A mérnökök találják ki???Persze csak kitalálják.Én is mármit kitalálok.... Politikai támogatás nélkül szart sem ér bármely elképzelés.
És számításokat is végzel, hogy pl. milyen indulótömeggel kell számolni, hogy a napvitorlának mekkora méretûnek kell lennie a célsebesség eléréséhez, hogy milyen pálya, milyen indítási feltételek lennének ideálisak, stb.? :))
Én a hangsúlyt a kisebbre helyezném.(az ûrállomásokon is gond volt hogy a napelem megrongálódott.) a mikroszkópikus meteorokból (amit még a csillagászok se igen látnak, és amit nem tud kikerülni a cosmos1)rengetek van és azok pár év alatt szerintem! teljesen tönkreteszik a vitorlát.
A MiR napelemeinél kb. 10 év kellett, hogy olyan szinten rongálódjanak, ami már elfogadhatattlan, és a rongálódás egy részét emberi eredetû ûrszemét okozta. Az alacsony föld körüli pályán ráadásul nagyobb a meteorveszély, mint a bolygóközi ûrben, mivel a föld gravitációja magához húzza a 'szabadon ténfergõ' meteorokat.
Azonkívûl a napelemek eléggé érzékeny jószágok, a napvitorla viszont teljesen érzéketlen. Vagy olyan szakadásra van szükség, ami már nem kezelhetõ (ekkorát viszont kis méretû meteor aligha képes okozni), vagy pedig akkora mennyiségû 'meteorlyukra', ami már jelentõs arányú a vitorla területéhez képest. A nagyobb meteorvonulási utak pedig már ismertek a csillagászok elött.
A harmadik említésre méltó dolog az eddigi tapasztalat a bolygóközi szondákkal. Két Pioneer és a két Voyager szonda még mindig küldi jeleit, pedig már lassan 30 éve ostromolják õket az ûr erõi. Mégis mûködnek a fõbb rendszereik, ami arra enged következtetni, hogy nem okozott bennük végzetes kárt sem a nagyobb bolygók sugárzásövei, sem a mikrometeorok, sem más. (mondjuk nagyon kiváncsi lennék, hogy nézhetnek most ki ezek a szondák, mennyire viselte meg õket valójában a hosszú út...)
Meteorok, üstökösökrõl már a jupiter elõtt is szakadnak le részecskék...
Az üstökösöknél kb. a jupiter pályáától befele érvényesül igazán a nap és a napszél hatása, kifele, ahogy egyre gyengébb a nap melegítõ hatása, az üstökösök már nem fortyognak, vagyis minimális az anyagveszteségük.