optimalizálásokat. Az nv miatt több mint valószínû, hogy nem lehetett d3-ban optimálisan sorbarendezni az ati kártyák számára is a kódot (nem engedhetik meg maguknak, hogy esetleg más eredmény szülessen). Külföldi fórumokon jó 10%-ra saccolják a gyorsulást ati kártyák esetében, a mostani grafikonokhoz képest.
A farcry esetében valszeg mást is elbaszarintottak a fejlesztõk. Egyébként nem FX esetén futottak benne PS 1.1 shaderek, hanem a 6800 esetén, az 1.1-es patchhel. Ugyanis a program akkor még nem ismerte fel rendesen a kártyát, és nem tudott hozzá renderpathet rendelni. Ezért visszaállt alap üzemmódba, ami PS1.1 az ilyen videokártyák (min. GeForce4-ek) elterjedtsége miatt. Szal az a csempe textúra (ha arra gondolsz) nem az FX kapcsán volt meglepõ, mert azzal ennyit tud az FP16. Ami bug volt, hogy 6800-al ugyanolyan, vagy még rosszabb képet mutatott.
Persze az NV3x renderpath esetében más jellegû optimalizációk is vannak, azonban ezek minden más kártyára is megtalálhatóak, és nem hoznak ekkora szignifikáns gyorsulást, mint a PP.